Metallica

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten

Wat is het beste Metallica album?

Kill em All
57
17%
Ride the Lightning
96
28%
Master of Puppets
116
34%
...And Justice for All
42
12%
The Black Album
22
6%
Load
3
1%
Reload
0
Geen stemmen
Garage Inc.
1
0%
S&M
7
2%
 
Totaal aantal stemmen: 344

Gebruikersavatar
Die_Eier_Von_Satan
Berichten: 3017
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 2:26 pm
Locatie: Surhústerfean
Contacteer:

Bericht door Die_Eier_Von_Satan » di jan 24, 2006 3:22 pm

Maar hij blijft een stumper.
Makin' movies, makin' songs, an' foightin' round the world!

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » di jan 24, 2006 7:15 pm

Lars kan wel leuk drummen hoor. Hij is niet retesnel, maar zet wel op de juiste momenten in. Iig bij de eerste 4 albums. Daarna vind ik het gewoon niet meer zo naar voren komen.
De rebellie van Metallica was na AFJA wel aan zijn eind.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22268
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di jan 24, 2006 7:40 pm

Don't Break The Oath schreef:[..]
Wrs omdat het kut muziek is
Daarom verkoopt het ook als een gek he.

Echt, het is niet omdat jij het kut vindt, of omdat het true is dat kut te vinden, dat het kut ís.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
JER00N
Berichten: 318
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 8:23 pm
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door JER00N » di jan 24, 2006 10:52 pm

Overkill schreef:Maar hij rost wel als een gek! Battery met je vingers.. o_O
Das nog niks vergeleken met Cliff Burton, die kon het bij wijze van spreken nog met z'n navel spelen. Maarja, die komt niet meer terug helaas.

Gebruikersavatar
Harvester Of Sorrow
Berichten: 2807
Lid geworden op: do jul 29, 2004 12:43 pm
Locatie: terneuzen
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » wo jan 25, 2006 7:36 am

boeie!!
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » wo jan 25, 2006 3:37 pm

Boeie?
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » wo jan 25, 2006 5:33 pm

De laatste tijd zijn de posts van HoS idd boeie!
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
under the weeping moon
Berichten: 87
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 2:17 pm

Bericht door under the weeping moon » wo jan 25, 2006 5:52 pm

JER00N schreef:[..]


Das nog niks vergeleken met Cliff Burton, die kon het bij wijze van spreken nog met z'n navel spelen. Maarja, die komt niet meer terug helaas.
Rob past er niet echt bij vind ik, goeie bassist maar weer zo'n "duivenschieter" die zn instrument als buks gebruikt.
[img]http://crypticmadness.com/Logos/Logo639.gif[/img]

Gebruikersavatar
Harvester Of Sorrow
Berichten: 2807
Lid geworden op: do jul 29, 2004 12:43 pm
Locatie: terneuzen
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » wo jan 25, 2006 7:14 pm

ruben somewhere online schreef:De laatste tijd zijn de posts van HoS idd boeie!
Het begint aardig goed te komen hé? Dat merk ik ook, gelukkig.
Bedankt voor deze ondersteunende woorden in dit proces.
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za jan 28, 2006 3:22 pm

Er gaan geruchten dat Rick Rubin (System Of A Down, Slipknot, Audioslave) de nieuwe cd gaat produceren. Dus nu eens een keer niet Bob Rock. Ik denk dat er wel waarheid in zit. Metallica wil in mei de studio in, maar Bob Rock gaat ook al een nieuwe plaat met Motley Crue maken.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Motörhead
Berichten: 110
Lid geworden op: za jan 28, 2006 10:54 am

Bericht door Motörhead » za jan 28, 2006 3:55 pm

Kill Em All, op de voet gevolgd door Ride The Lightning. Daarna ging het langzaam maar zeker berg afwaarts.
SYWISY

Gebruikersavatar
Metallist
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:59 am
Locatie: Boxtel

