Lunar Aurora

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do dec 08, 2005 9:39 pm

Plaag schreef:Tokus, wil je alsjeblieft het gebruik van smileys onmogelijk maken?
Wat is er loos? Teveel kerstbomen gesjouwd de laatste dagen? :lol:

Tokus, help die arme jongen!
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Meltdown

Bericht door Meltdown » do dec 08, 2005 9:45 pm

Plaag schreef:[..]

Het is nog te vroeg om conclusies te trekken.

"Mond" moet hier op cd komen wegens het niet passen van de lp in een discman.
Daar kan eenvoudig iets aan gedaan worden. U heeft nodig:

- Eén volledig willekeurige CD.
- De betreffende LP die in de discman moet.
- Eén stanleymes.
- Eén appelboor

Leg de CD in het midden van de LP, zodat de gaatjes over elkaar heenliggen. In de meeste gevallen zal het gaatje van de LP kleiner zijn dan die van de CD, mocht dat kloppen, breng de gaatjes dan op gelijke grootte met behulp van de appelboor. U neemt nu het stanleymes, en begint netjes langs de rand van de CD in de LP te snijden. U voltooid één cirkel, misschien twee als u een Untermensch bent, en u zult zien dat de LP nu overal beluisterd kan worden in de discman.

Jaja.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do dec 08, 2005 9:53 pm

Meltdown schreef:[..]

Daar kan eenvoudig iets aan gedaan worden. U heeft nodig:

- Eén volledig willekeurige CD.
- De betreffende LP die in de discman moet.
- Eén stanleymes.
- Eén appelboor

Leg de CD in het midden van de LP, zodat de gaatjes over elkaar heenliggen. In de meeste gevallen zal het gaatje van de LP kleiner zijn dan die van de CD, mocht dat kloppen, breng de gaatjes dan op gelijke grootte met behulp van de appelboor. U neemt nu het stanleymes, en begint netjes langs de rand van de CD in de LP te snijden. U voltooid één cirkel, misschien twee als u een untermensch bent, en u zult zien dat de LP nu overal beluisterd kan worden in de discman.

Jaja.
:lolup:
Hehehe... en dan te bedenken dat hij dacht dat die smileys vervelend waren!

EDIT: Neemt er dan niemand Plaag nog serieus? De Graaf misschien? Jongens, laten we ophouden Plaag te pesten - dat heeft hij toch niet verdiend? - en weer ontopic gaan!

Plaag

Bericht door Plaag » do dec 08, 2005 11:27 pm

Wie mij treitert komt er nooit goed vanaf, maar met grappen die zo oud zijn als de cd zelf treiter je me niet.

Maar nog even over "Mond". Ik draai die plaat nu, lees de teksten en ik kan er niks aan doen: ik blijf erg kritisch.
Wordt de plaat niet te veel de hemel ingeprezen? Maken we ons niet een beetje schuldig aan hem maar goed vinden, omdat het nou eenmaal Lunar Aurora is? Voorlopig ben ik niet van plan om de in mijn oren te simpele teksten goed te lullen, door te zeggen dat de Duitse taal zich zo goed leent voor het uiten van diepgewortelde gedachten en filosofische zaken, in zo weinig woorden. Ik zie teksten die ik ook wel eens uitgesproken heb in ons zo perfecte Nederlands.
Het heeft ook niks te maken met wel of geen zin hebben in black, want ik heb nagenoeg altijd wel zin in black en zeker in een kwaliteitsband als Lunar Aurora. Met "Ars Moriendi" mag je me wakker maken, om er maar eens één te noemen.

De twijfel knaagt. Het kan twee kanten op: of ik vind hem dadelijk, na nog meer draaibeurten, toch erg goed, of ik vind hem niet te best. Ik ben er dus nog steeds niet helemaal uit. De euforie van het begin is er nu wel vanaf. Deze heeft plaatsgemaakt voor een intensieve en kritische beschouwing. Ik moet de plaat mij nog meer eigen maken.

En krijg nu maar fikse stinkende bulten onder de oksels.
Kop dicht, Thorko

Gangrad

Bericht door Gangrad » do dec 08, 2005 11:29 pm

Plaag schreef: Wordt de plaat niet te veel de hemel ingeprezen?
ja.

