Het grote Judas Priest topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » do feb 02, 2006 7:41 pm

Dan zou je heel wat Priest nummers moeten afkeuren.
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do feb 09, 2006 7:15 am

JUDAS PRIEST management co-ordinator Jayne Andrews has posted the following message on the group's official web site:

"All of the band took a well deserved break over the Christmas and New Year holidays. Having been touring for nearly two years, they were badly in need of recharging their batteries! Now they are raring to go and are starting work on their new studio album. For this reason, they have decided not to do any touring this year but to work straight through on the new album! Once we are further down the line with it I'll give you some updates!

"We have just heard from Burrn! magazine in Japan that JUDAS PRIEST have swept the polls!

The Best Group of the year: JUDAS PRIEST
The Best Album of the year: JUDAS PRIEST 'Angel Of Retribution'
The Best Live Performance in Japan: JUDAS PRIEST
The Best Album Cover: JUDAS PRIEST 'Angel Of Retribution'
The Best Vocalist of the year: Rob Halford/JUDAS PRIEST

"Needless to say we are all very happy about these results — they are fantastic! So a big thank you to JUDAS PRIEST's Japanese fans!!"
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do feb 09, 2006 10:13 am

Je gaat je afvragen hoeveel albums er dat jaar in Japan zijn uitgekomen en hoeveel bands daar ook daadwerkelijk hebben opgetreden :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do feb 09, 2006 10:38 am

Lennert from hell schreef:Je gaat je afvragen hoeveel albums er dat jaar in Japan zijn uitgekomen en hoeveel bands daar ook daadwerkelijk hebben opgetreden :P
Of je vraagt je af hoe populair dat blad is. Of wie er gestemd hebben, mss zijn ze wel omgekocht...
It's the end of time

Gebruikersavatar
Meneer Tijmen
Berichten: 432
Lid geworden op: zo jan 29, 2006 8:18 pm
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door Meneer Tijmen » do feb 09, 2006 12:25 pm

best album cover raakt kant noch wal, die hoes is stom.
Sixteen and on the run from home,
Found a job in Times Square working live S&M shows.
Twenty-five bucks a fuck and John's a happy man.
She wipes the filth away and it's back on the streets again.

Queensrÿche - Spreading The Disease

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do feb 09, 2006 12:27 pm

Lennert from hell schreef:Je gaat je afvragen hoeveel albums er dat jaar in Japan zijn uitgekomen en hoeveel bands daar ook daadwerkelijk hebben opgetreden :P
Hopelijk weet je beter dan dat je voordoet dat je weet.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » do feb 09, 2006 1:13 pm

Meneer Tijmen schreef:best album cover raakt kant noch wal, die hoes is stom.
Onzin die hoes is best gaaf, het was pas belachelijk dat Iron Maidens Dance of Death als beste albumcover werd verklaard.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Rene
Berichten: 5386
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do feb 09, 2006 2:50 pm

Djaser schreef:[..]


Onzin die hoes is best gaaf, het was pas belachelijk dat Iron Maidens Dance of Death als beste albumcover werd verklaard.
Inderdaad. Want dan zou het niet kloppen met het jaartal, aangezien die cover in 2003 is uitgekomen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Geheim_502 » do feb 09, 2006 2:55 pm

Heeft iemand die Death Cover (Painkiller) van Priest wel eens gehoord?
FACTA NON VERBA

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do feb 09, 2006 3:26 pm

ja die hoes is geniaal van dezelfde tekenaar van "painkiller", ik vond hem echt gaaf!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » do feb 09, 2006 3:33 pm

Rene schreef:[..]


Inderdaad. Want dan zou het niet kloppen met het jaartal, aangezien die cover in 2003 is uitgekomen.
Jij ziet een jaartal in mijn post staan?
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do feb 09, 2006 4:20 pm

Echt mooi is die AoR cover inderdaad niet.

Ik heb trouwens wel een aantal keer de DoD cover als beste cover uitgekozen gezien op websites.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do feb 09, 2006 4:37 pm

Is die nieuwe Live At Budokan/Re-unleashed In The East -of-hoe-dat-ding-ook-mag-heten DVD nog wat? Is het een aanrader?

