Thrash/Speed metal V

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Ernst
Berichten: 5032
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » zo feb 12, 2006 6:04 pm

Ha! das echt een takkeeind weg man! Wel een heldenactie, dat dan weer wel.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo feb 12, 2006 6:06 pm

Ach, ze komen toch wel een keer richting Nederland, hopelijk ook op een paar leuke festivals
It's the end of time

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » zo feb 12, 2006 7:39 pm

tever voor sodom en het allemaal al duur zat met anthrax, metallica en keep it true in het vooruitzicht. wel leuk dat met assassin is. maar voor die band zelf zou ik weinig geld voor over hebben. ze komen maar mooi naar nederland voordat ik er heen ga.

misschien tijd voor een kritische nood naar sodom. respect voor de band omdat ze toch een van de weinige bands zijn die met zelfrespect de jaren 90 overleefd hebben. toch een van de meest concante bands die er is. maar wel constant matig naar mijn mening.

bedoel hun eerste werk In The Sign Of Evil / Obsessed By Cruelty durf ik toch wel domweg slecht te noemen. primitief, oke kwestie van smaak. maar rommelig en choatisch op een slechte manier. zet dan gewoon celtic frost zelf op.

Tijdens Persecution Mania wordt het gelukkig allemaal beter. strakker en creeeren ze toch meer in eigen geluid. daarna zetten ze die trend voort in Agent orange. en daarna blijven heel constant en word het bij M-16 voor mij pas weer echt interesant.

ik geef toe dat ik lang niet alle albums zo goed ken als ik zou moeten om zo'n statement te maken. maar ik blijf sodom erg matig en monotoom en snap de eer niet goed die ze toegeschreven wordt. misschien is het juist dat ze altijd zo hunzelf zijn gebleven en nooit echt buiten van hun pad zijn gegaan.

ben benieuwd.
www.myspace.com/suddenthrash

Ernst
Berichten: 5032
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » zo feb 12, 2006 8:15 pm

Tja, het zal er ook wel mee te maken hebben dat jij niet zo'n liefhebber van Duitse thrash bent :wink:

Ik moet toegeven dat Sodom een veel monotomer geluid heeft dan pakweg een Heathen of Megadeth, wat naar mijn mening bands zijn met meer variatie. Bij Sodom weet je echter dat ze (wellicht op In the sign of evil na ja) kwaliteit leveren; ik kijk dan ook erg uit naar het nieuwe album.

WhiplashWimpie
Berichten: 1739
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 8:38 pm

Bericht door WhiplashWimpie » zo feb 12, 2006 8:28 pm

Ik houd juist wel van dat rauwe van Sodom. Bovendien hebben ze kei veel snelle nummers, en daar ben ik nogal fan van. Vooral nummers als Sodomized, Nuclear winter, vice of killing en Sodomy and lust zijn echt geweldig opzwepend.

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » zo feb 12, 2006 8:29 pm

sodom heeft misschien dan wel een standaard gelegt als een van de bekendste duiste thrashbands. maar verder zelf altijd erg standard gebleven. als ik er nu overnadenk is dat ook misschien wel de juiste manier om zon kvltstatus te vergaren in de loop van de jaren.

maar denk toch dat sodom de nieuwe fans weinig te bieden heeft. naast een hoop van het zelfde.

ik zal de vergelijking met tankard is trekken. die band staat al een stuk hoger in het vaandel bij mij dan sodom. en eveneens een hele constante band plus flink wat albums onder hun naam.

ik kom toch altijd bij dezelfde albums uit. tuurlijk iedereen heeft zijn favo's van een band. maar bij deze bands luister ik eigenlijk altijd de zelfde zonder uitzondering. meer van het idee van de andere zijn allemaal het zelfde maar dit album steek er toch boven uit. heel lomp gezegd
www.myspace.com/suddenthrash

Ernst
Berichten: 5032
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » zo feb 12, 2006 8:32 pm

Hmm ik vind eigenlijk Tankard wel een leuke band, maar toch minder gevarieerd dan Sodom qua geluid. Veel minder zelfs, maar goed, dat zal per persoon verschillen en daar valt weinig zinnig over te discussieren....

