Black Metal Deel ?²

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo feb 22, 2006 11:14 pm

iscariah schreef:[..]
Zou ik ook wel willen weten, hehe.
Heb 'm een tijdje geleden bij Aquarius gekocht...

http://aquariusrecords.org

Ik weet het, ik ben geweldig... 8)
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » do feb 23, 2006 12:07 am

XnegativeX schreef:[..]


Ik vind het oude werk van Krieg vallen onder het kopje "chaotische ruis".
Maar op Black house zijn ze betere nummers gaan schrijven. Eigenlijk valt Krieg het beste te omschrijven als rauwe, agressieve black metal. Zoals een Judas Iscariot. Alleen vind ik J.I. beter.

Krieg is geen wereld band maar Black house vind ik zeker aangenaam en hun nieuwe album Blue Miasma schijnt erg sterk te worden.
...vandaar.
Heb jij Destruction Ritual wel eens geluisterd? Die is toch niet zoveel slechter/beter dan The Black House?
Ik mag er in ieder geval graag naar luisteren. Er staan een paar zeer goede nummers op (Destruction Ritual, Coldwind Flame, Black Ash Snowfall)
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do feb 23, 2006 12:10 am

the true Thorko schreef:[..]

Heb 'm een tijdje geleden bij Aquarius gekocht...

http://aquariusrecords.org

Ik weet het, ik ben geweldig... 8)
Als die hem nog hebben.. Best kans op.

Ik snap alleen niet dat dat hier gevraagd moet worden. Als je namelijk informatie over Weakling zoekt en je bij het label van Weakling komt, kom je vanzelf bij Aquarius terecht.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do feb 23, 2006 12:15 am

Plaag schreef:[..]


Als die hem nog hebben.. Best kans op.

Ik snap alleen niet dat dat hier gevraagd moet worden. Als je namelijk informatie over Weakling zoekt en je bij het label van Weakling komt, kom je vanzelf bij Aquarius terecht.
Ach, ik kauw het graag voor voor de knulletjes...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Lady_Vampire
Berichten: 4
Lid geworden op: do feb 23, 2006 2:55 am
Locatie: Arnhell

Bericht door Lady_Vampire » do feb 23, 2006 3:34 am

Sinds kort heb ik black metal ontdekt..groentje dus :P Ik luister naar een aantal bands o.a.: Trelldom, Marduk, Dark Funeral, Setherial, Emperor, Ensiferum en Fluisterwoud :)
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c208/LadyVampiria/tandenklein1.jpg[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 23, 2006 7:53 am

Krijst schreef:[..]


Heb jij Destruction Ritual wel eens geluisterd? Die is toch niet zoveel slechter/beter dan The Black House?
Ik mag er in ieder geval graag naar luisteren. Er staan een paar zeer goede nummers op (Destruction Ritual, Coldwind Flame, Black Ash Snowfall)
Dat is toch dat album met die engel/dat standbeeld voorop? Dat is het enige oude(re) album van ze dat ik ken. Ik kon daar zeer weinig mee. The Black house heeft gewoon een veel betere productie waardoor de structuren van de nummers veel beter tot z'n recht komen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do feb 23, 2006 8:28 am

Ik ben nu de nieuwe Gotmoor aan het luisteren...

Na een hoop positieve dingen te hebben gelezen, valt het album me tot nu toe nog een beetje tegen...
Een nummer als I Am the God of Anal Torture beukt - ondanks de belachelijke titel - wel flink door, maar toch mis ik de geweldige sfeer van de twee demo's.

Dit is wel pas de eerste luisterbeurt.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » do feb 23, 2006 8:58 am

iscariah schreef:Is goed.

Btw: ik weet niet meer wie hier een tijdje geleden over het Noorse/Poolse Mord lulde, ik denk Puist, maar er komt een full-length aan op Southern Lord.
Aangezien ik Mord eigenlijk alleen maar van naam ken zal ik het wel niet zijn geweest.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Judas Iscariot
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 9:47 pm

