KillDivision schreef:Niks duisters aan.
Ben trots op de nieuwe cd en wil die graag laten horen. Kwestie geld doet me niks. Liever heb ik mensen bij de optredens die de nummers kennen, biertje drinken enzo.
Voor grote verkoopaantallen had ik andere muziek moeten maken.
eindelijk iemand die nog een realistisch kijk heeft
ik sprak vanmiddag nog een gitarist van een klein maar goed bandje (1 demo en 1 cd uit in eigen beheer en misschien dertig optredens gedaan ooit) die zich serieus afvroeg hoeveel inkomsten hij al was verloren door het internet, ik viel bijna omver...het draaide hem duidelijk alleen maar om geld als je hem zo bezig hoorde
ik vind het zowiezo overdreven dat er zoveel geld omgaat in de muziekwereld, uiteraard is het heel naief om te denken dat dat ooit opgelost zal worden...muziek is een expressievorm en zou iets vrij moeten zijn..voor iedereen aanhoorbaar zonder dat je er veel geld voor zou moeten geven
ik ben wel niet echt meer on-topic, maar ik ga nog wat verder
een echte muzikant/kunstenaar/.. zou blij moeten zijn dat zijn muziek gehoord wordt, dat mensen er over nadenken, dat mensen ervan genieten in plaats van te denken aan inkomsten..dat is de kern van iemand die expressief is en die gehoord wil worden om anderen 'beter' te maken
ik zeg niet dat ik het niet goed vind dat bepaalde muzikanten van hun muziek kunnen leven, ik vind het integendeel wel goed dat ze zo meer mogelijkheden krijgen...maar jammer genoeg maakt geld toch heel wat kapot
ik ben er zeker van dat in een wereld waar geen geld zou zijn, een band als Iced Earth (ooit machtig (tot de derde plaat) daarna zwak) totaal andere muziek zou maken dan dat ze nu doen
ook al verkoopt geen enkele band 1 cd, de echte expressievelingen en dus echte muzikanten zullen altijd verder doen, omdat het in hun zit, ze hebben geen keus
maar dit is uiteraard allemaal een utopie
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.