Megadeth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za feb 11, 2006 7:02 pm

Rene schreef:[..]

Je weet dat er binnenkort een nieuwe Eidolon-cd eraan komt? Dus blijkbaar hebben de Drovers tijd zat voor beide bands.
Parallel Otherworld :P Met een cover van Mercyful Fate met gitaarwerk van de MF heren 8)
It's the end of time

Metalheank

Bericht door Metalheank » za feb 11, 2006 7:03 pm

Ja geweldig, zal wel 1 van dé releases van het jaar worden. PUNT IS, het is 'voorlopig het laatste album' en dat klinkt niet goed.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za feb 11, 2006 7:07 pm

Metalheank schreef:Ja geweldig, zal wel 1 van dé releases van het jaar worden. PUNT IS, het is 'voorlopig het laatste album' en dat klinkt niet goed.
Ze geven het tenminste vooraf aan, dat is tenminste een goed teken. En 5 jaar moeten wachten op een volgend album is ook aan de orde van de dag...
It's the end of time

Metalheank

Bericht door Metalheank » za feb 11, 2006 7:12 pm

Daarom mag van mij hun hoogste prioriteit wel Eidolon worden en niet Megadeth (wat het nu is). Liever vijf jaar geen Megadeth-album dan vijf jaar geen Eidolon.
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Metallist

Bericht door Metallist » za feb 11, 2006 7:16 pm

Metalheank schreef:Daarom mag van mij hun hoogste prioriteit wel Eidolon worden en niet Megadeth (wat het nu is). Liever vijf jaar geen Megadeth-album dan vijf jaar geen Eidolon.

Hmmm, andersom voor mij :)
www.myspace.com/thenewdominion

Metalheank

Bericht door Metalheank » za feb 11, 2006 7:16 pm

Voor de meesten vrees ik.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za feb 11, 2006 7:20 pm

Metallist schreef:[..]

Hmmm, andersom voor mij :)
Ik heb liever afwisseling, ene jaar Eidolon, andere jaar Megadeth. En dan wel Megadeth als op hun eerste 4 albums.
It's the end of time

Metallist

Bericht door Metallist » za feb 11, 2006 7:20 pm

Metalheank schreef:Voor de meesten vrees ik.
Ach, vrezen? Megadeth staat niet eens in mijn top 10... maakt allemaal niks uit ;)

Metalheank

Bericht door Metalheank » za feb 11, 2006 7:21 pm

Liever een goede onbekende band dan een goede overgewaardeerde band :P

Shit, en dan te bedenken dat ik nog een nieuwe Vic Rattlehead moet uitwerken, hehe.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za feb 11, 2006 7:22 pm

Ach, vrezen? Megadeth staat niet eens in mijn top 10... maakt allemaal niks uit ;)
Ook bands die niet in mijn top 10 komen zie ik graag regelmatig nieuw materiaal uitbrengen.
It's the end of time

Metallist

Bericht door Metallist » za feb 11, 2006 7:26 pm

Dragonforce schreef:[..]
Ook bands die niet in mijn top 10 komen zie ik graag regelmatig nieuw materiaal uitbrengen.
Ik ook, maar dat heeft toch niks met vrezen te maken? :)

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za feb 11, 2006 7:28 pm

Ik ook, maar dat heeft toch niks met vrezen te maken? :)
Hangt er vanaf hoe letterlijk je dat neemt :D
It's the end of time

The Horseman

Bericht door The Horseman » za feb 11, 2006 8:09 pm

MEGADETH have parted ways with bassist James MacDonough. In a posting on the band's official forum, James wrote, "I just wanted to say thank you all so much for making me feel so welcome and thank you for all the awesome memories along the road. I will not be playing with MEGADETH any longer. I'm sure Dave [Mustaine, MEGADETH mainman] will post about it soon. Thanks again my metal brothers and sisters."

Could MacDonough's departure signal the return of MEGADETH's original bassist David Ellefson? In a a February 4, 2006 online posting on the band's web site, Mustaine wrote, "I said it before, [and] I'll say it again: I once was resentful, but now I am over the feuds with METALLICA, Ellefson, whomever. I have actually met with Ellefson one-on-one for dinner last year around [Christmas] to just clear the air and let him know I have no hard feelings and wanted to remain friends with him. We have talked on the phone numerous times since."