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do feb 09, 2006 5:12 pm

Had een wereld recentie in het Duitse ROCK HARD terwijl die toch eerder sceptisch waren over de reunie, dus het moet wel de moeite waard zijn!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » do feb 09, 2006 5:54 pm

De meningen lijken er inderdaad over verdeeld te zijn, ik heb hem zelf nog niet gezien want hij is hier nog niet uit.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do feb 09, 2006 6:08 pm

niet over de DVD over de reunie....maar goed dat valt ook wel weer mee de meesten zijn toch positief!

Op een PRIEST DVD zat ik iig te wcahten niet de zevenhonderdste Maiden DVD
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » do feb 09, 2006 7:20 pm

Heb net Rising in the East helemaal gekeken, gelukkig nu een regio 2 versie, zodat ik gewoon kan genieten van Dolby Digital 5.1

Tja, wat moet ik ervan zeggen. Mijn eerste indruk was dat Priest nu toch écht oud begint te worden. Terwijl hun show in Brabanthallen vorig jaar een van de beste concerten was, vind ik ze hier minder goed. Vooral Rob heeft in het begin gigantisch moeite met de zang en vooral zn screams.

Rob oogt ook erg vermoeid, hij leunt constant op zn microfoonstandaard en zingt een heleboel dingen anders of zelfs een octaaf lager (Exciter). En toch, als ie een scream doet dan is ie ook gigantisch. Niet qua hoogte, want zn stem is gewoon op... maar hoe ie ze eruit perst... met zoveel kracht/woede en emotie... dat is toch wel weer fantastisch.

Later gaat de show ook iets lekkerder lopen en mijn eindconclusie is toch dat de dvd toch wel heel erg gaaf is.

Verwacht geen "Screaming for Vengeance-tour" of "Fuel for Live-tour" niveau, maar absoluut een dvd om van te genieten.

Het is toch wel tekenend om te zien dat bijvoorbeeld Maiden op de Death on the Road dvd toch echt met alles wegkomt, en Priest dat echt niet meer voor elkaar krijgt.

Toch blijft Rob de Metalgod!
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » do feb 09, 2006 7:28 pm

Lennert from hell schreef:Je gaat je afvragen hoeveel albums er dat jaar in Japan zijn uitgekomen en hoeveel bands daar ook daadwerkelijk hebben opgetreden :P
Agh, de dvd's doen het tenminste fatsoenlijk.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
crusaderewout
Berichten: 283
Lid geworden op: do okt 27, 2005 8:12 pm
Locatie: Beveren (België)

Bericht door crusaderewout » do feb 09, 2006 7:43 pm

Geheim_502 schreef:Heeft iemand die Death Cover (Painkiller) van Priest wel eens gehoord?
ja hoor, best gave versie.
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do feb 09, 2006 8:10 pm

crusaderewout schreef:[..]


ja hoor, best gave versie.
Kan me zelfs nog meer bekoren dan het orgineel. Die schreeuw in het begin is briljant!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do feb 09, 2006 9:17 pm

enforcer schreef:[..]


Hopelijk weet je beter dan dat je voordoet dat je weet.
Goed, ik heb Priest niet live gezien, maar Angel of Retribution vond ik absoluut geen boeiend album.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do feb 09, 2006 9:44 pm

Ik vond het een zeer sterke comeback.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Rene
Berichten: 5386
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do feb 09, 2006 10:22 pm

Djaser schreef:[..]


Jij ziet een jaartal in mijn post staan?
1. Nee, dus ik nam aan dat je refereerde naar het afgelopen jaar
2. Overdreven reactie voor een flauw grapje ;)
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Meneer Tijmen
Berichten: 432
Lid geworden op: zo jan 29, 2006 8:18 pm
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door Meneer Tijmen » do feb 09, 2006 10:42 pm

Djaser schreef:De meningen lijken er inderdaad over verdeeld te zijn, ik heb hem zelf nog niet gezien want hij is hier nog niet uit.
bol heeft hem al een eeuw.
Eru Iluvatar schreef:Is die nieuwe Live At Budokan/Re-unleashed In The East -of-hoe-dat-ding-ook-mag-heten DVD nog wat? Is het een aanrader?
ja
Geheim_502 schreef:Heeft iemand die Death Cover (Painkiller) van Priest wel eens gehoord?
ja, best leuk.
Sixteen and on the run from home,
Found a job in Times Square working live S&M shows.
Twenty-five bucks a fuck and John's a happy man.
She wipes the filth away and it's back on the streets again.

