Wat is er loos? Teveel kerstbomen gesjouwd de laatste dagen?Plaag schreef:Tokus, wil je alsjeblieft het gebruik van smileys onmogelijk maken?

Tokus, help die arme jongen!
Daar kan eenvoudig iets aan gedaan worden. U heeft nodig:Plaag schreef:[..]
Het is nog te vroeg om conclusies te trekken.
"Mond" moet hier op cd komen wegens het niet passen van de lp in een discman.
Meltdown schreef:[..]
Daar kan eenvoudig iets aan gedaan worden. U heeft nodig:
- Eén volledig willekeurige CD.
- De betreffende LP die in de discman moet.
- Eén stanleymes.
- Eén appelboor
Leg de CD in het midden van de LP, zodat de gaatjes over elkaar heenliggen. In de meeste gevallen zal het gaatje van de LP kleiner zijn dan die van de CD, mocht dat kloppen, breng de gaatjes dan op gelijke grootte met behulp van de appelboor. U neemt nu het stanleymes, en begint netjes langs de rand van de CD in de LP te snijden. U voltooid één cirkel, misschien twee als u een untermensch bent, en u zult zien dat de LP nu overal beluisterd kan worden in de discman.
Jaja.
Jammer hè? Ik zei ook: de euforie van het begin is er af. Nu is het tijd om er eens even flink naar te luisteren en te wennen aan wat er gebeurt. Als straks alles op zijn plaats valt, weet ik ook waar ik aan toe ben.Sandr schreef:@Plaag: jij was anders wel van diegenen die Mond vanaf het begin de hemel inprees
beetje jammer dat uitgerekend jij nu met kritische kanttekeningen komt
Waarom?Sandr schreef:@Plaag: jij was anders wel van diegenen die Mond vanaf het begin de hemel inprees
beetje jammer dat uitgerekend jij nu met kritische kanttekeningen komt
Ja en nee. Ik bespeur een eenvoud die op eerdere werken niet zo aanwezig was. Men heeft het wel vaker over die eenvoud gehad, de 'directere benadering', en dat is een gegeven waar velen wel wat mee kunnen, maar ik op het moment nog niet zoveel. Voorlopig schijnt het mij toe dat Lunar Aurora het zich net even iets te makkelijk heeft gemaakt.Gr. Dracula schreef:[..]
Ikzelf heb overigens ook liever de oude platen. Omdat die veel meer een eigen karakter hebben. Mond is nog altijd een sterk album maar klinkt i.m.o. als een mengeling van de afgelopen werken.
Op Klabautamann natuurlijk. Dat weet je best. Maar ik zal volgende week wat schijfjes meenemen naar onzer vriend Jaap.K. schreef:En ik vind Lunar Aurora maar kutmuziek. Ik heb alleen "Elixir of Sorrow" enkele luisterbeurten gegeven maar ik begrijp niet waarom jullie homo's je er allemaal zo op aftrekken.
Dat zijn mijn woorden. En daar blijf ik bij. De Duitse taal leent zich uitstekend voor die zaken. En waarom zou je Duitse black metal liefhebbers denigreren door te melden dat jij diezelfde teksten weleens hebt uitgesproken in het Nederlands? Die Duitse liefhebbers zijn juist vol lof over die Duitse teksten. Een Duitser die is kritisch. Ben jij een Duitser? Toen ik laatst keek en hoorde niet. Of dit getuigt van een klein staaltje hoogmoed?Plaag schreef:Voorlopig ben ik niet van plan om de in mijn oren te simpele teksten goed te lullen, door te zeggen dat de Duitse taal zich zo goed leent voor het uiten van diepgewortelde gedachten en filosofische zaken, in zo weinig woorden. Ik zie teksten die ik ook wel eens uitgesproken heb in ons zo perfecte Nederlands.
