Gimmick of neutraal ?
Gimmick of neutraal ?
Wat vind je van gimmicks bij metal bands ?
Ik kom er op nu ik net weer eens een cd van Lost Horizon in de cd-speler doe. Deze lui zijn vreemd geschminkt, dragen vreemde kleren en hebben nog vreemdere namen (het moeten volgens mij goden voorstellen).
Battlelore is een ander voorbeeld met bandleden verkleed als orc, dwerg of elf met bijpassende namen.
Ik vind het zelf meestal behoorlijk triest en voegt erg weinig toe aan de muziek al zal het vast wel iets met de teksten te maken hebben.
Natuurlijk is corpsepaint ook als een gimmick te beschouwen en ook hierbij vind ik het zelden gaaf.
Geef mij dus maar de neutrale look... Al kan een kleine gimmick soms toch wel wat toevoegen tijdens een concert. Ik kan me bijvoorbeeld Iced Earth herinneren tijdens de horror-tour, waar de bandleden bijvoorbeeld iets van monnikspijen droegen en barlow tijdens 'Jack' een hoge hoed.
Ik kom er op nu ik net weer eens een cd van Lost Horizon in de cd-speler doe. Deze lui zijn vreemd geschminkt, dragen vreemde kleren en hebben nog vreemdere namen (het moeten volgens mij goden voorstellen).
Battlelore is een ander voorbeeld met bandleden verkleed als orc, dwerg of elf met bijpassende namen.
Ik vind het zelf meestal behoorlijk triest en voegt erg weinig toe aan de muziek al zal het vast wel iets met de teksten te maken hebben.
Natuurlijk is corpsepaint ook als een gimmick te beschouwen en ook hierbij vind ik het zelden gaaf.
Geef mij dus maar de neutrale look... Al kan een kleine gimmick soms toch wel wat toevoegen tijdens een concert. Ik kan me bijvoorbeeld Iced Earth herinneren tijdens de horror-tour, waar de bandleden bijvoorbeeld iets van monnikspijen droegen en barlow tijdens 'Jack' een hoge hoed.
Leer, spikes en dergelijke zijn gaaf. Smink hoeft van mij niet.
Valt podiumaankleding hier ook onder?
edit: Gaaf gestemd.
Valt podiumaankleding hier ook onder?
edit: Gaaf gestemd.
Laatst gewijzigd door jeffrey op wo feb 22, 2006 3:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Allemaal even normaal doen tegen djent
- Audiophile
- The Horseman
Ik prefereer de street look, gewoon geen tierlantijntjes.
Al vond ik de shows van bijv. Motley Crue en Whitesnake uit de jaren 80, wel gaaf met veel showelementen en over the top kleding en haar.
Gewoon niet té serieus nemen.
Al vond ik de shows van bijv. Motley Crue en Whitesnake uit de jaren 80, wel gaaf met veel showelementen en over the top kleding en haar.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
Maar het gaat in de eerste plaats om de muziek, dan heb je niks aan baljurken en corpsepaint. Op een concert wil je echter ook wat leuks zien. Een 'gimmick' voegt wat toe aan de sfeer. Tenzij het stomme 'gimmicks' zijn. Een 'gimmick' is natuurlijk niet per definitie gaaf of gay, sommige zijn leuk, sommige niet.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]
- Audiophile
de streetlook... Wat bedoel je daarmee precies?The Horseman schreef:Ik prefereer de street look, gewoon geen tierlantijntjes.
[quote="Black No. 1"][..]
Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]
- Korefuji
- Grote boze forum moddereter
Het is gewoon een onderdeel van de look van een groep, net zoals Iron Maiden bijvoorbeeld een mascotte heeft. Die kan je eigenlijk ook als een gimmick rekenen. Zelf vind ik het meestal wel geinig aangezien het een extra dimensie geeft aan een groep.
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.
Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.
- Groucho Marx
Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.
- Groucho Marx
Spijkerbroekje, shirtje, gympies lijkt me.Audiophile schreef:[..]
de streetlook... Wat bedoel je daarmee precies?
Mij ligt het aan de band, zo'n Anthrax dus wel streetlook, maar bijvoorbeeld een Goddess of Desire weer niet.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
- Audiophile
Ok, alsof iemand dus gewoon op het podium staat zoals die in het dagelijks leven ook rondloopt?Saxon 747 schreef:[..]
Spijkerbroekje, shirtje, gympies lijkt me.
Mij ligt het aan de band, zo'n Anthrax dus wel streetlook, maar bijvoorbeeld een Goddess of Desire weer niet.
Dat hangt ook af van de stijl denk ik... Op een of andere manier vind ik die street look wel thrash achtig over komen.
Laatst btw een optreden van Crimson Moonlight gezien. De zanger was als enige een beetje black-verantwoord gekleed, de rest van de band was kaal/kortharig en liep in emo outfit(strakke (volgens mij)vrouwenbroek en all star gympies) te spelen, maar wel met normale bandshirts. Heel vreemd.
[quote="Black No. 1"][..]