Bericht door Metallist » za jan 28, 2006 4:54 pm

Rene schreef:Er gaan geruchten dat Rick Rubin (System Of A Down, Slipknot, Audioslave) de nieuwe cd gaat produceren. Dus nu eens een keer niet Bob Rock. Ik denk dat er wel waarheid in zit. Metallica wil in mei de studio in, maar Bob Rock gaat ook al een nieuwe plaat met Motley Crue maken.
Tja, ik weet niet wat ik daarvan moet verwachten. Een plaat als 'Master Of Puppets' of 'And Justice For All' zullen ze toch niet meer maken. Ik heb de hoop wel bijna opgegeven.
www.myspace.com/thenewdominion

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » za jan 28, 2006 5:06 pm

Ik geloof er maar weinig van.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za jan 28, 2006 5:40 pm

Djaser schreef:Ik geloof er maar weinig van.
Hoezo? Het lijkt mij wel voor de hand liggend dat er in ieder geval een andere producer komt.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

LadyEvil
Berichten: 166
Lid geworden op: zo jan 22, 2006 7:08 pm

Metallica, wie waren dat ook alweer?

Bericht door LadyEvil » za jan 28, 2006 7:55 pm

Ik weet nog dat ik eind jaren tachtig heavy metal-fan werd, en me vervolgens een beetje schaamde omdat Maiden en Priest mijn favoriete bands waren ... terwijl alle andere metal-fans op school zweerden bij Metallica. Nu zijn we bijna twintig jaar verder, zijn Maiden en Priest weer (een beetje) hip, en schaamt de oudere metalfan zich om nog een Metallica-shirt (van na 1990) aan te doen ... De tijd heelt alle wonden!

Anyways, back on topic. Ik vind dit een beetje een belachelijke poll, want ik vind dat St. Anger ook tot de keuzes zou moeten behoren. Niet omdat ik er zelf ooit op zou willen stemmen, maar ik ben wel benieuwd of iemand dat zijn favo Metallica album durft te noemen.

Toen het titelloze (zwarte) album uitkwam, vond ik dat ook best een goed album, maar toen ik er kortgeleden weer naar luisterde, viel me op dat The Black Album nu toch wel behoorlijk gedateerd klinkt. Terwijl de eerste vier platen nog steeds indruk maken. Mijn Metallica top 5 ziet er daarom tegenwoordig als volgt uit:

1. Ride The Lightning
2. Master Of Puppets
3. ... And Justice For All
4. Kill 'Em All
5. The Black Album

Load heb ik nog gekocht, en vind ik best beluisterbaar, maar is geen verplichte aanschaf (zoals de bovengenoemde albums). Reload en S&M heb ik nog steeds niet gekocht, want wat ik er van gehoord heb, maakte weinig indruk op me. Niet echt slecht, maar ook niets bijzonders.

Het enige Metallica-album waar ik een potje op wil schelden is echter dat cover-album. Toen ik voor het eerst Metallica's versie van Am I Evil? hoorde, vond ik het 1 van Metallica's beste liedjes. Maar later hoorde ik het origineel van Diamond Head, en nu kan ik niet meer naar Metallica's coverversie luisteren. Hun uitvoering is gewoon beroerd, in vergelijking met het waanzinnige origineel. Zelfs van de tekst maakt Hetfield een potje, en qua zang kan hij niet tippen aan Diamond Head's vocalist. Hetzelfde geldt voor liedjes als Blitzkrieg en Last Caress. Maar goed, misschien had ik zonder Metallica nooit de obscure originelen ontdekt, dus ik wil ze die oude coversongs nog wel vergeven.