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » vr dec 09, 2005 10:18 am

@Plaag: jij was anders wel van diegenen die Mond vanaf het begin de hemel inprees
beetje jammer dat uitgerekend jij nu met kritische kanttekeningen komt
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Plaag

Bericht door Plaag » vr dec 09, 2005 10:52 am

Sandr schreef:@Plaag: jij was anders wel van diegenen die Mond vanaf het begin de hemel inprees
Jammer hè? Ik zei ook: de euforie van het begin is er af. Nu is het tijd om er eens even flink naar te luisteren en te wennen aan wat er gebeurt. Als straks alles op zijn plaats valt, weet ik ook waar ik aan toe ben.
Maar zo gaan die dingen: je kan in het begin overweldigd worden, maar als je er eenmaal aan gewend bent, kunnen de zaken alle kanten op. In het begin zie je soms de mindere kanten niet. Die komen pas na een tijd bovendrijven en dan is het een kwestie van kijken wat je ermee kan, waarom zo'n album is hoe hij is. Verdere verdieping is dus geboden.
Kop dicht, Thorko

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » vr dec 09, 2005 10:53 am

Sandr schreef:@Plaag: jij was anders wel van diegenen die Mond vanaf het begin de hemel inprees
Waarom?

Is een kritische beschouwing tegenwoordig niet meer gewenst? Als bepaalde muziekstukken na verloop van tijd op een bepaalde manier in kwaliteit afnemen zakt ook de aanvankelijke vurigheid van het eerste gehoor.

Beter dat dan niet verder kijken dan je neus lang is en stug volhouden dat dit het beste is wat de band heeft uitgebracht.

Ikzelf heb overigens ook liever de oude platen. Omdat die veel meer een eigen karakter hebben. Mond is nog altijd een sterk album maar klinkt i.m.o. als een mengeling van de afgelopen werken.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Plaag

Bericht door Plaag » vr dec 09, 2005 11:08 am

Gr. Dracula schreef:[..]

Ikzelf heb overigens ook liever de oude platen. Omdat die veel meer een eigen karakter hebben. Mond is nog altijd een sterk album maar klinkt i.m.o. als een mengeling van de afgelopen werken.
Ja en nee. Ik bespeur een eenvoud die op eerdere werken niet zo aanwezig was. Men heeft het wel vaker over die eenvoud gehad, de 'directere benadering', en dat is een gegeven waar velen wel wat mee kunnen, maar ik op het moment nog niet zoveel. Voorlopig schijnt het mij toe dat Lunar Aurora het zich net even iets te makkelijk heeft gemaakt.
Let wel: schijnt het mij toe.
Kop dicht, Thorko

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » vr dec 09, 2005 12:33 pm

K. schreef:En ik vind Lunar Aurora maar kutmuziek. Ik heb alleen "Elixir of Sorrow" enkele luisterbeurten gegeven maar ik begrijp niet waarom jullie homo's je er allemaal zo op aftrekken.
Op Klabautamann natuurlijk. Dat weet je best. Maar ik zal volgende week wat schijfjes meenemen naar onzer vriend Jaap.

Verder wordt hier weer flink slap geluld maar na het zien vd Enslaved poll gisteren weet ik weer waarom in MF niet serieus neem.

Misschien dat wanneer ik thuis ik een wat meer gefundeerde post plaats; Als ik er zin in heb.

P.S.: Dat Meltdown nog maagd was verwachtte ik al.

nuberus

Bericht door nuberus » vr dec 09, 2005 7:45 pm

Plaag schreef:Voorlopig ben ik niet van plan om de in mijn oren te simpele teksten goed te lullen, door te zeggen dat de Duitse taal zich zo goed leent voor het uiten van diepgewortelde gedachten en filosofische zaken, in zo weinig woorden. Ik zie teksten die ik ook wel eens uitgesproken heb in ons zo perfecte Nederlands.
Dat zijn mijn woorden. En daar blijf ik bij. De Duitse taal leent zich uitstekend voor die zaken. En waarom zou je Duitse black metal liefhebbers denigreren door te melden dat jij diezelfde teksten weleens hebt uitgesproken in het Nederlands? Die Duitse liefhebbers zijn juist vol lof over die Duitse teksten. Een Duitser die is kritisch. Ben jij een Duitser? Toen ik laatst keek en hoorde niet. Of dit getuigt van een klein staaltje hoogmoed?

