Thrash/Speed metal V

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do feb 09, 2006 7:07 am

defenderofsteel schreef:[..]


komop ernst, had je verwacht dan dat er nog iets zou komen van die band? grote geld ligt immers ergens anders. trouwens die dvd moet nog steeds komen.


heb trouwens cyclone temple - i hate there for i'am nog is opgezet. wel een leukere plaat dan ik eerst dacht al moet ik zeggen dat ze alleen bij act of god onder znowhite de plank echt raak hebben geslagen.

over cyclone temple. tja wederom het heeft niet echt iets bijzonders. zang is af en toe wat zeikerig, veel midtempo weinig tot geen echt knalwerk. al met al een leuke plaat die de hele plaat lang een constante lijn neer zet qua nummers. geen nummers die er echt uitspringe. public enemy een beetje
hmm op die eerste CYCLONE TEMPLE staan wel degelijk behoorlijk rappe nummers, en ik vind het behoorlijk origineel. Je kunt de zang zeikeriig noemen is iig geen typische thrash zang maar ik vind het wel wat hebben, is wat melodieuzer, maar de muziek is echt super IMO!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Grindtegel
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 9:55 am

Bericht door Grindtegel » do feb 09, 2006 10:06 am

Iemand bekend met Dyoxen (First Among Equals), die vind ik ook best aardig.
"if you're serious you lose" Spazztic Blurr

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » do feb 09, 2006 10:24 am

enforcer schreef:[..]


hmm op die eerste CYCLONE TEMPLE staan wel degelijk behoorlijk rappe nummers, en ik vind het behoorlijk origineel. Je kunt de zang zeikeriig noemen is iig geen typische thrash zang maar ik vind het wel wat hebben, is wat melodieuzer, maar de muziek is echt super IMO!
bedoelde met de snelheid dat ze mij iets te vaak terug vallen naar mid-tempo. dit haalt de snelheid er nogal uit en dat is iets waar ik zelf niet van hou. vind het zelf het gaafs als men in een nummer 1 of 2 x gas terugneemt om daarna alleen maar net zo hard terug te komen. op die plaat van CT vallen ze wel erg vaak terug dat ik het storend begin te vinden. zang kan op stukken wat zeikerig zijn, maar wou er niet mee zeggen dat dat voor de hele plaat zo geld. het is inderdaad wel een plaat die zich van de massa onderscheid, maar dat is vooral aan de stem te danken
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » do feb 09, 2006 10:24 am

wat betekend IMO trouwens??
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25637
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do feb 09, 2006 10:25 am

in my opinion
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » do feb 09, 2006 10:54 am

Grindtegel schreef:Iemand bekend met Dyoxen (First Among Equals), die vind ik ook best aardig.
nee eigenlijk niet vertel, ken de muziek niet. klinkt wel interesant

Dyoxen was formed in 1989 by guitarist/vocalist Michael Sanders. Eventually a lineup stabilized long enough to record an album, but by the time the album was released, the lineup had already changed. Thus, the lineup below is the actual recording lineup, not the touring lineup listed on the album (Sanders/Kerr/Steve Sinclair/Bret Stacey). First Among Equals' complex, tempo-change-filled thrash style won the band some good reviews, but the album was not promoted well and failed to sell, and coupled with the band members moving apart both musically and personally, spelled the end for the band. Sanders now heads a metal/funk/percussion group entitled OneTribe (link below).


trouwens bedankt voor de vertaling van IMO
www.myspace.com/suddenthrash

Grindtegel
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 9:55 am

Bericht door Grindtegel » do feb 09, 2006 11:26 am

Dyoxen lijkt kwa stijl een klein beetje op Cyclone Temple, maar dan iets sneller en met een betere zanger. Ze brachten hun cd vrij laat uit, eind 1990 dacht ik, toen de echte ouderwetse trashtijd op het eind van zijn leven was. Het is vrij melodieus maar wel stevig en genoeg snel spul met goede solo's.

Wat mij betreft luidt de cd van Dyoxen zo ongeveer het eind van de gulden trashperiode ('84-'89) in.

