Vergeet de tieten met ogen niet.Eru Iluvatar schreef:[..]
Science fiction achtige - Star Wars achtige taferelen. CGI animaties, laserstralen op gitaren, etc.
Gamma Ray
- Rebellion666
Vind ik juist een geweldig nummer! Heel anders dan wat we van de heren gewend zijn maar een erg krachtig en vooral modern (voor die tijd) uitgevoerd nummer. Scheepers op z'n best!Lennert from hell schreef:*schop omhoog*
Het enige nummer wat mij tot skippen aanzet is het nummer Gamma Ray zelf, en dat is dan nog een cover.
Hansen sinds jaren weer eens op zang maar erg zwak gezongen. Teveel, bijna té opvallende Queen-invloeden... 'it's magic uhuh'Heal Me is een van de beste GR nummers ooit

'In the land of the pigs, the butcher is king.'
- Rebellion666
Ter info:
Henjo injured on ferry boat
Last Sunday on the ferry boat from Stockholm to Helsinki Henjo was badly injured falling down a stairway. He suffered strong bruises which made it unimpossible for him to play the upcoming shows. He was directly delivered to a hospital in Helsinki where he was examined and treated with strong painkillers. Actually Henjo is at home in Hamburg for recovery but he hopes to be able to jump on the actual tour again soon. The band hopes that he's back already for the Gothenburg show but can't promise it. Latest for the show in Moscow Henjo will be back on stage. In the meantime he's replaced by Kasperi Heikkinen from the finnish Gamma Ray tribute band Guardians Of Mankind. Kasperi is the second member of Guardians Of Mankind beside Keyboarder Eero Kaukomies who joines the Gamma Ray line up on the Majestic tour.
We all wish Henjo a good and fast recovery!
Bron: www.gamma-ray.com
De mannen spelen deze zomer ook op W:O:A. Dat is dan weer goed nieuws gezien het karige programma dat we tot nu toe van dit festival hadden.
Henjo injured on ferry boat
Last Sunday on the ferry boat from Stockholm to Helsinki Henjo was badly injured falling down a stairway. He suffered strong bruises which made it unimpossible for him to play the upcoming shows. He was directly delivered to a hospital in Helsinki where he was examined and treated with strong painkillers. Actually Henjo is at home in Hamburg for recovery but he hopes to be able to jump on the actual tour again soon. The band hopes that he's back already for the Gothenburg show but can't promise it. Latest for the show in Moscow Henjo will be back on stage. In the meantime he's replaced by Kasperi Heikkinen from the finnish Gamma Ray tribute band Guardians Of Mankind. Kasperi is the second member of Guardians Of Mankind beside Keyboarder Eero Kaukomies who joines the Gamma Ray line up on the Majestic tour.
We all wish Henjo a good and fast recovery!
De mannen spelen deze zomer ook op W:O:A. Dat is dan weer goed nieuws gezien het karige programma dat we tot nu toe van dit festival hadden.
- Harvester Of Sorrow
- Contacteer:
- Rebellion666
Laatste keer dat ik ze gezien heb op Wacken (2003 ofzo) stelde het allemaal niet zoveel voor. De band oogde onverschillig en Hansen ging een aantal keer gigantisch de mist in. Hoop dat ze het dit jaar dubbel en dwars goed maken zeker omdat ze een topalbum hebben afgeleverd in 2005!Orklord schreef:Yeah op Wacken.![]()
Ben toch wel benieuwd naar ze.
- Stevevaifan
- Rebellion666
Hmm, naja ik merk het wel. Hoop dat ze nu anders spelen.Rebellion666 schreef:[..]
Laatste keer dat ik ze gezien heb op Wacken (2003 ofzo) stelde het allemaal niet zoveel voor. De band oogde onverschillig en Hansen ging een aantal keer gigantisch de mist in. Hoop dat ze het dit jaar dubbel en dwars goed maken zeker omdat ze een topalbum hebben afgeleverd in 2005!
- crusaderewout
- Eru Iluvatar
- crusaderewout
Ik vond het in de eerste instantie herrinneren aan Victim Of Fate.crusaderewout schreef:De intro van het nummer Hell Is Thy Home van Majesty lijkt erg veel op de intro van Judas Priests Leather Rebel (van Painkiller).
