Ik vind Slipknot - Slipknot en de eerste twee platen van SoaD toch anders wel gaaf. Waar je wel een punt zou kunnen hebben is dat ze misschien zo'n plaat niet onder de naam "Metallica" moeten uitbrengen, maar dat moeten ze al 10 jaar niet meer doen, daar trekken ze zich geen kont van aan.Dragonforce schreef:Zo ver ik weet heeft hij net als Metallica na 1990 geen goed werk meer afgeleverd...
Metallica
- KoenM
- Contacteer:
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
Onverschillig nieuws.Rene schreef:Nou, het is officieel: geen Bob Rock maar Rick Rubin als producer van de nieuwe cd. Mijn vraag: goed nieuws of slecht nieuws???
Rick Rubin en Bob Rock produceerden bijvoorbeeld ook beiden een CD van The Cult. Persoonlijk vind ik de CD die The Cult met Bob Rock maakte wat beter. The Black Album vond ik qua sound/productie het beste Metallica album tot dan toe. Het probleem ligt bij de songwriter, James Hetfield, en de briljante invallen van Lars Ulrich, met betrekking tot de ontwikkeling van een revolutionair nieuw drumgeluid en zo.
Behalve Slayer heeft ook Rubin niet veel echte HEAVY METAL geproduceerd, maar wel rap en nu-metal. Misschien gaat Metallica nu wel een rap-metal plaat opnemen, gaan ze definitief op de nu-metal toer, of gaan ze (net als The Cult indertijd) als een AC/DC-imitatie klinken.
Het laat mij voorlopig allemaal onverschillig.
Ook is de keuze van Rick Rubin puur genomen omdat Bob Rock gekozen ervoor gekozen heeft om met Motley Crue de studio in te gaan. Dus de keuze voor Rick is niet genomen met in het achterhoofd dat hij ze wel even een flinke schop onder de kont zal geven. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij dat wel zou kunnen gaan doen.LadyEvil schreef:[..]
Onverschillig nieuws.
Rick Rubin en Bob Rock produceerden bijvoorbeeld ook beiden een CD van The Cult. Persoonlijk vind ik de CD die The Cult met Bob Rock maakte wat beter. The Black Album vond ik qua sound/productie het beste Metallica album tot dan toe. Het probleem ligt bij de songwriter, James Hetfield, en de briljante invallen van Lars Ulrich, met betrekking tot de ontwikkeling van een revolutionair nieuw drumgeluid en zo.
Behalve Slayer heeft ook Rubin niet veel echte HEAVY METAL geproduceerd, maar wel rap en nu-metal. Misschien gaat Metallica nu wel een rap-metal plaat opnemen, gaan ze definitief op de nu-metal toer, of gaan ze (net als The Cult indertijd) als een AC/DC-imitatie klinken.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Dragonforce
Doe dan een Ride The Lightning of Master Of Puppets. Laat Slayer lekker een Reign In Blood maken...inf schreef:metallica en rick presteren de laatste 10 jaar weinig tot niks, misschien dat ze elkaar kunnen motiveren om weer goeie muziek te kunnen maken... zoiets als Reign In Blood?
It's the end of time
Of zoiets als Paranoid, of Number of the beast, of battle hymns natuurlijk.inf schreef:metallica en rick presteren de laatste 10 jaar weinig tot niks, misschien dat ze elkaar kunnen motiveren om weer goeie muziek te kunnen maken... zoiets als Reign In Blood?
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
- The Horseman
Ik denk dat men zich er hier nogal veel van voorsteld.
Het zal denk ik niet op het oudere werk lijken en al helemaal op Reign In Blood.
Alsof Rick Rubin dat album heeft geschreven...
Het zal wel het dichts bij het Black album materiaal liggen.
Het zal denk ik niet op het oudere werk lijken en al helemaal op Reign In Blood.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
nee ik hoop er alleen opThe Horseman schreef:Ik denk dat men zich er hier nogal veel van voorsteld.