Bericht door Judas Iscariot » do feb 23, 2006 11:08 am

Blue Miasma van Krieg is een erg gave plaat geworden! Ik ben zelf niet zo'n fan van het oude werk van Krieg maar The Black House vond ik al een erg goede release.
Blue Miasma is eigenlijk een optelsom van alles wat Krieg in hun hele carriere hebben gedaan. We vinden hier de welbekende smerige black metal, the black house achtige nummers en zelfs wat meer melancholische nummers.
Waar ik de vorige drummer (op The Black House) erg vond uitblinken in de snelle stukken laat de drummer op Blue Miasma meer zijn eigen smoel zien in de langzamere stukken (dit betekent overigens niet dat de snellere stukken verkeerd klinken want daar valt verder ook niets op aan te merken) maar ik had ook niets anders verwacht van de drummer van Nyktalgia :twisted:
Het enige dat me een klein beetje tegenviel waren de gitaarleads waarvan ik meer had verwacht met gastmuziekanten als Malfeitor en Azentrius, maar goed het blijft Krieg he.
Ik vind de melancholische stukken op Blue Miasma trouwens zeer geslaagd. Jammer dat ze daar nooit meer mee hebben gedaan.

Ik denk dat Blue Miasma elke liefhebber van Krieg aanspreekt (of dat nu van het oudere of nieuwere werk is) want alles is prima vertegenwoordigd.
Een zeer waardige afsluiter als je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » do feb 23, 2006 11:41 am

XnegativeX schreef:[..]


Dat is toch dat album met die engel/dat standbeeld voorop? Dat is het enige oude(re) album van ze dat ik ken. Ik kon daar zeer weinig mee. The Black house heeft gewoon een veel betere productie waardoor de structuren van de nummers veel beter tot z'n recht komen.
Dat is inderdaad dat album.
Nou ja, volgens mij moeten we maar snel de nieuwste gaan luisteren...
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 23, 2006 12:19 pm

Draconian schreef:Ik ben nu de nieuwe Gotmoor aan het luisteren...

Na een hoop positieve dingen te hebben gelezen, valt het album me tot nu toe nog een beetje tegen...
Een nummer als I Am the God of Anal Torture beukt - ondanks de belachelijke titel - wel flink door, maar toch mis ik de geweldige sfeer van de twee demo's.

Dit is wel pas de eerste luisterbeurt.
Toch zit er wel sfeer in. Je moet inderdaad wel wat vaker luisteren voordat je hem hoort. En het is ook niet dezelfde sfeer als tijdens "the keyboard years" . Het is allemaal een stuk ruiger en vunziger. Maar sfeer zit er zeker in.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Internet Black Metal
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 20, 2005 5:37 pm

Bericht door Internet Black Metal » do feb 23, 2006 12:25 pm

Judas Iscariot schreef:Blue Miasma van Krieg is een erg gave plaat geworden! Ik ben zelf niet zo'n fan van het oude werk van Krieg maar The Black House vond ik al een erg goede release.
Blue Miasma is eigenlijk een optelsom van alles wat Krieg in hun hele carriere hebben gedaan. We vinden hier de welbekende smerige black metal, the black house achtige nummers en zelfs wat meer melancholische nummers.
Waar ik de vorige drummer (op The Black House) erg vond uitblinken in de snelle stukken laat de drummer op Blue Miasma meer zijn eigen smoel zien in de langzamere stukken (dit betekent overigens niet dat de snellere stukken verkeerd klinken want daar valt verder ook niets op aan te merken) maar ik had ook niets anders verwacht van de drummer van Nyktalgia :twisted:
Het enige dat me een klein beetje tegenviel waren de gitaarleads waarvan ik meer had verwacht met gastmuziekanten als Malfeitor en Azentrius, maar goed het blijft Krieg he.
Ik vind de melancholische stukken op Blue Miasma trouwens zeer geslaagd. Jammer dat ze daar nooit meer mee hebben gedaan.

Ik denk dat Blue Miasma elke liefhebber van Krieg aanspreekt (of dat nu van het oudere of nieuwere werk is) want alles is prima vertegenwoordigd.
Een zeer waardige afsluiter als je het mij vraagt.
Sodemieter op.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » do feb 23, 2006 12:27 pm

jij Karehgod fan dat je er bent.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do feb 23, 2006 2:21 pm

Ik luister nu het eerste nummer ("The Cult of Goliath") van het nieuwe Darkthrone-album en ik vind het nu al een geweldig album! Dit gaat zonder enige twijfel zo snel mogelijk aangeschaft worden!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » do feb 23, 2006 2:33 pm

Draconian schreef:Ik ben nu de nieuwe Gotmoor aan het luisteren...