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- crusaderewout
- crusaderewout
- Eru Iluvatar
- crusaderewout
Haha, dat zijn nou twee stukjes die me nog niet waren opgevallenEru Iluvatar schreef:New World Order lijkt ook op Hell Bent For Leather, daarnaast heeft één nummer - Solid of Eagle - een stukje Charlotte The Harlotte er in, schaamteloos.
Waar ligt de grens tussen ode en geen originaliteit?

Omdat ze met Majestic hebben bewezen toch nog originele muziek te kunnen maken, is No World Order ze vergeven. Maar wat valt er te vergeven? Ook dat blijft een lekkere plaat.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Eru Iluvatar
- Eru Iluvatar
Land Of The Free geld voor veel fans als één van de beste Gamma Ray albums, naast Heading For Tomorrow. Het is ook het eerste album waarop Kai Hansen zelf de vocalen doet. Zeer gaaf album met nummers als 'Land of the Free' en 'Rebellion in Dreamland'. Land of the Free bevat ook nog een gastoptreden van Hansi Kursch. Over het algemeen geld de plaat als één van de beste jaren '90 powermetalplaten (uitgekomen in '95)
- crusaderewout
Je vergeet Salvation's Calling. Scream: ohoeehyeaEru Iluvatar schreef:Land Of The Free geld voor veel fans als één van de beste Gamma Ray albums, naast Heading For Tomorrow. Het is ook het eerste album waarop Kai Hansen zelf de vocalen doet. Zeer gaaf album met nummers als 'Land of the Free' en 'Rebellion in Dreamland'. Land of the Free bevat ook nog een gastoptreden van Hansi Kursch. Over het algemeen geld de plaat als één van de beste jaren '90 powermetalplaten (uitgekomen in '95)
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"
En vergeet Kiske niet.Eru Iluvatar schreef:Land Of The Free geld voor veel fans als één van de beste Gamma Ray albums, naast Heading For Tomorrow. Het is ook het eerste album waarop Kai Hansen zelf de vocalen doet. Zeer gaaf album met nummers als 'Land of the Free' en 'Rebellion in Dreamland'. Land of the Free bevat ook nog een gastoptreden van Hansi Kursch. Over het algemeen geld de plaat als één van de beste jaren '90 powermetalplaten (uitgekomen in '95)
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Dat nummer vind ik eigenlijk helemaal niks in vergelijking met de rest van de nummers op dat album. Rebellion in Dreamland blijf ik wel 1 van de beste power metal nummers ooit vinden.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Rebellion666
Henjo's injury state
"Hi everybody!..
I've been asked to say something about my injury 'cause I was still missing at the shows in Russia, where again Kasperi from GUARDIANS OF MANKIND helped us out and played the guitar beside Kai. First, I want to thank Kasperi for making all shows happen and not bringing me, the band and of course the fans (not to forget the promoters, ehe) in trouble. Sure I'm very sad that I had to stay at home, thinking "guess now they go on stage rocking", but it was absolutly impossible, otherwise I would have done it. On the other hand I'm happy for the fans, getting a very special GAMMA RAY show, and Kasperi, who might had a good experience at all playing with the originals.
Last week I underwent another examination at my orthopedist in Hamburg because of too strong pain and by the way my left forearm looked like the one from Popeye. The result is a fracture on the left forearm, I've bruised my ribs and pulled my back. But I already can eat solid food again, ehe...
The healing process will take a few weeks and I will start with rehabilitation training soon, hoping everything will cure well, not to play only slide-guitar in the future.
And beside picking my nose for bogeys I could use the free time for writing a new song for the next album, very classic gammaray melodic speed metal...
Thanx to all of your best wishes and support, and... ...stay away from the towers, eh, frozen steps on ferry boats.
Cheeerrzz!
Henjo"
Toch wel leuk dat er mensen van coverbands worden aangetrokken om een gat in een band te dichten. Ik denk dat de coverbandscene momenteel serieuzer genomen wordt dan een aantal jaar geleden. Judas Priest deed het natuurlijk jaren geleden al met Tim Owens, al had ik toch liever Ralf 'Primal Ray' Scheepers op die plek gezien.
"Hi everybody!..

