Anthrax VS Megadeth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Welke Band is beter

Anthrax
34
33%
Megadeth
48
47%
Ik kan niet kiezen want ik vind ze beiden goed
20
20%
 
Totaal aantal stemmen: 102

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » za jan 21, 2006 10:48 am

Of over Gar Samualson nog maar niet te spreken...
En ja Ellefson is aan de andere kant wel weer kenmerkend voor Megadeth met zijn ratelende bas.
Het best te horen op Peace Sells...
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » za jan 21, 2006 11:17 am

KoenM schreef:Megadeth geen goede drummer? Luister eens heel goed naar Nick Menza, die is echt op alle punten een interessantere en diversere drummer dan Charlie Benante! En ochja, Ellefson, niet bijzonder, maar wel gewoon degelijk.



Charlie is misschien wel de beste metaldrummer ever, er staan op de SOD DVD stukjes uit de studio waar ie zo effe Dave Lombardo en Gene Hoghlan naar juis speelt laat staan Nick Menza die hoort echt niet in dat rijtje thuis. HIj is een beetje onderschat da's waar en het lijkt me ook nog eens een eikel maar drummen kan ie!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22241
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » za jan 21, 2006 11:53 am

enforcer schreef:[..]





Charlie is misschien wel de beste metaldrummer ever, er staan op de SOD DVD stukjes uit de studio waar ie zo effe Dave Lombardo en Gene Hoghlan naar juis speelt laat staan Nick Menza die hoort echt niet in dat rijtje thuis. HIj is een beetje onderschat da's waar en het lijkt me ook nog eens een eikel maar drummen kan ie!
Dat moet ik dan toch wel eens even zien. Want op de classics van Anthrax laat ie m'n mond nou niet echt openvallen. Dat ie Dave Lombardo naar huis kan spelen kan ik nog enigszins inkomen, maar Gene Hoglan? Ik neem aan dat je bekend bent met Individual Thought Patterns van Death? En ik weet dat het niet je stijl is, maar luister voor de grap maar eens naar Strapping Young Lad. Als Charlie Benante dan zo geweldig is, waarom hoor ik daar dan weinig tot niks van terug op Spreading the Disease t/m Persistence of Time?

Nogmaals, ik vind Benante niet slecht, maar het lijkt me sterk dat hij het haalt bij het gefreak van Nick Menza, laat staan van Gene Hoglan.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » za jan 21, 2006 12:05 pm

OP die albums speelt ie niet de meeste gekke dingen (gelukkig) maar dat kan ie zeker wel!

Ik hou helemaal niet van die over the top zaken als DEATH, ik vind Gene HOghlan ook altijd een beetje rommelig overkomen waar Charlie Benante zo strak als een maagd is!

naar huis spelen is een belachelijke term die had ik beter niet kunnen gebruiken want al die drummers zijn goed, alleen ik zou geen enkele drummer van Megadeth kunnen opnoemen die in dat rijtje thuishoort.

Niet dat dat overigens een criterium voor goede mzuiek is, ik heb de muziek van megadeth nooit interessant gevonden, er si noit een nummer bij mij echt blijven hangen terwijl ANTHRAX een hele waslijst aan killer hooks heeft "I am the law" (met de geweldige "drokk it" backings), "Idians", "armed and dangerous" (wie zei er dat Belladonna niet kon zingen?), "AIR", "Medusa", "aftershock", "gung ho", "NFL", "Caught In a MOsh", "Time", "In My World" etc etc etc....zelfs op het debuut staan echte toppers als ""meta thrashing mad", "soldiers of metal" en "deathrider"...

