Buried Inside

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Nakur

Buried Inside

Bericht door Nakur » wo feb 08, 2006 11:14 am

Ik vond nog geen topic over deze band. Het is niet geweldig maar zeker een vermelding waard! Deze heren hebben vorig jaar hun laatste plaat (en de enige waar ik mee bekend ben) bij relapse uitgebracht, een label waar ze prima bij passen.

Chronoclast is een conceptalbum over het begrip 'tijd' en hoe dat de ondergang van de mensheid wordt. Uitgebeeld door snoeiharde geluidsmuren met weinig melodie, een zanger die krijst als een speenvarken en rustige, intermezzo's. Liefhebbers van Isis en neurosis kunnen zich hier aan wagen, alhoewel deze band veel harder is. Ook voor mensen die The Ocean, Mastodon en diverse mathcore bands leuk vinden.
Afbeelding
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » wo feb 08, 2006 12:43 pm

Geweldige band inderdaad, Chronoclast is toch wel een van mijn favoriete albums van vorig jaar. Hun vorige album (Suspect Symmetry) is een iets primitievere versie van Chronoclast en mist een beetje structuur.

Tijdje terug live gezien, check mijn review:
http://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=233

(vanaf het stukje over Buried Inside dus)

Nakur

Bericht door Nakur » wo feb 08, 2006 1:13 pm

Ik heb ze vorig jaar gezien in de 013 (ook maar 40 minuten gespeeld), samen met Rise& fall en Kill Caress

was een overdonderend optreden!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » zo sep 21, 2008 3:24 pm

Even een kick, zoals in de openingspost al gemeld is, mensen die the Ocean en aanverwanten kunnen waarderen gaan dit ook oke vinden.
BURIED INSIDE Begins Recording New Album - Sep. 19, 2008
Ottawa, Ontario, Canada's BURIED INSIDE has entered Godcity Studios in Salem, Massachusetts with producer Kurt Ballou (DISFEAR, COLISEUM, GENGHIS TRON) to begin recording the follow-up to its Relapse debut, "Chronoclast". Mixing will follow at Red Room Recordings with Matt Bayles (MASTODON, MINUS THE BEAR, RUSSIAN CIRCLES). A February 2009 release via Relapse Records is expected.

Commetned BURIED INSIDE's Andrew Tweedy: "This record isn't heavier, or faster, or more melodic than 'Chronoclast' was. Every record we've released has been significantly different from the one before it, and this is no different. What it is not is 'Chronoclast Part 2', or even an expansion on that record. 'Chronoclast' was recorded almost five years ago, and was written over the course of several years before that, so obviously our tastes and ideas have grown and mutated considerably over that time. This record still sounds very much like BURIED INSIDE in that it is passionate music with a lot of intensity, however hopefully that is as close as it gets to records we've released in the past."

For more information, visit www.buriedinside.com.

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » ma sep 22, 2008 4:14 pm

Ik heb chronoclast. Aardige plaat, vooral muzikaal, maar dat eentonige geschreeuw van die zanger is toch wel het grootste minpunt. Wat variatie in de vorm van grunts of cleane vocalen zou deze band veel goed doen. Ik ben wel benieuwd naar hun nieuwe plaat.
οu φροντiς

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » za jan 24, 2009 5:00 pm

Nieuw nummer op den myspace:

http://www.myspace.com/buriedinside

CTTS
Contacteer:

Re: Buried Inside

Bericht door CTTS » do jun 24, 2010 11:51 am

Ze stoppen er voorlopig even mee.
Canadian sludge outfit Buried Inside have entered an indefinite hiatus. Guitarist/vocalist Andrew Tweedy commented, "We've sort of refrained from calling it a break-up We're playing a few more shows, which will be our last, and then taking a break with no intention of resuming as of right now. It's less dramatic, I suppose. Life is catching up with us, I guess. It's hard to just take one step back at this point. You’re kind of in or you're out... we've been less and less available for shows and tours the last little while, and ultimately the timing seemed right. The idea of continuing on half-hearted is the opposite of what this band has always been about."

Plaats reactie