Daarnaast wordt er veel teveel gezeken over het geniale Mond. Kijk als drie appels en een ei het inmiddels toch wat minder vinden, dan zeg ik "boeien" en dump ik zulks opmerkingen in de stemmingmakerijbak. Voor mij blijft dit de black metal schijf van het jaar. Maar goed dat wordt gevonden in mijn universum en in dat perspectief dient het topic ook bekeken te worden.

Soms heb ik het idee dat er door menigeen heel veel moois er finaal van heel veel afgeluisterd wordt. Het is net als met drugs, hoe meer je nodig hebt, hoe meer je afstompt. Metaal van zwart en dood zou als een exclusief verkrijgbare drug gedoseerd moeten worden. Een mensch teert op illusies, zonder wordt het een leeg bestaan, zonder ruimte voor verdieping. Alsof ik een plaat tot in den treure moet beluisteren om te kunnen ontdekken dat ie misschien niet zo goed is als ik in het begin dacht. Het is verdomme geen mathematische ontleding en lijkt welhaast meer op een onvermijdelijke "self fulfilling prophecy" met zo'n aanpak.

Dat vind ik een trieste conclusie en kan toch niet waar zijn? He!
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » vr dec 09, 2005 7:57 pm

ruben somewhere online schreef:Laatste dagen me verder aan het verdiepen in Mond, raak er steeds meer in verzwolgen. Ik blijf het zeggen, wat rost die plaat alles omver, niet te geloven, zwaar onder de indruk van de drums, machtig. Mond doet me erg veel denken aan Emperor, verschil is dat de keyboards wat minder 'prominent' aanwezig zijn. Favoriete nummer van Mond is voor mij Rastlos, in mijn oren klinken daar de keyboards op hun best en wordt er een sfeer gecreërd dat je persoonlijk wordt opgewacht door het welkomscomité van de hel, het album begint steeds meer zijn yzingwekkende schoonheid te laten zien, mooi.
Dit snijdt bomen.
En de man zal heersen.

Krijst

Bericht door Krijst » vr dec 09, 2005 8:07 pm

Plaag schreef:Voorlopig ben ik niet van plan om de in mijn oren te simpele teksten goed te lullen, door te zeggen dat de Duitse taal zich zo goed leent voor het uiten van diepgewortelde gedachten en filosofische zaken, in zo weinig woorden. Ik zie teksten die ik ook wel eens uitgesproken heb in ons zo perfecte Nederlands.
Dit stukje is ook al eerder aangehaald door Nuberus.
Ik doe het ook nog maar even. Toen ik het net las, kwamen er ineens weer allemaal namen bij mij naar boven: Kant, Heidegger, Hegel, gvd (dit laatste is geen naam), filosofische zaken in zo weinig woorden? Waar zij niet toe in staat waren is Lunar Aurora dat wel? Ik geloof het niet, al hoop ik het wel...
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

nuberus

Bericht door nuberus » vr dec 09, 2005 8:18 pm

Wie gaat Lunar Aurora nou noemen in een rij met Heidegger? of Kant? Krijst dus. Maar dat slaat een beetje de plank mis. Het gaat er om dat met zo weinig Duitse woorden genuttigd door een Duitse black metal band, de verbeeldingskracht zo wordt aangesproken. Dat vind ik mooi. Op Zyklus vond ik het al mooi, maar nu doen ze meer met minder woorden. Krachtig vind ik dat om op zo'n manier beschouwend bezig te zijn met het Duits. En dat het een filosofische neiging heeft, ok. Dat maakt Lunar Aurora geen vergelijksmateriaal met de door jouw genoemde namen.
Laatst gewijzigd door nuberus op vr dec 09, 2005 8:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » vr dec 09, 2005 8:21 pm

"He has insisted along with Kant that human intuition is fundamentally finite. Because man is endowed with a merely receptive intuition, we can only know the being in so far as it is given".