Ander goed trash spul vind ik Paradox (uit Duitsland), wordt hier vrijwel niet vermeld maar de eerste 2 cd's van die gasten zijn supervet, al hebben ze wel heel goed naar Metallica en de Bay Area bands geluisterd tijdens het schrijven van hun nummers. Maar beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen. De cd Heresy vind ik na Extreme Agressions van Kreator het beste wat uit Duitsland is gekomen.

Nog een band die de moeite waard is is Zoetrope. Die ben ik nog helemaal niet tegen gekomen hier. De elpee A Life of Crime is toch best lekkere trash met wat hardcore invloeden (minimaal hoor).
"if you're serious you lose" Spazztic Blurr

Grindtegel
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 9:55 am

Bericht door Grindtegel » do feb 09, 2006 11:26 am

Dyoxen lijkt kwa stijl een klein beetje op Cyclone Temple, maar dan iets sneller en met een betere zanger. Ze brachten hun cd vrij laat uit, eind 1990 dacht ik, toen de echte ouderwetse trashtijd op het eind van zijn leven was. Het is vrij melodieus maar wel stevig en genoeg snel spul met goede solo's.

Wat mij betreft luidt de cd van Dyoxen zo ongeveer het eind van de gulden trashperiode ('84-'89) in.

Ander goed trash spul vind ik Paradox (uit Duitsland), wordt hier vrijwel niet vermeld maar de eerste 2 cd's van die gasten zijn supervet, al hebben ze wel heel goed naar Metallica en de Bay Area bands geluisterd tijdens het schrijven van hun nummers. Maar beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen. De cd Heresy vind ik na Extreme Agressions van Kreator het beste wat uit Duitsland is gekomen.

Nog een band die de moeite waard is is Zoetrope. Die ben ik nog helemaal niet tegen gekomen hier. De elpee A Life of Crime is toch best lekkere trash met wat hardcore invloeden (minimaal hoor).
"if you're serious you lose" Spazztic Blurr

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17928
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » do feb 09, 2006 11:53 am

Grindtegel schreef:Dyoxen lijkt kwa stijl een klein beetje op Cyclone Temple, maar dan iets sneller en met een betere zanger. Ze brachten hun cd vrij laat uit, eind 1990 dacht ik, toen de echte ouderwetse trashtijd op het eind van zijn leven was. Het is vrij melodieus maar wel stevig en genoeg snel spul met goede solo's.

Wat mij betreft luidt de cd van Dyoxen zo ongeveer het eind van de gulden trashperiode ('84-'89) in.

Ander goed trash spul vind ik Paradox (uit Duitsland), wordt hier vrijwel niet vermeld maar de eerste 2 cd's van die gasten zijn supervet, al hebben ze wel heel goed naar Metallica en de Bay Area bands geluisterd tijdens het schrijven van hun nummers. Maar beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen. De cd Heresy vind ik na Extreme Agressions van Kreator het beste wat uit Duitsland is gekomen.

Nog een band die de moeite waard is is Zoetrope. Die ben ik nog helemaal niet tegen gekomen hier. De elpee A Life of Crime is toch best lekkere trash met wat hardcore invloeden (minimaal hoor).
zoek maar vast dekking
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Bericht door Oblivion » do feb 09, 2006 12:01 pm

Grindtegel schreef:Iemand bekend met Dyoxen (First Among Equals), die vind ik ook best aardig.
Ik vond die cd een beetje tegenvallen, wel echt goeie solo's erop dat wel maar vaak gaat het veel te langzaam en te soft vind ik, en de zang kan vaak ook erg zeikerig worden. Maar verder op zich nog een aardige cd.
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do feb 09, 2006 12:13 pm

Grindtegel schreef:Iemand bekend met Dyoxen (First Among Equals), die vind ik ook best aardig.
zeker best een leuke technische thrash plaat.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Grindtegel
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 9:55 am

Bericht door Grindtegel » do feb 09, 2006 12:33 pm

@Sandr :

tHrash

zo beter :wink: [headbang]
"if you're serious you lose" Spazztic Blurr

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do feb 09, 2006 1:59 pm

Paradox is erg gaaf ja. 'Heresy' is een fantastische conceptplaat. Een speedmetalalbum die handelt over de Kruistocht tegen de Katharen. Geschiedenis en goede metal, een heerlijke combinatie. De melodien en riffs zijn erg gaaf en gevarieerd. Ohja, Paradox heeft ook wel wat weg van een hardere versie van Blind Guardian op 'Follow The Blind', alleen de zang is van een veel slechtere kwaliteit bij Paradox (helaas) hoewel het geen slechte zang is.