WhiplashWimpie
Berichten: 1739
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 8:38 pm

Bericht door WhiplashWimpie » zo feb 12, 2006 8:36 pm

Wat vind men hier eigenlijk van Surf Nicaragua van Sacred Reich?
Ik vind hem persoonlijk wat tegenvallen. Het klinkt opzich wel aardig, maar ik vind het een beetje eentonige en saaie cd.

Ernst
Berichten: 5032
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » zo feb 12, 2006 8:39 pm

Ik vind de eerste twee (full lentgth en de EP die jij net noemt) juist fantastische platen!

WhiplashWimpie
Berichten: 1739
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 8:38 pm

Bericht door WhiplashWimpie » zo feb 12, 2006 8:43 pm

Ik heb hem nou al een aantal keer beluisterd, maar hij kan me niet echt boeien. Aleen het eerste nummer wel.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » zo feb 12, 2006 9:03 pm

Ik heb vandaag trouwens 'What A Joke' van Deliverance aangeschaft. Waarschijnlijk niet zo goed als de eerste twee platen van de band (die ik eigenlijk wilde aanschaffen, maar er niet waren) maar tevens zeer gaaf, hoewel nogal verschillend van de eerste twee albums. Lekkere zware riffs en goed in het gehoor liggende korte nummers (niet té kort - geen SOD fratsen).

WhiplashWimpie
Berichten: 1739
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 8:38 pm

Bericht door WhiplashWimpie » zo feb 12, 2006 9:07 pm

Video clip van nocturnal(Duitse thrash met een naar black neigende zang)

http://deathstrike.de/nocturnal/templesofsinvideo.wmv

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22304
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo feb 12, 2006 9:19 pm

WhiplashWimpie schreef:Wat vind men hier eigenlijk van Surf Nicaragua van Sacred Reich?
Ik vind hem persoonlijk wat tegenvallen. Het klinkt opzich wel aardig, maar ik vind het een beetje eentonige en saaie cd.
Een erg frisse EP, ik houd wel van dat soort snelle crossoverthrash met dat soort stem. Lekker vrolijke feel over de muziek heen en die maatschappelijke teksten met de nodige dosis humor en cynisme. Het is een leuk plaatje dat ik regelmatig draai.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo feb 12, 2006 9:53 pm

Rattlehead schreef:Ha! das echt een takkeeind weg man! Wel een heldenactie, dat dan weer wel.
Dresden is helemaal in Oost Duitsland, in het najaar zouden ze een europese tour doen, maar eerlijk gezegd zou het me niets verbazen als ook dan NL wordt overgeslagen....we hebben nu eenmaal niet de naam een land te zin dat warm loopt voor thrahs in het algemeen of SODOM. In Oost, Zuid Europa en Duitsland trekken ze nu eenmaal veel grotere zalen vol.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo feb 12, 2006 9:54 pm

WhiplashWimpie schreef:Wat vind men hier eigenlijk van Surf Nicaragua van Sacred Reich?
Ik vind hem persoonlijk wat tegenvallen. Het klinkt opzich wel aardig, maar ik vind het een beetje eentonige en saaie cd.
Tja vind het ook geweldig, wat Ernst zegt zekere de eerste twee vind ik magistraal.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » zo feb 12, 2006 9:54 pm

Rattlehead schreef:Hmm ik vind eigenlijk Tankard wel een leuke band, maar toch minder gevarieerd dan Sodom qua geluid. Veel minder zelfs, maar goed, dat zal per persoon verschillen en daar valt weinig zinnig over te discussieren....
ik heb het hier verder niet over tankard en zijn cd, maar alleen dat je bij hele constante bands als tankard en sodomuiteidenlijk bij 1 of 2 cds blijft steken. of je het nou goed vind of niet.

voor fans is meer van het zelfde vaak leuk, maar voor nieuwe aanhang denk ik dat zon band dan maar weinig interesant is. dat betekend dus steeds de zelfde steeds krimpende groep mensen bij optredens. dus eigenlijk een beetje een doodlopend einde voor zo'n band.

de nieuwe plaat van exodus kun je verder je verder van vinden wat je wil, maar hun vernieuwen en blijven trouw aan hun stijl. dat is de reden waarom exodus er over enkele jaren er waarschijnlijk nog zal zijn. als ze hun leden weten te houden tenminste en sodom waarschijnlijk sodom met zijn steeds krimpende "oude garde" zal moeten doen.