En dan zeg ik....doek het topic maar op.
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » vr dec 09, 2005 9:19 pm

En dan zeg, nee vraag ik: waar zie je mij conclusies trekken? Ik geloof dat het wel duidelijk is dat ik nog lang niet klaar ben met het album en dat ik nu mijn kanttekeningen plaats. Nu. Morgen misschien niet, of misschien juist wel.
En ja, ik vind de zaken nu wat simpel overkomen op "Mond". Mag ik?

Dank u.
Kop dicht, Thorko

Krijst

Bericht door Krijst » vr dec 09, 2005 9:24 pm

Plaag schreef:En dan zeg, nee vraag ik: waar zie je mij conclusies trekken? Ik geloof dat het wel duidelijk is dat ik nog lang niet klaar ben met het album en dat ik nu mijn kanttekeningen plaats. Nu. Morgen misschien niet, of misschien juist wel.

Dank u.
Ik heb niet gezegd dat jij iets wel of niet mag.

Maar ik weet niet of jij een beetje op de hoogte bent van wat duitse filosofie á la Heidegger, Hegel en Kant. Zij schrijven in het duits namelijk de meest onmogelijke zinnen, verzinnen zelf allerlei woorden en snijden erg moeilijke filosofische thema's aan. Of dat nu aan de duitse taal ligt, dat weet ik niet.

Maar goed, Mond. Ik moet het nog wat vaker luisteren. Ik ben er minder kapot van dan jij in het begin, maar ik kan het desondanks toch zeer goed aanhoren. Het is zelfs zo dat ik inmiddels bijna dagelijks even beluister.
Binnenkort het tekstboekje maar eens openslaan.
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Plaag

Bericht door Plaag » vr dec 09, 2005 9:34 pm

Krijst schreef:[..]

Ik heb niet gezegd dat jij iets wel of niet mag.

Maar ik weet niet of jij een beetje op de hoogte bent van wat duitse filosofie á la Heidegger, Hegel en Kant. Zij schrijven in het duits namelijk de meest onmogelijke zinnen, verzinnen zelf allerlei woorden en snijden erg moeilijke filosofische thema's aan. Of dat nu aan de duitse taal ligt, dat weet ik niet.

Maar goed, Mond. Ik moet het nog wat vaker luisteren. Ik ben er minder kapot van dan jij in het begin, maar ik kan het desondanks toch zeer goed aanhoren. Het is zelfs zo dat ik inmiddels bijna dagelijks even beluister.
Binnenkort het tekstboekje maar eens openslaan.
Ik had het ook meer tegen Nuberus.
Kop dicht, Thorko

Krijst

Bericht door Krijst » vr dec 09, 2005 9:36 pm

Ik had het ook meer tegen Nuberus.
Gvd, voor niets die hele lap tekst ingetypt

Plaag

Bericht door Plaag » vr dec 09, 2005 9:57 pm

Gvd, voor niets die hele lap tekst ingetypt
Ja.

Bovendien interesseren die filosofen mij geen ruk.

Met je onderkikker.
Kop dicht, Thorko

Krijst

Bericht door Krijst » vr dec 09, 2005 10:02 pm

Ja.

Bovendien interesseren die filosofen mij geen ruk.

Met je onderkikker.
Gvd, wat ben je nou voor een niksnut? Die filosofen zijn zo geil als boter!
Vooral die Kant kon er wat van.

Plaag

Bericht door Plaag » vr dec 09, 2005 10:05 pm

Die filosofen zijn zo geil als boter!
Vooral die Kont kan er wat van.
Boeien.
Kop dicht, Thorko

Krijst

Bericht door Krijst » vr dec 09, 2005 10:17 pm

Boeien.
Ok, jij bent hier duidelijk nog niet rijp voor.
Lunar Aurora maar weer dan....
Elixir of Sorrow is ook wel grappig...

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » za dec 10, 2005 12:18 am

Om maar eens terug te keren naar mijn post met betrekking op het nummer Rastlos, het nummer vind ik gelijkenissen vertonen met Mother North van Satyricon. Het gaat dan vooral om het gedeelte halverwege het nummer, de opzwepende keyboard stukken, die doen me dezelfde sfeer oproepen als in dat nummer van Satyricon. Wat prachtig aan opener Aufgewacht is dat het op een gegeven moment lekker 'arrogant' het tempo ff naar mid-tempo wordt terug geschroefd, doet op een gegeven moment wat groovend aan, om vervolgens opbouwend je weer helemaal in elkaar te rossen.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Meltdown

Bericht door Meltdown » za dec 10, 2005 11:38 am

impaled succubus schreef:Verder wordt hier weer flink slap geluld maar na het zien vd Enslaved poll gisteren weet ik weer waarom in MF niet serieus neem.

