Powermetal II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » zo jan 29, 2006 5:30 pm

Hee volk, ga eens Liege Lord luisteren, gave band uit de jaren '80 uit de VS. Vooral de plaat 'Master Control' is erg gaaf.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo jan 29, 2006 6:44 pm

Eru Iluvatar schreef:Hee volk, ga eens Liege Lord luisteren, gave band uit de jaren '80 uit de VS. Vooral de plaat 'Master Control' is erg gaaf.
Oke.

EDIT: Kill The King gedownload. Lekkere cover, zal eens naar Master Control uitkijken :)
It's the end of time

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » zo jan 29, 2006 8:01 pm

NochdFaol schreef:Hmm klinkt best ok, vind het vaak beetje chaotisch maar wel ok. En die zanger past er niet helemaal bij, klinkt een beetje als de zanger van Labyrinth.
The Veil of Summer bevalt je dan denk ik wat meer. Minder chaotisch en meer op melodie gericht, maar wel progressiever dan Winter is Coming.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » ma jan 30, 2006 4:31 pm

Eru Iluvatar schreef:Hee volk, ga eens Liege Lord luisteren, gave band uit de jaren '80 uit de VS. Vooral de plaat 'Master Control' is erg gaaf.
Ja! Liege Lord is inderdaad supertof!
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

HardRockHippie
Berichten: 16
Lid geworden op: di jan 31, 2006 9:16 am

Bericht door HardRockHippie » di jan 31, 2006 10:50 am

C h i l d r e n O f B o d o m

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » di jan 31, 2006 10:51 am

Hardrockhippie, heb jij nog iets zinnigs te melden behalve dat ge-emmer over CoB of GnR ?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » di jan 31, 2006 11:24 am

Children of Bodom is toch geen power metal?
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
under the weeping moon
Berichten: 87
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 2:17 pm

Bericht door under the weeping moon » di jan 31, 2006 11:27 am

Heb laatst de moed verzameld om Chapter V van Hammerfall te luisteren in de cd-winkel, ben blij dak em niet heb gekocht.
Seven Seals van Primal Fear haalt ook het niveau niet van Black Sun en Devils Ground, maar die heb ik maar gekocht om mn verzameling compleet te maken.
Majestic van Gamma Ray valt me weer wel mee, best een lekkere snelle plaat :twisted:
[img]http://crypticmadness.com/Logos/Logo639.gif[/img]

Gebruikersavatar
under the weeping moon
Berichten: 87
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 2:17 pm

Bericht door under the weeping moon » di jan 31, 2006 11:29 am

HardRockHippie schreef:C h i l d r e n O f B o d o m
je zit int verkeerde topic :wink:

yowannuzz schreef:Hardrockhippie, heb jij nog iets zinnigs te melden behalve dat ge-emmer over CoB of GnR ?
ze zal niet meer bands kennen, valt mee dat ze niet over nirvana begint haha :lol:
[img]http://crypticmadness.com/Logos/Logo639.gif[/img]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » di jan 31, 2006 2:50 pm

crusaderewout schreef:Children of Bodom is toch geen power metal?
Doch, maar wel met afschuwelijke kutzang.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jan 31, 2006 3:28 pm

under the weeping moon schreef:Heb laatst de moed verzameld om Chapter V van Hammerfall te luisteren in de cd-winkel, ben blij dak em niet heb gekocht.
Seven Seals van Primal Fear haalt ook het niveau niet van Black Sun en Devils Ground, maar die heb ik maar gekocht om mn verzameling compleet te maken.
Majestic van Gamma Ray valt me weer wel mee, best een lekkere snelle plaat :twisted:
Chapter V is gay-powermetal(meezingers enzo), maar voor wat het is vind ik m toch wel redelijk goed.

