Dragonforce schreef:Wat een fucking korte sample. Klinkt een beetje bekend, is het toevallig een cover?
nee maar ik weet niet of je de samples van de demo hebt geluisterd op de kalmah site want hier zitten riffs in van infernal death een van de 2 samples die je kon luisteren
Ik heb toevallig net They Will Return (het album) geluisterd en ik was zeer verbaasd toen ik de cover van Megadeth (Skin O' My Teeth) hoorde! Dit had ik nou écht niet verwacht van zo'n band! Omdat ik Megadeth zeer bewonder en dat nummer één van m'n favorieten is, vind ik dat de cover zeker niet kan tippen aan het origineel, maar ik ben wel positiever gaan kijken naar Kalmah want ze hebben het opzich wel leuk gedaan
Nou, naast dat het een best tof album is vind ik er vooralsnog niet bijzonder veel aan. De melodieën op bijv swampsong zijn veel catchier en ik vind de oude vocals gewoon lekkerder klinken. Bij de oudere dingen had ik ook meteen een gevoel van, ja, dit is het! Maargoed, misschien dat het na een paar luisterbeurten went...
Bitter metallic nogwat vond ik na 1x luisteren het hoogtepunt. De titeltrack is ook wel gaaf.
edit: ik kom nogal negatief over, dat is niet de bedoeling geweest.
Wat een ontieglijke verzameling BOUT hoempapa metal zeg. Dit zijn echt de N-Syncs en Britneys van de metal, en die zijn dan nog beter. Uitschieters zijn The Mutants, Crazy World, die zijn wel oke. Thyrane, mwoa, maar de rest zeg
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
Everything is now prepared for the release of sixth Kalmah album titled '12 Gauge'. Release date is 3.3.2010. Release date in Japan is 24.2.2010.
The song titles and running order is:
1. Rust Never Sleeps
2. One of Fail
3. Bullets Are Blind
4. Swampwar
5. Better Not To Tell
6. Hook The Monster
7. Godeye
8. 12 Gauge
9. Sacramentum
In addition Japanese import will include cover of Thin Lizzy´s 'Cold Sweat'.
Ha! Weer ouderwets een plaat met het woord 'Swamp' ergens. Ik schrok al, dat hebben ze toch de afgelopen twee albums niet meer gedaan.
Ik vond dit trouwens altijd wel een gave band, maar moet er wel bij zeggen dat dat 'vroegah' was (wel nog ten tijde van The Black Waltz). Op een gegeven moment werd het mij veel te hyperactief allemaal, zelfde probleem als wat ik met bijvoorbeeld Ensiferum had (en Children of Bodom, en Norther, etc. etc.). Fins trekje is dat. Ik kan het wellicht nog een kans geven om te zien of ik de kwaliteit erin nog kan waarderen, of dat ' 't 'm gewoon echt niet meer is '.
Ik heb in ieder geval net bovenstaand youtubefilmpje geluisterd. En ik vrees dat ik bij mijn mening blijf.. die hypere vrolijke riffjes, nee het doet mij niet hetzelfde meer als vroeger.
Gvd...wat een wereldplaat hebben ze met 12 Gauge weer uitgepoept. Moeilijk kiezen deze of For the revolution. Nog maar een keer of 100 luisteren vandaag
Ik ben hier erg gelukkig mee.