Maar ook ANTHRAX heeft zwakke nummers cq. albums gemaakt, van de Belladonna era bevalt "state...." me niet zo, alhoewel dat album wel een megavette drumsound heeft.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22241
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » za jan 21, 2006 12:18 pm

enforcer schreef:OP die albums speelt ie niet de meeste gekke dingen (gelukkig) maar dat kan ie zeker wel!
Kun je me dan eens wat stukken drumwerk van Benante aanraden die ik moet luisteren om mijn mening te herzien?
enforcer schreef:Ik hou helemaal niet van die over the top zaken als DEATH, ik vind Gene HOghlan ook altijd een beetje rommelig overkomen waar Charlie Benante zo strak als een maagd is!
Dat je er niet van houdt, kan ik inkomen, dat is immers volkomen subjectief. Maar Hoglan rommelig? Hoglan is ook superstrak. Misschien omdat je zijn muziek niet (vaak) luistert, dat je het niet hoort. Maar luister echt nog maar eens geconcentreerd naar het volledige Individual Thought Patterns albumvan Death. Benante is strak ja, maar ik denk dat de meeste metaldrummers die in zo'n grote band spelen dat wel zijn.
enforcer schreef:naar huis spelen is een belachelijke term die had ik beter niet kunnen gebruiken want al die drummers zijn goed, alleen ik zou geen enkele drummer van Megadeth kunnen opnoemen die in dat rijtje thuishoort.
Menza dus. Ga maar eens wat live-video's kijken vanuit de RIP/Countdown era. Echt waar, wat hij allemaal uithaalt op zijn kit is erg knap.
enforcer schreef:Niet dat dat overigens een criterium voor goede mzuiek is, ik heb de muziek van megadeth nooit interessant gevonden, er si noit een nummer bij mij echt blijven hangen terwijl ANTHRAX een hele waslijst aan killer hooks heeft "I am the law" (met de geweldige "drokk it" backings), "Idians", "armed and dangerous" (wie zei er dat Belladonna niet kon zingen?), "AIR", "Medusa", "aftershock", "gung ho", "NFL", "Caught In a MOsh", "Time", "In My World" etc etc etc....zelfs op het debuut staan echte toppers als ""meta thrashing mad", "soldiers of metal" en "deathrider"...
Dat gaat dus, zoals je zelf al aangeeft, over de muziek en niet over de capaciteiten van de drummer, waar we het eerst over hadden. En muzieksmaak is subjectief, daar valt dus moeilijk tot niet over te discussiëren.


enforcer schreef:Maar ook ANTHRAX heeft zwakke nummers cq. albums gemaakt, van de Belladonna era bevalt "state...." me niet zo, alhoewel dat album wel een megavette drumsound heeft.
Ik vind State of Euphoria een stuk interessanter dan de debuutplaat, maar dat komt omdat ik niet van die eerste zanger houdt. Ook vind ik de riffs te "plat" op Fistful of metal.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24883
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za jan 21, 2006 12:29 pm

het maakt toch niet uit wie het best kan drummen?

gene hoglan of neil paert of charlie..?? of...??

ze drummen beiden perfect in de band waarin ze spelen, in de stijl waarin ze spelen

kan je toch niet vergelijken?

ik kan ook makkelijk tien jazzdrummers aanhalen die gene degraderen tot een nitwit
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22241
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » za jan 21, 2006 12:34 pm

Het gaat er hier ook niet over of ze goed zijn in hun genre/band, dat is gewoon zo. Beide uitstekende drummers. Maar om Menza en Hoglan te degraderen tot drummers die het bijlange na niet halen bij Charlie Benante ging me toch wat ver. :P
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » za jan 21, 2006 12:59 pm

IK ben uitemate goed bekend met het werk van Hoghlan overigens, en al een flink lange tijd ook.....

Ik weet niet of je enig idee hebt hoe baanbrekend SOD's "speak English Or Die" album was in 1985, en sinds die tijd is ie natuurlijk veel en veel beter geworden, op die speak english or die live DVD staan een paar recentere strukjes uit de studio dat is echt waanzinnig, maar goed elke ingewijde metalhead weet hoe goed Benante is.

Dat verhaal van die Jazzdrummers slaat als een tang op een varken natuurlijk....