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » do feb 09, 2006 2:10 pm

Sandr schreef:[..]
zoek maar vast dekking
ach komop die fout maakt iedereen en meestal maar 1 x :)

zoetrope heb ik hier ook nog liggen amnesty met een zooi bonusnummers erop. die gaat er zo in.

en volgens mij heb ik het al eens over deze plaat gehad maar ach. in iedergeval Viking - man of straw. beetje de cd die ik telkens niet te pakken krijg. ook wel bekend als de christelijk plaat van viking. leuk verhaal vlak voordat ze de studio ingingen werden alle teksten aangepast om hem kerkvriendelijk te maken. maar echt een steengoede plaat. ze gooien het hier ook helemaal over een andere boeg dan hun eerste plaat Do or die. die vooral afkeek bij dark angel. er waren ook nauwe banden tussen die 2 bands. waar de eerste plaat snel en chaotisch was. is de tweede stuk minder snel en zit veel meer stuctuur in. ik zelf vind de plaat wel in hem straatje passen van xentrix - for whose advantage, znowhite - act of god en wargams - why play around. wat meer ingetogen thrash. groot pluspunt ook op het eerst album is de zanger die zich nu pastoor mag noemen. heldere stem en goede zanglijnen die echt pakkend zijn op zekere stukken. tja wat moet ik zeggen ik ben helemaal vol van die plaat.

http://www3.calvarychapel.com/cheyenne/viking2.html hier gratis te downloaden.

verder heresy van paradox. wat je zegt geschiedenis en thrash mooie combinatie. plaat slechts een paar keer gehoord bij een ander.
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do feb 09, 2006 3:27 pm

Ik zit de laatste tijd veel te luisteren naar Deliverance, vooral naar het album 'Weapons of our Warfare'. Gave shit zeg, best hoogstaande thrash als je het mij vraagt, vooral de zang is supergaaf, nogal Geoff Tate-achtig, dat is vooral goed te horen op de ballad '23' op het hierboven genoemde album.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do feb 09, 2006 3:30 pm

Eru Iluvatar schreef:Paradox is erg gaaf ja. 'Heresy' is een fantastische conceptplaat. Een speedmetalalbum die handelt over de Kruistocht tegen de Katharen. Geschiedenis en goede metal, een heerlijke combinatie. De melodien en riffs zijn erg gaaf en gevarieerd. Ohja, Paradox heeft ook wel wat weg van een hardere versie van Blind Guardian op 'Follow The Blind', alleen de zang is van een veel slechtere kwaliteit bij Paradox (helaas) hoewel het geen slechte zang is.
Ik vind die zanger van BLIND GUARDIAN juist erg vervelend, overigens is "collision course" van PARADOX een goed redenter thrash/speed album!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 09, 2006 3:32 pm

Ik wil Rattlehead nog even hartelijk bedanken voor z'n tips.
Ik heb net wat gedownload van:
Morbid saint - Spektrum of death
Razor - Shotgun justice
Razor - Open hostility

En alle 3 albums zijn geweldig! Precies het soort thrash waar ik van houd.
Ultra snel en lekker agressief.

Nou weet ik dat die cd van Morbid saint net opnieuw is uitgebracht. Nou maar hopen dat die 2 cd's van Razor ook nog een beetje makkelijk te verkrijgen zijn.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » do feb 09, 2006 3:57 pm

Op de gemiddelde metalmarkt vind je ze vrij eenvoudig. Zo heb ik mijn twee albums ook verkregen.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » do feb 09, 2006 3:58 pm

Grindtegel schreef:Dyoxen lijkt kwa stijl een klein beetje op Cyclone Temple, maar dan iets sneller en met een betere zanger. Ze brachten hun cd vrij laat uit, eind 1990 dacht ik, toen de echte ouderwetse trashtijd op het eind van zijn leven was. Het is vrij melodieus maar wel stevig en genoeg snel spul met goede solo's.