Dit snijdt bomen.ruben somewhere online schreef:Laatste dagen me verder aan het verdiepen in Mond, raak er steeds meer in verzwolgen. Ik blijf het zeggen, wat rost die plaat alles omver, niet te geloven, zwaar onder de indruk van de drums, machtig. Mond doet me erg veel denken aan Emperor, verschil is dat de keyboards wat minder 'prominent' aanwezig zijn. Favoriete nummer van Mond is voor mij Rastlos, in mijn oren klinken daar de keyboards op hun best en wordt er een sfeer gecreërd dat je persoonlijk wordt opgewacht door het welkomscomité van de hel, het album begint steeds meer zijn yzingwekkende schoonheid te laten zien, mooi.
Dit stukje is ook al eerder aangehaald door Nuberus.Plaag schreef:Voorlopig ben ik niet van plan om de in mijn oren te simpele teksten goed te lullen, door te zeggen dat de Duitse taal zich zo goed leent voor het uiten van diepgewortelde gedachten en filosofische zaken, in zo weinig woorden. Ik zie teksten die ik ook wel eens uitgesproken heb in ons zo perfecte Nederlands.
Ik heb niet gezegd dat jij iets wel of niet mag.Plaag schreef:En dan zeg, nee vraag ik: waar zie je mij conclusies trekken? Ik geloof dat het wel duidelijk is dat ik nog lang niet klaar ben met het album en dat ik nu mijn kanttekeningen plaats. Nu. Morgen misschien niet, of misschien juist wel.
En ja, ik vind de zaken nu wat simpel overkomen op "Mond". Mag ik?
Dank u.
Ik had het ook meer tegen Nuberus.Krijst schreef:[..]
Ik heb niet gezegd dat jij iets wel of niet mag.
Maar ik weet niet of jij een beetje op de hoogte bent van wat duitse filosofie á la Heidegger, Hegel en Kant. Zij schrijven in het duits namelijk de meest onmogelijke zinnen, verzinnen zelf allerlei woorden en snijden erg moeilijke filosofische thema's aan. Of dat nu aan de duitse taal ligt, dat weet ik niet.
Maar goed, Mond. Ik moet het nog wat vaker luisteren. Ik ben er minder kapot van dan jij in het begin, maar ik kan het desondanks toch zeer goed aanhoren. Het is zelfs zo dat ik inmiddels bijna dagelijks even beluister.
Binnenkort het tekstboekje maar eens openslaan.
Gvd, voor niets die hele lap tekst ingetyptPlaag schreef:[..]
Ik had het ook meer tegen Nuberus.
Gvd, wat ben je nou voor een niksnut? Die filosofen zijn zo geil als boter!Plaag schreef:[..]
Ja.
Bovendien interesseren die filosofen mij geen ruk.
Met je onderkikker.
Ok, jij bent hier duidelijk nog niet rijp voor.Plaag schreef:[..]
Boeien.
Wat knap van je.impaled succubus schreef:Verder wordt hier weer flink slap geluld maar na het zien vd Enslaved poll gisteren weet ik weer waarom in MF niet serieus neem.
Misschien dat wanneer ik thuis ik een wat meer gefundeerde post plaats; Als ik er zin in heb.
P.S.: Dat Meltdown nog maagd was verwachtte ik al.
In het Heidegger licht beschenen zeg ik ja dat mag.Plaag schreef:En dan zeg, nee vraag ik: waar zie je mij conclusies trekken? Ik geloof dat het wel duidelijk is dat ik nog lang niet klaar ben met het album en dat ik nu mijn kanttekeningen plaats. Nu. Morgen misschien niet, of misschien juist wel.
En ja, ik vind de zaken nu wat simpel overkomen op "Mond". Mag ik?
Dank u.
ik vind het vooral jammer dat mensen platen überhaupt zo kort na verschijnen de hemel inschrijven, dat kan eigenlijk nog helemaal niet na minder dan 5 luisterbeurten en de nodige bezinktijdGr. Dracula schreef:[..]
Waarom?
Is een kritische beschouwing tegenwoordig niet meer gewenst? Als bepaalde muziekstukken na verloop van tijd op een bepaalde manier in kwaliteit afnemen zakt ook de aanvankelijke vurigheid van het eerste gehoor.
Beter dat dan niet verder kijken dan je neus lang is en stug volhouden dat dit het beste is wat de band heeft uitgebracht.