Het ging me meer om het tweede deel van mijn post, shredders en virtuozen doen me niet veel, leuk om naar te kijken maar meestal niet om naar te luisteren.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22241
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » za jan 21, 2006 1:28 pm

enforcer schreef:IK ben uitemate goed bekend met het werk van Hoghlan overigens, en al een flink lange tijd ook.....

Ik weet niet of je enig idee hebt hoe baanbrekend SOD's "speak English Or Die" album was in 1985, en sinds die tijd is ie natuurlijk veel en veel beter geworden, op die speak english or die live DVD staan een paar recentere strukjes uit de studio dat is echt waanzinnig, maar goed elke ingewijde metalhead weet hoe goed Benante is.
Ik zal er eens naar kijken. Ga jij dan eens op zoek naar video-materiaal van Megadeth uit de periode pakweg '90-'93 waar Menza duidelijk op te zien en te horen is. Het beste ben je dan met handcamerabeelden. Wat die kerel allemaal doet is écht indrukwekkend, ik zou bijna spreken van een "melodieuze" drummer, en dat in zulke snelle, harde muziek.
enforcer schreef:Dat verhaal van die Jazzdrummers slaat als een tang op een varken natuurlijk....
Eens, elk doet waar hij goed in is.
enforcer schreef:Het ging me meer om het tweede deel van mijn post, shredders en virtuozen doen me niet veel, leuk om naar te kijken maar meestal niet om naar te luisteren.
Ja, en dat is een mening, dus ik snap niet hoe dat mijn post weerlegt.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Lainedil Naleanor
Berichten: 950
Lid geworden op: do feb 03, 2005 2:53 am
Locatie: Wuppertal (DE)
Contacteer:

Bericht door Lainedil Naleanor » za jan 21, 2006 1:32 pm

Ik mis de optie:

"beide bands kunnen me totaal niet boeien"
"For without thee my love, I shall waste away"
"...end existence - withering leaf..."

www.elexorien.com

[img]http://img234.imageshack.us/img234/5739/bannertest21zx.jpg[/img]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » za jan 21, 2006 2:02 pm

Megadeth, gewoon omdat die band me meer boeid dan antrax (wat overigens zeer zeker geen slechte band is), weet eigenlijk ook niet waarom.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » za jan 21, 2006 2:03 pm

Lainedil Naleanor schreef:Ik mis de optie:

"beide bands kunnen me totaal niet boeien"
vast niet in de topicstarter opgekomen dat er ook smakeloze mensen zijn

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » za jan 21, 2006 2:04 pm

Lainedil Naleanor schreef:Ik mis de optie:

"beide bands kunnen me totaal niet boeien"
Anders post je gewoon niks, ofzo.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » za jan 21, 2006 5:36 pm

Idd, Anthrax of Megadeth rost zijn bandje met zo'n trendy Nederlandse bandnaam die een nichterige vorm van black metal spelen en in brabbel dialect zingen totaal tot pulp.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » za jan 21, 2006 5:46 pm

ruben somewhere online schreef:Idd, Anthrax of Megadeth rost zijn bandje met zo'n trendy Nederlandse bandnaam die een nichterige vorm van black metal spelen en in brabbel dialect zingen totaal tot pulp.
Juust! 8)
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » za jan 21, 2006 6:24 pm

enforcer schreef:Charlie is misschien wel de beste metaldrummer ever, er staan op de SOD DVD stukjes uit de studio waar ie zo effe Dave Lombardo en Gene Hoghlan naar juis speelt laat staan Nick Menza die hoort echt niet in dat rijtje thuis. HIj is een beetje onderschat da's waar en het lijkt me ook nog eens een eikel maar drummen kan ie!
Dat jij die 2 drummers in 1 adem noemt, geeft mij te denken over jouw visie op metal drummers.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Alt-X
Berichten: 235
Lid geworden op: di dec 13, 2005 8:30 am
Contacteer:

Bericht door Alt-X » zo jan 22, 2006 7:13 pm

Laatste paar dagen Rust In Peace van Megadeth weer eens aandachtig beluisterd, onder andere vanwege mijn bewering een paar dagen geleden dat ik het niet vond "rossen".