Queensrÿche - Spreading The Disease

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » vr feb 10, 2006 11:33 pm

Rebellion666 schreef:Kan me zelfs nog meer bekoren dan het orgineel. Die schreeuw in het begin is briljant!
Schitterende cover ja, alleen de bewerkte solo's halen niet het niveau van het origineel.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » za feb 11, 2006 6:00 pm

Die Rising in the east dvd bevalt niet zo. Eerst wil hij al niet in mijn PS2, ondanks dat dat volgens de backcover wel kan, en dan is de beeldkwaliteit ook nog eens vreselijk. Ik heb soms het idee dat ik na een bootleg zit te kijken, het beeld is een mistig en vaak te donker of weer te licht, gelukkig is het geluid en de editing wel weer ok.

Het optreden zelf is best leuk, alleen jammer van Rob. Hij kijkt het uit zijn ogen alsof hij in het hoogtepunt van zijn midlife crisis zit, met name bij Judas Rising waar hij ook nog eens een paar tonen lager zing waardoor het net een smartlap lijkt.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Meneer Tijmen
Berichten: 432
Lid geworden op: zo jan 29, 2006 8:18 pm
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door Meneer Tijmen » ma feb 13, 2006 11:19 pm

JUDAS PRIEST Guitarist K.K. DOWNING: 'We'll Play A Whole New Set' On Next Tour - Feb. 7, 2006

Garry Sharpe-Young of Rockdetector.com recently conducted an interview with JUDAS PRIEST guitarist K.K. Downing. A couple of excerpts from the chat follow:

Rockdetector.com: Tony Iommi told me he has hundreds of tapes of riffs that haven't been used yet. Are you the same?

K.K. Downing: "There are great riffs you sometimes can't put into a song. You have to remember that the singer has to do his thing on top of it too."

Rockdetector.com: Can you ever see the Tipton / Downing well of riffs running dry?

K.K. Downing: "No. They are getting harder to come by though. A lot of bands took what we did in the '70s and have produced thousands more riffs over the years so to find something special just gets harder. If we had released 'Angel Of Retribution' in 1977 it would have been a huge album. It's just time. Some of the classic riffs from the 70s would not even get noticed today I think."

Rockdetector.com: Do you understand the passion that JUDAS PRIEST generates in its fans?

K.K. Downing: "I think I do now. More so than before. Especially with the Internet because you can really get to see what people think. There's some surprising stuff and most of it is totally positive."

Rockdetector.com: Although "Angel Of Retribution" has been a major success for you there was quite a lot of criticism about the set list on the last tour. You didn't really deviate too much from a "greatest hits"-type set and that didn't go down too well with a lot of your hardcore fans.

K.K. Downing: "Yeah, and I agree. When we do the next round I would really like to not play 'Victim Of Changes' and 'Breaking The Law' again. We're going to play a completely different set, play a lot of stuff we've not played in a long time or stuff we've never played. I mean, we can play it all so I think that's what we'll do next time. A completely new set would be a very cool thing to do. We nearly did it on the 'Turbo' tour, I remember, we played so much stuff then we had not played before and we should do that again."

Rockdetector.com: I think a lot of your fans would like to vote on a set list. I think some interaction like that could be very beneficial to the band.

K.K. Downing: "That's an idea we've thought of too. Yeah, next time round we'll play a whole new set."

Rockdetector.com: What kind of songs would you like to play?

K.K. Downing: "Oh, lots of songs from all the albums really. I think it might be good to have a look at every album, even 'Rocka Rolla'. Rob did 'Never Satisfied', didn't he? I like 'Starbreaker'. We've got so many songs that we could put together a whole new show and still make it really interesting. There are some songs from the new album we still need to play as well. Which songs do you want us to play?"

Rockdetector.com: Things like "Dissident Aggressor", "Blood Red Skies", "Starbreaker", "Steeler". I think those kind of songs are what the faithful want to hear. I think you should let "Living After Midnight" have a well-earned rest. You should play "Take On The World" because that was your first hit single and it's a great sing-a-long arena type song. Wouldn't Scott Travis do an amazing job with that song?

K.K. Downing: "Yeah. That's what I mean. We can play everything we've ever done. 'Take On The World' was really good for us because we had a hit with one of songs. I was talking about the record company always asking us for cover versions, which we kept doing but our first hit was a song we wrote. We did that on 'Top Of The Pops' and then we had another three hit singles and they were all our songs too so the record company was wrong and we were right. That was very important for us. We tried to do something similar to 'Take On The World' with 'United'. We thought that song was going to be huge."