Wat mij betreft luidt de cd van Dyoxen zo ongeveer het eind van de gulden trashperiode ('84-'89) in.

Ander goed trash spul vind ik Paradox (uit Duitsland), wordt hier vrijwel niet vermeld maar de eerste 2 cd's van die gasten zijn supervet, al hebben ze wel heel goed naar Metallica en de Bay Area bands geluisterd tijdens het schrijven van hun nummers. Maar beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen. De cd Heresy vind ik na Extreme Agressions van Kreator het beste wat uit Duitsland is gekomen.

Nog een band die de moeite waard is is Zoetrope. Die ben ik nog helemaal niet tegen gekomen hier. De elpee A Life of Crime is toch best lekkere trash met wat hardcore invloeden (minimaal hoor).
Nu moet ik even goed nadenken maar ik durf Paradox - Heresy op dit moment ook wel de beste Thrash plaat uit Duitsland te noemen. Ik luister Heresy dagelijks de laatste tijd. Ook het debuut is de moeite waard! Ik heb echt het gevoel dat alles klopt aan de band. Top 10 werk beste thrash platen ooit gemaakt voor mij.

Van Zoetrope Mind Over Splatter. Ik luister het eigenlijk zelden, vind het niet zo heel bijzonder verder.

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Geheim_502 » do feb 09, 2006 4:00 pm

In het voorjaar tot aan de herfst is er 1 x per maand in Rotterdam muziek markt. En daar staan ook veel metal kraampjes die voor een zacht prijsje goede cd's aan bieden. Verder zijn er ook mooie lp's te koop.

Alleen had ik toen wel een Destruction cd gekocht (the Antichrist) en daar klopte de Tracklist niet van. Maar gelukkig koste hij maar 10 euro.

De markt is op de Grote markt bij de gemeente Bibliotheek in het centrum.
Laatst gewijzigd door Geheim_502 op do feb 09, 2006 4:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
FACTA NON VERBA

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » do feb 09, 2006 4:01 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik zit de laatste tijd veel te luisteren naar Deliverance, vooral naar het album 'Weapons of our Warfare'. Gave shit zeg, best hoogstaande thrash als je het mij vraagt, vooral de zang is supergaaf, nogal Geoff Tate-achtig, dat is vooral goed te horen op de ballad '23' op het hierboven genoemde album.
Ja gaaf! Weapons of our warfare is ook duidelijk mijn favoriet van Deliverance. Stay of Execution ken ik alleen nog niet. Ik vind het op zijn tijd best wel iets van Death Angel weg hebben.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do feb 09, 2006 4:39 pm

Ja inderdaad, het heeft zeker wat weg van Death Angel, alleen met wat betere zang (da's natuurlijk smaak) en soms hoor ik een héél klein beetje (een mespuntje) Agent Steel.

Ernst
Berichten: 5032
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » do feb 09, 2006 8:36 pm

XnegativeX schreef:Ik wil Rattlehead nog even hartelijk bedanken voor z'n tips.
Ik heb net wat gedownload van:
Morbid saint - Spektrum of death
Razor - Shotgun justice
Razor - Open hostility

En alle 3 albums zijn geweldig! Precies het soort thrash waar ik van houd.
Ultra snel en lekker agressief.

Nou weet ik dat die cd van Morbid saint net opnieuw is uitgebracht. Nou maar hopen dat die 2 cd's van Razor ook nog een beetje makkelijk te verkrijgen zijn.
Geen punt! Misschien vind je de eerste twee van Demolition Hammer ook wel vet overigens....