MEGADETH's next live appearance is scheduled for March 16 at the Desert Rock 2006 festival in Dubai, United Arab Emirates.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » za feb 11, 2006 8:26 pm

Dat zou gaaf nieuws zijn als Ellefson terug zou komen :)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » za feb 11, 2006 8:28 pm

Al was het alleen maar om live de juiste kop te zien bij de basgitaar tijdens de intro van Peace sells.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » zo feb 12, 2006 11:08 am

The Horseman schreef:MEGADETH have parted ways with bassist James MacDonough. In a posting on the band's official forum, James wrote, "I just wanted to say thank you all so much for making me feel so welcome and thank you for all the awesome memories along the road. I will not be playing with MEGADETH any longer. I'm sure Dave [Mustaine, MEGADETH mainman] will post about it soon. Thanks again my metal brothers and sisters."

Could MacDonough's departure signal the return of MEGADETH's original bassist David Ellefson? In a a February 4, 2006 online posting on the band's web site, Mustaine wrote, "I said it before, [and] I'll say it again: I once was resentful, but now I am over the feuds with METALLICA, Ellefson, whomever. I have actually met with Ellefson one-on-one for dinner last year around [Christmas] to just clear the air and let him know I have no hard feelings and wanted to remain friends with him. We have talked on the phone numerous times since."

MEGADETH's next live appearance is scheduled for March 16 at the Desert Rock 2006 festival in Dubai, United Arab Emirates.
Kijk vervolgens eens op de vorige pagina :roll:
It's the end of time

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo feb 12, 2006 2:33 pm

Heb net the system has failed nog eens opgezet en het blijft een erg goeie plaat.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » zo feb 12, 2006 2:38 pm

Idd, eerlijk gezegd is het zelfs één van mijn favoriete Megadeth platen geworden, zet hem nog regelmatig op, vooral de opener is heerlijk.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Rene

Bericht door Rene » zo feb 12, 2006 6:02 pm

Ik heb 'm zelfs net gekocht. Dat stond al een tijdje in de steigers en nu was de tijd rijp. Goede cd, maar de nummers die ik al kende zijn nog steeds de beste: Blackmail the Univers, Kick The Chair en natuurlijk Back In The Day! Ik hoopte eigenlijk op meer nummers zoals die drie.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Metallist

Bericht door Metallist » zo feb 12, 2006 6:43 pm

ruben somewhere online schreef:Idd, eerlijk gezegd is het zelfs één van mijn favoriete Megadeth platen geworden, zet hem nog regelmatig op, vooral de opener is heerlijk.
Same here.

SonOfTheDamned

Bericht door SonOfTheDamned » zo feb 12, 2006 7:48 pm

Rene schreef:Ik heb 'm zelfs net gekocht. Dat stond al een tijdje in de steigers en nu was de tijd rijp. Goede cd, maar de nummers die ik al kende zijn nog steeds de beste: Blackmail the Univers, Kick The Chair en natuurlijk Back In The Day! Ik hoopte eigenlijk op meer nummers zoals die drie.
vergeet the scorpion niet
[img]http://i31.photobucket.com/albums/c381/Sonofthedamned/MorbidAngel.jpg[/img]
My enemies are yours......Crush their souls, With your infernal grasp.....

MegaDood

Bericht door MegaDood » ma feb 13, 2006 9:00 am

Megadeth.com:

While preparing songs for a potential new record, Dave Mustaine states that Megadeth has parted ways with bassist Jimmy MacDonough and hired James LoMenzo on Feb. 10, 2006.
"I want to thank Jimmy for everything and wish him the best in his future endeavors. He is knowledgable, and a good enough bassist to run his own outfit and I look forward to what he does musically."

Mustaine also mentions, "It was recommeded I check out James LoMenzo by a friend, because I was uncertain which direction I wanted to take with the bassist, prior to starting the next record and everything just clicked."

LoMenza (formerly with Black Label Society, David Lee Roth, etc.) will play the Dubai Desert Rock Festival with Megadeth on March 16th, 2006.

Ik kan hier niet uit opmaken of dit nou een tijdelijke bassist is of de definitieve vervanger van..

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » ma feb 13, 2006 9:35 am

MegaDood schreef:Megadeth.com:

While preparing songs for a potential new record, Dave Mustaine states that Megadeth has parted ways with bassist Jimmy MacDonough and hired James LoMenzo on Feb. 10, 2006.
"I want to thank Jimmy for everything and wish him the best in his future endeavors. He is knowledgable, and a good enough bassist to run his own outfit and I look forward to what he does musically."

Mustaine also mentions, "It was recommeded I check out James LoMenzo by a friend, because I was uncertain which direction I wanted to take with the bassist, prior to starting the next record and everything just clicked."

LoMenza (formerly with Black Label Society, David Lee Roth, etc.) will play the Dubai Desert Rock Festival with Megadeth on March 16th, 2006.

