Blind Guardian
- sugar daddy
- Meneer Tijmen
- Contacteer:
- Dragonforce
Als je hebt hebt over oud nieuws, dat is al 3 weken bekendKristof schreef:astral doors in voorprogramma op de komende twee concerten in benelux van blind guardian!
zou me geen leuker voorprogramma kunnen voorstellen
wij bij metalfan zijn zeer grote fans van de band: zie frontpage voor twee interviews en een drietal cd-besprekingen van deze top hardrockband (stijl: dio)

Astral Doors nieuwe album komt trouwens ook uit in maart.
En ze staan trouwens er alleen in de 013 bij als support.
Laatst gewijzigd door Dragonforce op do feb 23, 2006 10:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the end of time
- sugar daddy
- Meneer Tijmen
- Contacteer:
- sugar daddy
- Meneer Tijmen
- Contacteer:
jeetje mina, sapperdeflap ende sakkerloot! we zijn off-topic!!
wat zal ome tokkie van ons denken, zomaar de regeltjes aan ons laarsje lappen. Foei.
wat zal ome tokkie van ons denken, zomaar de regeltjes aan ons laarsje lappen. Foei.
Sixteen and on the run from home,
Found a job in Times Square working live S&M shows.
Twenty-five bucks a fuck and John's a happy man.
She wipes the filth away and it's back on the streets again.
Queensrÿche - Spreading The Disease
- sugar daddy
- Meneer Tijmen
- Contacteer:
oja, nou ok. Waar beginnen we met de speurtocht naar die belg met 4 tickets?
- sugar daddy
- Meneer Tijmen
- Contacteer:
- Dragonforce
Alleen als je naar de 013 gaat he.Rickwon schreef:Net op de site van Astral Doors wat beluisterd en het klinkt zeker niet verkeerd! Een mooi voorprogramma waar ik graag ruimschoots op tijd voor aanwezig ben.
Zanger kwam me ook direct bekend voor. En inderdaad: Patrik Johansson zingt op Richard Andersson's Space Odyssey.
It's the end of time
- Eru Iluvatar
voor september 013 is het volgens mij nog helemaal niet uitverkocht. (wel verzet ??) is iig niets van te zien op ticketservice en 013 site.
Als het dat wel al is, (heb ik vette pech, maar) dan mogen ze wel eens wat grotere venues gaan zoeken, blijkbaar. Een HMH bijvoorbeeld, krijgens ze dan ook nog wel vol.
Als het dat wel al is, (heb ik vette pech, maar) dan mogen ze wel eens wat grotere venues gaan zoeken, blijkbaar. Een HMH bijvoorbeeld, krijgens ze dan ook nog wel vol.
- Eru Iluvatar
- Dragonforce
In Rijssen hebben ze inderdaad geen voorprogramma.Eru Iluvatar schreef:Volgens mij heeft Blind Guardian in Rijssen op 5 mei toch geen voorprogramma, of heb ik dat mis? Er staat me iets bij dat BG hier drie jaar geleden ook geen voorprogramma had en ongeveer 2,5 uur optraden. Zou dit jaar ook wel leuk zijn.
It's the end of time
- Meneer Tijmen
- Contacteer:
hmm, is het nodig dat we daar dan al wél tickets voor kopenJoris schreef:voor september 013 is het volgens mij nog helemaal niet uitverkocht. (wel verzet ??) is iig niets van te zien op ticketservice en 013 site.

- Eru Iluvatar
Hier een link waar het hele nummer 'Fly' valt te beluisteren (als dat toegestaan is):
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=57364336
- goddethroned
ik vind het maar een matig nummer.Als dit een voorbode is voor de hele cd dan haak ik afEru Iluvatar schreef:Hier een link waar het hele nummer 'Fly' valt te beluisteren (als dat toegestaan is):
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]
- Eru Iluvatar
Haak dan maar af zou ik zeggen. Ik vind het wel een erg gaaf nummer. Het doet me een klein beetje denken aan 'Sadly Sings Destiny' en de algehele sfeer van nummers van A Night At The Opera, alleen is er hier niet echt een duidelijk couplet/refrein structuur zoals op A Night At The Opera, het nummer is vrij complex en klinkt nog progressiever dan de nummers op het laatste album. Het klinkt lekker 'fris' in de oren. De vocalen staan ook weer in dit nummer erg in de schijnwerpers, wat alleen maar goed is, want Hansi is zeer goed bij stem als je het mij vraagt.