I've been asked to say something about my injury 'cause I was still missing at the shows in Russia, where again Kasperi from GUARDIANS OF MANKIND helped us out and played the guitar beside Kai. First, I want to thank Kasperi for making all shows happen and not bringing me, the band and of course the fans (not to forget the promoters, ehe) in trouble. Sure I'm very sad that I had to stay at home, thinking "guess now they go on stage rocking", but it was absolutly impossible, otherwise I would have done it. On the other hand I'm happy for the fans, getting a very special GAMMA RAY show, and Kasperi, who might had a good experience at all playing with the originals.
Last week I underwent another examination at my orthopedist in Hamburg because of too strong pain and by the way my left forearm looked like the one from Popeye. The result is a fracture on the left forearm, I've bruised my ribs and pulled my back. But I already can eat solid food again, ehe...

And beside picking my nose for bogeys I could use the free time for writing a new song for the next album, very classic gammaray melodic speed metal...
Thanx to all of your best wishes and support, and... ...stay away from the towers, eh, frozen steps on ferry boats.
Cheeerrzz!
Henjo"
Toch wel leuk dat er mensen van coverbands worden aangetrokken om een gat in een band te dichten. Ik denk dat de coverbandscene momenteel serieuzer genomen wordt dan een aantal jaar geleden. Judas Priest deed het natuurlijk jaren geleden al met Tim Owens, al had ik toch liever Ralf 'Primal Ray' Scheepers op die plek gezien.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Zoals ik al in het Rage topic zei heb ik een split met Rage/Helicon/Conception gevonden in de vorm van de cd Power of Metal, daar staat dit concert op:
1. Tribute To The Past
2. No Return
3. Space Eater
4. Changes
5. Insanity & Genius
6. Last Before The Storm
7. Heal Me
8. I Want Out / Futureworld / Ride The Sky
9. Future Madhouse
10. Heading For Tomorrow / Dream Healer
Ik kwam er net achter dat ik de clip van de Helloween meddley op de computer heb staan, erg gaaf. Het concert stamt uit 1993 en toont een band in topvorm. De productie is uitstekend, ieder instrument komt goed tot zijn recht en de performance is perfect. Hoogtepunt is het duet tussen Scheepers en Hansen in Heal me, magisch gewoon. Als jullie hem kunnen vinden raad ik aan hem meteen te kopen!
1. Tribute To The Past
2. No Return
3. Space Eater
4. Changes
5. Insanity & Genius
6. Last Before The Storm
7. Heal Me
8. I Want Out / Futureworld / Ride The Sky
9. Future Madhouse
10. Heading For Tomorrow / Dream Healer
Ik kwam er net achter dat ik de clip van de Helloween meddley op de computer heb staan, erg gaaf. Het concert stamt uit 1993 en toont een band in topvorm. De productie is uitstekend, ieder instrument komt goed tot zijn recht en de performance is perfect. Hoogtepunt is het duet tussen Scheepers en Hansen in Heal me, magisch gewoon. Als jullie hem kunnen vinden raad ik aan hem meteen te kopen!
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
- Rebellion666
Nog een nieuwtje:
GammaRay filming DVD
The Rays will film their Montreal Show on May 06th for a double DVD which is scheduled for a release in September. In addition to the concert which will be filmed with several cameras the DVD will contain lots of bonus stuff like a roadmovie (the band will be accompanied by a cameraman for the complete north American tour), a history part, behind the scenes footage, video clips etc. So if you're able to visit the show don't miss it because it's your chance to be on the next Gamma Ray release. More detailed information on the upcoming DVD release follows soon.
GammaRay filming DVD
The Rays will film their Montreal Show on May 06th for a double DVD which is scheduled for a release in September. In addition to the concert which will be filmed with several cameras the DVD will contain lots of bonus stuff like a roadmovie (the band will be accompanied by a cameraman for the complete north American tour), a history part, behind the scenes footage, video clips etc. So if you're able to visit the show don't miss it because it's your chance to be on the next Gamma Ray release. More detailed information on the upcoming DVD release follows soon.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Kijk, dit zal dus een dvd worden die ik zeker WEL wil zien, ben de laatste tijd weer helemaal weg van Kai en companen.