Read the entire interview at Rockdetector.com.


Yeah
JUDAS PRIEST, SCORPIONS, IAN GILLAN To Perform At Royal Albert Hall In London - Feb. 13, 2006

JUDAS PRIEST will be making their only live appearance of 2006 at the Royal Albert Hall in London, England on March 31. "This is a special performance in aid of the Teenage Cancer Trust charity and is a tribute to Tommy Vance (U.K.'s 'Friday Rock Show') who sadly is no longer with us," reads a posting on PRIEST's web site. Also appearing will be special guests the SCORPIONS and IAN GILLAN & FRIENDS. Opening the show will be an unknown band called BONED, whom Tommy Vance was a great supporter of. Tickets go on sale on February 14. More information is available at www.royalalberthall.com.
Sixteen and on the run from home,
Found a job in Times Square working live S&M shows.
Twenty-five bucks a fuck and John's a happy man.
She wipes the filth away and it's back on the streets again.

Queensrÿche - Spreading The Disease

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo feb 19, 2006 7:52 pm

Heb net de DVD binnen! MAGISTRAAL! natuurlijk haalt rob hier en daar een hoge noot niet maar dat is bij elke zanger zo live, ik vind wat dat betreft dat je studioopnamen niet met live moet vergelijken. Feit blijft dat hij zich weer dik verbeterd heeft ten opzichte van de eerste reunie optredens. En laten we niet vergeten dat dit allene geldt voor sommige extreem hoge uithalen 95% zingt hij fantastisch.

de sound is waanzinnig, zo'n vette 5.1 mix heb ik nog niet gehoord, publiek is lekker enthousiast en voor Priest begrippen (Hallo de mannen lopen tegen de 60!) zijn ze aardig actief op het podium, met name tijden "exciter"komt de boel behoorlijk los, waanzinnig om Rob het publiek te zien bespelen met zijn sumo bewegingen aan het eind van het nummer.

Zo emotioneel als Rob de ballades brengt zou Ripper nooit gekund hebben, ""beyond the realms of death" is dan ook were een hoogtepunt. Zelfs "Painkiller" al komt het uit de tenen maar hij trekt het wel op een enkel uithaal na, al meta l nog heel acceptabel, hey je gaat mij niet vertellen dat Dickinson (10 jaar jonger, en qua timbre een stuk gematigder) alles trekt live.

Nee absoluut een aanrader voor de fans, de setlist is ook niet verkeerd zelfs nummers die niet zo geliefd zin als "turbo lover", "riding on the wind" en met name "I am a Rocker" komen live veel beter uit de verf als op de respectievelijke albums, en ten minste ook eens wat obscuurdere nummers, dus nee PRIEST setlisten zijn niet altijd zo voorspelbaar als gedacht word en er stana maar liefst 5 nummers op van "angel of retribution" waarvan met name "Judas Is Rising" en "Hellrider" waanzinnig zijn dus dat verhaal dat ze teren op oude roem is ook niet helemaal waar!

IK kan me vinden in het punt van kritiek dat de band relatief statisch is en dat Rob een dagje ouder is geworden, maar goed we mogen hopen dat we het allemaal redden en dan nog zo staan te spelen op een podium voor 10,000 man, niets dan respect!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo feb 19, 2006 7:55 pm

Gaaf, die dvd moet ik ook aanschaffen.

