GdoW is in mijn ogen het beste Mayhem album.the true Thorko schreef:[..]
Chimera is (een beetje) beter dan Grand Declaration of War...
Black Metal
-
- the true Thorko
- the true Thorko
- the true Thorko
Door je zo publiekelijk van me af te keren en je omkoopbaarheid te etaleren toon je je een ware volgeling...iscariah schreef:Ik wil wel weer een volgeling worden ... maar je weet wat je dat gaat kosten.
Misschien, als ik een keer een een vrijgevige bui ben, mag je een foto van die Sunn O)) 2CD hebben, misschien...

I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Hmm kan zijn. Misschien dat ik eens Deathspell Omega o.i.d. moet checken. Wordt nogal vaak genoemd in de black metal topics. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het ontdekken van nieuwe bandjes me helemaal niet meer echt boeit.XnegativeX schreef:Ja, misschien word je oud...
Maar misschien luister je ook gewoon niet naar de juiste black metal bands.
En over mensen die liggen te kankeren dat de oude Noorse bands niks meer presteren; Ze hebben wat mij betreft zichzelf al gneoeg bewezen. Als ze stagneren is het niet goed veranderen ze is het ook niet goed. Heb toch eens door dat ze muziek maken die zij willen en dat ze die puberale conservatieve black metal instelling ontgroeid zijn.
Ik snap dat echt niet. Een album isn "In the nightside eclipse" is geweldig. dat was ze toch geen twede keer gelukt. Zelfde geldt voor Satyricon en Mayhem. Ik ben juist blij dat deze bands wat andere wegen in zijn geslagen. Dat geeft tenminste aan wie de echte muzikanten zijn. Stagneren is creatieve zelfmoord.
don't mistake lack of talent for genius
Dat is het zeker. Grenzen verkennen en ze verleggen is noodzakelijk om ook zelf met een tevreden gevoel met je ding bezig te blijven. Wat mij aan Satyricon alleen zo tegenstaat is dat het pad dat de band vroeger bewandelde en verkende, compleet is verlaten. Wat er allemaal nog mogelijk was wordt op geen enkele manier onderzocht. Men is een nieuwe weg ingeslagen, enige tijd geleden, en op mij komt het allemaal meer en meer over als de weg van de minste weerstand. En dat is geen creatieve inspanning, dat is niet wat ik noem vooruitstrevend of grensverleggend.NvE schreef:
Ik snap dat echt niet. Een album isn "In the nightside eclipse" is geweldig. dat was ze toch geen twede keer gelukt. Zelfde geldt voor Satyricon en Mayhem. Ik ben juist blij dat deze bands wat andere wegen in zijn geslagen. Dat geeft tenminste aan wie de echte muzikanten zijn. Stagneren is creatieve zelfmoord.
Kop dicht, Thorko
- the true Thorko
Je moet je gedachten op een tegeltje zetten; daar horen ze thuis.NvE schreef:En over mensen die liggen te kankeren dat de oude Noorse bands niks meer presteren; Ze hebben wat mij betreft zichzelf al gneoeg bewezen. Als ze stagneren is het niet goed veranderen ze is het ook niet goed. Heb toch eens door dat ze muziek maken die zij willen en dat ze die puberale conservatieve black metal instelling ontgroeid zijn.
'Stagneren is creatieve zelfmoord'? Weet je zelf wel wat voor een enorme onzin je uitkraamt?
Verder sluit ik me bij Plaag aan.
- XnegativeX
- Contacteer:
- the true Thorko
- the true Thorko
- Sandr
- Contacteer:
elke band begint ergens en gaandeweg verandert men iets aan het bandgeluidthe true Thorko schreef:Hoe komt het toch dat al die Noorse BM corifeeen de weg zijn kwijtgeraakt? Emperor, Mayhem, Satyricon, Burzum...
Wat een ongelooflijke slappe hap!
Als dit Satyricons debuut-album was geweest hadden we nooit meer iets van de heren gehoord...
jij neemt als referentiepunt heel duidelijk de eerste albums van die bands. waarschijnlijk heb je hier ook nog enige nostalgische gevoelens bij.
misschien ben jij wel diegene die de weg is kwijtgeraakt
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
- the true Thorko
:')Sandr schreef:[..]
elke band begint ergens en gaandeweg verandert men iets aan het bandgeluid
jij neemt als referentiepunt heel duidelijk de eerste albums van die bands. waarschijnlijk heb je hier ook nog enige nostalgische gevoelens bij.
Jij hebt 'm zeker nog niet gehoord (de nieuwe Satyricon)?
Het geluid op de cd is niet heel erg helder of zo, maar ik denk dat je dat beter kan hebben dan een mp3 kwaliteit. Ik luister makkelijk door het wat mindere geluid heen, ik stoor me er niet aan. Het past er zelfs bij.XnegativeX schreef:Zegguh, heeft die cd Urfaust van S.V.E.S.T. echt zo'n kut geluid of ligt het aan mijn MP3's?