Misschien dat wanneer ik thuis ik een wat meer gefundeerde post plaats; Als ik er zin in heb.

P.S.: Dat Meltdown nog maagd was verwachtte ik al.
Wat knap van je.
Nou, ik ben één en al oor. Deel het maar. En rot lekker op als het je hier niet bevalt, want je doet het erom. Altijd die zeikende ZM-ers..
Hêhêh, vishandel Berekoek.

nuberus

Bericht door nuberus » za dec 10, 2005 4:53 pm

Plaag schreef:En dan zeg, nee vraag ik: waar zie je mij conclusies trekken? Ik geloof dat het wel duidelijk is dat ik nog lang niet klaar ben met het album en dat ik nu mijn kanttekeningen plaats. Nu. Morgen misschien niet, of misschien juist wel.

Dank u.
In het Heidegger licht beschenen zeg ik ja dat mag.

Een mensch universum is toch al begrenst door mensch eigen illusies en de perceptie daarvan. Dat we elkaar als mensch dan toch af en toe begrijpen is slechts te danken aan het woord en geschrift....

Waarin je je aardig mild uitdrukt, of had je geen zin uit je tent te komen?
En de man zal heersen.

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » zo dec 11, 2005 2:41 pm

Waarom?

Is een kritische beschouwing tegenwoordig niet meer gewenst? Als bepaalde muziekstukken na verloop van tijd op een bepaalde manier in kwaliteit afnemen zakt ook de aanvankelijke vurigheid van het eerste gehoor.

Beter dat dan niet verder kijken dan je neus lang is en stug volhouden dat dit het beste is wat de band heeft uitgebracht.

ik vind het vooral jammer dat mensen platen überhaupt zo kort na verschijnen de hemel inschrijven, dat kan eigenlijk nog helemaal niet na minder dan 5 luisterbeurten en de nodige bezinktijd
als je dan op je schreden terug moet keren is in mijn ogen dan toch een beetje een afgang
bijna alle platen die ik tot mijn absolute favorieten horen, hebben veel tijd nodig gehad om deze status te bereiken, in het begin kon ik absoluut nog niet met droge ogen zeggen dat ze fantastisch waren

Plaag

Bericht door Plaag » zo dec 11, 2005 3:13 pm

Sandr schreef:[..]
ik vind het vooral jammer dat mensen platen überhaupt zo kort na verschijnen de hemel inschrijven, dat kan eigenlijk nog helemaal niet na minder dan 5 luisterbeurten en de nodige bezinktijd
als je dan op je schreden terug moet keren is in mijn ogen dan toch een beetje een afgang
bijna alle platen die ik tot mijn absolute favorieten horen, hebben veel tijd nodig gehad om deze status te bereiken, in het begin kon ik absoluut nog niet met droge ogen zeggen dat ze fantastisch waren
Ook jij doet alsof ik conclusies trek. Maar dan moet je beter lezen, voor je met belachelijke woorden als 'afgang' komt.
Ik zit dat kreng van een 'Mond' tot de diepste groef te beschouwen, haast te analyseren en mijn tussentijdse bevindingen pen ik hier neer.
Als je ook in de rij stond toen de hersens werden uitgedeeld en volgt wat ik hier allemaal zeg, moet je in staat zijn het te begrijpen. Maar nogmaals, voor de duidelijkheid:

MET "MOND" KAN HET WAT MIJ BETREFT NOG ALLE KANTEN OP!

Met andere woorden: ik ben er nog lang niet klaar mee.
Wat ik jullie jongens en meisjes wel kan onthullen is dat "Mond" één van de meest intrigerende platen is die ik de laatste tijd heb gehoord. Zelden ben ik door een LP zo beziggehouden. Dat lijkt me veelzeggend, of niet soms?