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » zo feb 19, 2006 8:23 pm

enforcer schreef:Heb net de DVD binnen! MAGISTRAAL! natuurlijk haalt rob hier en daar een hoge noot niet maar dat is bij elke zanger zo live, ik vind wat dat betreft dat je studioopnamen niet met live moet vergelijken. Feit blijft dat hij zich weer dik verbeterd heeft ten opzichte van de eerste reunie optredens. En laten we niet vergeten dat dit allene geldt voor sommige extreem hoge uithalen 95% zingt hij fantastisch.
Veel uithalen [/quote]
Nou die uithalen vielen mij echt zwaar tegen bij Judas Rising slaat hij ze voor het gemak maar gewoon over en in Deal with the devil zet hij ze pas op het allerlaatst in zodat hij het net vol kan houden.
de sound is waanzinnig, zo'n vette 5.1 mix heb ik nog niet gehoord, publiek is lekker enthousiast en voor Priest begrippen (Hallo de mannen lopen tegen de 60!) zijn ze aardig actief op het podium, met name tijden "exciter"komt de boel behoorlijk los, waanzinnig om Rob het publiek te zien bespelen met zijn sumo bewegingen aan het eind van het nummer.
Het geluid vond ik inderdaad een pluspunt van de dvd, zeker als ik me bedenk over wat voor een kleine pc speakertjes ik hem moet spelen. Beeld kwaliteit is dan weer dikke troep en ik ben wel benieuwd of ik de enige ben die dat zo ervaart.
Zo emotioneel als Rob de ballades brengt zou Ripper nooit gekund hebben, ""beyond the realms of death" is dan ook were een hoogtepunt. Zelfs "Painkiller" al komt het uit de tenen maar hij trekt het wel op een enkel uithaal na, al meta l nog heel acceptabel, hey je gaat mij niet vertellen dat Dickinson (10 jaar jonger, en qua timbre een stuk gematigder) alles trekt live.
Painkiller deed me pijn aan me oren, het kwam niet verder dan wat gerochel uit Robs keel, grootste verassing was Turbo lover dat hij zo monotoon wist te zingen dat er helemaal niks van over bleef. Nummers als Exciter en Beyond the realms of death worden vrolijk twee octaven lager gezongen waardoor het metal gevoel ver te zoeken is.
Absoluut een aanrader voor de fans, de setlist is ook niet verkeerd zelfs nummers die niet zo geliefd zin als "turbo lover", "riding on the wind" en met name "I am a Rocker" komen live veel beter uit de verf als op de respectievelijke albums, en ten minste ook eens wat obscuurdere nummers, dus nee PRIEST setlisten zijn niet altijd zo voorspelbaar als gedacht word en er stana maar liefst 5 nummers op van "angel of retribution" waarvan met name "Judas Is Rising" en "Hellrider" waanzinnig zijn dus dat verhaal dat ze teren op oude roem is ook niet helemaal waar!
Ja maar het is je vast wel opgevallen dat dit een verlengde setlist is en dat ze normaal gesproken niet zo lang spelen en dat er dan ook heel wat nummers die jij noemt sneuvelen.
IK kan me vinden in het punt van kritiek dat de band relatief statisch is en dat Rob een dagje ouder is geworden, maar goed we mogen hopen dat we het allemaal redden en dan nog zo staan te spelen op een podium voor 10,000 man, niets dan respect!
Dat Rob statisch is geworden en soms wat naar de grond kijkt kan ik mee leven dat weet ik wel langer als vandaag maar dit is wel erg overdreven hoor. Op sommige momenten lijkt hij het bijzonder zwaar met zichzelf te hebben, loopt hij vijf minuten uit zijn naad te gaan op dezelfde plek zonder ook maar een keer het publiek in te kijken, of staat hij gewoon een poos stil zonder enige vorm van interactie met zijn omgeving.

Ik geef ze maar het voordeel van de twijfel en houd het erop dat ze een slechte nacht hadden omdat ik wel beter van ze gezien heb sinds de reunion zoals het concert in de Brabanthalle of de AOR bonus dvd.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Meneer Tijmen
Berichten: 432
Lid geworden op: zo jan 29, 2006 8:18 pm
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door Meneer Tijmen » zo feb 19, 2006 8:28 pm

Djaser schreef:Ja maar het is je vast wel opgevallen dat dit een verlengde setlist is en dat ze normaal gesproken niet zo lang spelen en dat er dan ook heel wat nummers die jij noemt sneuvelen.
Euhm?
1 nummer meer dan in den bosch.
daar hadden we geen worth fighting for en exciter, maar wél the green manalishi, oh wat gaaf was dat
Sixteen and on the run from home,
Found a job in Times Square working live S&M shows.
Twenty-five bucks a fuck and John's a happy man.
She wipes the filth away and it's back on the streets again.

Queensrÿche - Spreading The Disease

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo feb 19, 2006 9:16 pm

Djaser schreef:[..]