Fryslân Boppe!
- Dragonforce
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
- innuendo
- Lult over cdtjes
zijn er hier uberhaupt mensen die nog hopen dat metallica nog echt terug naar hun roots gaan?
Ik heb die namelijk jaren geleden al opgegeven.
Ik heb die namelijk jaren geleden al opgegeven.
Laatst gewijzigd door innuendo op ma feb 20, 2006 6:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
Ze gaan niet terug naar hun roots, maar het zou mogelijk zijn dat ze toch een goeie plaat zouden maken. Dat kun je altijd hopen. Het is natuurlijk duidelijk dat ze nooit weer een kill 'em all gaan maken. En zoals hier eerder gezegd, als Metallica iets zou maken wat in de richting van 't black album zou liggen, dan ben ik redelijk tevreden.
Vigilance is, the order of the day.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
rick rubin heeft laatste jaren geweldige albums opgenomen, niet in de metalscene waar wel uitstekende werkjs met bijvoobreeld johnny cashinf schreef:metallica en rick presteren de laatste 10 jaar weinig tot niks, misschien dat ze elkaar kunnen motiveren om weer goeie muziek te kunnen maken... zoiets als Reign In Blood?
en al wie neil diamond geweldig kan laten klinken, verdiend respect
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Hm. Ik wilde dus net melden dat Rubin t album produceerd.
Ik loop kennelijk wat dagen achter
Ik loop kennelijk wat dagen achter

http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
zo, ff topic omhoog trappen:
in onzinnig gezeik had ik deze albumcover al gepost,

een cover album van het geniale master of puppets album... Ken niet veel goeds zijn dacht ik bij mezelf,
zeker na ik de tracklist bekeek:
01. Machine Head - Battery
02. Trivium - Master Of Puppets
03. Mendeed - The Thing That Should Not Be
04. Bullet For My Valentine - Welcome Home (Sanitarium)
05. Chimaira - Disposable Heroes
06. Fightstar - Leper Messiah
07. Mastodon - Orion (Instrumental)
08. Funeral For A Friend - Damage, Inc.
Inmiddels heb ik de cd grotendeels beluisterd(met wat selectief doorspoelen op punten waar ik het echt niet meer trok)
Na het horen van machine head had ik nog hoop aangezien hun versie van battery nog best goed te pruimen is. Het klinkt allemaal lekker aggresief en stampt flink (zoals de buren al opmerkten
)
Trivium's versie van master of puppets is ook nog redelijk te pruimen...
Maar bij Mendeed gaat het helemaal fout, mijn god zeg, het begint al bij de zanger, die hetfield na probeert te doen (hoop ik voor hem, als hij normaal ook met zo'n stem zingt kan die beter gitaar gaan spelen...) muzikaal gezien is het wel ok , maar die zanger, aaaargh!
De leden van bullit for my valentine mogen wat mij betreft een kogel krijgen voor de verkrachting van het geniale welcome home (sanitarium)
chimaira - disposable heroes is dan weer redelijk gaaf gedaan. het gebrul past eigenlijk best goed bij dit lied.
fightstar (wie?) - lepper messiah, klinkt opzich ook niet eens zo heel slecht, maar de zanger mist duidelijk de kracht om dit lied te kunnen dragen, wat ze proberen te verbergen met de zang er wat zachter in te zetten, wat averechts werkt.
mastodon - orion, instrumentaal nummer, dus hier kan de zanger iig al niet vanaf de eerste tellen het lied verknallen. zowiezo is dit best gaaf gedaan, orion klinkt nu wat meer 'laid back' best gaaf
Funeral for a friend - damage, inc Hmm, volgens mij had deze band ST Anger net geluisterd toen ze de studio ingingen om damage op te nemen....
al met al zonde van de studiotijd en het geld dat dit grapje gekost heeft.
Ik denk niet dat mensen die het master of puppets album een warm hart toedragen dit geweldig zullen gaan vinden. Ik vind er iig niet veel aan. Afgezien van machine head ,mastodon en chimaira is dit een coveralbum dat niet eens als middelmatig gezien kan worden.
in onzinnig gezeik had ik deze albumcover al gepost,

een cover album van het geniale master of puppets album... Ken niet veel goeds zijn dacht ik bij mezelf,
zeker na ik de tracklist bekeek:
01. Machine Head - Battery
02. Trivium - Master Of Puppets
03. Mendeed - The Thing That Should Not Be
04. Bullet For My Valentine - Welcome Home (Sanitarium)
05. Chimaira - Disposable Heroes
06. Fightstar - Leper Messiah
07. Mastodon - Orion (Instrumental)
08. Funeral For A Friend - Damage, Inc.
Inmiddels heb ik de cd grotendeels beluisterd(met wat selectief doorspoelen op punten waar ik het echt niet meer trok)
Na het horen van machine head had ik nog hoop aangezien hun versie van battery nog best goed te pruimen is. Het klinkt allemaal lekker aggresief en stampt flink (zoals de buren al opmerkten