Kop dicht, Thorko
Mijn bovenstaande tekstje gelezen? We hebben het over kwaliteit, over creatieve geestdrift, niet over nostalgie.Sandr schreef:[..]
elke band begint ergens en gaandeweg verandert men iets aan het bandgeluid
Er zijn tegenwoordig zat black metalbands die laten horen dat het allemaal godverdomme nog steeds kan, zo creatief als de hel en muzikaal zo vreselijk meeslepend en goed dat je er gek van wordt. Je kan mij er op geen enkele manier overtuigen dat bands als Satyricon in die categorie thuishoren, tegenwoordig. Wees objectief en hoor de troep.
Kop dicht, Thorko
- Sandr
- Contacteer:
@ Plaag en TTT: ik heb de nieuwe Satyricon idd nog niet gehoord 
als ze in 4 jaar tijd slechts met een slap aftreksel van Volcano op de proppen komen is dat idd wel erg jammer, lijkt me ook niet nodig voor Satyricon

als ze in 4 jaar tijd slechts met een slap aftreksel van Volcano op de proppen komen is dat idd wel erg jammer, lijkt me ook niet nodig voor Satyricon
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
- the true Thorko
Precies, Plaag.Plaag schreef:[..]
Mijn bovenstaande tekstje gelezen? We hebben het over kwaliteit, over creatieve geestdrift, niet over nostalgie.
Er zijn tegenwoordig zat black metalbands die laten horen dat het allemaal godverdomme nog steeds kan, zo creatief als de hel en muzikaal zo vreselijk meeslepend en goed dat je er gek van wordt. Je kan mij er op geen enkele manier overtuigen dat bands als Satyricon in die categorie thuishoren, tegenwoordig. Wees objectief en hoor de troep.
-
- Contacteer:
Is het nieuwe album al uitgelekt dan? Of iig hoorbaar ergens?the true Thorko schreef:[..]
:')
Jij hebt 'm zeker nog niet gehoord (de nieuwe Satyricon)?
Ik dacht namelijk dat het album pas eind april uit zou komen.
En verder kan ik me niet voorstellen dat het geluid zo erg veranderd is, dat ik het niet meer mooi zou vinden.
Alhoewel, als ze geiinspireerd zijn door Slipknot (gaan ze een Amerikaanse tour mee doen) zal het wel even tegenvallen, me dunkt ..
- the true Thorko
- the true Thorko
- Audiophile
Nou klikte ik hier per ongelujk, maarre, touren met Slipknot? Deden ze niet een Amerikaanse tour met alleen hun drummer, Joewy Jordison omdat hun eigen drummer geen visum kreeg?banisher schreef:[..]
Is het nieuwe album al uitgelekt dan? Of iig hoorbaar ergens?
En verder kan ik me niet voorstellen dat het geluid zo erg veranderd is, dat ik het niet meer mooi zou vinden.
Alhoewel, als ze geiinspireerd zijn door Slipknot (gaan ze een Amerikaanse tour mee doen) zal het wel even tegenvallen, me dunkt ..
[quote="Black No. 1"][..]
Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]
- the true Thorko
-
- Contacteer:
Zo hoorde ik het van iemand uit Amerika die 'Omg im OVERTHRILLED!!!" was, maar goed, mond op mond reclame is nooit betrouwbaar, dus je zou best gelijk kunnen hebben.Audiophile schreef:[..]
Nou klikte ik hier per ongelujk, maarre, touren met Slipknot? Deden ze niet een Amerikaanse tour met alleen hun drummer, Joewy Jordison omdat hun eigen drummer geen visum kreeg?
- Audiophile
Het stond een tijd geleden in de Terrorizer. En ik vind het wel aannemelijker dan een tour met Slipknot, volgens mij is Joey Jordison wel meer bezig met wat truiere bands dan Slipknot. Anal Cunt toch ook? Maar da's geen blekbanisher schreef:[..]
Zo hoorde ik het van iemand uit Amerika die 'Omg im OVERTHRILLED!!!" was, maar goed, mond op mond reclame is nooit betrouwbaar, dus je zou best gelijk kunnen hebben.
[quote="Black No. 1"][..]
-
- Contacteer:
Hmm ja, ik hoorde ook van een paar Amerikanen dat ze de black metal 'scene' wilde vergroten in the US, maar dat het niet echt wilde lukken wegens de desintresse.
Ohja, heb het via een site opgespoord en dit is wat Satyr erover zegt:
I know that SLIPKNOT wants to bring SATYRICON out in the states. We want to do a headlining tour of our own, and I said to our agent that I think it would be cool to bring ENSLAVED and ZYKLON, and if Moonfog could afford it, I’d definitely like to bring DISIPLIN, but it all depends. It’s hard for Norwegian bands to come tour because it costs a lot just to get here. -smnnews.com
Veel dromen denk ik die niet echt haalbaar zijn.
alhoewel, je weet het maar nooit..