En dat vind ik nog steeds eigenlijk. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het een zeer gave plaat. De gitaarpartijen bijvoorbeeld zijn om van te kwijlen. En ik kan er ook niet echt de vinger op leggen, maar over het geheel gezien heb ik bij lange na niet het gevoel dat mijn ballen uit mijn broek gerost worden.

Misschien is het de productie. Misschien is de heer Menza toch net iets te vriendelijk voor zijn drumstel. Ik weet het niet... Voor thrash begrippen vind ik het op de een of andere manier toch te gladjes en te soft overkomen (of het ècht te soft is, laat ik maar in het midden, ik denk toch dat de productie daar voor een groot deel debet aan is).

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo jan 22, 2006 7:55 pm

Alt-X schreef:Laatste paar dagen Rust In Peace van Megadeth weer eens aandachtig beluisterd, onder andere vanwege mijn bewering een paar dagen geleden dat ik het niet vond "rossen".

En dat vind ik nog steeds eigenlijk. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het een zeer gave plaat. De gitaarpartijen bijvoorbeeld zijn om van te kwijlen. En ik kan er ook niet echt de vinger op leggen, maar over het geheel gezien heb ik bij lange na niet het gevoel dat mijn ballen uit mijn broek gerost worden.

Misschien is het de productie. Misschien is de heer Menza toch net iets te vriendelijk voor zijn drumstel. Ik weet het niet... Voor thrash begrippen vind ik het op de een of andere manier toch te gladjes en te soft overkomen (of het ècht te soft is, laat ik maar in het midden, ik denk toch dat de productie daar voor een groot deel debet aan is).
in grote lijnen ben ik het hier zeker met je eens, maar toch blijf ik megadeth gaver/boeiender vinden anthrax. Misschien wel precies om die redenen.

LadyEvil
Berichten: 166
Lid geworden op: zo jan 22, 2006 7:08 pm

Megadeth rules!

Bericht door LadyEvil » zo feb 05, 2006 1:42 pm

Anthrax, is dat niet dat bandje wiens grootste hits coversongs zijn (Got The Time, Antisocial, Bring The Noise)?

Anthrax, is dat niet dat bandje waarvan de overgebleven oorspronkelijke bandleden voortdurend ruziemakend over straat rollen met de klokken reparerende bodybuilder-dwerg en de krijsende haarbal die in hun meest succesvolle line-up meespeelden?

Anthrax, is dat niet dat bandje dat met hun nieuwe zanger een album opneemt met covers van oude liedjes van de band, omdat ze hun meest recente CD's aan de straatstenen niet kwijt kunnen?

Anthrax, is dat niet dat bandje dat vervolgens hun zanger en gitarist ontslaat en vervangt door de bovengenoemde ex-bandleden waarmee ze (dankzij bovengenoemde coverhits) beroemd zijn geworden, omdat ze ook de bovengenoemde cover-cd niet aan de straatstenen kwijt konden?

Tja, Anthrax heeft natuurlijk wel een paar aardige albums gemaakt, ooit, in een ver grijs verleden, maar Megadeth heerscht dat bandje er toch op alle fronten uit. In vergelijking met Anthrax komt zelfs Dave Mustaine geloofwaardig en sympathiek over... :D

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Megadeth rules!

Bericht door Dragonforce » zo feb 05, 2006 1:45 pm

LadyEvil schreef:Tja, Anthrax heeft natuurlijk wel een paar aardige albums gemaakt, ooit, in een ver grijs verleden, maar Megadeth heerscht dat bandje er toch op alle fronten uit. In vergelijking met Anthrax komt zelf Dave Mustaine geloofwaardig en sympathiek over... :D
Niet zo negatief jij, je kunt ook een behoorlijk negatief verhaal over Megadeth schrijven en zeggen dat ze ook maar een paar aardige albums gemaakt hebben.
It's the end of time

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22241
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo feb 05, 2006 1:53 pm

Haha, gaaf. Lichtelijk overdreven natuurlijk, maar gaaf. :P
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo feb 05, 2006 2:02 pm

ze klinkt tenminste als iemand die er vanstand van heeft.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Re: Megadeth rules!

