De muziek is lastig te omschrijven, het wordt vaak onder de DM geschaard, maar dat is het net niet. Wat mij betreft is het 'dark' metal met DM- en industrial invloeden. De grunt wordt hier en daar afgewisseld door vrouwenzang, die aan Madder Mortem en Ram-Zet doet denken. Het geheel is koud, grotesque en vooral antichristelijk. De engelen worden om de haverklap aan de lans gespietst en Jezus is elk album wel een keer de lul.
Hun discografie gaat als volgt;
MP3[full-length] - http://www.theprojecthate.net/downloads/01-entrance.mp3 (At the entrance of hell's unholy fire)
Cybersonic Superchrist
Release date: 14th of February, 2000
When we are done, Your flesh will be ours
Release date: 24th of August, 2001
Killing Helsinki [live-album]
Release date: 12th of April, 2003
Hate, Dominate, Congregate, Eliminate
Release date: 25th of August 2003
Armageddon March Eternal - Symphonies of slit wrists
Release date: 5th of October 2005
Over het laatste album wil ik nog wat kwijt. Bepaalde puristen (waarvan ik overigens begrijp dat dit niets voor ze is) noemden het eerder elektro-gothic dan death. Het is geen van beide. Het is wat mij betreft een mengeling van een hoop zaken, die lang niet allemaal met metal te maken hebben. Hier en daar klinkt zelfs wat drum n bass door de distortion heen. Om het progressief te noemen is misschien een stap te ver, maar het is zeker experimenteel op zijn eigen manier. Technisch worden geen rare fratsen uitgehaald, maar de sfeer is er zeker. Het is overigens een band met uitbarstingen, maar toch voornamelijk gebaseerd op mid-tempo riffs.
Ik raad het liefhebbers van vooral Ram-Zet aan, andere bands die in mij opkomen bij dit liggen alweer te ver van de band zelf af.
Lekker vaag ja, gewoon luisteren dus, of niet.