Laatst gewijzigd door Eru Iluvatar op vr feb 24, 2006 8:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Meneer Tijmen
- Contacteer:
Misschien dat het nummer na een paar keer op repeat gestaan te hebben wel aardig wordt. Ik heb alle schijfies van BG, maar de laatste (ANATO) luisterde in het begin ook niet zo gemakkelijk weg, maar na een X aantal keren gedraaid te hebben merkte ik dat er veel meer in zit dan dat je op het eerste ogenblik hoort. Hun werk is zeker veranderd vanaf hun debuut, maar ze zijn er ook zeker muzikaal zeer op vooruit gegaan. Ben wel benieuwd naar hun nieuwe album.
SYWISY
- Dragonforce
Als dat de trend is van het hele album hoop ik dat ze op tour vooral oudere nummers spelen.Eru Iluvatar schreef:Hier een link waar het hele nummer 'Fly' valt te beluisteren (als dat toegestaan is):
It's the end of time
In de een interview met Aardschok in 2002 vertelde Hansi dat een refrein het belangrijkste deel van een nummer is. Wat raar dan dat er in Fly vrijwel geen ééntje te vinden is.
Wat een heerlijke BG-sfeer straalt dat nummer weer uit. Helaas is het voor mij een lichte teleurstelling dat ze de ANATO-stijl verder uitwerken. Maar de vele gitaar-lagen en koren lijken enigszins verminderd en dat vind ik weer een pluspunt.
Wat een heerlijke BG-sfeer straalt dat nummer weer uit. Helaas is het voor mij een lichte teleurstelling dat ze de ANATO-stijl verder uitwerken. Maar de vele gitaar-lagen en koren lijken enigszins verminderd en dat vind ik weer een pluspunt.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Eru Iluvatar
Ze vonden dat op ANATO - waar ik wel in kan komen - de nadruk bij de nummers iets te veel op de standaard refrein-couplet structuur lag, vooral op de lompe koor-refreinen. Bij 'Fly' hebben ze hier expres een beetje verandering in gebracht.
Ik zat net weer 'Crimson King' van het laatste Demons And Wizards album te luisteren. Een zeer bombastisch catchy nummer, die dus direkt goed genoeg in het oor ligt. Dat heb ik niet bij Fly, maar Fly is wel een nummer die ik 10x acher elkaar kan horen, terwijl 'Crimson King' na 2x keer luisteren verveelt. Nu ik Fly een keer of 20 hebt geluisterd ben ik er helemaal weg van, fantastisch nummer, alleen hoop ik wel dat de nummers op het uiteindelijk album lekker gevarieerd zijn en niet te veel weg hebben van deze toch wel ANATO achtige - maar-veel-progessiever-en-experimentele- single.
Ik zat net weer 'Crimson King' van het laatste Demons And Wizards album te luisteren. Een zeer bombastisch catchy nummer, die dus direkt goed genoeg in het oor ligt. Dat heb ik niet bij Fly, maar Fly is wel een nummer die ik 10x acher elkaar kan horen, terwijl 'Crimson King' na 2x keer luisteren verveelt. Nu ik Fly een keer of 20 hebt geluisterd ben ik er helemaal weg van, fantastisch nummer, alleen hoop ik wel dat de nummers op het uiteindelijk album lekker gevarieerd zijn en niet te veel weg hebben van deze toch wel ANATO achtige - maar-veel-progessiever-en-experimentele- single.