SS valt goed mee hoor. Het is een goede ontwikkeling voor de band. Maar het is ook niet mijn favoriete PF album.
It's the end of time

Gebruikersavatar
under the weeping moon
Berichten: 87
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 2:17 pm

Bericht door under the weeping moon » di jan 31, 2006 4:21 pm

Dragonforce schreef:[..]
Chapter V is gay-powermetal(meezingers enzo), maar voor wat het is vind ik m toch wel redelijk goed.

SS valt goed mee hoor. Het is een goede ontwikkeling voor de band. Maar het is ook niet mijn favoriete PF album.
Die vette solo's die op de andere albums staan vallen bij ss een beetje weg. Maar ik zeg niet dat het een slecht album is.
[img]http://crypticmadness.com/Logos/Logo639.gif[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25622
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jan 31, 2006 6:33 pm

Children of Bodom schaar ik ook gewoon onder power metal.

Voor de Hammerfall cliche liefhebbers hebben we nu ook nog 'A fresh approach to powermetal', namelijk Dreamland!

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2377
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jan 31, 2006 6:35 pm

Lennert from hell schreef:Children of Bodom schaar ik ook gewoon onder power metal.

Voor de Hammerfall cliche liefhebbers hebben we nu ook nog 'A fresh approach to powermetal', namelijk Dreamland!

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2377
Children Of Bodomschaar ik gewoon onder bagger.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25622
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jan 31, 2006 6:41 pm

en bagger is ook genoeg te vinden in het power metal genre
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jan 31, 2006 6:42 pm

Lennert from hell schreef:en bagger is ook genoeg te vinden in het power metal genre
Er is bagger powermetal en en is er bagger, CoD is gewoon bagger.
It's the end of time

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » di jan 31, 2006 7:33 pm

Dragonforce schreef:[..]
Chapter V is gay-powermetal(meezingers enzo), maar voor wat het is vind ik m toch wel redelijk goed.

SS valt goed mee hoor. Het is een goede ontwikkeling voor de band. Maar het is ook niet mijn favoriete PF album.
Als je dus met muziek kan meezingen is het power metal?

Chapter V is heavy metal, en geen power imo.
En CoB vind je leuk of niet, maar het is wel erg goedkoop om die band continu af te lopen zeiken. Ik luister zelf geen CoB omdat het me gewoon niet trekt, en ik de stem saai vind, maar ik loop dat niet heel de tijd te verkondigen.

Ik laatst Black Majesty - Sands Of Time gekocht en nu beluisterd, ik snap niet dat mensen die leuk en goed vinden, de zang is uitermate smaakloos. En instrumentaal is er weinig aan te beleven.

Daarnaast heb ik nu ook Silent Force wat beter beluisterd, ik vind bij deze dat mensen die band ook eens moeten luisteren als ze hem tegen komen in de winkels. Meteen cd's kopen zou ik niet aanraden omdat de muziek je ligt of niet. Ik zou ze niet met een bandje kunnen vergelijken, maar bij deze noem ik ze wel om een keer naar te luisteren.


En ik heb al reteveel zin in Donderdag Kamelot in de Boerderij.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25622
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jan 31, 2006 7:35 pm

arnibes schreef:[..]

Ik laatst Black Majesty - Sands Of Time gekocht en nu beluisterd, ik snap niet dat mensen die leuk en goed vinden, de zang is uitermate smaakloos. En instrumentaal is er weinig aan te beleven.

En ik heb al reteveel zin in Donderdag Kamelot in de Boerderij.
En ik heb inmiddels al meer en meer nummers van Kamelot gehoort en blijf de zang daar ook uitermate saai vinden.

Galloglass, daar hebben we pas een goeie band met uitstekende zang
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di jan 31, 2006 7:37 pm

Chapter V is dus echt zowel power als heavymetal. Een nummer als 'Secrets' is typisch powermetal, luister maar eens naar de Rhapsody invloeden in dat nummer, vooral in de solo.
'Born To Rule' is met zijn tempo en riffs nogal Accept achtig en typisch heavymetal.