Ik kan hier niet uit opmaken of dit nou een tijdelijke bassist is of de definitieve vervanger van..
Volgens mij weet Dave het zelf ook niet
It's the end of time

Djaser

Bericht door Djaser » ma feb 13, 2006 8:34 pm

Kort samengevat MacDonough is weg terwijl het een super basist is, een toffe peer, en hij het heel erg naar zijn zin had in Megadeth.
Duidelijk.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Rene

Bericht door Rene » ma feb 13, 2006 8:37 pm

Dave M: OK James MacD, here's the deal: I've managed to patch up with Junior and he will definitely return to Megadeth. He has contractual obligations with F5 right now, but he'll rejoin as soon as possible. Is it OK for you to stay with the band up to that point?

James MacD: No sorry, I don't want to sit on an ejection seat. I'd rather be a creative musician in another band with a stable lineup.

Dave M: So...

James MacD: Yeah, thanks for the opportunity and the great time with Megadeth. Maybe I end up in a band that'll be part of the next Gigantour...

Dave M: Fine, let's see what we can work out, bye!

Dave M: Hi James L! Junior will return to Megadeth very soon and until then I need a replacement bassist, because James MacD didn't want to be part of the band as just a hired gun. Would you like to play in Megadeth for a finite period of time?

James L: Cool!

Dave M: Welcome!
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » ma feb 13, 2006 8:41 pm

Rene schreef:
Dave M: OK James MacD, here's the deal: I've managed to patch up with Junior and he will definitely return to Megadeth. He has contractual obligations with F5 right now, but he'll rejoin as soon as possible. Is it OK for you to stay with the band up to that point?

James MacD: No sorry, I don't want to sit on an ejection seat. I'd rather be a creative musician in another band with a stable lineup.

Dave M: So...

James MacD: Yeah, thanks for the opportunity and the great time with Megadeth. Maybe I end up in a band that'll be part of the next Gigantour...

Dave M: Fine, let's see what we can work out, bye!

Dave M: Hi James L! Junior will return to Megadeth very soon and until then I need a replacement bassist, because James MacD didn't want to be part of the band as just a hired gun. Would you like to play in Megadeth for a finite period of time?

James L: Cool!

Dave M: Welcome!
:lol:
It's the end of time

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma feb 13, 2006 8:43 pm

:lolup:

Ok. Dave is niet zo stabiel.

Maar dit?
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Rene

Bericht door Rene » ma feb 13, 2006 8:49 pm

KoenM schreef::lolup:

Ok. Dave is niet zo stabiel.

Maar dit?
Ach, dat had iemand geschreven als reactie op het nieuws op Blabbermouth. Het zou best wel eens zo gegaan kunnen zijn.

Maar omdat de metalfans vaak nostalgisch zijn wat line-ups betreft, zal het wel geweldig zijn dat Dave Ellefson misschien weer terugkomt.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma feb 13, 2006 8:50 pm

en wie had dat voor mogelijk gehouden, na die ruzie over geld tussen de daves

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » wo feb 15, 2006 1:44 pm

van de week rude awekening gekocht.

moet zeggen dat ik ze steeds leuker vind worden...

graspop was voor mij een soort eye opener.. maar moest vooral aan de stem van Dave wennen.. maar het word steeds beter.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo feb 15, 2006 2:22 pm

ja, de stem van Dave heeft wel wat, nadat je eraan gewend bent geraakt.
Ik denk dat Megadeth nog veel verder had kunnen komen als ze in het begin een gave andere zanger hadden aangetrokken. Ik ken wel wat mensen die de muziek zeer gaaf vinden maar zijn zang niet uit kunnen staan.

Van de andere kant: Mustaine is Megadeth en andersom... Als een zanger wegvalt verliest een band een deel van zijn identiteit (meer dan als een ander bandlid wordt vervangen) maar de kans dat Mustaine zelf wegvalt (terwijl Megadeth doorgaat) is er nooit geweest.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat als megadeth met een andere zanger was begonnen, de kans groot was geweest dat er op verschillende albums verschillende zangers mee mee hadden gedaan (zoals bijvoorbeeld bij Iced Earth).

Verder is het natuurlijk wel heel erg vet dat Mustaine in staat is die (ingewikkelde) stukken te zingen en te spelen tegelijk.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » wo feb 15, 2006 3:22 pm

Ik heb eigenlijk helemaal niet hoeven wennen aan z'n stem, ik hou wel van dat soort vocals.
It's the end of time

Geheim_502

Bericht door Geheim_502 » wo feb 15, 2006 3:26 pm

Ik vind dat die zanger van Megadeth soms een beetje zeurdering zingt. Maar dat is mijn menig.