Na een hoop positieve dingen te hebben gelezen, valt het album me tot nu toe nog een beetje tegen...
Een nummer als I Am the God of Anal Torture beukt - ondanks de belachelijke titel - wel flink door, maar toch mis ik de geweldige sfeer van de twee demo's.

Dit is wel pas de eerste luisterbeurt.
Ik heb laatst die rerelease cd gehoord met de demo's op,Vlaemsche Primitieven (?) en eerlijk gezegd vond ik er niet veel aan.
De 2de keer dacht ik bwa en nu na enkele keren gehoord te hebben,vind ik het terug 'niet de moeite' :?

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » do feb 23, 2006 3:15 pm

Internet Black Metal schreef:[..]

Sodemieter op.
:lolup:

Gebruikersavatar
Judas Iscariot
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 9:47 pm

Bericht door Judas Iscariot » do feb 23, 2006 3:27 pm

Draconian schreef:Ik ben nu de nieuwe Gotmoor aan het luisteren...

Na een hoop positieve dingen te hebben gelezen, valt het album me tot nu toe nog een beetje tegen...
Een nummer als I Am the God of Anal Torture beukt - ondanks de belachelijke titel - wel flink door, maar toch mis ik de geweldige sfeer van de twee demo's.

Dit is wel pas de eerste luisterbeurt.
Hoe is het nieuwe materiaal ten opzichte van het oude dan?
Ik vind Vlaemsche Premitieven zeer geslaagd dus ik ben op zich wel benieuwd naar de nieuwe.

StraightHate
Berichten: 4263
Lid geworden op: vr feb 14, 2003 10:18 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Bericht door StraightHate » do feb 23, 2006 4:21 pm

Draconian schreef:Ik luister nu het eerste nummer ("The Cult of Goliath") van het nieuwe Darkthrone-album en ik vind het nu al een geweldig album! Dit gaat zonder enige twijfel zo snel mogelijk aangeschaft worden!
Heerlijk album inderdaad! Erg punk en rock'n'roll achtig. Normaal vind ik dat maar niets, maar Darkthrone weet er natuurlijk die karakteristieke smerige black metal draai aan te geven waardoor het juist wel gaaf wordt. Lekker veel krakerige solo's ook. En briljante teksten bij het nummer Graveyard Slut.

GRAVEYARD SLUT!! WOW!!

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » do feb 23, 2006 4:23 pm

StraightHate schreef:[..]


Heerlijk album inderdaad! Erg punk en rock'n'roll achtig. Normaal vind ik dat maar niets, maar Darkthrone weet er natuurlijk die karakteristieke smerige black metal draai aan te geven waardoor het juist wel gaaf wordt. Lekker veel krakerige solo's ook. En briljante teksten bij het nummer Graveyard Slut.

GRAVEYARD SLUT!! WOW!!
He, ik dacht dat dat ding de 24e uit zou komen?
Ik zit hier maar te wachten!

(kan ik online hier en daar al wat beluisteren misschien?)
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Raymond W.
Berichten: 171
Lid geworden op: do aug 05, 2004 1:18 pm
Locatie: Maarssen

Bericht door Raymond W. » do feb 23, 2006 4:45 pm

Kut, foutje.
Utereg!

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do feb 23, 2006 4:51 pm

Krijst schreef:kan ik online hier en daar al wat beluisteren misschien?
Dat zou best eens kunnen... ;)

EDIT: Eerste indruk - oude Tulus/Khold meets Carpathian Forest? Total Death II?
Laatst gewijzigd door the true Thorko op do feb 23, 2006 6:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » do feb 23, 2006 5:53 pm

the true Thorko schreef:[..]

Heb 'm een tijdje geleden bij Aquarius gekocht...

http://aquariusrecords.org
)
Ik weet het, ik ben geweldig... 8)
Weet men oma ook, ik check Aquarius geregeld omdat zij altijd gave zooi binnenkrijgen, ik had het meer over Europese Distro's.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do feb 23, 2006 6:20 pm

iscariah schreef:[..]
Weet men oma ook, ik check Aquarius geregeld omdat zij altijd gave zooi binnenkrijgen, ik had het meer over Europese Distro's.
De post doet het werk, dus wat maakt dat uit?
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » do feb 23, 2006 6:34 pm

TTT 1
Iscariah 0

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » do feb 23, 2006 6:35 pm

Ik vind de rest van Darkthrone niks aan, maar The Cult Is Alive is erg vet.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Internet Black Metal
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 20, 2005 5:37 pm

Bericht door Internet Black Metal » do feb 23, 2006 6:55 pm

Da's mooi. Verder nog iets te melden?