maargoed die nieuwe plaat zal daar waarschijnlijk antwoord op geven. maar het probleem blijft. thrash lijkt dan heel pessimistisch stervende. of het gaat op in andere stijlen of het blijft heel conservatief en zal zijn fans langzaam door vadertje tijd zien doen verdwijnen.
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo feb 12, 2006 10:03 pm

defenderofsteel schreef:tever voor sodom en het allemaal al duur zat met anthrax, metallica en keep it true in het vooruitzicht. wel leuk dat met assassin is. maar voor die band zelf zou ik weinig geld voor over hebben. ze komen maar mooi naar nederland voordat ik er heen ga.

misschien tijd voor een kritische nood naar sodom. respect voor de band omdat ze toch een van de weinige bands zijn die met zelfrespect de jaren 90 overleefd hebben. toch een van de meest concante bands die er is. maar wel constant matig naar mijn mening.

bedoel hun eerste werk In The Sign Of Evil / Obsessed By Cruelty durf ik toch wel domweg slecht te noemen. primitief, oke kwestie van smaak. maar rommelig en choatisch op een slechte manier. zet dan gewoon celtic frost zelf op.

Tijdens Persecution Mania wordt het gelukkig allemaal beter. strakker en creeeren ze toch meer in eigen geluid. daarna zetten ze die trend voort in Agent orange. en daarna blijven heel constant en word het bij M-16 voor mij pas weer echt interesant.

ik geef toe dat ik lang niet alle albums zo goed ken als ik zou moeten om zo'n statement te maken. maar ik blijf sodom erg matig en monotoom en snap de eer niet goed die ze toegeschreven wordt. misschien is het juist dat ze altijd zo hunzelf zijn gebleven en nooit echt buiten van hun pad zijn gegaan.

ben benieuwd.

Bijna alle debuutplaten uit die tijd waren rommelig, maar ook ik vind de eerste twee platen niet echt interessant alhoewel ze zeker wel bijgedragen hebben aan de scene als geheel en wel degelijk een baanbrekend extreem black/thrash geluid laten horen.

Verder is SODOM IMO juist de beste van de Duitse thrash bands, en al zeker niet matig, sterker ik vind ze gaver dan het gros van de USA bands. het is vele rauwer en agressiver wat ik erg waardeer.

Ik vind overigens zoals gezegd heel vele bands gaaf maar SODOM gooit zeker hoge ogen ine en alltime top 10, ze hebben gewoon iets heel aparts niet zozeer ALLEEN muzikaal maar qua geheel/uitstraling/sfeer.

Dat SODOM een goede band is bewijzen hun platen "persecution mania", "agent orange", "better off dead" en "tapping the vein" wel....maar ook het werk erna kan me erg bekoren, met name de laatste twee albums zijn weer erg sterk.

Tja muziek is smaak, ik kan de belachelijke aanbidding van acts als METALLICA, MEGADETH enzo niet begrijpen maar ook TOXIK en VIO-LENCE (alhoewel ik het gave muziek vindt!) vind ik nogal overgewaardeerd, iedereen heeft het altijd over hoe geniaal die platen wel niet zijn...nu buiten (in het geval van TOXIK) het buitengewonde shredtalent Josh Christian vind ik het qua songs betere doosnee, een paar echte klappers en over de gehele linie hebben ze het nooit waard kunnen maken, vandaar dat ze ooit maar 2 respectievelijk 3 platen gemaakt hebben, waar er maar 1 van als klassieker bestempeld mag worden.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo feb 12, 2006 10:06 pm

defenderofsteel schreef:[..]


ik heb het hier verder niet over tankard en zijn cd, maar alleen dat je bij hele constante bands als tankard en sodomuiteidenlijk bij 1 of 2 cds blijft steken. of je het nou goed vind of niet.

voor fans is meer van het zelfde vaak leuk, maar voor nieuwe aanhang denk ik dat zon band dan maar weinig interesant is. dat betekend dus steeds de zelfde steeds krimpende groep mensen bij optredens. dus eigenlijk een beetje een doodlopend einde voor zo'n band.

de nieuwe plaat van exodus kun je verder je verder van vinden wat je wil, maar hun vernieuwen en blijven trouw aan hun stijl. dat is de reden waarom exodus er over enkele jaren er waarschijnlijk nog zal zijn. als ze hun leden weten te houden tenminste en sodom waarschijnlijk sodom met zijn steeds krimpende "oude garde" zal moeten doen.