Bericht door Lone Starr » zo feb 05, 2006 6:33 pm

LadyEvil schreef:Anthrax, is dat niet dat bandje wiens grootste hits coversongs zijn (Got The Time, Antisocial, Bring The Noise)?
Oh god, het woordje hits is weer gevallen. Die hits zijn leuke nummers maar behoren toch tot de minderen van de hele Anthrax catalogus.

Zij kunnen niet op tegen de echte krakers als Medusa, Gung Ho, One World, Among the living enz.

Maar goed, mijn mening.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Megadeth rules!

Bericht door Cathalised » zo feb 05, 2006 6:55 pm

LadyEvil schreef:Anthrax, is dat niet dat bandje wiens grootste hits coversongs zijn (Got The Time, Antisocial, Bring The Noise)?

Anthrax, is dat niet dat bandje waarvan de overgebleven oorspronkelijke bandleden voortdurend ruziemakend over straat rollen met de klokken reparerende bodybuilder-dwerg en de krijsende haarbal die in hun meest succesvolle line-up meespeelden?

Anthrax, is dat niet dat bandje dat met hun nieuwe zanger een album opneemt met covers van oude liedjes van de band, omdat ze hun meest recente CD's aan de straatstenen niet kwijt kunnen?

Anthrax, is dat niet dat bandje dat vervolgens hun zanger en gitarist ontslaat en vervangt door de bovengenoemde ex-bandleden waarmee ze (dankzij bovengenoemde coverhits) beroemd zijn geworden, omdat ze ook de bovengenoemde cover-cd niet aan de straatstenen kwijt konden?
Anthrax is dat bandje wat op de planken Mustaine en z'n coverband omverspeelt. Hehehe.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
Metallist
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:59 am
Locatie: Boxtel

Re: Megadeth rules!

Bericht door Metallist » zo feb 05, 2006 10:24 pm

Cathalised schreef:[..]

Anthrax is dat bandje wat op de planken Mustaine en z'n coverband omverspeelt. Hehehe.
Inderdaad! Megadeth is zeker leuk, maar geen enkel album van hen kan op tegen 'Among The Living'. Thrashen!!!
www.myspace.com/thenewdominion

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Re: Megadeth rules!

Bericht door Fusion » ma feb 06, 2006 9:54 am

Metallist schreef:[..]


Inderdaad! Megadeth is zeker leuk, maar geen enkel album van hen kan op tegen 'Among The Living'. Thrashen!!!
:shock: Nee! NEEE!!! Dat uigerekend jij, als 1 van de weinigen die in dit topic posten wiens muzikale mening mij wat zegt, mij zo'n pijn moet doen :( :? :shock: Anthrax, nogmaals, leuke band, lekker beuken, ritmegitaren klinken lekker strak ja, best goede drummer, veel humor, heeft enigzins nostalgische waarde voor mij, maar kan toch niet op tegen de magische riffs, de fantastische opbouw, de solo's, de sfeer, de teksten, de onderhoudse agressie van Megadeth?!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Motörhead
Berichten: 110
Lid geworden op: za jan 28, 2006 10:54 am

Bericht door Motörhead » di feb 07, 2006 10:06 pm

Okay ... ik moet toegeven dat ik heel wat afge"mosh"t heb tijdens Anthrax concerten ... vooral in de kleinere zalen, en dat was me altijd goed bevallen. Anthrax is (of misschien: was) zeker een leuke band, maar muzikaal kan het lang niet tippen aan de kunsten van Dave Mustaine. Megadeth`s albums zijn niet allemaal even sterk, maar ik moet zeggen dat die van Anthrax er alleen maar verder op achteruit gaan ... sorry Anthrax fans :wink:
SYWISY