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » do feb 23, 2006 7:48 pm

Yep, dat ik hem ook gaaf vind.
Zeer gaaf zelf.

Gebruikersavatar
Internet Black Metal
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 20, 2005 5:37 pm

Bericht door Internet Black Metal » do feb 23, 2006 8:00 pm

TEH WIN

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do feb 23, 2006 9:08 pm

Internet Black Metal schreef:TEH WIN
Zeg kansloos figuur, heb jij niets nuttigs te melden?

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 23, 2006 9:10 pm

Judas Iscariot schreef:[..]

Hoe is het nieuwe materiaal ten opzichte van het oude dan?
Ik vind Vlaemsche Premitieven zeer geslaagd dus ik ben op zich wel benieuwd naar de nieuwe.
Vlaemsche Premitieven vind ik opzich best een lekker album maar ik ga me na een tijdje behoorlijk storen aan die keyboards. En die zijn er op Pain provider dus helemaal uit.

StraightHate schreef:[..]


Heerlijk album inderdaad! Erg punk en rock'n'roll achtig. Normaal vind ik dat maar niets, maar Darkthrone weet er natuurlijk die karakteristieke smerige black metal draai aan te geven waardoor het juist wel gaaf wordt. Lekker veel krakerige solo's ook. En briljante teksten bij het nummer Graveyard Slut.

GRAVEYARD SLUT!! WOW!!
Dit klinkt echt verschrikkelijk. Ik heb echt helemaal niks met die rock 'n roll invloeden in black metal. Alle sfeer is ineens verdwenen uit die black 'n roll. Alleen Craft kan dat.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » do feb 23, 2006 9:12 pm

XnegativeX schreef:[..]


Dit klinkt echt verschrikkelijk. Ik heb echt helemaal niks met die rock 'n roll invloeden in black metal. Alle sfeer is ineens verdwenen uit die black 'n roll. Alleen Craft kan dat.
Jeezes man. Ga gewoon die schijf downloaden ofzo en ga uit je dak.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 23, 2006 9:15 pm

iscariah schreef:[..]
Jeezes man. Ga gewoon die schijf downloaden ofzo en ga uit je dak.
Neen. Verspilde tijd vrees ik. Ik ben sowieso nooit een Darkthrone fan geweest.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » do feb 23, 2006 9:31 pm

V. schreef:[..]
Je hebt je bril niet op? :roll:

Is die Lja CD al ergens verkrijgbaar, in Nederland?
Ik heb deze band nog nooit gehoord maar ik ben zeer benieuwd.
V en V. ....het is me wat verwarrend geweest gister.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » do feb 23, 2006 9:33 pm

XnegativeX schreef:[..]


Black metal op Southern lord? Dat moet wel goed zijn.
Hoe valt de muziek te omschrijven?[/i]
Ik zal het 7" 'ns uit de kist trekken. Volgens mij heb ik 'm nog nooit gedraaid....
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » do feb 23, 2006 9:34 pm

XnegativeX schreef:[..]


Dit klinkt echt verschrikkelijk. Ik heb echt helemaal niks met die rock 'n roll invloeden in black metal. Alle sfeer is ineens verdwenen uit die black 'n roll. Alleen Craft kan dat.
Hehe, en waar haalt Craft een aanzienlijk deel aan inspiratie vandaan? Juist, Darkthrone. Op de eerste 2 platen vond ik het nog niet zo duidelijk maar op de laatste steeds meer en meer. Als je de laatste Craft goed vind zul je met het nieuwe Darkthrone spul ook wel uit de voeten kunnen, ik raad je toch aan om 'm eens te kopen (of downloaden, als je geen zin hebt om 12, 13 euro uit te geven aan iets wat je niet leuk) en er daarna een mening over te geven.

Die 'fuck you' attitude van Darkthrone is wel erg goed, een band die gewoon doet waar ze zin in hebben zonder zich iets aan te trekken van de 'trends' in de 'scene', goed is dat.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » do feb 23, 2006 9:35 pm

Van Lja heb ik alleen de split EP met Koldbrann, die is wel erg goed (Vooral de Lja kant). Doet me een beetje aan Isengard denken maar toch met een eigen smoel. Ik denk dat ik die fulllength wel in huis haal.