maargoed die nieuwe plaat zal daar waarschijnlijk antwoord op geven. maar het probleem blijft. thrash lijkt dan heel pessimistisch stervende. of het gaat op in andere stijlen of het blijft heel conservatief en zal zijn fans langzaam door vadertje tijd zien doen verdwijnen.
Ik denk dat SODOM veel populairder is in NL dan ze zelf denken, in 99 was de metalzone in Wetteren uitverkocht, ok dat was geen megazaal maar een 4-500 man was er. Op Dynamo 1999 waren ze verantwoordelik voor een crimineel afgeladen campingtent, en een moshpit die zijn gelijke niet kent, ik ben vooraan weggegaan omdat het TE erg was, dat is me nooit eerder/meer gebeurd. Vorig jaar in Hannover stond er een dikke 800 man denk ik op een slecht gepromootte tour....

TANKARD doet het wat minder, maar dat is IMO wel een van de gaafste Duitse metalacts, ik zou ze graag als voorprogramma van SODOM willen zien in NL!

Wat EXODUS betreft die vind ik jusit eenvormig klinken, hun beide laatste platen klinken tot in detail gelijk qua drum- en gitaarsound ondanks dat er andere muzikanten aan het werk zijn\. Op de laatste plaat staan veel te lang uitgesponnen nummers met veel te veel repeterende riffs en een matige zanger. TOTD was wel dik OK overigens maar ook die zakte de tweede helft behoorlijk in.

Live in de 013 vond ik ze verrevan overtuigend, ze waren in 2003 wel waanzinnig overigens. Maar om verder hebben ze wat mij betreft flink wat glans verloren, en ik vraag me af of hun houdbaarheidsdatum niet een beetje aan het overschreiden is. In de US staan ze momenteel voor 75-125 per avond op te treden....dus ik denk niet dat er gesproken kan worden van een succes.


en ja "nieuwe" fans iets bieden? Tja ik denk niet dat je dat in een thrash context moet zien. Er zijn zat neo thrash bands die dat gat opvullen denk aan THE HAUTED ofzo....ik hou er totala niet van moge mijn favoriete bands verschoond blijven van dat soort neigingen! overigens......heb je "masquerade in blood" wel eens gehoord....er is niet veel fantasie voor nodig om daar de nodige MACHINE HEAD invloeden in de SODOM sound in terug te horen....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » zo feb 12, 2006 10:44 pm

tuurlijk blijft muziek smaak. en discuseren daarover blijft moeilijk en dat zal ook wel een groot deel van deze discussie bepalen. verder ben ik inderdaad geen fan van de duiste scene.

maar je noemt nu 4 bands en ik denk dat ieder voor zich meer talent beschikt tot het schrijven van nummers dan sodom. veel sodom nummer komen bij mij over als een stel riffjes aan elkaar geplakt. zeg dat nu wel wat cru maar voor de duidelijkheid. mis bij hun een beetje het gevoel voor het moment bij een nummer. een beetje "riffje refrein ander riffje". ook dit zal wel erg zwart wit zijn en zal er wel totaal naast zitten, maar dat gevoel roept het bij me op.

sodom vind ik verder in de jaren erg weinig gegroeid zijn. wat metallica met metallica en megedeth dan wel weer bebeurd is. deze bands zijn naast het feit dat ze meer mijn muziek zijn dan sodom interesanter omdat ze naar meer uit hun muziek hebben gehaald dan sodom.

voor die andere 2 bands geld het zelfde ondanks hun korte levensduur. al is bij toxik de sprong wel erg groot geweest van world circus naar think this. bij vio-lence bracht als band die toch na de eerste golf kwam iets nieuws en groeide daarna mooi naar opressing the masses die stukken volwassener klinkt dan etarnal nightmare. allemaal progressie in hun muziek. ik hoef niet de zoveelste plaat van meer van hetzelfde. tuurlijk blijf je ergens steken anders ga je denk ik als artiest dingen maken waar je het niet mee eens bent. of je moet van smaak veranderen.