Ik ben nog steeds van mening dat er geen duidelijke scheidingslijn tussen power en heavy metal is en dat het in feite gewoon één hetzelfde genre is, hoe naar sommige heavy metal fans dat ook zullen vinden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jan 31, 2006 7:37 pm

arnibes schreef:[..]


Als je dus met muziek kan meezingen is het power metal?

Chapter V is heavy metal, en geen power imo.
En CoB vind je leuk of niet, maar het is wel erg goedkoop om die band continu af te lopen zeiken. Ik luister zelf geen CoB omdat het me gewoon niet trekt, en ik de stem saai vind, maar ik loop dat niet heel de tijd te verkondigen.

Ik laatst Black Majesty - Sands Of Time gekocht en nu beluisterd, ik snap niet dat mensen die leuk en goed vinden, de zang is uitermate smaakloos. En instrumentaal is er weinig aan te beleven.

Daarnaast heb ik nu ook Silent Force wat beter beluisterd, ik vind bij deze dat mensen die band ook eens moeten luisteren als ze hem tegen komen in de winkels. Meteen cd's kopen zou ik niet aanraden omdat de muziek je ligt of niet. Ik zou ze niet met een bandje kunnen vergelijken, maar bij deze noem ik ze wel om een keer naar te luisteren.


En ik heb al reteveel zin in Donderdag Kamelot in de Boerderij.
Powermetal met een hoog meezing gehalte e.d. is gay-powermetal... Ik vind het nog wel Powermetal, niet 100% om de muziek maar om het geheel.
It's the end of time

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » di jan 31, 2006 7:37 pm

Lennert from hell schreef:[..]


En ik heb inmiddels al meer en meer nummers van Kamelot gehoort en blijf de zang daar ook uitermate saai vinden.

Galloglass, daar hebben we pas een goeie band met uitstekende zang
Misschien is kamelot gewoon niet jou ding, je kan er dan wel eindeloos door aan blijven pruttelen, maar het is gewoon jou ding niet.
Heb ik ook met Edguy.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jan 31, 2006 7:40 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik ben nog steeds van mening dat er geen duidelijke scheidingslijn tussen power en heavy metal is en dat het in feite gewoon één hetzelfde genre is, hoe naar sommige heavy metal fans dat ook zullen vinden.
Ik vind dat er wel een duidelijke lijn ligt, maar door allerlei vage subgenres en bands die cross-genre maken en zichzelf in het verkeerde genre plaatsen is het soms helemaal niet meer duidelijk. Maar eigenlijk kun je net zo goed stellen dat er maar 1 genre onder de metal is.
It's the end of time

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » di jan 31, 2006 7:55 pm

Uiteindelijk vloeit alles toch voort uit Heavy Metal.
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
Jeroen.S
Berichten: 1240
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 6:53 pm

Bericht door Jeroen.S » di jan 31, 2006 7:59 pm

Lennert from hell schreef:[..]


Galloglass, daar hebben we pas een goeie band met uitstekende zang
Gaaf bandje dat, debuut is gaaf. Binnenkort maar eens die nieuwe aanschaffen.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di jan 31, 2006 8:23 pm

Okee, er kan misschien alleen een duidelijke scheidingslijn tussen powermetal en heavymetal zichbaar zijn als we tot powermetal alleen de typische Europese powermetal rekenen, in het straatje van Helloween (Keepers en verder), Stratovarius, Rhapsody, Sonata Artica, Edguy, Nightwish, etc.

Als we het powermetalgenre als geheel nemen, dus inclusief Amerikaanse bands en Europese bands als Primal Fear, HammerFall, Iron Savior, Blind Guardian, Dream Evil, Grave Digger, word die scheidingslijn véél onduidelijker. Amerikaanse bands als Iced Earth, Cage, Jag Panzer, Helstar, Cirith Ungol, Fates Warning, Steel Prophet, Crimson Glory, Vicious Rumours worden zeer vaak aangeduidt als powermetal. Ook Amerikaanse bands als Savatage en Manowar worden - vooral in metalgeschiedenispublicaties aangeduidt met de term 'powermetal'. Zelfs groten onder de heavymetal als Iron Maiden en Judas Priest werden wel eens powermetal genoemt.