pluim
Berichten: 4
Lid geworden op: do feb 09, 2006 11:52 pm

Bericht door pluim » vr feb 10, 2006 12:46 am

Eru Iluvatar schreef:Ik zit de laatste tijd veel te luisteren naar Deliverance, vooral naar het album 'Weapons of our Warfare'. Gave shit zeg, best hoogstaande thrash als je het mij vraagt, vooral de zang is supergaaf, nogal Geoff Tate-achtig, dat is vooral goed te horen op de ballad '23' op het hierboven genoemde album.
Het album 'Deliverance' is veel interessanter dan wat ze daarna ook gemaakt hebben. Typische 'Ride The Lightning' thrash, en da's zeker geen grove omschrijving. What A Joke?, Stay Out Of Execution en Weapons Of Our Warfare zijn bovengemiddeld goede thrashplaten, al is het vocale gedeelte waarschijnlijk voor veel diehardthrashers niet rauw genoeg. Het is ook sowieso helemaal niet rauw, wat opzich als minpunt gezien kan worden, het is ook een bepaalde manier van 'er doorheen luisteren', maar voor een Christelijke band is dit een uitmuntende prestatie om je als band te profileren.
Dergelijke bands kunnen altijd op mijn aandacht rekenen.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » vr feb 10, 2006 12:49 am

Geheim_502 schreef:In het voorjaar tot aan de herfst is er 1 x per maand in Rotterdam muziek markt. En daar staan ook veel metal kraampjes die voor een zacht prijsje goede cd's aan bieden. Verder zijn er ook mooie lp's te koop.

Alleen had ik toen wel een Destruction cd gekocht (the Antichrist) en daar klopte de Tracklist niet van. Maar gelukkig koste hij maar 10 euro.

De markt is op de Grote markt bij de gemeente Bibliotheek in het centrum.
Hey dat wist ik niet :D , even in de gate houden.

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » vr feb 10, 2006 11:52 am

Geheim_502 schreef:In het voorjaar tot aan de herfst is er 1 x per maand in Rotterdam muziek markt. En daar staan ook veel metal kraampjes die voor een zacht prijsje goede cd's aan bieden. Verder zijn er ook mooie lp's te koop.

Alleen had ik toen wel een Destruction cd gekocht (the Antichrist) en daar klopte de Tracklist niet van. Maar gelukkig koste hij maar 10 euro.

De markt is op de Grote markt bij de gemeente Bibliotheek in het centrum.
wees niet bang heeft die van mij ook. hebben ze allemaal volgens mij.

trouwens cd met dit soort fouten worden alleen maar geld waard later :wink:
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr feb 10, 2006 3:19 pm

German thrash metal legends SODOM are scheduled to release their self-titled new album in Germany on April 21, in Europe April 24 and in the USA May 9. "Every band needs a self-titled album at least once in their career," band mastermind Tom Angelripper points out, adding that the twelve new tracks will contain pure thrash metal in its most dynamic incarnation. "We have to apologize to our fans that the album didn't come out sooner, but the work on our DVD, 'Lords of Depravity Part I', was so time-consuming that things took a little longer than expected." However, the band featuring singer/bass player Tom Angelripper, guitarist Bernemann and drummer Bobby Schottkowski will make the long wait worthwhile for their fan community with an offering that could hardly be more straightforward or determined. "We wanted to prove to the world what we can do, that's why we decided to roll up our sleeves and pool our strengths."

The current SODOM lineup has proved to be the most consistent in the band's history. "The team Angelripper/Bernemann/Schottkowski will celebrate its anniversary this year: We've been together for ten years," explains Tom, who is determined to continue to sail into the wind with his band in an increasingly short-lived world, not deviating from his present course when it comes to SODOM's lyrics. "I've always written about things that go on in the world, the injustice and mistakes that happen everywhere. I know that you can't change anything politically, but I would at least like to make clear where I stand and raise people's awareness of those deplorable states of affair."

"Sodom" was recorded and mixed at the premises of an old friend: Andy Brings. The former SODOM guitarist produced the new album at his Midas Twins studios in Hagen, Germany, together with sound engineer Haan Hartmann, bringing out the best in the musicians. "Andy did a great job and really lured the optimum performance out of me," states Tom. "Our new album proves that you don't necessarily have to go to an American studio to get a good sound."

"Sodom" was mastered by Eroc, drummer with German rock cult band GROBSCHNITT.