- Metalmatje
-
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Ik snapte ff helemaal niet wat je ermee bedoelde. Bij sommige bands is 't wel gaaf (Tool bv), maar vaak is't ook nogal zielig als 't bedoeld is om true over te komen maar 't gewoon niet lukt. En soms is't gewoon alleen maar lachwekkend zoals bij Lordi, Twisted Sister en Verjnuarmu. Kan geen kwaad zolang de bands het zelf niet te serieus nemen.
Zelf zou ik 't nooit in m'n kop halen om zo debiel op 't podium te gaan staan.
Zelf zou ik 't nooit in m'n kop halen om zo debiel op 't podium te gaan staan.
-
- Contacteer:
- SonOfTheDamned
- SonOfTheDamned
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
Ja. Gaaf natuurlijk.
Hoewel leuk/niet leuk per band verschilt, en de ene substijl er per definitie meer aan gebonden lijkt te zijn dan de andere, heb ik zeker de voorkeur voor wat aankleding, je komt immers ook om te kijken.
Hoewel leuk/niet leuk per band verschilt, en de ene substijl er per definitie meer aan gebonden lijkt te zijn dan de andere, heb ik zeker de voorkeur voor wat aankleding, je komt immers ook om te kijken.
Laatst gewijzigd door Meltdown op wo feb 22, 2006 8:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
-
- Contacteer:
- D3m0rph3u5
- Poseur Extraordinair
- Contacteer:
Ik ben uiteraard pro gimmick of act zoals ik het zelf noem.
Kijk, wat is gaver? Een optreden waar een band een beetje passief staat te spelen of een band die helemaal uit zijn dak staat te gaan? Het laatste.
En die act geeft dat dus nog een extra edge aan.
Bij een optreden is pakweg maar eenderde deel de muziek en de rest de act. Er zullen zat mensen zijn die het hiermee niet eens zijn maar in mijn eigen ervaring gaat dit wel op.
Kijk, wat is gaver? Een optreden waar een band een beetje passief staat te spelen of een band die helemaal uit zijn dak staat te gaan? Het laatste.
En die act geeft dat dus nog een extra edge aan.
Bij een optreden is pakweg maar eenderde deel de muziek en de rest de act. Er zullen zat mensen zijn die het hiermee niet eens zijn maar in mijn eigen ervaring gaat dit wel op.
[url=http://www.last.fm/user/Demorpheus/][img]http://www.the2unlimited.com/photos/banner_come_back_2_unlimite.gif[/img][/url]
Teken de petitie op: [url]http://www.the2unlimited.com[/url]
Teken de petitie op: [url]http://www.the2unlimited.com[/url]
- D3m0rph3u5
- Poseur Extraordinair
- Contacteer:
- Audiophile
- Audiophile
Is dat wel legaal? Ze zijn geen moslim's volgens mij... en ze hadden al problemen met dat gedoe in Polen vanwege een "te extreem" concert.Audiophile schreef:Er ging een gerucht dat met Gorgoroth in de Gvh 1 december een schaap zou worden geslacht 1 on stage.... Dat zou ook wel apart geweest zijn, over de top gimmick denk ik...
Is dat wel legaal? Ze zijn geen moslim's volgens mij... en ze hadden al problemen met dat gedoe in Polen vanwege een "te extreem" concert.Audiophile schreef:Er ging een gerucht dat met Gorgoroth in de Gvh 1 december een schaap zou worden geslacht 1 on stage.... Dat zou ook wel apart geweest zijn, over de top gimmick denk ik...
1x is genoeg hoorArzarûk schreef:[..]
Is dat wel legaal? Ze zijn geen moslim's volgens mij... en ze hadden al problemen met dat gedoe in Polen vanwege een "te extreem" concert.

Maar goed, mijn mening over gimmick. Ik vind gimmick leuk, mits het in beperkte mate is, en het ook echt wat toevoegd aan de muziek. Bijvoorbeeld: bij Slipknot vind ik de show en alles eromheen gaaf. De maskers, de overalls, het voegt ook wat toe aan de show. De vroegere Mudvayne, idem. Bij The Berzerker vind ik het ook gaaf. Alleen vind ik het bij sommige black metalbands soms wat jammer dat ze te ver gaan. Corpsepaint, okee. Kogelriemen, ook okee. Maar omgekeerde kruizen van 2 meter hoog hoeven van mij niet, evenals bloed in het publiek gooien en al die andere ongein met bijvoorbeeld schapen. Er zullen vast wel liefhebbers zijn van deze capriolen, maar van mij hoeft het niet.
Carcass? 2/3 van Carcass was toch vega? Lijkt mij sterk dat je dan wel met dieren ingewanden gaat smijten. Volgens mij was het Exhumed.Audiophile schreef:Ja Deicide en Carcass toch ook met dieren ingewanden in het publiek smijten?
[url=http://www.lucid-dreams.org]Lucid Dreams[/url]
[img]http://www.treurmars.com/blaat/stemCU.jpg[/img]
[img]http://www.treurmars.com/blaat/stemCU.jpg[/img]
- toffe_ellende