En nog iets: wat is er mis met het meedelen van je bevindingen na één of twee luisterbeurten? Het is misschien niet ieders manier, maar je kan best je eerste indrukken van de daken schreeuwen. Waarom niet? Zo zie je ook hoe een plaat zich in iemands oren en kop ontwikkelt.
Kop dicht, Thorko

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo dec 11, 2005 3:30 pm

Sandr schreef:[..]
Onzin.

Je kan een plaat op meeredere manieren beleven. En die manieren kunnen ook best samenhangen met een bepaald belevingsmoment.
Op een plaat terugkomen is nooit een afgang. Positief noch negatief. Het heeft te maken met het ontwikkelingsproces van die plaat, in iemand zijn muzikale belevingswereld.

En dat een goede plaat bij jou altijd moet groeien zegt iets over jouw manier van muziek beleven. Niet dat van een ander. Wat ben je voor een simpele ziel dat je dat niet kan behappen.

Hoe vaak ik al niet gehad heb dat ik een album meteen goed vond, en dat altijd ben blijven vinden. Om een beetje in BM-sferen te blijven: Salvation van Funeral Mist.

Dat is in feite een heuse groeiplaat maar bij mij was het meteen raak. Kan toch?
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » zo dec 11, 2005 3:49 pm

Hehe, K2 vol in de aanval.

Iig, ben nu het meest aan het concentreren op kant b, op één nummer na zijn het lange epische nummers en daar ben ik nog niet helemaal over uit.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » zo dec 11, 2005 4:56 pm

De volgende keer gewoon wél mijn mening volgen, dan komt alles goed... :mrgreen:

Plaag

Bericht door Plaag » zo dec 11, 2005 5:04 pm

the true Thorko schreef: :mrgreen:
:mrgreen: :gun:
Kop dicht, Thorko

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » zo dec 11, 2005 5:09 pm

:mrgreen: :gun:
Achgut... waar is Tokus als je 'm nodig hebt, hè? :P

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » zo dec 11, 2005 5:18 pm

Ook jij doet alsof ik conclusies trek. Maar dan moet je beter lezen, voor je met belachelijke woorden als 'afgang' komt.
Ik zit dat kreng van een 'Mond' tot de diepste groef te beschouwen, haast te analyseren en mijn tussentijdse bevindingen pen ik hier neer.
Als je ook in de rij stond toen de hersens werden uitgedeeld en volgt wat ik hier allemaal zeg, moet je in staat zijn het te begrijpen. Maar nogmaals, voor de duidelijkheid:

MET "MOND" KAN HET WAT MIJ BETREFT NOG ALLE KANTEN OP!

Met andere woorden: ik ben er nog lang niet klaar mee.
Wat ik jullie jongens en meisjes wel kan onthullen is dat "Mond" één van de meest intrigerende platen is die ik de laatste tijd heb gehoord. Zelden ben ik door een LP zo beziggehouden. Dat lijkt me veelzeggend, of niet soms?

En nog iets: wat is er mis met het meedelen van je bevindingen na één of twee luisterbeurten? Het is misschien niet ieders manier, maar je kan best je eerste indrukken van de daken schreeuwen. Waarom niet? Zo zie je ook hoe een plaat zich in iemands oren en kop ontwikkelt.
afgang was idd misschien een foute woordkeuze, misschien had ik het anders moeten zeggen
maar ik blijf erbij dat het voorbarig is om een album per direct als meesterwerk te betitelen, daarvoor heb je toch echt meer tijd nodig.
bij mensen die direct 'meesterwerk' en 'geniaal' schreeuwen heb ik te vaak het idee dat ze zichzelf willen bewijzen of niet kritisch willen zijn tegenover hun favoriete band (of dat op jou van toepassing is, moet je zelf maar uitmaken, het is iig niet persoonlijk bedoeld).

Onzin.

Je kan een plaat op meeredere manieren beleven. En die manieren kunnen ook best samenhangen met een bepaald belevingsmoment.
Op een plaat terugkomen is nooit een afgang. Positief noch negatief. Het heeft te maken met het ontwikkelingsproces van die plaat, in iemand zijn muzikale belevingswereld.

En dat een goede plaat bij jou altijd moet groeien zegt iets over jouw manier van muziek beleven. Niet dat van een ander. Wat ben je voor een simpele ziel dat je dat niet kan behappen.