"Sodom" track listing:

01. Blood On Your Lips
02. Wanted Dead
03. Buried In The Justice Ground
04. City Of God
05. Bibles And Guns
06. Axis Of Evil
07. Lords Of Depravity
08. No Captures
09. Lay Down The Law
11. Nothing To Regret
12. The Enemy Inside
Bonus track for Japan:
13. Kamikaze Terrorizer

SODOM are scheduled to tour Eastern Europe as early as April 2006, and Angelripper promises an extensive tour of Germany and Europe this coming autumn: "It's high time we celebrated a real thrash metal party again with our fans."

Upcoming SODOM shows:

Apr. 15 - Vilnius, LT - Club Mulen Ruzhas
Apr. 16 - Riga, LV - Factory
Apr. 17 - Tallinn, EST - Hard Rock Klubi MTÜ
Apr. 19 - Lodz, PL - Dekompresja Music Club
Apr. 20 - Wroclaw, PL - Hala Ludowa
Apr. 21 - Dresden, GER - Pferdestall
Apr. 22 - Brno, CZ - TBA
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr feb 10, 2006 3:26 pm

Kut Japanners krijgen weer een extra track, als ik ooit een album mag uitbrengen krijgt Japan 4 tracks minder.

Verder maar wachten tot april...
It's the end of time

drdennuz
Berichten: 324
Lid geworden op: do jan 12, 2006 3:24 pm
Locatie: Ommen

Bericht door drdennuz » vr feb 10, 2006 3:31 pm

Dragonforce schreef:Kut Japanners krijgen weer een extra track, als ik ooit een album mag uitbrengen krijgt Japan 4 tracks minder.

Verder maar wachten tot april...
haha dus als jij een cd uitbrengt wil je dat het vrij populair word, maar in japan niet. slim bedacht

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23132
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » vr feb 10, 2006 3:32 pm

Muil dicht, Dennis.
Dragonforce heeft gelijk, het is klote dat die spleetogen altijd ladingen bonusnummers krijgen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

drdennuz
Berichten: 324
Lid geworden op: do jan 12, 2006 3:24 pm
Locatie: Ommen

Bericht door drdennuz » vr feb 10, 2006 3:37 pm

dako schreef:Muil dicht, Dennis.
Dragonforce heeft gelijk, het is klote dat die spleetogen altijd ladingen bonusnummers krijgen.
dat is uit een bands oogpunt heel logisch gedacht

wat betaal jij voor een japanse import cd? die japanners zelf betalen er nog meer voor dan dat jij hem hierheen laat vervoeren. Sterker nog, als een japanner een cd vanuit het buitenland laat komen is ie goedkoper uit als dat ie hem gewoon daar uit een winkel plukt. Maar een band wil graag populairiteit. Zelfs Sodom ja, want je kunt in japan in de top komen te staan als je JAPANSE versies van cd's verkoopt. En daarom zetten ze er dus bonustracks op. Wil jij die ook, moet je ff vragen of ze hier 40% btw over de europese versies van cd's gooien, dan worden de japanse versies verhoudingsgewijs goedkoper en moeten ze er hier nog meer bonustracks opgooien

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr feb 10, 2006 3:38 pm

Ik haal de Japanse versie wel in huis!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

drdennuz
Berichten: 324
Lid geworden op: do jan 12, 2006 3:24 pm
Locatie: Ommen

Bericht door drdennuz » vr feb 10, 2006 3:40 pm

enforcer schreef:Ik haal de Japanse versie wel in huis!
ik ook daar niet van, maar gezeik van andere mensen over dat japanners bonustracks krijgen is zo debiel. als ze zelf in een goedlopende beroemde band zaten hadden ze precies hetzelfde gedaan ondanks dat het 'commercieel' is

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr feb 10, 2006 3:41 pm

fetuskiller schreef:Defleshed - Abstinance For Turbulence
Album: Reclaim The Beat

Samen met Dead Head mijn favoriete Thrash plaat van 2005! De tering wat rost Defleshed ongelofelijk hard! zijn het geen blastbeats dan zijn het wel pompende up-tempo's! voor sloom geneuzel of een hoog headbang gehalte hoef zeker niet bij deze band aan te kloppen. Haast, haast en nog eens haast! Dat is het motto van het Zweedse Defleshed, de kraag heldere productie en de ijzer sterke nummers zou je haast vergeten. Dit moet iedereen een keer gehoord hebben!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr feb 10, 2006 3:45 pm

drdennuz schreef:[..]