Dat Rob statisch is geworden en soms wat naar de grond kijkt kan ik mee leven dat weet ik wel langer als vandaag maar dit is wel erg overdreven hoor. Op sommige momenten lijkt hij het bijzonder zwaar met zichzelf te hebben, loopt hij vijf minuten uit zijn naad te gaan op dezelfde plek zonder ook maar een keer het publiek in te kijken, of staat hij gewoon een poos stil zonder enige vorm van interactie met zijn omgeving.

Ik geef ze maar het voordeel van de twijfel en houd het erop dat ze een slechte nacht hadden omdat ik wel beter van ze gezien heb sinds de reunion zoals het concert in de Brabanthalle of de AOR bonus dvd.

Heb je een hekel aan Priest ofzo? je lijkt een reden te zoeken om ze af te branden.

Het is een prima DVD en een meer dan solide performance, het beeld is waanzinnig goed (althans op mijn grote LCD TV), en de setlist is gewoon "normaal" qua lengte in Den Bosch speelden ze ook zowat 2 uur.

Buiten dat is het vrij normaal dat band op hun DVD's een wat langere set spelen en ze vaak op festivals opnemen (war bij PRIEST dus niet het geval is) omdat daar gewoon het meeste publiek is, daar is toch niets verkeerd/raar aan?

Meen je nu serieus dat je de AOR bonus DVD beter vind? dan ligt dat echt aan je oren denk ik, op die DVD komt er niet zoveel uit bij de hoge uithaal in "touch of evil" waar hij het op "rising in the east" toch beduidend beter doet, verder is de AOR bonus DVD ook niet verkeerd, maar een slechte avond, dacht het niet.

Ik ben het wel met je eens dat ze in den Bosch erg goed waren.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » ma feb 20, 2006 9:58 am

enforcer schreef:[..]



Heb je een hekel aan Priest ofzo? je lijkt een reden te zoeken om ze af te branden.
Nee maar ik ben ook weer niet zoveel fanboy dat als Priest een wanprestatie levert dat ik er dan geen kritiek op zal hebben.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma feb 20, 2006 12:07 pm

Djaser schreef:[..]

Nee maar ik ben ook weer niet zoveel fanboy dat als Priest een wanprestatie levert dat ik er dan geen kritiek op zal hebben.
Je houdt van Jamba, echt serieus moeten we dat kritiek dan ook niet nemen.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » ma feb 20, 2006 12:15 pm

Het zit je diep he?
Mijn probleem is het in ieder geval niet als je dat daardoor niet doet.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma feb 20, 2006 12:21 pm

Ik ben geen fanboy, sterker ik ben helemaal niet zo'n liefhebber van traditionele mertal op een enkele uitzondering na. Dit is gewoon een erg goede DVD avn een klassieke band.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Meneer Tijmen
Berichten: 432
Lid geworden op: zo jan 29, 2006 8:18 pm
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door Meneer Tijmen » ma feb 20, 2006 8:20 pm

ik ben lekker wel een fanboy
Sixteen and on the run from home,
Found a job in Times Square working live S&M shows.
Twenty-five bucks a fuck and John's a happy man.
She wipes the filth away and it's back on the streets again.

Queensrÿche - Spreading The Disease

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » ma feb 20, 2006 10:20 pm

enforcer schreef:Ik ben geen fanboy, sterker ik ben helemaal niet zo'n liefhebber van traditionele mertal op een enkele uitzondering na. Dit is gewoon een erg goede DVD avn een klassieke band.
Ik ben ook zeker een enorme fanboy, maar ik ben niet blind voor het matig presteren van met name (een van mijn helden) Rob Halford.

En wanneer jij dit zo'n fantastische DVD vindt, dan ben je waarschijnlijk niet erg bekend met het topniveau waarop Priest zich eerder begaf, of heb je gewoon weinig muzikale bagage.

Nogmaals het is een gave dvd, maar Rob heeft gewoon een zeer slechte avond en loopt op z'n laatste adem. Punt.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di feb 21, 2006 7:21 am

Dan kun je prist beter afschrijven, veel beter dan op die avond hefet ie denk ik in de afgelopen 20 jaar niet gezongen. Ik heb van vrieden die ze op de "painkiller" tour gezien hebben gehoord dat ie toen ook steekjes liet vallen, ach welke zanger niet.

Het is alleen eerlijk dat ze niet alles in de studio weggepoets hebben, en zoals ik zeg 95% zingt ie perfect alleen de uithalen hier en daar. Ik heb Halford met FIGHT live gezien in 1993 en dat was vet maar toen zong ie al zo hoog niet meer, 2 keer met zijn solo band maar toen zong ie zeker niet beter.