sodom heeft nooit veel progressie gemaakt ondanks misschien hier en daar een uitstapje. het album dat je noemt ken ik niet, maar klinkt mij in de oren van 1 album met machine head invloeden en dan weer terug naar waar ze waren. ik denk dat sodom hun muziek teveel uitrekt.

maar geef toe dat ik sodom nu veel te weinig krediet toeken. maar dit maakt de discussie wat interesanter.

dan nog even over exodus. ik denk dat we die discussie pas kunnen voortzetten na het volgende exodus album. deze nieuwe leden hebben niets meer gedaan dan het album inspelen. al vind ik juist dat onderandere Bostaph zijn drums SHKM juist stukken agresiever sneller en harder maakt. verder ligt het album mooi in het verlengde van TOTD. maar nu moeten ze inderdaad kijken hoe ze dit verder ontwikkelen.

zo zie ik het graag een nieuw concept/geluid in dit geval TOTD en dat verder uitwerken SHKM en nu weer zou er weer een grotere stap gemaakt moeten worden. beetje het zelfde idee als de overstap van Eternal nightmare naar opressing the masses.

sodom neemt me te weinig stappen in dit geval. nog 1 ding tuurlijk moet ik blij zijn met een band als sodom die nog laat zien hoe het vroeger was. want niemand van de jonge generatie schijnt het op te pakken en er mee verder te gaan.
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » zo feb 12, 2006 11:07 pm

Zo, tijd voor weer eens een post. Ik moet toch aan m'n tax komen.
defenderofsteel schreef:ik zal de vergelijking met tankard is trekken. die band staat al een stuk hoger in het vaandel bij mij dan sodom. en eveneens een hele constante band plus flink wat albums onder hun naam.
Tankard is een band die mij qua stijl veel beter ligt dan Sodom. Dat komt omdat ik een groot voorstander ben van humor binnen de metal, maar ook omdat Tankard een heel constante band is gebleven door de jaren heen. Zowel het oudere, naar mijn mening iets swingendere werk als het nieuwe, ronduit rossende spul kunnen me erg bekoren. Om over hun live-prestaties nog maar te zwijgen - dat vind ik persoonlijk nog het allerbelangrijkste bij een band. Je kan op CD nog zo goed klinken, is het live niks dan vind ik het ook niks.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » zo feb 12, 2006 11:15 pm

sodom heeft ook humor hoor: denk aan nummers als aber mit sahne, der stumme urzel.

maarja ik zou toch zelf eerder voor tankard gaan, aangezien ik sodom toch net teveel blackmetal achtige invloeden vind hebben

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » zo feb 12, 2006 11:20 pm

Bij Sodom komt het humoristische in de algemene huisstijl gewoon veel minder naar voren. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma feb 13, 2006 6:53 am

Ik denk dat je de band dan tekort doet, maar goed heeft weinig zin om te discussieren. je moet de eerste DVD van SODOM "Lords Of Depravity" eens afkijken, als je het dan nog steeds niets vindt zal je het nooit wat vinden.

Maakt ook niet uit, ik vind het een van de beste thrash bands ever. TANKARD heeft ook kutplaten gemaakt als "The Tankard" of "Kings Of Beer", maardat heeft iedere band wel.

Als je van humor houd kun je ook de ONKEL TOM CD's eens aanschaffen, daar heb ik althans hele leuke avonden mee doorgebracht. Maar ik ben blij dat TOm het nu meer gescheiden houdt, de grote kritiek op TANKARD is natuurlijk dat het allemaal wat melig is en zo onderdehand wel een beetje uitgekauwd. Ik deel die mening overigens niet.

IK denk dat het ZEER onterecht is een band die ooit 1 of 2 albums gemaakt heeft te vergelijken met SODOM, of een andere band die altijd doorgegaan is. En wat betreft "progressie", vindt je echt dat "in the sign of evil" klinkt als "M-16".......ik denk dat je beter eerst eens wat van de tussenliggende albums kunt luisteren voor zo'n uitspraak te doen.

En qua Black Metal invloeden denk ik dat DESTRUCTION er meer heeft dan SODOM, luieter het recentere werk maar zekeer de door Tagtgren geproduceerde platen klinken veel meer naar Balck Metal dan het RECENTE SODOM werk.