Nu wil ik liever voordat ik de laatste aanschaf eerst nog de eerste hebben, ik weet nu dat Ralf als zanger ook geniaal is.
Nu wil ik liever voordat ik de laatste aanschaf eerst nog de eerste hebben, ik weet nu dat Ralf als zanger ook geniaal is.
- Hellhammer
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Nope, heb Sigh no more, Insanity and Genius, Land of the free, Powerplant en somewhere out in space. Plus de split live met rage. Sigh no more begint langzaamaan terrein te winnen in de race bij favoriete album, vooral Changes is een heerlijk nummer.
- Rebellion666
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik heb vorig weekend op wacken preview dvd gekregenRebellion666 schreef:
Leuk, ik ben benieuwd...
de pers kreeg ook premiere van dvd...ziet er schitterend uit, goed geluid, vette beelden en enthousiast publiek
en kai hansen blijft een geweldig vriendelijke man
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Ik hoorde Kai op Wacken trouwens "Land Of The Free 2" noemen als titel voor het volgende album. Was dat serieus of maakte hij een geintje? Ik heb er nl. nog niemand over gehoord.
En er staat nog iets onder "The Awesome Foursome", in die hoes. Naar verluid iets als: "(and the Finnish keyboarder who didn't want to wear his Donald Duck costume)"
En er staat nog iets onder "The Awesome Foursome", in die hoes. Naar verluid iets als: "(and the Finnish keyboarder who didn't want to wear his Donald Duck costume)"
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
als je niet vies bent van gratis bier en eten, leuke persconferenties, luistersessies, concerten van reckless tide, ons eigen Mennen en de berlijnse powermetalband pharaoh..kwam je wel aan je trekken, heheBob schreef:[..]
Fuck, ik had dus wel in de press-area moeten zijn?
ook backstage beelden op komende gamma ray dvd zijn best humoristisch
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
oja, die finse keyboardspeler is ook aardige gozer, die kwam van een finse gamma ray tribute bandBob schreef:Ik hoorde Kai op Wacken trouwens "Land Of The Free 2" noemen als titel voor het volgende album. Was dat serieus of maakte hij een geintje? Ik heb er nl. nog niemand over gehoord.
voor de rest waren de vragen in de persconferentie heel standaard
gamma ray gaat deze dvd wel niet ondersteunen met een tour, maar gaan al beginnen werken aan een nieuwe cd
Het is alweer officieel dat de nieuwe Land Of The Free 2 eraan gaat komen.
http://www.gamma-ray.com/news.php?ID=57
Geen geintje dus.
Geen geintje dus.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
owja dat is ook waarRene schreef:Het is alweer officieel dat de nieuwe Land Of The Free 2 eraan gaat komen.
Geen geintje dus.
kai hansen zei op persconferentie ook dat er paar epische songs op zullen staan, lijkt me interessant
- Rebellion666
En die gaat er natuurlijk ook 100% zeker komen zoals we allen al weten. Art-work is volgens mij nog niet bekend maar de tracklist is alsvolgt:Rene schreef:Het is alweer officieel dat de nieuwe Land Of The Free 2 eraan gaat komen.
Geen geintje dus.
RISING AGAIN 0:28
TO MOTHER EARTH 5:09
EMPRESS 6:22
RAIN 5:20
INTO THE STORM 3:45
WHEN THE WORLD 5:43
FROM THE ASHES 5:30
LEAVING HELL 4:20
REAL WORLD 5:44
HEAR ME CALLING 6:45
OPPORTUNITY 7:15
INSURRECTION 11:30
Het kan zijn dat de volgorde van de nummers nog niet correct is.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Nou ik ben benieuwd en verwacht weer iets goeds. Heb nu op Majestic na alle albums (nou ja, de live albums ontbreken ook...) en kijk nog steeds vol goede moed uit naar nieuw werk. No World Order viel me overigens honderd procent mee, ik had toch redelijk wat negatieve verhalen gehoord, maar om heel eerlijk te zijn vind ik het album op Lake Of Tears na zeer sterk.
En Heading For Tomorrow ontbrak al te lang in de collectie, ware topplaat! Behalve dat walgelijke Freetime... krijgt Scheepers 1 nummer, is het meteen een draak.