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di feb 07, 2006 10:58 pm

sorry....waarvoor je ventileert alleen JOUW mening, hoef ik het helemaal niet eme eens te zijn, ik vind MEGADETH niet eens in de buurt komen van ANTHRAX qua songwriting!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » di feb 07, 2006 11:07 pm

Anthrax is gewoon meer thrash en eigenlijk is megadeth gewoon speedmetal. Qua rossen is anthrax zeker de beste, maar qua songwriting is megadeth veel beter. Ze weten beter een goede sfeer op te zetten en hebben fenomenale solo's. Anthrax kan rossen wat je wilt, maar dat is toch makkelijker dan wat megadeth doet.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » wo feb 08, 2006 7:50 pm

De cynische sfeer die Anthrax op State of Euphoria creeert vind ik zeker vergelijkbaar met de kwaliteit die Megadeth op dat gebied heeft.

En als je het over muzikanten gaat hebben...bij Megadeth zijn eigenlijk alleen Mustaine en Friedman écht goed. Bij Anthrax is dat de hele band. Vind ik.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » wo feb 08, 2006 7:58 pm

Lone Starr schreef:De cynische sfeer die Anthrax op State of Euphoria creeert vind ik zeker vergelijkbaar met de kwaliteit die Megadeth op dat gebied heeft.

En als je het over muzikanten gaat hebben...bij Megadeth zijn eigenlijk alleen Mustaine en Friedman écht goed. Bij Anthrax is dat de hele band. Vind ik.
Ook al zou je gelijk hebben, het doet er niet aan aan af megadeth gewoon de betere bend is.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo feb 08, 2006 8:12 pm

Ze zijn beide gewoon net zo goed.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo feb 08, 2006 8:29 pm

Heidewolf schreef:[..]


Ook al zou je gelijk hebben, het doet er niet aan aan af megadeth gewoon de betere bend is.
Muzikaal of gewoon qua jouw mening? Want dan is het wel een piss of argument.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » wo feb 08, 2006 8:31 pm

Zelfs dan mijn beste Xepert, is 'muzikaal' ook niet een relatief en subjectief iets?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo feb 08, 2006 8:33 pm

Fusion schreef:Zelfs dan mijn beste Xepert, is 'muzikaal' ook niet een relatief en subjectief iets?
Hangt er weer vanaf hoe je er naar kijkt, zoek je complexiteit of... Ze zijn beide gewoon even goed, alleen niet op dezelfde punten.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo feb 08, 2006 8:33 pm

Fusion schreef:Zelfs dan mijn beste Xepert, is 'muzikaal' ook niet een relatief en subjectief iets?
Uiteraard wel. Maar ik denk dat als er echt een flink verschil te horen is, dat de meeste mensen het toch wel eerlijk durven zeggen. Je zal mij nooit horen zeggen dat bijvoorbeeld Witchfynde technisch beter is dan Dream Theater, dat Cannibal Corpse Meshugga eruit speelt. Ik denk dat bijna iedereen die zich muziek liefhebber noemt, het over dat soort dingen wel eens kan zijn.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » wo feb 08, 2006 8:38 pm

Nu bezig je opeens de term 'technisch', das wat anders dan 'muzikaal'!!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo feb 08, 2006 8:39 pm

Muzieksmaak = mening, we kunnen er nog 100 pagina's over door gaan!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » wo feb 08, 2006 8:42 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Muzikaal of gewoon qua jouw mening? Want dan is het wel een piss of argument.
Jah muzikaal vind ik megadeth de betere band. De muzikale totaal pakket kan geleverd door 2 mensen of door 5. Maar die 2 kunnen nog steeds het beste muzikale eindpakker afleveren.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo feb 08, 2006 8:44 pm