Ik heb zat andere superzangers live gezien zoals DIO e.d. als je dat achteraf terughoort op band of CD hoor je ook dat ze steekjes laten vallen, ik vind het nogal kinderachtig omdaar over te vallen, het blijft mensenwerk en het is LIVE, ik vind het een wereld DVD!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Der Schreckliche
Berichten: 524
Lid geworden op: vr aug 27, 2004 8:35 pm
Contacteer:

Bericht door Der Schreckliche » di feb 21, 2006 9:49 am

Ik denk dat ik toch even naar de winkel hol om hem aan te schaffen!
http://www.myspace.com/fireforcemetal

The world is full of kings and queens, who blind your eyes - then steal your dreams...it's heaven and hell!

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » di feb 21, 2006 4:31 pm

Zit eigenlijk enorm te twijfelen om de dvd aan te schaffen. Moest al behoorlijk schrikken toen ik de dvd bekeek die bij het nieuwste album van Priest zat, qua vocalen en podium presentatie was de heer Halford heel matig, zeker vergeleken met het Dallas optreden tijdens de Fuel For Life tour op de Electric Eye DVD, dat was echt een wereld optreden.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di feb 21, 2006 4:40 pm

Pfff die DVD vind ik juist matig, echt heel erg fout jaren 80 optreden, ik hoor PRIEST liever hoe ze nu zijn. Weliswaar wat stembereik ingeboet in het hoge regionen maar veel vetter in de mid- en laag regionen. En dei foute kleding en matten zijn ze gelukkig ook kwijt, en ze hebben nu een VEEL beter drummer. Om maar te zwijgen over de foute nummers van die periode bijv "rock you all around the world" of "parental guidance" VRESELIJK!

De DVD van de "screaming for vengeance" periode die net uit is lijkt me dan veel interessanter.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » di feb 21, 2006 4:46 pm

enforcer schreef:De DVD van de "screaming for vengeance" periode die net uit is lijkt me dan veel interessanter.
Muzikaal en vocaal meer dan dik in orde, maar het heeft totaal geen ambiance dat optreden, alles ziet er behoorlijk donker uit, net alsof ze optreden in Rob's darkroom, heb moeite om het af te kijken.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di feb 21, 2006 6:06 pm

JUDAS PRIEST: 'Rising In The East' DVD Certified Gold - Feb. 21, 2006
JUDAS PRIEST's "Rising in the East" DVD has been certified gold in the United States by the RIAA (Recording Industry Association of America) for shipments in excess of 50,000 copies.

"Rising in the East" DVD was released in the USA and Canada on November 15, 2005. The disc was filmed in May 2005 at the legendary Budokan in Tokyo, Japan. The definitive JUDAS PRIEST lineup — vocalist Rob Halford, lead guitarists Glenn Tipton and K.K. Downing, bass guitarist Ian Hill and drummer Scott Travis — played two sold-out nights at the venue to promote the early-2005 release of the critically acclaimed studio album "Angel of Retribution", their first new material in 15 years. "Rising in the East" is JUDAS PRIEST's first straight-to-DVD release.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Rene
Berichten: 5386
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di feb 21, 2006 6:39 pm

Wat ben ik blij dat ik er niet wakker van lig als Rob minder klinkt dan normaal. Ik luister vooral naar Priest voor KK en Glenn. Die doen het toch nog steeds wel goed?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Motörhead
Berichten: 110
Lid geworden op: za jan 28, 2006 10:54 am

Bericht door Motörhead » di feb 21, 2006 7:34 pm

ruben somewhere online schreef:Zit eigenlijk enorm te twijfelen om de dvd aan te schaffen. Moest al behoorlijk schrikken toen ik de dvd bekeek die bij het nieuwste album van Priest zat, qua vocalen en podium presentatie was de heer Halford heel matig, zeker vergeleken met het Dallas optreden tijdens de Fuel For Life tour op de Electric Eye DVD, dat was echt een wereld optreden.
Heb destijds het optreden van Priest gezien in Zwolle. Moet zeggen: heel indrukwekkend allemaal. Het was mijn eerste concert van Priest die ik bezocht, maar ik had wel het idee dat ik net een tour te laat was. Die hele outfit en toestanden was dus geen Priest zoals ik ze van de plaat kon, maar goed, dat was natuurlijk te verwachten na het uitbrengen van "Turbo".