Persoonlijk vind ik dat SODOM zeker in NL veel te weinig erkenning en waardering krijgt ze moeten het altijd doen met 1/2 cq. 1 pagina in de Aardschok, er wordt altijd een beetje lacherig gedaan, al begint het tij wel weer een beetje te keren. IK denk alleen dat een band als KREATOR gewoon meer budget heeft en dure producers kan inhuren als Andy Sneap en daarom bij veel mensen de voorkeur geniet, ik ben achter niet perse een grote fan van die "supervette" pro tools producties.

PS ik denk dat SODOM onderdehand meer platen verkocht heeft dan EXODUS, ik heb EXODUS met Baloff op zang in 97 zien openen (Forbidden ook trouwens) voor SODOM die met KREATOR samen headlinde. Dus of EXODUS nu door hun "vernieuwingsdrang" (voor zover je daar van kan spreken IMO) echt niet automatisch de betere kaarten in handen heeft.

Oh en natuurlijk kan ik ook erg genieten van VIO-LENCE of TOXIK, het si alleen niet eerlijk zo'n band te vergelijken met SODOM qua carriere prestaties.

Ik beperk me niet, ik vind alles mooi van VENOM tot WATCHTOWER, van Engels, Amerikaans, Zuid-Amerikaans, Duits, Belgisch, Pools, Nederlands tot weet ik het wat. Hardcoreinvloeden, neo-klassiek, punk whatever ik vind in alles wel wat goeds te horen. Ik heb mijn voorkeuren, iedereen weet dat MEGADETH niet mijn bandje is maar af en toe mag ik graag eens naar "Rest In Peace" luisteren. Ik geef wel eens af op DESTRUCTION maar eigenlijk ben ik gewoon fan van ze natuurlijk, OK vind het nieuwere werk nietz o maar overall ben ik altijd fan geweest. Zelfde met KREATOR ik luisterde er in 1990 al naar was een van de eerste metalbands die ik gaaf vond samen met ANTHRAX en MUCKY PUP.

Af en toe mag ik ook best naar old school hardcore luisteren, weet je....zover van thrash ligt dat echt niet.

Discussie sluiten :D
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » ma feb 13, 2006 11:26 am

nog 1 ding :)
ik keek meer vanaf persecution mania qua "progressie". wat ze daarvoor maakte is te choatisch en rommelig tegenover hun latere werk om daarin mee te tellen vind ik.

maar goed einde discussie.

kwam dit tegen voor het nieuwe album van ze:

April 24th in Europe
May 9th in North America

wist niet of dit al gepost was.
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma feb 13, 2006 12:16 pm

ja alleen was geloof ik 21 april voor Europa, maar goed als dit alle uistel is dat er komt ben ik dik tevreden.

Ik ben iig heel erg benieuwd ik hoop dat ze het nivo van "M-16" kunnen houden met een betere drumsound. Overigens zijn de eerste twee albums giga-cult in de black metal scene evenals de eerste twee DESTRUCTION platen, ik vind er ook niet veel aan. maar dat het baanbrekende albums zijn geweest met veel invloed kan je niet ontkennen.

Overigens kijk ik ook erg uit naar de nieuwe TANKARD.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » ma feb 13, 2006 12:22 pm

Wanneer komt die uit?

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma feb 13, 2006 12:30 pm

TANKARD komt in mei
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » ma feb 13, 2006 1:11 pm

nieuwe tankard in mei al.

dat wist ik nog niet. wordt toch een mooi thrash jaar.

alleen blijft jammer dat het oude bands zijn die telkens weer iets uitbrengen. maar tot nu toe mogen we zeker niet klagen met wat er allemaal nog uitkomt.
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma feb 13, 2006 2:51 pm

Er zijn gewoon weinig goede nieuwe bands, de laatste twee RITUAL CARNAGE platen kunnen mij wel erg bekoren...vette bay area style thrash!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » ma feb 13, 2006 2:57 pm

Lees net dat Xentrix ook een reunie houd.
Helaas zitten er maar 2 shows in.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » ma feb 13, 2006 3:38 pm

Het maakt niet uit dat er maar twee shows zijn, belangrijker is waar, als ze nu allebei in NL zijn.. 8)

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » ma feb 13, 2006 3:51 pm

XENTRIX will play The Bitter Suite in Preston on February 25 and the Engineers Club in Barrow-in-Furness on March 17.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » ma feb 13, 2006 4:18 pm

enforcer schreef:TANKARD komt in mei
Laat ik in mei nou net jarig zijn. Hihaha!
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma feb 13, 2006 5:19 pm