Ohja, heb het via een site opgespoord en dit is wat Satyr erover zegt:
I know that SLIPKNOT wants to bring SATYRICON out in the states. We want to do a headlining tour of our own, and I said to our agent that I think it would be cool to bring ENSLAVED and ZYKLON, and if Moonfog could afford it, I’d definitely like to bring DISIPLIN, but it all depends. It’s hard for Norwegian bands to come tour because it costs a lot just to get here. -smnnews.com
Veel dromen denk ik die niet echt haalbaar zijn.
alhoewel, je weet het maar nooit..
'Satans Servants' is een van de meest chaotische en rauwe Black Metal demo's die ik al heb gehoord. Het doet me denken aan een wat minder gestructureerd Belketre.nuberus schreef:leg dan liever je tere oortjes te luister aan Zarach'Baal'Tharagh.
Wat een Gif.
Belzebul (ook een project van Luc Mertz) is nog wat zieker en chaotischer. Als je Zarach'Baal'Tarach al "erg" vond moet je dit zeker eens beluisteren.
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:
- XnegativeX
- Contacteer:
Nou ja, het klinkt in ieder geval erg interessant.Plaag schreef:[..]
Het geluid op de cd is niet heel erg helder of zo, maar ik denk dat je dat beter kan hebben dan een mp3 kwaliteit. Ik luister makkelijk door het wat mindere geluid heen, ik stoor me er niet aan. Het past er zelfs bij.
Ik ga hier zeker naar op zoek.
Even wat anders...
Heeft iemand al wat gehoord van de nieuwe Thralldom, A Shaman Steering The Vessel Of Vastness? In de omschrijving van Displeased staat namelijk wat info die heel interessant klinkt:
Finally out, the new anticipated THRALLDOM album has finally reached shore. Bare witness to the doomiest, most oppressive, experimental, and harshest sounding artistic black doom statement that the duo of Killusion and Jaldagar have ever unearthed. Like DARKTHRONE's 'Transilvanian hunger' meets the SWANS’ 'Great annihilator'! Once again, experience the audial essence of America's spiritual and inevitable downfall. Presented in a limited edition lush pocket-slip digipack and seeing the current situation that the band have found themselves in, once these are gone, there will be no re-press. Resistance is (still) futile!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Ik heb hem nog niet, oude spul is wel gaaf.
Dissonante BM.
Mp3:
http://www.profoundlorerecords.com/Only ... _Truth.mp3
Dissonante BM.
Mp3:
http://www.profoundlorerecords.com/Only ... _Truth.mp3
- the true Thorko
Plaag, mr cynism himself, bedoelt dat een band nooit een strafblad kan hebben.AmnesJAn schreef:[..]
Legion had er dacht ik een (ben ik niet helemaal zeker van), waarvoor weet ik niet.
Morgan heeft grafschennis en het mishandeling van een agent in burger op zijn kerfstok.
Denk ik...

- the true Thorko
Uiteraard... ik kan me echter niet voorstellen dat Plaag niet van deze feitjes op de hoogte zou zijn, dus waarom er dan toch naar vragen?Meltdown schreef:Dan stond er wel strafblad en niet het meervoud, geloof ik.

Laatst gewijzigd door the true Thorko op di mar 14, 2006 11:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Lees ik dit goed? Gaan Satyricon en Slipknot samen toeren?banisher schreef:[..]
Is het nieuwe album al uitgelekt dan? Of iig hoorbaar ergens?
Jij bent gewoon ongelooflijk blind dat je niet in ziet dat mensen veranderen en dus andere muziek gaan schrijven. Die Black Metalbands waar jij het over had hebben die "briljante" platen gemaakt in hun tienerjaren en zijn inmiddels 10-15 jaar ouder (en wijzer) geworden. Het is je goed recht dat het nieuwe werk je niet aanspreekt, maar aub get over it. Wie ben jij om te zeggen dat ze de weg zijn kwijtgeraakt? Het is hun band, en zij bepalen dus ook de weg die de band bewandelt.the true Thorko schreef:[..]
Je moet je gedachten op een tegeltje zetten; daar horen ze thuis.
'Stagneren is creatieve zelfmoord'? Weet je zelf wel wat voor een enorme onzin je uitkraamt?
Verder sluit ik me bij Plaag aan.
Wat had je het liefst gehad? Dat jij in feite als een platenbaas je favoriete bands kon opdragen in welke stijl ze de volgende cd moeten schrijven?
Zo grappig dat de black metal wereld zo tegenstrijdig in elkaar zit. Je moet zo veel mogelijk je eigen ding doen (lak aan de beperkingen die er worden gesteld) maar owé als je eigenzinnig bent en de bekrompen elite er niet mee over weg kan.
Ik ben blij dat veel van die noorse bands die beperkingen van zich hebben afgeschud en gewoon doen wat ze willen.
don't mistake lack of talent for genius