Hoe kan het ook anders? Kom maar eens met duidelijke voorbeelden van grote verschillen tussen de genre's. Zang? Solo's? Melodieen? Refreinen?
Tegenwoordig word elke nieuwe release in het genre aangeduid met powermetal (soms met heavymetal). Powermetal is waarschijnlijk gewoon een modewoord of het word gebruikt wanneer men spreekt van heavymetal als metal als geheel (dus heavymetal als overkoepelende term voor alle metalgenrés, dus ook death, black, etc). In dit geval gebruikt met de term 'powermetal' of men de traditionele variant van metal aan te duiden.

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » di jan 31, 2006 8:28 pm

Heavy Metal als overkoepelende term klopt wel. Metallica werd vaak beschreven als heavy metal band, maar spelen/speelden thrash metal. De scheiding is inderdaad niet duidelijk. Maar heavy metal voor mij is de eigenlijke heavy metal, manowar/judas priest/iron maiden/e.d. Het blijft lastig om bands te plaatsen in een bepaald genre, want vaak hoor je invloeden van andere genres, of spelen ze twee stijlen (bv thrash/death).
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
under the weeping moon
Berichten: 87
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 2:17 pm

Bericht door under the weeping moon » di jan 31, 2006 9:59 pm

Ach, heavy en power overlapt elkaar nogal makkelijk en je kunt het niet altijd even goed horen. Primal Fear bijvoorbeeld vind ik weer meer heavy. Maar Sonata Arctica en Rhapsody, met die snelle ritmes, drums ect. is weer wel duidelijk power.
[img]http://crypticmadness.com/Logos/Logo639.gif[/img]

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » wo feb 01, 2006 11:53 am

Lennert from hell schreef:Children of Bodom schaar ik ook gewoon onder power metal.
hmm niet echt tis meer molodieuze death, gotenburger death toch?

edit: Melodic power/speed metal with harsh vocals zegt metal archives

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo feb 01, 2006 5:28 pm

valkyrian schreef:[..]


hmm niet echt tis meer molodieuze death, gotenburger death toch?

edit: Melodic power/speed metal with harsh vocals zegt metal archives
Er zou moeten staan: Bugger
It's the end of time

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo feb 01, 2006 5:29 pm

Dragonforce schreef:[..]
Er zou moeten staan: Bugger
Que, Bugger?
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo feb 01, 2006 5:31 pm

jeffrey schreef:[..]


Que, Bugger?
OFFENSIVE something that is very difficult or annoying
OFFENSIVE a silly or annoying person
It's the end of time

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo feb 01, 2006 5:37 pm

Dragonforce schreef:[..]

OFFENSIVE something that is very difficult or annoying
OFFENSIVE a silly or annoying person
Oh, ik dacht dat je het als Nederlands woord bedoelde, niet dat ik de Engelse betekenis wel wist.

En weer ontopic. Luister eens naar Torian. Leuke Power Metal band, met keyboard, die hier en daar wel aardige Thrash stukken in hun nummers hebben verweven.

http://www.torian-legion.de/
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo feb 01, 2006 5:44 pm

Hee volk, iemand bekend met de Duitse band Paradox? Band uit de jaren '80 die een mix van power/speed en thrash maken, klinkt erg gaaf en doet denken aan Blind Guardian (oude werk), deze band is er echter niet in geslaagd om door te breken.

http://www.vibrationsofdoom.com/test/Paradox.html

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo feb 01, 2006 7:01 pm

Eru Iluvatar schreef:Hee volk, iemand bekend met de Duitse band Paradox? Band uit de jaren '80 die een mix van power/speed en thrash maken, klinkt erg gaaf en doet denken aan Blind Guardian (oude werk), deze band is er echter niet in geslaagd om door te breken.

http://www.vibrationsofdoom.com/test/Paradox.html
Ja, Paradox is best oke, ik heb er wat mp3tjes van, klinkt allemaal best lekker.