Trivium's versie van master of puppets is ook nog redelijk te pruimen...
Maar bij Mendeed gaat het helemaal fout, mijn god zeg, het begint al bij de zanger, die hetfield na probeert te doen (hoop ik voor hem, als hij normaal ook met zo'n stem zingt kan die beter gitaar gaan spelen...) muzikaal gezien is het wel ok , maar die zanger, aaaargh!
De leden van bullit for my valentine mogen wat mij betreft een kogel krijgen voor de verkrachting van het geniale welcome home (sanitarium)
chimaira - disposable heroes is dan weer redelijk gaaf gedaan. het gebrul past eigenlijk best goed bij dit lied.
fightstar (wie?) - lepper messiah, klinkt opzich ook niet eens zo heel slecht, maar de zanger mist duidelijk de kracht om dit lied te kunnen dragen, wat ze proberen te verbergen met de zang er wat zachter in te zetten, wat averechts werkt.
mastodon - orion, instrumentaal nummer, dus hier kan de zanger iig al niet vanaf de eerste tellen het lied verknallen. zowiezo is dit best gaaf gedaan, orion klinkt nu wat meer 'laid back' best gaaf

Funeral for a friend - damage, inc Hmm, volgens mij had deze band ST Anger net geluisterd toen ze de studio ingingen om damage op te nemen....
al met al zonde van de studiotijd en het geld dat dit grapje gekost heeft.
Ik denk niet dat mensen die het master of puppets album een warm hart toedragen dit geweldig zullen gaan vinden. Ik vind er iig niet veel aan. Afgezien van machine head ,mastodon en chimaira is dit een coveralbum dat niet eens als middelmatig gezien kan worden.
LadyEvil schreef:[..]
Albums produced
Radio - LL Cool J (1985)
Licensed to Ill - Beastie Boys (1986)
Raising Hell - Run-D.M.C. (1986)
Reign in Blood - Slayer (1986)
Electric - The Cult (1987)
Danzig - Danzig (1988)
Tougher Than Leather - Run-D.M.C. (1988)
South of Heaven - Slayer (1988)
Masters of Reality - Masters of Reality (1988)
Andrew Dice Clay - Andrew Dice Clay (1989)
Trouble - Trouble (1990)
Danzig II: Lucifuge - Danzig (1990)
Seasons in the Abyss - Slayer (1990)
Nobody Said It Was Easy - The Four Horsemen (1991)
Manic Frustration - Trouble (1991)
Decade of Aggression - Slayer (1991)
Blood Sugar Sex Magik - Red Hot Chili Peppers (1991)
Danzig III: How the Gods Kill - Danzig (1992)
Thrall: Demonsweatlive - Danzig (1993)
21st Century Jesus - Messiah (1993)
Danzig 4 - Danzig (1994)
American Recordings - Johnny Cash (1994)
Divine Intervention - Slayer (1994)
Wildflowers - Tom Petty (1994)
One Hot Minute - Red Hot Chili Peppers (1995)
Ballbreaker - AC/DC (1995)
God Lives Underwater - God Lives Underwater (1995)
Empty - God Lives Underwater (1995)
Unchained - Johnny Cash (1996)
Undisputed Attitude - Slayer (1996)
Diabolus in Musica - Slayer (1998)
System of a Down - System of a Down (1998)
Chef Aid - South Park (1998)
Californication - Red Hot Chili Peppers (1999)
Loud Rocks - V/A (tracks: 1. System of a Down & Wu-Tang Clan - Shame, 6. Tom Morello & Chad Smith & Wu-Tang Clan - Wu-Tang Clan Ain't Nothing Ta Fuck Wit) (1999)
American III: Solitary Man - Johnny Cash (2000)
Paloalto - Paloalto (2000)
Renegades - Rage Against The Machine (2000)
Amethyst Rock Star - Saul Williams (2001)
Toxicity - System of a Down (2001)
American IV: The Man Comes Around - Johnny Cash (2002)
By The Way - Red Hot Chili Peppers (2002)
Audioslave - Audioslave (2002)
Steal This Album! - System of a Down (2002)
Results May Vary - Limp Bizkit (with Terry Date and Jordan Schur)
Unearthed - Johnny Cash (2003)
De-Loused in the Comatorium - The Mars Volta (2003) (with Omar Rodriguez-Lopez)
The Black Album - Jay-Z (2003) ("99 Problems")
Live at the Grand Olympic Auditorium - Rage Against the Machine (2003)
Heroes and Villains - Paloalto (2003)
Vol. 3 (The Subliminal Verses) - Slipknot (2004)
Armed Love - The (International) Noise Conspiracy (2004)
Crunk Juice - Lil' Jon and the East Side Boyz (2004) ("Stop Fuckin' Wit Me")
Make Believe - Weezer (2005)
Out of Exile - Audioslave (2005)
Mezmerize - System of a Down (2005)
Hypnotize - System of a Down (2005)
12 Songs - Neil Diamond (2005)
Stadium Arcadium - Red Hot Chili Peppers (2006)
Untitled - Justin Timberlake (2006)
Untitled - Linkin Park (2006)
Untitled - Slayer (ending 2006)
Untitled - Metallica (2006/2007)
Untitled - Kid Rock (2006/2007)
Taking the Long Way - Dixie Chicks (2006)
American V - Johnny Cash (2006)
Untitled - System of a Down (possibly 2007)
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]
wel benieuwd naar de trivium en Machine Head versies. Maar er zijn al zoveel nummers van metallica gecovered dat dit niet echt een interessante plaat is. De uitvoeringen zullen altijd slechter zijn dan het origineel.innuendo schreef:Ik vind eigenlijk alleen de hoes wel een leuke knipoog, wat een kutbands allemaal..
Over metallica covers gesproken... het ultieme dieptepunt was toch wel 'sad but true' door snoop dog, bij MTV Icons. TE erg voor woorden.
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
Ride The Lightning, gevolgd door Master Of Puppets en St. Anger (ik kan dat metalige geluid van de snare drums best wel waarderen, tis tenslotte "metal"
) Ik vind wel dat Ride The Lightning slecht (iig niet goed) is geproduceerd.