ik ook daar niet van, maar gezeik van andere mensen over dat japanners bonustracks krijgen is zo debiel. als ze zelf in een goedlopende beroemde band zaten hadden ze precies hetzelfde gedaan ondanks dat het 'commercieel' is
iedere band doet dat, vind het juist gaaf, dan heb je weer iets speciaals om te verzamelen. Vind het wel een sport al die japanse versies te vinden. In dit geval echt de moeite waard omdat er een non album track op staat en geen lamme demo's, bootleg opnamen of covers....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

drdennuz
Berichten: 324
Lid geworden op: do jan 12, 2006 3:24 pm
Locatie: Ommen

Bericht door drdennuz » vr feb 10, 2006 3:47 pm

enforcer schreef:[..]


iedere band doet dat, vind het juist gaaf, dan heb je weer iets speciaals om te verzamelen. Vind het wel een sport al die japanse versies te vinden. In dit geval echt de moeite waard omdat er een non album track op staat en geen lamme demo's, bootleg opnamen of covers....
jij snapt het :P

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr feb 10, 2006 4:48 pm

Gaaf, die cd komt hier in huis. 8)

Net Evil Dead - Annihilation of Civilization binnen gekregen. Net een paar nummers gehoord en het klinkt behoorlijk lekker. Morgen even beter luisteren, want ik heb nu niet veel tijd.

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » vr feb 10, 2006 5:52 pm

Inderdaad een vermakelijk cdtje.
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr feb 10, 2006 6:14 pm

Zou "Lay Down The Law" een RAVEN cover zijn? zou heel goed kunnen! iig een gaaf nummer van RAVEN!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24909
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr feb 10, 2006 7:17 pm

uiteindelijk toch nog:

dead head interview:

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=321
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr feb 10, 2006 7:18 pm

Kristof schreef:uiteindelijk toch nog:

dead head interview:

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=321
Het is geen liefhebber van neger muziek zo te horen.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr feb 10, 2006 7:23 pm

Weinigen hier denk ik....alhoewel, ik mag BODY COUNT's eerste album af en toe best horen.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24909
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr feb 10, 2006 7:35 pm

ja, er bestaat best goede crossover-rap metal

dan doel ik uiteraard niet op onzin van limb bizkit en aanverwanten maar op body count, clawfinger en stuck mojo
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8201
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr feb 10, 2006 7:36 pm

Niks rap, Habib Koité!
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

WhiplashWimpie
Berichten: 1739
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 8:38 pm

Bericht door WhiplashWimpie » zo feb 12, 2006 5:53 pm

Gave poster:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » zo feb 12, 2006 5:55 pm

zeer gave poster inderdaad!

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Geheim_502 » zo feb 12, 2006 5:57 pm

enforcer schreef: Apr. 15 - Vilnius, LT - Club Mulen Ruzhas
Apr. 16 - Riga, LV - Factory
Apr. 17 - Tallinn, EST - Hard Rock Klubi MTÜ
Apr. 19 - Lodz, PL - Dekompresja Music Club
Apr. 20 - Wroclaw, PL - Hala Ludowa
Apr. 21 - Dresden, GER - Pferdestall
Apr. 22 - Brno, CZ - TBA
Weet iemand al of SODOM in Nederland of Vlaanderen gaat spelen en waar en wanneer???
FACTA NON VERBA

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo feb 12, 2006 6:01 pm

Geheim_502 schreef:[..]


Weet iemand al of SODOM in Nederland of Vlaanderen gaat spelen en waar en wanneer???
Volgens mij is die oost europese tour het enige bekende tot nu toe...
It's the end of time

Ernst
Berichten: 5032
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » zo feb 12, 2006 6:01 pm

Als iemand dat zou weten, zou het Enforcer wel zijn vermoed ik zo maar !

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Geheim_502 » zo feb 12, 2006 6:03 pm

Anders wordt een reisje naar Dresden. Dat is volgens mij het dichtst bij.
FACTA NON VERBA

Gesloten