The Horseman schreef:Lees net dat Xentrix ook een reunie houd.
Helaas zitten er maar 2 shows in.
Is geen reunie is gewoon een one off optreden, nou ja twee stuks dan dat hebben ze meer gedaan de afgelopen 10 jaar, exclusief in de UK helaas.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » ma feb 13, 2006 6:23 pm

Zijn er hier mensen bekend met het Zweedse Midas Touch? Ik heb vrijdag hun CD Presage of Disaster gekocht en het is echt super gave originele thrash, helaas hebben ze maar 1 album gemaakt.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma feb 13, 2006 6:48 pm

Ja die CD heb ik al heel lang, kan helaa niet zeggen dat ik er echt ondersteboven van ben, is wel aardig. Patrik Wiren speelde later nog in de industrial band Misery Loves Company ofzo...
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24909
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma feb 13, 2006 7:06 pm

Afbeelding

Nieuwe cd van het Duitse Abandonded komt uit op 20 februari. Zeker geen slecht album, althans niet op eerste gehoor. Titel is overigens 'thrash notes'. Klinkt beetje Amerikaans wel.

http://www.abandoned.info
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

WhiplashWimpie
Berichten: 1739
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 8:38 pm

Bericht door WhiplashWimpie » ma feb 13, 2006 7:40 pm

Ik vind Abandoned nou niet zo heel geweldig. Ik heb er een videoclip van gezien en wat nummers geluisterd, maar ik vind het maar mwoah. Nou ja, ik heb net nog es geluisterd op de website naar het nummer Haunted house. En muzikaal klinkt het wel goed eigenlijk. De zang gaat ook wel, maar ik ben niet zo'n fan van dat soort zang. Het is een beetje mat en tam. Het mag wel iets krachtiger.

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Bericht door Oblivion » ma feb 13, 2006 8:08 pm

Destructor schreef:Zijn er hier mensen bekend met het Zweedse Midas Touch? Ik heb vrijdag hun CD Presage of Disaster gekocht en het is echt super gave originele thrash, helaas hebben ze maar 1 album gemaakt.
True Believers INC vind ik echt zo'n gaaf nummer, vind t hele album echt steengoed eigelijk, alleen wel jammer van de vele intro's/interludes (of hoe je t ook noemt)
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » ma feb 13, 2006 8:11 pm

Ik luister de laatste tijd weer veel Exodus en nu hoor ik veel mensen die Pleasures Of The Flesh maar matig vinden.
Het gekke is, dat dit album juist mijn groeiende favoriet aan het worden is.
Wat vinden jullie er van ?

Ook ben ik benieuwd naar Impact Is Imminent en Force Of Habit.
Zijn die nog aanraders of zijn ze te verwaarlozen ?
Aangezien ik daar ook meerdere meningen over gehoord heb.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » ma feb 13, 2006 8:11 pm

Oblivion schreef:[..]


True Believers INC vind ik echt zo'n gaaf nummer, vind t hele album echt steengoed eigelijk, alleen wel jammer van de vele intro's/interludes (of hoe je t ook noemt)
je bedoeld van die nummers met sound samples enzo..? Dat zijn een beetje opvullertjes.

WhiplashWimpie
Berichten: 1739
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 8:38 pm

Bericht door WhiplashWimpie » ma feb 13, 2006 8:14 pm

The Horseman schreef:Ik luister de laatste tijd weer veel Exodus en nu hoor ik veel mensen die Pleasures Of The Flesh maar matig vinden.
Het gekke is, dat dit album juist mijn groeiende favoriet aan het worden is.
Wat vinden jullie er van ?

Ook ben ik benieuwd naar Impact Is Imminent en Force Of Habit.
Zijn die nog aanraders of zijn ze te verwaarlozen ?
Aangezien ik daar ook meerdere meningen over gehoord heb.
Force of habit is maar een matige cd. erg mat, en nergens word het echt spannend of opzwepend. De nummers missen de nodige snelheid en spanningsmomenten.