Raymond W.
Berichten: 171
Lid geworden op: do aug 05, 2004 1:18 pm
Locatie: Maarssen

Bericht door Raymond W. » do feb 23, 2006 9:37 pm

K. schreef:[..]


Die 'fuck you' attitude van Darkthrone is wel erg goed, een band die gewoon doet waar ze zin in hebben zonder zich iets aan te trekken van de 'trends' in de 'scene', goed is dat.
Inderdaad ja en bovendien maken zo nog steeds vette platen.

Geweldige band.
Utereg!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 23, 2006 9:37 pm

Oh ja, de inspiratiebron van Craft is zeker Darkthrone. Maar de inspiratiebron van Ondskapt is ook Mayhem. En Mayhem vind ik ook geen hol aan terwijl ik Ondskapt geweldig vind. Darkthrone grijpt me gewoon niet zoals Craft dat doet. En ik vind de integratie van rock 'n roll in black metal gewoon niet zo geslaagd. Bands als Carpathian forest of Satyricon op hun laatste album weten me ook totaal niet te boeien.

[edit]
Maar goed, als ik hem ooit eens ergens zie liggen dan zal ik 'em eens luisteren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » do feb 23, 2006 9:41 pm

Ja, zo is dat. Ze hadden naar mijn mening wel een kleine inzinking (Zo heb ik Ravishing Grimness en Plaguewielder beide gehad, daar kon ik niks mee en die heb ik ook de deur uit gedaan) maar nu zijn ze weer goed bezig. De voorgangers Sardonic Wrath en Hate Them vond ik ook verre van slecht, hoewel mensen er niet laaiend enthousiast over waren.

Prima band inderdaad.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 23, 2006 9:43 pm

K. schreef:J...hoewel mensen er niet laaiend enthousiast over waren.
Ach, dat krijg je toch. Als een band niet meer precies zo klinkt als vroeger zullen er altijd mensen gaan zeuren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » do feb 23, 2006 9:45 pm

XnegativeX schreef:Oh ja, de inspiratiebron van Craft is zeker Darkthrone. Maar de inspiratiebron van Ondskapt is ook Mayhem. En Mayhem vind ik ook geen hol aan terwijl ik Ondskapt geweldig vind. Darkthrone grijpt me gewoon niet zoals Craft dat doet. En ik vind de integratie van rock 'n roll in black metal gewoon niet zo geslaagd. Bands als Carpathian forest of Satyricon op hun laatste album weten me ook totaal niet te boeien.

[edit]
Maar goed, als ik hem ooit eens ergens zie liggen dan zal ik 'em eens luisteren.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, en ik deel zeker je mening over de laatste Satyricon en Carpathian Forest platen, ik vind er ook geen fuck aan. Van Satyricon vind ik alleen de eerste drie albums goed (vooral Dark Medieval Times, beste album ooit) en qua Carpathian Forest kan alleen Black Shining Leather me echt bekoren. Wel apart dat je Mayhem niet goed vind, "De Mysteriis Dom Sathanas" is een prachtplaat ("Deathcrush" ook, maar omdat die nogal afwijkt van de Mayhem-sound zoals de meesten 'm kennen ga ik het daar niet over hebben). Heb je DMDS aan een aantal luisterbeurten onderworpen? Zo ja, waar wringt de schoen? Bij de vocalen? Vaak hoor je dat mensen DMDS niet goed vinden wegens Attila's vocalen, maar ik vind ze er juist perfect bij passen. Dat album heeft echt een goeie sfeer zo.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » do feb 23, 2006 9:48 pm

XnegativeX schreef:[..]


Ach, dat krijg je toch. Als een band niet meer precies zo klinkt als vroeger zullen er altijd mensen gaan zeuren.
Hehe klopt, al moet ik toegeven dat ik vaak tot die groep mensen behoor. Ik heb heel vaak dat ik de eerste albums van een band heel goed vind, en het nieuwere werk wat minder. Heeft niks te maken met trueheid of hoe je het ook wilt noemen (wie geeft daar trouwens om?) maar gewoon met mijn persoonlijke voorkeur. In het geval van Darkthrone ligt het echter anders, die band heeft gewoon echt een eigen smoel en met hun attitude ben ik het extreem eens. Hopelijk volgen er nog vele Darkthrone albums.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do feb 23, 2006 9:49 pm

Vandaag naar de Media Markt geweest, maar hij schijnt dus morgen pas uit te komen... (die nieuwe Darkthrone dus).