Trouwens kinderen, ik denk dat jullie Power Metal liefhebbers beide albums van Adramelch eens moeten checken. Vrij episch, maar het neigt zeker wel naar Power, vooral de laatste, Broken Heroes.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » wo feb 01, 2006 7:07 pm

Inderdaad, beide albums van Adramelch zijn gewoon briljant.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo feb 01, 2006 7:27 pm

Hellhammer schreef:Inderdaad, beide albums van Adramelch zijn gewoon briljant.
Ja, de gitaarsound op Irae Melanox deed me eerst compleet niks, maar ik kan er nu erg goed naar luisteren. Ik vind het zelfs ontiegelijk gaaf en origineel, zo'n geluidje. Nogmaals mensen: ADRAMELCH
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo feb 01, 2006 7:45 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Ja, Paradox is best oke, ik heb er wat mp3tjes van, klinkt allemaal best lekker.


Trouwens kinderen, ik denk dat jullie Power Metal liefhebbers beide albums van Adramelch eens moeten checken. Vrij episch, maar het neigt zeker wel naar Power, vooral de laatste, Broken Heroes.
Die nieuwe van Adramelch vind ik erg gaaf. De oude dringt nog niet helemaal tot me door, maar zal hem nog eens wat vaker opzetten.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do feb 02, 2006 7:39 am

Die laatste vind ik nog steeds geen geweldige plaat. De eerste is zonder discussie meer dan geniaal. De laatste plaat daarintegen (of moet dat los van elkaar?) had vele malen beter gekund. Het is geen slechte plaat. De nummers klinken lekker, maar toch mist het meerendeel wat.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do feb 02, 2006 3:37 pm

Ik heb die eerste nog eens beluisterd en ik moet toch toegeven dat die ook erg gaaf is. Ik denk dat ik deze cd even wat meer tijd moet gunnen dan hun laatste werk.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do feb 02, 2006 11:21 pm

Saxon 747 schreef:
Ja, de gitaarsound op Irae Melanox deed me eerst compleet niks, maar ik kan er nu erg goed naar luisteren. Ik vind het zelfs ontiegelijk gaaf en origineel, zo'n geluidje. Nogmaals mensen: ADRAMELCH
Dat had ik dus ook bij die cd, dat gitaar geluid is in het begin gewoon heel erg wennen.
Jeffrey schreef: En weer ontopic. Luister eens naar Torian. Leuke Power Metal band, met keyboard, die hier en daar wel aardige Thrash stukken in hun nummers hebben verweven.

http://www.torian-legion.de/
Klinkt zeker niet verkeerd, alleen jammer dat er alleen maar samples op de site staan.

Gebruikersavatar
Meneer Tijmen
Berichten: 432
Lid geworden op: zo jan 29, 2006 8:18 pm
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door Meneer Tijmen » za feb 04, 2006 12:52 am

Wat vinden we van iron savior? Ik heb condition red weer eens geluisterd en het is een erg lekkere cd maar ik hoor hem pas voor de tweede keer, dus verbeter me als ik fout zit, maar is het niet veel van hetzelfde?
En is dat ook met de rest van de albums zo of is er meer variatie? Anders blijft het voor mij bij één album.
Sixteen and on the run from home,
Found a job in Times Square working live S&M shows.
Twenty-five bucks a fuck and John's a happy man.
She wipes the filth away and it's back on the streets again.