En Heading For Tomorrow ontbrak al te lang in de collectie, ware topplaat! Behalve dat walgelijke Freetime... krijgt Scheepers 1 nummer, is het meteen een draak.
- Rebellion666
Ik had begrepen in november. Maar goed, december zou ook kunnen. Het spreekt elkaar allemaal een beetje tegen. Aangezien de officiele website van GM ook niet echt scheutig is met het verschaffen van informatie zullen we het maar gewoon rustig afwachten.Heidewolf schreef:Cd zal pas in december uitkomen ofzo
- Eru Iluvatar
'Freetime' vind ik een zéér leuk en dus geslaagd nummer. Het hele 'Heading For Tomorrow' album vind ik fantastisch - mijn favoriete Gamma Ray-album en in mijn opinie de ware opvolger van de Keeper-albums van Helloween. Het valt me overigens op dat Ralf Scheepers op de Gamma Ray-albums veel gevarieerder en dynamischer zingt dan bij Primal Fear tegenwoordig.
Naast 'Heading For Tomorrow' ben ik ook erg gecharmeerd van 'Land of the Free' (als Scheepers deze had ingezongen, was dit mijn favoriete GR-album geweest) en 'Powerplant'. 'No World Order' is ook erg leuk, maar lijkt vaak teveel op Priest en Maiden, zo lijkt 'No World Order' vreselijk veel op 'Hell Bent For Leather' van Priest en heeft een ander nummer een intermezzo dat schaamteloos gekopieerd is van Maidens 'Charlotte The Harlotte'.
Op 'Majestic' kom ik ook nog eens de melodie van het refrein van U2's 'Sunday Bloody Sunday' tegen en begint een ander nummer op dit album exact hetzelfde als Priests 'Leather Rebel'.
Verwijzingen naar andere nummers en artiesten zijn leuk, maar bij Gamma Ray slaat het nog weleens zó door dat hun nummers voor een belangrijk deul steunen op melodie-lijnen en rifjes van andere bands.
Mede daardoor gaan Gamma Ray albums er bij mij makkelijk in, in tegenstelling tot Helloween. Deze laatste band verdient van deze twee echter met grote afstand de originaliteitsprijs.
Naast 'Heading For Tomorrow' ben ik ook erg gecharmeerd van 'Land of the Free' (als Scheepers deze had ingezongen, was dit mijn favoriete GR-album geweest) en 'Powerplant'. 'No World Order' is ook erg leuk, maar lijkt vaak teveel op Priest en Maiden, zo lijkt 'No World Order' vreselijk veel op 'Hell Bent For Leather' van Priest en heeft een ander nummer een intermezzo dat schaamteloos gekopieerd is van Maidens 'Charlotte The Harlotte'.
Op 'Majestic' kom ik ook nog eens de melodie van het refrein van U2's 'Sunday Bloody Sunday' tegen en begint een ander nummer op dit album exact hetzelfde als Priests 'Leather Rebel'.
Verwijzingen naar andere nummers en artiesten zijn leuk, maar bij Gamma Ray slaat het nog weleens zó door dat hun nummers voor een belangrijk deul steunen op melodie-lijnen en rifjes van andere bands.
Mede daardoor gaan Gamma Ray albums er bij mij makkelijk in, in tegenstelling tot Helloween. Deze laatste band verdient van deze twee echter met grote afstand de originaliteitsprijs.
- Rebellion666
Ben het absoluut met je eens dat GM zo nu en dan schaamteloos een riffje of een zanglijn 'leent' van anderen. Het maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit. Ik vind de band een supersympathiek voorkomen hebben waar ik echt al jaren een zwak voor heb. Dat ze hier en daar wat leentjebuur spelen neem ik dan maar op de koop toe. Kan het ze nog niet eens echt kwalijk nemen. Zoals het gezegde gaat: Beter goed gejat dan slecht verzonnen.Eru Iluvatar schreef:'Freetime' vind ik een zéér leuk en dus geslaagd nummer. Het hele 'Heading For Tomorrow' album vind ik fantastisch - mijn favoriete Gamma Ray-album en in mijn opinie de ware opvolger van de Keeper-albums van Helloween. Het valt me overigens op dat Ralf Scheepers op de Gamma Ray-albums veel gevarieerder en dynamischer zingt dan bij Primal Fear tegenwoordig.