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Bericht door Oblivion » ma feb 13, 2006 8:14 pm

@destructor:

ja idd, vind ik wel jammer, na een flink aantal draaien word t dan echt vooruitspoelen tot t nummer ECHT begint, heb sowieso een bloedhekel aan lange intro's
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Ernst
Berichten: 5032
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » ma feb 13, 2006 9:00 pm

WhiplashWimpie schreef:[..]

Force of habit is maar een matige cd. erg mat, en nergens word het echt spannend of opzwepend. De nummers missen de nodige snelheid en spanningsmomenten.
Feeding time at the zooooooo!!

De rest van de cd is matig idd. Ik vind Pleasures of the flesh ook een erg tof album!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma feb 13, 2006 9:01 pm

The Horseman schreef:Ik luister de laatste tijd weer veel Exodus en nu hoor ik veel mensen die Pleasures Of The Flesh maar matig vinden.
Het gekke is, dat dit album juist mijn groeiende favoriet aan het worden is.
Wat vinden jullie er van ?

Ook ben ik benieuwd naar Impact Is Imminent en Force Of Habit.
Zijn die nog aanraders of zijn ze te verwaarlozen ?
Aangezien ik daar ook meerdere meningen over gehoord heb.
Impact is super! force is niet veel aan, staat maar 1 gaaf nummer op "feeding time at the zoo".

Ik vind plesasures ook heel gaaf alleen jammer van de totaal vernaggelde drumsound!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Grindtegel
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 9:55 am

Bericht door Grindtegel » ma feb 13, 2006 9:01 pm

The Horseman schreef:Ik luister de laatste tijd weer veel Exodus en nu hoor ik veel mensen die Pleasures Of The Flesh maar matig vinden.
Het gekke is, dat dit album juist mijn groeiende favoriet aan het worden is.
Wat vinden jullie er van ?

Ook ben ik benieuwd naar Impact Is Imminent en Force Of Habit.
Zijn die nog aanraders of zijn ze te verwaarlozen ?
Aangezien ik daar ook meerdere meningen over gehoord heb.
Pleasures of the Flesh vind ik met grote afstand het beste werk van Exodus. Het heeft misschien niet het ruige en agressieve van Bonded by Blood maar daarvoor in de plaats meer melodie zonder echt aan snelheid in te dammen en wat een fantastische riffs en solo's. Voor mij de ultieme Bay Area plaat en een van de beste in mijn bezit.

Ik begrijp dat er mensen zijn die de eerste beter vinden dan Pleasures, maar er zijn er ook die Fabulous Disaster beter vinden... Daar begrijp ik helemaal niks van, F.D. is een slap (lichtelijk overdreven o.k.) probeersel om een 2e Pleasures te fabriceren. Alles na Fabulous is stukken minder vooral de cd's die jij noemt. De laatste 2 gaan wel maar de klasse uit de jaren 80 zullen ze nooit meer bereiken. Helaas...


[edited typos en allerlei onzin zinnen...]
Laatst gewijzigd door Grindtegel op ma feb 13, 2006 9:07 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"if you're serious you lose" Spazztic Blurr

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma feb 13, 2006 9:03 pm

Ik vind FD ook het beste, de sterke punten van BBB, POTF op een plaat met een vette productie!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma feb 13, 2006 9:13 pm

FD vind ik eigenlijk ook wel de beste. Pleasures of the Flesh vind ik eigenlijk ook niet eens slecht. Het was mijn eerste Exodus plaat. Moet wel zeggen dat de productie wat minder is, maar daar wen je wel aan.

Impact vind ik ook wel leuk om af en toe eens te draaien en de andere ken ik eigenlijk nog niet.

WhiplashWimpie
Berichten: 1739
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 8:38 pm

Bericht door WhiplashWimpie » ma feb 13, 2006 9:16 pm

Ik vind bonded by blood toch wel de vetste exodus. Opzwepend van begin tot het einde.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » ma feb 13, 2006 9:17 pm

Ik vind Pleasures ook de lekkerste omdat die gewoon puur Thrash is met een geweldig tempo en een gemeen klinkende maar toch ook nog steeds zingende thrash-zanger. Daarbij vind ik de sound ook lekker rauw. Fabulous Disaster vind ik trouwens ook gewoon een goede plaat. Eigenlijk is alles van ze wel te pruimen (zolang ik Force of habit en Impact nog niet geluisterd heb).
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gesloten