Queensrÿche - Spreading The Disease

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » za mar 18, 2006 4:40 pm

Ex bassist Stratovarius zit nu in: MESS
http://www.messmetal.net/


Het hoort hier eigenlijk niet, omdat ze Heavy Metal maken. Heavy Metal zoals het bedoelt is.
De weg naar de media en de nummers mogen jullie zelf maken.

Gebruikersavatar
Ræið
Berichten: 141
Lid geworden op: za mar 04, 2006 8:24 pm

Bericht door Ræið » za mar 18, 2006 5:09 pm

Om even wat Finse Power in de groep te gooien:

Altaria (komt naar Hellmond samen met Sonata Arctica) http://www.altariamusic.com

Geluidjensch
Abyss of Twilight
Frozen Hearts
Valley of Rainbows

Axenstar
http://www.axenstar.com/main.asp

Geluidjensch
http://www.axenstar.com/media.asp

Dreamtale Een aantal nummer zingt ons aller Marco Hietalla ook mee, wat een stem.. fjoe
http://www.dreamtale.net/dreamtale.php

Geluidjensch
http://www.dreamtale.net/dreamtale.php? ... anguage=en

Tarot (twijfelt of dit nou heavy oder power is)
http://wingsofdarkness.net/
[url=http://www.last.fm/user/Raido][img]http://www.denness.net/rpi/u/raido/rpi.png[/img][/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za mar 18, 2006 5:16 pm

arnibes schreef:Ex bassist Stratovarius zit nu in: MESS
http://www.messmetal.net/


Het hoort hier eigenlijk niet, omdat ze Heavy Metal maken. Heavy Metal zoals het bedoelt is.
De weg naar de media en de nummers mogen jullie zelf maken.
Zo, dat klinkt erg lekker [headbang]
It's the end of time

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23080
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » za mar 18, 2006 6:49 pm

arnibes schreef:Ex bassist Stratovarius zit nu in: MESS
http://www.messmetal.net/


Het hoort hier eigenlijk niet, omdat ze Heavy Metal maken. Heavy Metal zoals het bedoelt is.
De weg naar de media en de nummers mogen jullie zelf maken.
Verdomd gaaf, dat.
Doet me bij vlagen aan Dio denken.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » ma mar 20, 2006 9:13 pm

Zijn mensen hier bekend met de Finse band Communic? Leverden vorig jaar een dijk van een plaat af met Conspiracy In Mind. Het is de hardere power metal.
Ik heb 'm nu al enkele malen afgespeeld, en het blijft me boeien.
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » ma mar 20, 2006 9:15 pm

crusaderewout schreef:Zijn mensen hier bekend met de Finse band Communic? Leverden vorig jaar een dijk van een plaat af met Conspiracy In Mind. Het is de hardere power metal.
Ik heb 'm nu al enkele malen afgespeeld, en het blijft me boeien.
Linkjes?

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » ma mar 20, 2006 9:17 pm

Dat is de beste cd van 2005. Ze zijn trouwens bezig met een nieuwe.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » ma mar 20, 2006 9:21 pm

Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
NochdFaol
Berichten: 7664
Lid geworden op: ma nov 08, 2004 3:34 pm
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » ma mar 20, 2006 9:22 pm

Twilightning niet vergeten.
Ræið schreef:Om even wat Finse Power in de groep te gooien:

Altaria (komt naar Hellmond samen met Sonata Arctica) http://www.altariamusic.com

Geluidjensch
Abyss of Twilight
Frozen Hearts
Valley of Rainbows

Axenstar
http://www.axenstar.com/main.asp

Geluidjensch
http://www.axenstar.com/media.asp

Dreamtale Een aantal nummer zingt ons aller Marco Hietalla ook mee, wat een stem.. fjoe
http://www.dreamtale.net/dreamtale.php

Geluidjensch
http://www.dreamtale.net/dreamtale.php? ... anguage=en

Tarot (twijfelt of dit nou heavy oder power is)
http://wingsofdarkness.net/
It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.

Plaats reactie