Fusion schreef:Nu bezig je opeens de term 'technisch', das wat anders dan 'muzikaal'!!
Ja, oke, maar je begrijpt mijn punt toch wel? Maargoed, zoals Enforcer al zegt, je kan over dat soort dingen lang door praten. Daarom schiet je in feite niks op met dit soort topics. Oke, je ziet hoeveel mensen die band leuk vinden en hoeveel mensen die, maar de discussies die ontstaan, slaan in feite nergens op. Je zal er niet snel iemands mening mee veranderen. Ik zal altijd 'Thrax fanaat blijven, hoe goed Mustaine, Friedman, of wie dan ook spelen. Het boeit me gewoon minder.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo feb 08, 2006 9:09 pm

Allemaal suf gelul, mensen die hun eigen mening gesterkt willen zien, we weten hier allemaal precies welke bands het POPULAIRST zijn....of dat ook automatisc de beste band is hangt van je smaak af, iedereen waardeert andere dingen in muziek.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » wo feb 08, 2006 9:41 pm

Volgens mij zijn beide bands even populair hoor.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo feb 08, 2006 9:57 pm

ANTHRAX was mega in 1987-1993 maar 3 jaar terug stonden ze voor 300 man in de Nighttown.

Nu is megadeth ook flink teruggevallen in populariteit maar niet zo drastisch, nu Belladonna en Spitz terug zijn komt ANTHRAX misschien weer wat etrug, we zullen het zien in de 013!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Metallist
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:59 am
Locatie: Boxtel

Re: Megadeth rules!

Bericht door Metallist » wo feb 08, 2006 10:39 pm

Fusion schreef:[..]
:shock: Nee! NEEE!!! Dat uigerekend jij, als 1 van de weinigen die in dit topic posten wiens muzikale mening mij wat zegt, mij zo'n pijn moet doen :( :? :shock: Anthrax, nogmaals, leuke band, lekker beuken, ritmegitaren klinken lekker strak ja, best goede drummer, veel humor, heeft enigzins nostalgische waarde voor mij, maar kan toch niet op tegen de magische riffs, de fantastische opbouw, de solo's, de sfeer, de teksten, de onderhoudse agressie van Megadeth?!
Hmmm, ja en nee. Wat megadeth doet is knap. En klinkt ook nog goed. Veel jazzie invloeden, lekkere riff's etc. Maar... op een gegeven moment ben ik die hele sfeer wel een beetje zat. Niks wat echt duister is, niks wat écht mooi rustig is.... allemaal maar dat gemidtempo... Dus overall vind ik misschien Megadeth wel wat beter, maar 'Among The Living' vind ik gewoon veel energieker. Trouwens: voor beiden geldt dat ik ze wel vet vind maar lang niet in mijn top 10 staan. No way! hehe
www.myspace.com/thenewdominion

Gebruikersavatar
SonOfTheDamned
Berichten: 941
Lid geworden op: wo nov 09, 2005 6:52 pm
Locatie: The Gates

Bericht door SonOfTheDamned » wo feb 08, 2006 11:38 pm

Afbeelding
Onze vriend Dave tijdens 1 van zijn solo's
[img]http://i31.photobucket.com/albums/c381/Sonofthedamned/MorbidAngel.jpg[/img]
My enemies are yours......Crush their souls, With your infernal grasp.....

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do feb 09, 2006 7:12 am

Zier eruit alsof hij moet poepen LOL!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do feb 09, 2006 10:39 am

enforcer schreef:Zier eruit alsof hij moet poepen LOL!
Als jij zo poept kom je niet in mijn plee.
It's the end of time

Gebruikersavatar
SonOfTheDamned
Berichten: 941
Lid geworden op: wo nov 09, 2005 6:52 pm
Locatie: The Gates

Bericht door SonOfTheDamned » do feb 09, 2006 4:19 pm

jaja Dave poept er zo een solo uit :P
[img]http://i31.photobucket.com/albums/c381/Sonofthedamned/MorbidAngel.jpg[/img]
My enemies are yours......Crush their souls, With your infernal grasp.....

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » do feb 09, 2006 4:21 pm

Huhuhu :mrgreen:
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Plaats reactie