Ik hou wel van de zang van Agent Steel. Die is pas hoog maar toch agressief.
FACTA NON VERBA

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo feb 15, 2006 3:41 pm

Geheim_502 schreef:Ik vind dat die zanger van Megadeth soms een beetje zeurdering zingt. Maar dat is mijn menig.
dat nasale geluid maakt het juist typerend megadeth
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

The Horseman

Bericht door The Horseman » wo feb 15, 2006 3:46 pm

Kom op jongens, er is niemand die met zoveel passie en intensiteit kan zingen als Mustaine.
Maar ik hou juist van dat soort vocalen.
En het pas gewoon bij de rauwe muziek.
Je moet Megadeth toch niet horen met een zanger a la James Labrie
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » wo feb 15, 2006 4:08 pm

The Horseman schreef:Kom op jongens, er is niemand die met zoveel passie en intensiteit kan zingen als Mustaine.
Op die eerste zin na, inderdaad :D
It's the end of time

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » wo feb 15, 2006 4:14 pm

Tokus schreef:[..]

dat nasale geluid maakt het juist typerend megadeth
maar ik heb van meer mensen gehoord dat men er aan moet wennen, maar nu vind ik het ook heerlijk klinken....
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo feb 15, 2006 4:25 pm

The Horseman schreef:Kom op jongens, er is niemand die met zoveel passie en intensiteit kan zingen als Mustaine.
nee geen Labrie, maar dan noem je ook iemand (die mag bij dream theater ook best vervangen worden overigens. Ben niet zo'n fan van zulke cleane zang).
Maar een zanger als hetfield had er goed bij gepast of bijv. een (vroegere) Anselmo....

Ernst

Bericht door Ernst » wo feb 15, 2006 5:10 pm

De zang van Mustaine past supergoed bij megadeth, nee, die IS megadeth. Ik sluit me compleet bij je aan!

Metalheank

Bericht door Metalheank » wo feb 15, 2006 6:30 pm

Geheim_502 schreef:
Ik hou wel van de zang van Agent Steel. Die is pas hoog maar toch agressief.
Juist!

Fusion

Bericht door Fusion » wo feb 15, 2006 6:32 pm

Rattlehead schreef:[..]

De zang van Mustaine past supergoed bij megadeth, nee, die IS megadeth. Ik sluit me compleet bij je aan!
Ik ook.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Rene

Bericht door Rene » wo feb 15, 2006 6:44 pm

Rattlehead schreef:[..]

Ik ook!

Zo'n zanger van Agent Steel vind ik net iets te hoog.

valkyrian

Bericht door valkyrian » zo mar 05, 2006 3:55 pm

voor de mensen die nog geinteresseerd zijn in de deviant art wedstrijd voor t nieuwe uiterlijk van vic. er is een top 10 geselecteerd

http://news.deviantart.com/article/20404/

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » zo mar 05, 2006 4:32 pm

Hmm. er zit er geen een bij die ik echt mooi vind...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

IROn

Bericht door IROn » zo mar 05, 2006 4:40 pm

Die ene waarbij Vic dat ijzeren plaatje voor zijn ogen weggerukt heeft vind ik nog wel aardig, de rest past absoluut niet bij Megadeth.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

SonOfTheDamned

Bericht door SonOfTheDamned » zo mar 05, 2006 4:43 pm

IROn schreef:Die ene waarbij Vic dat ijzeren plaatje voor zijn ogen weggerukt heeft vind ik nog wel aardig, de rest past absoluut niet bij Megadeth.
idd ben ik met je eens
[img]http://i31.photobucket.com/albums/c381/Sonofthedamned/MorbidAngel.jpg[/img]
My enemies are yours......Crush their souls, With your infernal grasp.....

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » zo mar 05, 2006 4:45 pm

Die vind ik de mooiste ja.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo mar 05, 2006 4:52 pm

IROn schreef:Die ene waarbij Vic dat ijzeren plaatje voor zijn ogen weggerukt heeft vind ik nog wel aardig, de rest past absoluut niet bij Megadeth.
vind ik ook

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma mar 06, 2006 9:25 am

ja, dat is wel de gaafste.
Die vic in het vuur is ook wel gaaf en toch erg vernieuwend.

maar er zitten ook lachwekkende bij: eentje lijkt net een bulldog, en die met al die kettingen en een volledig metalen hoofd is gewoon echt te slecht als Vic.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » ma mar 06, 2006 12:22 pm

Sommige zijn inderdaad wel mooi, maar totaal niet wat ik er van verwacht/gehoopt had.
It's the end of time

Gesloten