Nog maar even behelpen met de mp3's. Volgens mij moet ik echt eens iets van Craft gaan luisteren, want ik ben dus wél zeer te spreken over die kruisbestuiving van black metal en rock 'n' roll en ook het nieuwe werk van Satyricon vind ik geweldig.

Hier staat overigens een review van de single:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2433
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Raymond W.
Berichten: 171
Lid geworden op: do aug 05, 2004 1:18 pm
Locatie: Maarssen

Bericht door Raymond W. » do feb 23, 2006 9:49 pm

Ik vind de nieuwe Satyricon geniaal, maar het heeft juist weinig "'black n roll" invloeden, totaal niet vergelijkbaar met Craft en de latere Carpathian Forest...
Utereg!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 23, 2006 9:52 pm

K. schreef:[..]


Ik kan me er wel iets bij voorstellen, en ik deel zeker je mening over de laatste Satyricon en Carpathian Forest platen, ik vind er ook geen fuck aan. Van Satyricon vind ik alleen de eerste drie albums goed (vooral Dark Medieval Times, beste album ooit) en qua Carpathian Forest kan alleen Black Shining Leather me echt bekoren. Wel apart dat je Mayhem niet goed vind, "De Mysteriis Dom Sathanas" is een prachtplaat ("Deathcrush" ook, maar omdat die nogal afwijkt van de Mayhem-sound zoals de meesten 'm kennen ga ik het daar niet over hebben). Heb je DMDS aan een aantal luisterbeurten onderworpen? Zo ja, waar wringt de schoen? Bij de vocalen? Vaak hoor je dat mensen DMDS niet goed vinden wegens Attila's vocalen, maar ik vind ze er juist perfect bij passen. Dat album heeft echt een goeie sfeer zo.
Van Mayhem vind ik 2 albums goed. DMDS (die moet nog steeds eens door mij aangeschaft worden) en Chimera. Deathcrush vind ik een partij rotzooi waar ik gewoon geen woorden voor heb. Maar dat is persoonlijk :wink:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 23, 2006 9:55 pm

Raymond W. schreef:Ik vind de nieuwe Satyricon geniaal, maar het heeft juist weinig "'black n roll" invloeden, totaal niet vergelijkbaar met Craft en de latere Carpathian Forest...
Volcano bedoel je? Dat album vind ik behoorlijk vol staan met black 'n roll.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do feb 23, 2006 9:57 pm

XnegativeX schreef:[..]


Volcano bedoel je? Dat album vind ik behoorlijk vol staan met black 'n roll.
nee ik kan daar niet echt een vergelijking met Carpathian Forest uithalen eerlijk gezegt.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 23, 2006 10:03 pm

sanguis schreef:[..]


nee ik kan daar niet echt een vergelijking met Carpathian Forest uithalen eerlijk gezegt.
Beide bands gebruiken rock 'n roll invloeden. Alleen op een totaal andere manier. Ze bedienen zich beide van zo'n smerige groove. En ik vind groove niet altijd even lekker passen binnen black metal. Soms is het gewoon iets te "blij".
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do feb 23, 2006 10:12 pm

XnegativeX schreef:[..]


Beide bands gebruiken rock 'n roll invloeden. Alleen op een totaal andere manier. Ze bedienen zich beide van zo'n smerige groove. En ik vind groove niet altijd even lekker passen binnen black metal. Soms is het gewoon iets te "blij".
ja ok, als je het zo bekijkt moet ik je weer wel gelijk geven.

Raymond W.
Berichten: 171
Lid geworden op: do aug 05, 2004 1:18 pm
Locatie: Maarssen

Bericht door Raymond W. » do feb 23, 2006 10:20 pm

XnegativeX schreef:[..]


Beide bands gebruiken rock 'n roll invloeden. Alleen op een totaal andere manier. Ze bedienen zich beide van zo'n smerige groove. En ik vind groove niet altijd even lekker passen binnen black metal. Soms is het gewoon iets te "blij".
Als je het zo bedoelt wel ja, maar toch vind ik Craft en Carpathian Forest meer het rock'n roll geluid hebben dan de nieuwe Satyricon.
Utereg!

Gesloten