Maar de nieuwe nummers die ze opnamen voor de dubbelcd-versie van Garage Days Revisited hoort tot de grootste troep die ik ooit gehoord heb. Het zijn overwegend covers van bekende artiesten (en songs), totaal ongeïnteresseerd en zwak nagespeeld. En het overbekende "Whiskey In The Jar" durfden ze zelfs als (succesvolle!) single uit te brengen. Phil Lynott draait zich volgens mij om in zijn graf als hij hoort wat Metallica met dat nummer heeft gedaan. OK, ik weet ook wel dat Lynott het liedje niet geschreven heeft, maar hij heeft het wel met Thin Lizzy gearrangeerd als hardrock-nummer, en er een tijdloze klassieker van gemaakt. Metallica speelt gewoon Thin Lizzy's uitvoering na, Hetfield laat horen dat hij als zanger Phil Lynott's graf nog niet mag aanharken, en Metallica scoort er nog een grote hit mee ook!

En wat St. Anger betreft, dat klinkt mij gewoon in de oren als een matige Helmet-imitatie. Ook niet de moeite waard om aan te schaffen.

Bottomline: Ik vind het op zich niet zo erg dat Metallica andere muziek is gaan maken, ik geef er zelf gewoon geen geld meer aan uit. Waar ik echter een hekel aan heb zijn jongere metalfans die blindelings Metallica's nieuwste albums kopen en beweren dat Metallica nog steeds "cool" is. Als jullie nou eens ophouden met het kopen van Metallica's middelmatige moderne rock-cd's, misschien dat Metallica dan over een paar jaar (zo gauw ze hun geld hebben opgemaakt aan designer kleding en kapsels, dure schilderijen en diverse verslavingen) gedwongen worden om eindelijk weer eens wat echt bijzondere muziek op de plaat te zetten...

Zo, ik heb gesproken. Dat lucht op! :lol:

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » za jan 28, 2006 8:06 pm

Goede inhoudelijke post, niks mis met Tallica's Am I Evil? en een terug keer naar vroeger komt alleen maar geforceerd over.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » za jan 28, 2006 8:07 pm

Kijk, aan nieuwelingen zoals jij hebben we tenminste wat. Van mij mag je blijven :P.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Metallist
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:59 am
Locatie: Boxtel

Bericht door Metallist » za jan 28, 2006 8:28 pm

Jep, mooie post. Op zich heeft ze mijns inziens nog gelijk ook. Maar Metallica zal geen (goeie) ouwe shit meer maken. Die zijn daar:
* Te rijk voor;
* Commercie biedt nog steeds veel meer geld;
* Ze zijn er te oud voor.
www.myspace.com/thenewdominion

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » zo jan 29, 2006 10:16 am

Rene schreef:[..]


Hoezo? Het lijkt mij wel voor de hand liggend dat er in ieder geval een andere producer komt.
Omdat Bob Rock af en toe wel het vijfde band lid lijkt, daar stappen ze echt niet zomaar van af.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo jan 29, 2006 10:54 am

Metallica moet niet proberen om nog altijd trendsetter te willen zijn denk ik.
Kijk maar naar Testament, Exodus en die andere oude generatiegenoten. Allemaal ouwe lullen en nog steeds prima in staat om een fatsoenlijke metalalbum in elkaar te flansen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » zo jan 29, 2006 1:15 pm

Edwynn schreef:Metallica moet niet proberen om nog altijd trendsetter te willen zijn denk ik.
Kijk maar naar Testament, Exodus en die andere oude generatiegenoten. Allemaal ouwe lullen en nog steeds prima in staat om een fatsoenlijke metalalbum in elkaar te flansen.
Maar die daar desondanks duidelijk minder mee verdienen, helaas.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo jan 29, 2006 1:25 pm

IROn schreef:[..]


Maar die daar desondanks duidelijk minder mee verdienen, helaas.
Met simplistische kut muziek en naamsbekendheid verdien je geld, dat is nu eenmaal een feit. En de heren van Metallica houden nu eenmaal van geld, niet van muziek. Ze zouden eigenlijk triljoenairs (of zoiets) moeten zijn. Mss hebben ze dan geld genoeg om aandacht te besteden aan muziek.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo jan 29, 2006 2:02 pm

IROn schreef:[..]


Maar die daar desondanks duidelijk minder mee verdienen, helaas.
Ze hebben met o.a Force Of Habit, Act III, The Ritual, Countdown To Extinction anders allemaal wel degelijk een poging ondernomen het grote succes na te streven.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » zo jan 29, 2006 2:16 pm

Edwynn schreef:[..]


Ze hebben met o.a Force Of Habit, Act III, The Ritual, Countdown To Extinction anders allemaal wel degelijk een poging ondernomen het grote succes na te streven.


Exact, het is echter niet zo goed gelukt als Metallica, wat jammer is want deze bands hebben zichzelf niet verkocht aan de media.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

thelonesomegun
Berichten: 25
Lid geworden op: za dec 24, 2005 8:26 pm

Bericht door thelonesomegun » zo jan 29, 2006 2:53 pm

Edwynn schreef:Metallica moet niet proberen om nog altijd trendsetter te willen zijn denk ik.
Kijk maar naar Testament, Exodus en die andere oude generatiegenoten. Allemaal ouwe lullen en nog steeds prima in staat om een fatsoenlijke metalalbum in elkaar te flansen.
Stel dat ze gewoon gekapt waren na And justice for all... dat zou pas een indruk hebben achter gelaten.

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » zo jan 29, 2006 3:01 pm

Dragonforce schreef:[..]
de heren van Metallica houden nu eenmaal van geld, niet van muziek
Dat betwijfel ik, ze hebben best wel hart voor de zaak maar ik las ooit een interview met Ulrich.
Die aangaf dat hij zich zo hekelde aan de metal-scene met nadruk op de bekrompenheid.
Metalfans zijn tegen verandering maar dit zorgte ervoor dat de creativiteit dood bloede en daarom zijn albums zoals Load verschenen.

Maar daarbij vraag ik me natuurlijk nog steeds af wat hij beoogde bij St. Anger
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Agent Orange
Berichten: 214
Lid geworden op: di jun 07, 2005 8:53 pm
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door Agent Orange » zo jan 29, 2006 3:17 pm

IROn schreef:[..]


Exact, het is echter niet zo goed gelukt als Metallica, wat jammer is want deze bands hebben zichzelf niet verkocht aan de media.
Had dat gemoeten dan? Is het voor een metalband echt waard om zoveel media-aandacht te kirjgen dat het van z'n 'geloof' afstapt en alleen nog maar speelt voor het grote geld?

Het 'grote publiek' is alleen maar geïnteresseerd simpele muziek zonder veel poespas, de huidige popmuziek bewijst dat wel. Zodra een metalband teveel media-aandacht krijgt, kun je er donder op zeggen dat ze ervoor zorgen dat ze die aandacht wel houden, al moeten ze hun eigen stijl ervoor verkrachten. Dat ze dan fans van hun originele stijl kunnen verliezen interesseert ze goen moer, fans kunnen ze dan uit elke uithoek wel krijgen. Wat voor fans ze dan zullen krijgen is een andere vraag, maar je kan er van uitgaan dat het niet beel soeps zal zijn.

Zoals ik al eens eerder zei (flinke tijd terug) kan ik Metallica's muziek nog wel waarderen, maar er is een grens en met nog meer van die 'expirimenten' a la St. Anger hebben ze die grens bij mij zo bereikt.

Dat ze niet meer terugaan naar hun thrashdagen is voor mij wel zo'n beettje duidelijk, maar als ze wat meer in de richting van het Black Album teruggaan ben ik al tevreden.

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » zo jan 29, 2006 4:26 pm

thelonesomegun schreef:[..]


Stel dat ze gewoon gekapt waren na And justice for all... dat zou pas een indruk hebben achter gelaten.
Ze hadden moeten kappen na Cliff's dood.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Alt-X
Berichten: 235
Lid geworden op: di dec 13, 2005 8:30 am
Contacteer:

Bericht door Alt-X » zo jan 29, 2006 5:12 pm

The Horseman schreef:[..]


Dat betwijfel ik, ze hebben best wel hart voor de zaak maar ik las ooit een interview met Ulrich.
Die aangaf dat hij zich zo hekelde aan de metal-scene met nadruk op de bekrompenheid.
Metalfans zijn tegen verandering maar dit zorgte ervoor dat de creativiteit dood bloede en daarom zijn albums zoals Load verschenen.

Maar daarbij vraag ik me natuurlijk nog steeds af wat hij beoogde bij St. Anger
Volgens mij heeft hij 1 ding niet helemaal goed begrepen. 'Wij' zijn inderdaad tegen verandering als het in negatieve zin is (zoals bij Metallica dus heel duidelijk het geval is). Maar er zijn best nog wel wat metalheads te vinden die veranderingen in positieve zin juist met gejuich ontvangen.

En overal lopen bekrompen mensen rond, dus ook in de metal-scene, maar als je - zoals het zou moeten - muziek gewoon voor jezelf maakt en niet voor de fans, dan heb je daar helemaal geen last van... En de fans komen dan vanzelf wel...

Gebruikersavatar
Metallist
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:59 am
Locatie: Boxtel

Bericht door Metallist » zo jan 29, 2006 5:50 pm

Alt-X schreef:[..]


Volgens mij heeft hij 1 ding niet helemaal goed begrepen. 'Wij' zijn inderdaad tegen verandering als het in negatieve zin is (zoals bij Metallica dus heel duidelijk het geval is). Maar er zijn best nog wel wat metalheads te vinden die veranderingen in positieve zin juist met gejuich ontvangen.

En overal lopen bekrompen mensen rond, dus ook in de metal-scene, maar als je - zoals het zou moeten - muziek gewoon voor jezelf maakt en niet voor de fans, dan heb je daar helemaal geen last van... En de fans komen dan vanzelf wel...
Wijze woorden, mijn beste. Bel jij Hetfield? ;)
www.myspace.com/thenewdominion

Gebruikersavatar
Alt-X
Berichten: 235
Lid geworden op: di dec 13, 2005 8:30 am
Contacteer:

Bericht door Alt-X » zo jan 29, 2006 5:55 pm

Metallist schreef:[..]


Wijze woorden, mijn beste. Bel jij Hetfield? ;)
Heb jij zijn telefoonnummer? :wink:

Gebruikersavatar
Harvester Of Sorrow
Berichten: 2807
Lid geworden op: do jul 29, 2004 12:43 pm
Locatie: terneuzen
Contacteer:

Bericht door Harvester Of Sorrow » zo jan 29, 2006 6:10 pm

8476765348
Erelid van het [b]''Laat Krijst Krijsen Front''[/b]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VgCPAqgZdWqnwEbvBQkqRj8vG5I6EOgt2ig8LExxWVoSp!30Ou7voYR3ns97ziu9Up9eBJzPdX22H3WmiYewWisBlhR9gXxBsNbTAg4mkllAtWFCmvbZ*deoDm956qjW/KRIJSTKRIJSTGRAAGklein.jpg[/img]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » zo jan 29, 2006 10:08 pm

Agent Orange schreef:[..]


Had dat gemoeten dan? Is het voor een metalband echt waard om zoveel media-aandacht te kirjgen dat het van z'n 'geloof' afstapt en alleen nog maar speelt voor het grote geld?

Het 'grote publiek' is alleen maar geïnteresseerd simpele muziek zonder veel poespas, de huidige popmuziek bewijst dat wel. Zodra een metalband teveel media-aandacht krijgt, kun je er donder op zeggen dat ze ervoor zorgen dat ze die aandacht wel houden, al moeten ze hun eigen stijl ervoor verkrachten. Dat ze dan fans van hun originele stijl kunnen verliezen interesseert ze goen moer, fans kunnen ze dan uit elke uithoek wel krijgen. Wat voor fans ze dan zullen krijgen is een andere vraag, maar je kan er van uitgaan dat het niet beel soeps zal zijn.

Zoals ik al eens eerder zei (flinke tijd terug) kan ik Metallica's muziek nog wel waarderen, maar er is een grens en met nog meer van die 'expirimenten' a la St. Anger hebben ze die grens bij mij zo bereikt.

Dat ze niet meer terugaan naar hun thrashdagen is voor mij wel zo'n beettje duidelijk, maar als ze wat meer in de richting van het Black Album teruggaan ben ik al tevreden.
Ik bedoel juist dat er nog bands zijn die niet van hun geloof afstappen en hun eigen ding blijven doen, maar dat dit helaas niet zoveel geld oplevert als de commerciele zooi terwijl ze het gezien hun muzikale kwaliteiten tegenwoordig weldegelijk verdienen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma jan 30, 2006 12:55 pm

Djaser schreef:[..]


Omdat Bob Rock af en toe wel het vijfde band lid lijkt, daar stappen ze echt niet zomaar van af.
Door de jaren heen is hij dat ook van Motley Crue geworden.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

HardRockHippie
Berichten: 16
Lid geworden op: di jan 31, 2006 9:16 am

Bericht door HardRockHippie » di jan 31, 2006 10:53 am

...And Justice for All is goed, jammer dat er zo weinig nrs op staan. Ik heb alleen Kill 'em All en The Black Album niet, voor de rest heb ik ze wel, en nog een paar live cd's

Gebruikersavatar
under the weeping moon
Berichten: 87
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 2:17 pm

Bericht door under the weeping moon » di jan 31, 2006 11:17 am

HardRockHippie schreef:...And Justice for All is goed, jammer dat er zo weinig nrs op staan. Ik heb alleen Kill 'em All en The Black Album niet, voor de rest heb ik ze wel, en nog een paar live cd's
Kill 'em All is een must, The Black Album kun je in de winkel laten liggen :wink:
[img]http://crypticmadness.com/Logos/Logo639.gif[/img]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di jan 31, 2006 11:40 am

de black album is opzich een prima album; met name sad but true vind ik een erg gaaf nummer. Als je echt alleen voor metallica uit jonge (thrash) jaren gaat, kun je de black album laten liggen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Alt-X
Berichten: 235
Lid geworden op: di dec 13, 2005 8:30 am
Contacteer:

Bericht door Alt-X » di jan 31, 2006 11:56 am

HardRockHippie schreef:...And Justice for All is goed, jammer dat er zo weinig nrs op staan. Ik heb alleen Kill 'em All en The Black Album niet, voor de rest heb ik ze wel, en nog een paar live cd's
9 is toch niet weinig?

HardRockHippie
Berichten: 16
Lid geworden op: di jan 31, 2006 9:16 am

Bericht door HardRockHippie » di jan 31, 2006 1:05 pm

Alt-X schreef:[..]


9 is toch niet weinig?
hm ik geloof dat er dan iets mis is.. :P

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » di jan 31, 2006 1:08 pm

Foutje gemaakt bij het downloaden/branden?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » di jan 31, 2006 3:17 pm

HardRockHippie schreef:...And Justice for All is goed, jammer dat er zo weinig nrs op staan.
Een LP heeft twee kanten, stoned konijn.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di jan 31, 2006 3:22 pm

Agent Orange schreef:Het 'grote publiek' is alleen maar geïnteresseerd simpele muziek zonder veel poespas, de huidige popmuziek bewijst dat wel.
Oh, is t gemiddelde pop/rock nummer op de radio dan zoveel simpeler dan t gemiddelde Metallica nummer?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jan 31, 2006 3:30 pm

Fusion schreef:[..]
Oh, is t gemiddelde pop/rock nummer op de radio dan zoveel simpeler dan t gemiddelde Metallica nummer?
als je het gemiddelde St. Anger nummer neemt dan is de muziek op de radio nog ingewikkelder :P
It's the end of time

Gebruikersavatar
Metallist
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:59 am
Locatie: Boxtel

Bericht door Metallist » di jan 31, 2006 4:20 pm

Fusion schreef:[..]
Oh, is t gemiddelde pop/rock nummer op de radio dan zoveel simpeler dan t gemiddelde Metallica nummer?
Wat denk je nu zelf, koekert?! :P
www.myspace.com/thenewdominion

Gebruikersavatar
SonOfTheDamned
Berichten: 941
Lid geworden op: wo nov 09, 2005 6:52 pm
Locatie: The Gates

Bericht door SonOfTheDamned » di jan 31, 2006 6:08 pm

Dragonforce schreef:[..]
als je het gemiddelde St. Anger nummer neemt dan is de muziek op de radio nog ingewikkelder :P
St. Bagger :P
[img]http://i31.photobucket.com/albums/c381/Sonofthedamned/MorbidAngel.jpg[/img]
My enemies are yours......Crush their souls, With your infernal grasp.....

Gebruikersavatar
Meneer Tijmen
Berichten: 432
Lid geworden op: zo jan 29, 2006 8:18 pm
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door Meneer Tijmen » wo feb 01, 2006 12:05 am

ruben somewhere online schreef:[..]


Een LP heeft twee kanten, stoned konijn.
:lolup:
Sixteen and on the run from home,
Found a job in Times Square working live S&M shows.
Twenty-five bucks a fuck and John's a happy man.
She wipes the filth away and it's back on the streets again.

Queensrÿche - Spreading The Disease

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do feb 16, 2006 10:19 pm

Nou, het is officieel: geen Bob Rock maar Rick Rubin als producer van de nieuwe cd. Mijn vraag: goed nieuws of slecht nieuws???
As BLABBERMOUTH.NET first hinted on Jan. 6 and then again on Jan. 27, METALLICA have finally confirmed that they are working with producer Rick Rubin (SYSTEM OF A DOWN, AUDIOSLAVE, SLAYER, SLIPKNOT) on their new studio album.

In a posting on their official web site, METALLICA write, "We just wanted to let our friends know that we have been jamming, writing, just plain messing around and having fun in the studio for the last few weeks.

"Oh, and by the way, this up-and-coming producer guy named Rick something-or-other has been coming by the studio every now and again to listen to some of our new stuff and throw his two/three cents in.

"Since this Rick dude is new to all of this, we thought it would be a nice gesture to help break him into the music business by asking him to produce our next record. We're very happy he said yes! In other words, we are psyched to share with you that Rick Rubin is producing the next METALLICA album! FUCK YEAH!"

Check out pictures of METALLICA and Rick Rubin in the band's rehearsal/recording studio at Metallica.com.

It was as far back as last October that the first rumblings of a METALLICA/Rubin collaboration reached BLABBERMOUTH.NET, and the rumors have been gaining strength ever since. Adding fuel to these reports was the fact that longtime METALLICA producer Bob Rock is scheduled to spend a good portion of 2006 working on the new CD from MÖTLEY CRÜE, which is expected to surface sometime next year.

In a September 2005 interview with the METALLICA fan club magazine So What!, METALLICA drummer Lars Ulrich was asked point-blank if Bob Rock's name had been discused for the group's next album.

"I would say that Bob Rock will always be our producer," Ulrich replied. "You know it's almost like default. It's not whether he should produce, it's more whether he shouldn't produce it. So I would expect Bob Rock to produce it unless he's not interested."

In the same interview, Ulrich spoke highly of the most recent albums by SLIPKNOT and SYSTEM OF A DOWN — both of which were produced by Rubin — citing them as particularly inspiring in terms of making him "look forward to paying a little more attention to the sonics" next time around.

METALLICA officially began the songwriting process for their new album late last year and are expected to spend the next few months compiling ideas before entering the final recording stage. A late 2006/early 2007 release via Warner Bros. is expected.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do feb 16, 2006 10:21 pm

Afbeelding
It's the end of time

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22268
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do feb 16, 2006 10:27 pm

Ik denk wel dat het voor verfrissing kan zorgen. Ik heb wel respect (wat een kutwoord) voor Rick Rubin zijn werk. :)
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do feb 16, 2006 10:32 pm

Zo ver ik weet heeft hij net als Metallica na 1990 geen goed werk meer afgeleverd...
It's the end of time

Gesloten