vwb de DVD "Live Vengeance" ..... Ik kan het mis hebben, maar gezien de tracklist lijkt dit op een videoband uit 1983. Van de 4 schijfjes (DVD`s) die ik van Priest heb vind ik dit toch uiteindelijk de beste (en gelukkig staat daar Diamond And Rust nog als origineel "hard" nummer op). De tracklist op E Eye vind ik niet echt geweldig en Live In London is eigenlijk niet echt Priest te noemen met Ripper Owens, hoewel hij het zeer goed doet, daar niet van. Kwa beeld en geluid vind ik Rising In The East veruit de beste. De setlist is ok, maar toch mis ik klassiekers zoals The Sinner en The Green Manalishi. Jammer dat bijna alles een tandje lager gespeeld wordt, maar daar is de DVD niet minder om. Wil ik een snellere versie van Priest zien, dan gooi ik Priest Live `83 wel op.

Video/DVD: Judas Priest Live `83
DVD: Electric Eye
DVD: Live In London
DVD: Rising In The East
SYWISY

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » di feb 21, 2006 7:44 pm

Rene schreef:Wat ben ik blij dat ik er niet wakker van lig als Rob minder klinkt dan normaal. Ik luister vooral naar Priest voor KK en Glenn. Die doen het toch nog steeds wel goed?
Ze hebben in een paar nummers wat lelijke effecten over hun gitaarspel heen gegooid maar verder doen ze het best goed, wat je van ze gewend bent.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » di feb 21, 2006 9:36 pm

Motörhead schreef:[..]


vwb de DVD "Live Vengeance" ..... Ik kan het mis hebben, maar gezien de tracklist lijkt dit op een videoband uit 1983. Van de 4 schijfjes (DVD`s) die ik van Priest heb vind ik dit toch uiteindelijk de beste (en gelukkig staat daar Diamond And Rust nog als origineel "hard" nummer op). De tracklist op E Eye vind ik niet echt geweldig en Live In London is eigenlijk niet echt Priest te noemen met Ripper Owens, hoewel hij het zeer goed doet, daar niet van. Kwa beeld en geluid vind ik Rising In The East veruit de beste. De setlist is ok, maar toch mis ik klassiekers zoals The Sinner en The Green Manalishi. Jammer dat bijna alles een tandje lager gespeeld wordt, maar daar is de DVD niet minder om. Wil ik een snellere versie van Priest zien, dan gooi ik Priest Live `83 wel op.

Video/DVD: Judas Priest Live `83
DVD: Electric Eye
DVD: Live In London
DVD: Rising In The East
Het klopt, die dvd is precies hetzelfde als de videoband van Live '83. Screaming for Vengeance tour. Ik heb die dvd alweer een jaartje omdat ie in die boxset zat. Hij is net zo gaaf als de videoband, alleen hebben ze nu de achtergrondzang van Dave Holland er vrij hard ingemixed, en dat is niet echt een goede zet vind ik. Voor de rest samen met de dvd van de Fuel for Live tour (Electric Eye dvd) vind ik dat de gaafste Priest dvd's.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Motörhead
Berichten: 110
Lid geworden op: za jan 28, 2006 10:54 am

Bericht door Motörhead » wo feb 22, 2006 3:23 pm

Argarath schreef:[..]


Het klopt, die dvd is precies hetzelfde als de videoband van Live '83. Screaming for Vengeance tour. Ik heb die dvd alweer een jaartje omdat ie in die boxset zat. Hij is net zo gaaf als de videoband, alleen hebben ze nu de achtergrondzang van Dave Holland er vrij hard ingemixed, en dat is niet echt een goede zet vind ik. Voor de rest samen met de dvd van de Fuel for Live tour (Electric Eye dvd) vind ik dat de gaafste Priest dvd's.
Vraagje: zitten er nog (veel) extra`s op die DVD ? ik heb hem nl overgezet van video op DVD. Ik heb dus alleen het concert.
SYWISY

Gebruikersavatar
Walter
Lult over cdtjes
Berichten: 672
Lid geworden op: do jun 26, 2003 11:41 pm
Contacteer:

Bericht door Walter » wo feb 22, 2006 4:19 pm


Gesloten