Hoe vaak ik al niet gehad heb dat ik een album meteen goed vond, en dat altijd ben blijven vinden. Om een beetje in BM-sferen te blijven: Salvation van Funeral Mist.

Dat is in feite een heuse groeiplaat maar bij mij was het meteen raak. Kan toch?
terugkomen op een eerder oordeel kan altijd, maar als iemand 'te' vaak terugkomt op een eerder oordeel, ga ik mij op den duur wel afvragen hoe zo'n iemand naar muziek luistert
wat mij betreft is hiermee trouwens deze discussie gesloten, en een on-topicje als besluit: Mond valt zeer binnenkort origineel op de deurmat, dan kun je de muziek beter laten inwerken dat met de mp3-versies waar ik me tot op heden mee moet behelpen

Lord Leuber
Contacteer:

Bericht door Lord Leuber » di jan 24, 2006 7:32 pm

Goede zaak, ik zie net dat Seelenfeuer opnieuw gereleased is door Cold Dimensions!

http://www.cold-dimensions.de/

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » di jan 24, 2006 9:04 pm

Heb hem al binnen en Weltenganger wordt straks ook ge rereleased.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » ma jan 30, 2006 8:53 pm

Wat lees ik nu op de site?! Whyrhd heeft Lunar Aurora verlaten...

Plaag

Bericht door Plaag » ma jan 30, 2006 8:56 pm

Judas Iscariot schreef:Wat lees ik nu op de site?! Whyrhd heeft Lunar Aurora verlaten...
Wel, dat heb je goed gelezen.
Kop dicht, Thorko

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » ma jan 30, 2006 8:57 pm

Zo, dat is niet mis, hopelijk geeft hij tekst en uitelg.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » ma jan 30, 2006 8:58 pm

Wel, dat heb je goed gelezen.
Opmerkelijk nieuws toch wel.
Laatst gewijzigd door Judas Iscariot op ma jan 30, 2006 8:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaag

Bericht door Plaag » ma jan 30, 2006 8:58 pm

ruben somewhere online schreef:Zo, dat is niet mis, hopelijk geeft hij tekst en uitelg.
Misschien is Lunar Aurora niet meer te combineren met andere zaken, zoals Nocternity.
Kop dicht, Thorko

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » ma jan 30, 2006 9:14 pm

En hij runt Cold Dimensions, als ik het goed heb.

Plaag

Bericht door Plaag » ma jan 30, 2006 9:15 pm

ruben somewhere online schreef:En hij runt Cold Dimensions, als ik het goed heb.
Klopt ja.
Kop dicht, Thorko

Hieronimus2

Bericht door Hieronimus2 » ma mar 06, 2006 11:25 pm

Misschien is het wel interessant om te vermelden dat de Goudvishal 'verwacht' Lunar Aurora samen met Graupel te plannen voor een concert, 9 september. :)
Ad Astra...

[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
[b]Front voor Zomervakanties.[/b]

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » ma mar 06, 2006 11:37 pm

לֹא אעבוד

Hieronimus2

Bericht door Hieronimus2 » ma mar 06, 2006 11:39 pm

Ik ben ook één weekendje niet actief op MF en mis álles.
Ad Astra...

[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » ma mar 06, 2006 11:41 pm

Hieron¡mus schreef:Ik ben ook één weekendje niet actief op MF en mis álles.
Ooit was dat ondenkbaar. ;)
לֹא אעבוד

Hieronimus2

Bericht door Hieronimus2 » ma mar 06, 2006 11:42 pm

Vrouwen... :silly:
Ad Astra...

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » ma mar 06, 2006 11:46 pm

Leuk weekend gehad dus. :silly:

Maargoed ik ga dit topic verder niet dichtspammen want dat is zonde van een kwaliteitsband als Lunar Aurora.

Dat concert waar je het over had net Hiero lijkt me dan ook een mooie gelegenheid om eens voor naar Arnheim af te reizen.
לֹא אעבוד

Hieronimus2

Bericht door Hieronimus2 » ma mar 06, 2006 11:47 pm

Ik ben het op alle punten met je eens.
Ad Astra...

Plaats reactie