- Meneer Tijmen
- Contacteer:
waar haal jij de tijd en energie vandaan om een numme twintig(!!) keer te luisteren binnen zo'n kort tijdsbestek?
hehehe, je bent die hard fan of niet, he! Ik ben hem nu effe aan het luisteren. En ik vind hem tot nu toe wel vet. 20x ga ik niet halen... 2x toch zeker wel. Het is iets minder bombastisch dan ANATO, gelukkig maar. Daar vond ik het allemaal net iets TE.Meneer Tijmen schreef:waar haal jij de tijd en energie vandaan om een numme twintig(!!) keer te luisteren binnen zo'n kort tijdsbestek?
het mooie aan BG vind ik overigens dat ze nergens mij te vergelijken zijn, en op dit moment voor zover ik weet, ook geen andere band met BG.
Als je moet uitleggen aan iemand hoe Blind Guardian klinkt, en waar het op lijkt, wordt het erg moeilijk.
- sugar daddy
- Eru Iluvatar
- sugar daddy
- Meneer Tijmen
- Contacteer:
- Sandr
- Contacteer:
ik heb de nieuwe single hier liggen en hij bevalt me erg goed, alleen die cover van In A Gadda Da Vida vind ik niet echt bijzonder, maar dat is misschien ook omdat ik het origineel ook niet echt goed vind
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
- Eru Iluvatar
- Eru Iluvatar
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ok, hier begrijp ik dus geen fuck van... waar hebben ze dit voor gemaakt? 

Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Nee, het zijn duidelijk ook de bandleden. Overigens vind ik de single erg goed klinken, de nieuwe drummer (weet zijn naam nog steeds niet uit mijn hoofd) doet goed wat hij moet doen.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Rebellion666
En dat is op z'n zachtst gezegd al een beetje erg jammer. Punt 1 kan ik me al niet voorstellen dat een drummer vrijwillig muziek alá Blind Guardian wil maken, punt 2 vind ik het verre van orgineel.sugar daddy schreef:De leider van Savage Circus is, meen ik, de vorige drummer van Blind guardian. En hij wilde muziek maken zoals Blind guardian in het begin deed.
Hij heeft met Savage Circus 1 voordeel. Hij heeft zich voorgoed ontdaan van die dove brulaap Hansi.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
- Dragonforce
O, je bent dronken...Rebellion666 schreef:[..]
En dat is op z'n zachtst gezegd al een beetje erg jammer. Punt 1 kan ik me al niet voorstellen dat een drummer vrijwillig muziek alá Blind Guardian wil maken, punt 2 vind ik het verre van orgineel.
Hij heeft met Savage Circus 1 voordeel. Hij heeft zich voorgoed ontdaan van die dove brulaap Hansi.
It's the end of time
- Rebellion666
- Eru Iluvatar
Hier wat gave wat oudere beelden van Blind Guardian:
http://www.youtube.com/watch?v=P-FhHjt8 ... 20Guardian
http://www.youtube.com/watch?v=P-FhHjt8 ... 20Guardian
- Eru Iluvatar
Gaan er hier nog wat mensen volgende week vrijdag - 5 mei - naar het concert van Blind Guardian in Rijssen? (zonder voorprogramma)?
Op het officiële Blind Guardian forum gaat het gerucht dat ze voor deze tour, dus niet de najaartour op hun album te ondersteuen, naast enkele andere songs heel het hele Nightfall In Middle-Earth album live gaan vertolken. Ik vind de info gezien het niet officieel is niet betrouwbaar, maar het zou natuurlijk wel erg gaaf zijn als het waar zou zijn.
Op het officiële Blind Guardian forum gaat het gerucht dat ze voor deze tour, dus niet de najaartour op hun album te ondersteuen, naast enkele andere songs heel het hele Nightfall In Middle-Earth album live gaan vertolken. Ik vind de info gezien het niet officieel is niet betrouwbaar, maar het zou natuurlijk wel erg gaaf zijn als het waar zou zijn.
Laatst gewijzigd door Eru Iluvatar op do apr 27, 2006 3:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.