Ikzelf heb overigens ook liever de oude platen. Omdat die veel meer een eigen karakter hebben. Mond is nog altijd een sterk album maar klinkt i.m.o. als een mengeling van de afgelopen werken.
Ook jij doet alsof ik conclusies trek. Maar dan moet je beter lezen, voor je met belachelijke woorden als 'afgang' komt.Sandr schreef:[..]
ik vind het vooral jammer dat mensen platen überhaupt zo kort na verschijnen de hemel inschrijven, dat kan eigenlijk nog helemaal niet na minder dan 5 luisterbeurten en de nodige bezinktijd
als je dan op je schreden terug moet keren is in mijn ogen dan toch een beetje een afgang
bijna alle platen die ik tot mijn absolute favorieten horen, hebben veel tijd nodig gehad om deze status te bereiken, in het begin kon ik absoluut nog niet met droge ogen zeggen dat ze fantastisch waren
Onzin.Sandr schreef:[..]
ik vind het vooral jammer dat mensen platen überhaupt zo kort na verschijnen de hemel inschrijven, dat kan eigenlijk nog helemaal niet na minder dan 5 luisterbeurten en de nodige bezinktijd
als je dan op je schreden terug moet keren is in mijn ogen dan toch een beetje een afgang
bijna alle platen die ik tot mijn absolute favorieten horen, hebben veel tijd nodig gehad om deze status te bereiken, in het begin kon ik absoluut nog niet met droge ogen zeggen dat ze fantastisch waren
afgang was idd misschien een foute woordkeuze, misschien had ik het anders moeten zeggenPlaag schreef:[..]
Ook jij doet alsof ik conclusies trek. Maar dan moet je beter lezen, voor je met belachelijke woorden als 'afgang' komt.
Ik zit dat kreng van een 'Mond' tot de diepste groef te beschouwen, haast te analyseren en mijn tussentijdse bevindingen pen ik hier neer.
Als je ook in de rij stond toen de hersens werden uitgedeeld en volgt wat ik hier allemaal zeg, moet je in staat zijn het te begrijpen. Maar nogmaals, voor de duidelijkheid:
MET "MOND" KAN HET WAT MIJ BETREFT NOG ALLE KANTEN OP!
Met andere woorden: ik ben er nog lang niet klaar mee.
Wat ik jullie jongens en meisjes wel kan onthullen is dat "Mond" één van de meest intrigerende platen is die ik de laatste tijd heb gehoord. Zelden ben ik door een LP zo beziggehouden. Dat lijkt me veelzeggend, of niet soms?
En nog iets: wat is er mis met het meedelen van je bevindingen na één of twee luisterbeurten? Het is misschien niet ieders manier, maar je kan best je eerste indrukken van de daken schreeuwen. Waarom niet? Zo zie je ook hoe een plaat zich in iemands oren en kop ontwikkelt.
terugkomen op een eerder oordeel kan altijd, maar als iemand 'te' vaak terugkomt op een eerder oordeel, ga ik mij op den duur wel afvragen hoe zo'n iemand naar muziek luistertGr. Dracula schreef:[..]
Onzin.
Je kan een plaat op meeredere manieren beleven. En die manieren kunnen ook best samenhangen met een bepaald belevingsmoment.
Op een plaat terugkomen is nooit een afgang. Positief noch negatief. Het heeft te maken met het ontwikkelingsproces van die plaat, in iemand zijn muzikale belevingswereld.
En dat een goede plaat bij jou altijd moet groeien zegt iets over jouw manier van muziek beleven. Niet dat van een ander. Wat ben je voor een simpele ziel dat je dat niet kan behappen.
Hoe vaak ik al niet gehad heb dat ik een album meteen goed vond, en dat altijd ben blijven vinden. Om een beetje in BM-sferen te blijven: Salvation van Funeral Mist.
Dat is in feite een heuse groeiplaat maar bij mij was het meteen raak. Kan toch?
Opmerkelijk nieuws toch wel.Plaag schreef:[..]
Wel, dat heb je goed gelezen.