evergrey-monday morning apocalypse

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

evergrey-monday morning apocalypse

Bericht door toxic » vr mar 03, 2006 9:08 am

Godverdomme ze hebben het weer geflikt deze Zweden....
Wat een KILLER album..
Heb slechts de promo maar kan niet wachten op de officielle cd en natuurlijk de aansluitende tour...
Nou maar hopen dat ze niet te groot zijn geworden zodat je naar 013 of Hardenberg moet voor 1 optreden in Nederland.
Kopen die shit en genieten!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 239
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Janneke » vr mar 03, 2006 2:49 pm

In het begin viel hij me wat tegen, beetje saai zelfs.. maar naar een paar keer beluisteren word hij wel beter, maar het overtreft de vorige albums totaal niet!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22304
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr mar 03, 2006 4:10 pm

Juist ja. Het komt bijlange na niet in de buurt van SDT, In Search Of Truth en Recreation Day. Helemaal niet zelfs. Ik mis de gewelddadige solo's, het tempo en de geniale uithalen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: evergrey-monday morning apocalypse

Bericht door XnegativeX » zo mar 13, 2011 8:00 pm

Na zo'n 3 jaar is Evergrey dan terug met Glorious collision. Ik had deze band al links laten liggen na In search of the truth maar met Glorious collision hebben ze mijn volledige aandacht terug.

Ik durf zelfs te zeggen dat ik dit hun beste album vind. Alle herkenbare Evergrey kenmerken zijn overeind gebleven en de mindere dingen zijn gladgestreken. Het vette gitaarwerk, de donkere/melancholieke sfeer en de markante zang zijn nog steeds aanwezig. Ik vond het zelf altijd jammer dat Evergrey nooit echt super herkenbare nummers schreef. Vooral de zang was niet altijd even sterk. Maar op Glorious burden is dat helemaal in kannen en kruiken. Het is nog steeds niet zo dat de songs na 1 luisterbeurt al pakken. Nee, je moet er wel wat moeite voor doen. Glorious collision moet groeien. En vooral de zang mensen, de zang is hier gewoon perfect. Het markante stemgeluid van Tom S. Englund is er nog steeds maar hij heeft het hier perfect onder controle.

Fans van Evergrey kunnen hier met een gerust hart toeslaan. Twijfelaars zouden dit ook gewoon eens moeten proberen. Dit is namelijk een ijzersterk album.

Als laatste wil ik nog even extra mijn petje afnemen voor het fantastische To fit the mold. Tranentrekker-extravaganza!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: evergrey-monday morning apocalypse

Bericht door Took » zo mar 13, 2011 9:41 pm

gelukkig was er geen nieuwer, algemener Evergrey topic:

http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=7663
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gesloten