[img]http://img460.imageshack.us/img460/2723/signature87bi.png[/img]
-xxx- Regina..
-xxx- Regina..
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
- Destructor
Niks mis met de productie van Ride... klinkt uitstekend, zeker naar de maatstaven van die tijd (we're talking 1984 here!). Vooral de heerlijke scheur in de main riff van Creeping Death heerscht echt de pan uit!
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
-
Inderdaad ja, maar zelfs voor tijden als deze vind ik dat dat album een gave sound heeft. Ik weet niet, maar met zulk soort muziek moet ik niks hebben van een perfecte gladde productie.MadTinus schreef:Niks mis met de productie van Ride... klinkt uitstekend, zeker naar de maatstaven van die tijd (we're talking 1984 here!). Vooral de heerlijke scheur in de main riff van Creeping Death heerscht echt de pan uit!
Ik hoor nu trouwens voor het eerst Metallica's Lynyrd Skynyrd cover Tuesday's Gone. Erg mooi gedaan

Laatst gewijzigd door Darth Vader op wo apr 26, 2006 9:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Niet heel bijzonder, qua muziek precies het origineel, en de stem van die kerel is ook niet heel apart.Joris schreef:ok, de trivium cover van MoP staat dus online (zie frontpage). Krijg hem op mijn werk helaas niet geopend. Hoe is die ?
Weer een zoveelste naspeel-cover, zonder eigen draai eraan.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
-
De beste Metallica cover is Snoop Doggy Dogg's 'Sad But True'!Darth Vader schreef:Nou, zo erg vind ik dat niet :p Heb wel eens covers met een eigen draai eraan gehoord van verschillende bandsm en daar was ik ook niet altijd positief over
a fool with a tool is still a fool
- Lone Starr
Hehehe, misschien als Metallica eerst even het nieuwe Slayer albumpje stiekem luisterde als Rick even naar de plee is, zodat ze ongeveer weer weten hoe thrash ook al weer klonk.Rene schreef:Nou, het is officieel: geen Bob Rock maar Rick Rubin als producer van de nieuwe cd. Mijn vraag: goed nieuws of slecht nieuws???
"Do is die Bahnhof!!"
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
Voor die nieuwe Slayer geld ook het motto; Eerst horen en dan pas geloven. Kunnen ze nog zo hard roepen dat het de hardste Slayer-plaat ooit wordt. Ik geloof er geen snars van.Lone Starr schreef:[..]
Hehehe, misschien als Metallica eerst even het nieuwe Slayer albumpje stiekem luisterde als Rick even naar de plee is, zodat ze ongeveer weer weten hoe thrash ook al weer klonk.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- Lone Starr
Kleine correctie, ze zeiden het snelste Slayer-album ooit :
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... emID=51203
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- Soulcollector
- Contacteer:
misschien het snelste album ja, ben wel heel nieuwsschierig, zeker nu good old dave lombardo terug is.yowannuzz schreef:Kleine correctie, ze zeiden het snelste Slayer-album ooit :
[img]http://imagegen.last.fm/Geldropdown-small/recenttracks/Turb0.gif[/img]
- halve zool
Wat moeten we daar nou mee?halve zool schreef:ride the lightening..waarom weet ik niet maar die luister ik het vaakst!
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- AltarOfSacrifice
- Contacteer: