Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo mar 15, 2006 12:47 am

NvE schreef:Zo grappig dat de black metal wereld zo tegenstrijdig in elkaar zit. Je moet zo veel mogelijk je eigen ding doen (lak aan de beperkingen die er worden gesteld) maar owé als je eigenzinnig bent en de bekrompen elite er niet mee over weg kan.
Eigenzinnig?
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
PGH
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 14, 2006 9:17 pm
Locatie: ZH, Nederland

Bericht door PGH » wo mar 15, 2006 7:55 am

Ik blijf een band die een goede plaat heeft gemaakt meestal wel een tijdje volgen. Net zoals met Satyricon bijvoorbeeld. "Dark Medieval Times" was hun absolute hoogtepunt maar daarna ging het wat mij betreft ook bergafwaarts. Toch ben ik deze band na "Nemesis Divina" (het enige album wat me nog een beetje wist te boeien) nog een tijdje blijven volgen maar toen kwam ik tot de conclusie dat het toch niet zo boeiend meer was. Misschien word het ooit nog wel wat beter maar ik denk het niet.
Het is in principe net als met een goede TV-serie: als je de serie goed vind maar er komen opeens een paar slechte afleveringen ga je toch ook niet meteen afhaken? Misschien een beetje een slecht voorbeeld want het gaat hier over muziek, maar ik bedoel maar.

Wat betreft dat "eigenzinnige": zulke dingen zijn puur gebasseerd op de smaak van de persoon in kwestie. Een "eigenzinnig" album kan goed of misschien harstikke slecht zijn. Meestal vind de massa het weer slecht omdat het de voorgangers o.i.d niet kon overtreffen. Beetje zonde natuurlijk, zo worden albums met een sterk eigen karakter en die ook iets vernieuwends toevoegen meestal genegeerd (kijk maar naar "Sardonic Wrath" of "Hate Them" van Darkthrone, deze twee zijn in mijn opinie een beetje genegeerd door veel mensen). Maar goed he, laat ze lekker.
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24907
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo mar 15, 2006 1:24 pm

ik heb nu vrijdag interview met frost of satyr

als er mensen zijn die nog geweldige dieptevragen weten (dus geen cliché dingen want die kan ik zelf ook wel verzinnen in overvloed) mogen die deze vragen mailen naar mij

kristof@metalfan.nl
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » wo mar 15, 2006 6:12 pm

PGH schreef:[..]

'Satans Servants' is een van de meest chaotische en rauwe Black Metal demo's die ik al heb gehoord. Het doet me denken aan een wat minder gestructureerd Belketre.
Belzebul (ook een project van Luc Mertz) is nog wat zieker en chaotischer. Als je Zarach'Baal'Tarach al "erg" vond moet je dit zeker eens beluisteren.
Zal ik zeker gaan doen, want Zarach'Baal'Tarach bevalt me uitstekend. Ik heb hier enkel de split met Karbonized en zit eigelijk op Chapter 666 te wachten...., waarvan ik ook al wat tekenen van ziekte heb gehoord.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » wo mar 15, 2006 6:24 pm

PGH schreef:Ik blijf een band die een goede plaat heeft gemaakt meestal wel een tijdje volgen. Net zoals met Satyricon bijvoorbeeld. "Dark Medieval Times" was hun absolute hoogtepunt maar daarna ging het wat mij betreft ook bergafwaarts. Toch ben ik deze band na "Nemesis Divina" (het enige album wat me nog een beetje wist te boeien) nog een tijdje blijven volgen maar toen kwam ik tot de conclusie dat het toch niet zo boeiend meer was. Misschien word het ooit nog wel wat beter maar ik denk het niet.
Dark Medieval Times is inderdaad een klassieker, maar ik zet Nemesis Divina toch echt liever op. Gewoon, daarom!
Daarna heb ik nooit echt moeite gedaan om het te volgen, na een paar luisterbeurten.
En toch ben ik eens benieuwd naar hun optreden op Graspop, alhoewel ik geen idee heb wat ik er live van moet verwachten.
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » wo mar 15, 2006 6:25 pm

Kristof schreef:ik heb nu vrijdag interview met frost of satyr

als er mensen zijn die nog geweldige dieptevragen weten (dus geen cliché dingen want die kan ik zelf ook wel verzinnen in overvloed) mogen die deze vragen mailen naar mij

kristof@metalfan.nl
Het enige wat ik ervan wil weten is hoe het zit met de dvd van Wacken 2004

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Dimas » wo mar 15, 2006 6:33 pm

Zorya schreef:[..]


Dark Medieval Times is inderdaad een klassieker, maar ik zet Nemesis Divina toch echt liever op. Gewoon, daarom!
Daarna heb ik nooit echt moeite gedaan om het te volgen, na een paar luisterbeurten.
En toch ben ik eens benieuwd naar hun optreden op Graspop, alhoewel ik geen idee heb wat ik er live van moet verwachten.
Ik zet inderdaad ook liever Nemesis Divina op.

Wat betreft hun live act, gok ik dat dat wel ok zal zijn.

Gebruikersavatar
PGH
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 14, 2006 9:17 pm
Locatie: ZH, Nederland

Bericht door PGH » wo mar 15, 2006 6:34 pm

nuberus schreef:[..]


Zal ik zeker gaan doen, want Zarach'Baal'Tarach bevalt me uitstekend. Ik heb hier enkel de split met Karbonized en zit eigelijk op Chapter 666 te wachten...., waarvan ik ook al wat tekenen van ziekte heb gehoord.
Die Belzebul tape is jammer genoeg wel uitverkocht. Echt, het is een van de meest gestoorde en ziekelijke primitieve grafherrie die je zal horen. Maar dat is juist weer de charme ervan. De drumcomputer is op momenten lichtelijk irriterend maar dat word snel goedgemaakt door de ijselijke screams die door merg en been gaan. Denk hierbij een gitaar met net iets te veel distortion en een erg rauwe sound. Dat is Belzebul wel zo'n beetje.
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:

Gebruikersavatar
PGH
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 14, 2006 9:17 pm
Locatie: ZH, Nederland

Bericht door PGH » wo mar 15, 2006 6:38 pm

Afbeelding

Het lelijke artwork past ook perfect bij Belzebul. De muziek is even lelijk als het artwork denk ik, haha.
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » wo mar 15, 2006 6:41 pm

Dimas schreef:[..]

Wat betreft hun live act, gok ik dat dat wel ok zal zijn.
Ok.
PGH schreef:[plaatje]

Het lelijke artwork past ook perfect bij Belzebul. De muziek is even lelijk als het artwork denk ik, haha.
Zo bizar dat het wel iets heeft.
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
PGH
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 14, 2006 9:17 pm
Locatie: ZH, Nederland

Bericht door PGH » wo mar 15, 2006 6:45 pm

Ja, het heeft ook wel iets opzich. Het mooie is dat het ook nog ergens op slaat omdat die demo, net als het artwork dus, een vreemd en ziek atmosfeertje voortbrengt. Erg bijzondere muziek en zeker niet een standaard ruisbandje die tegenwoordig door elke Black Metal fan word opgericht. Hier zit echt toewijding in.
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:

banisher
Berichten: 4239
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:58 pm
Locatie: roelofarendsveen
Contacteer:

Bericht door banisher » wo mar 15, 2006 8:09 pm

Wie o wie kan mij helpen aan cd's van Ljaa?
Ik heb al aan menig cd winkel gevraagd om het voor mij te bestellen, alleen kunnen zij het niet leveren. (vreemd genoeg).
Dus kent iemand een betrouwbare mailorder die hier cd's van heeft?

Uiteraard heb ik de demo en de daarop volgende mp3's al gehoord, maar wil ze graag origineel.
Voor de geiintresseerden: http://www.ljaa.net/?p=media

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » wo mar 15, 2006 8:11 pm

banisher schreef:Wie o wie kan mij helpen aan cd's van Ljaa?
Ik heb al aan menig cd winkel gevraagd om het voor mij te bestellen, alleen kunnen zij het niet leveren. (vreemd genoeg).
Dus kent iemand een betrouwbare mailorder die hier cd's van heeft?

Uiteraard heb ik de demo en de daarop volgende mp3's al gehoord, maar wil ze graag origineel.
Voor de geiintresseerden: http://www.ljaa.net/?p=media
Zo moeilijk zal het toch niet zijn?
Kop dicht, Thorko

banisher
Berichten: 4239
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:58 pm
Locatie: roelofarendsveen
Contacteer:

Bericht door banisher » wo mar 15, 2006 8:15 pm

Dit is het antwoord wat ik erop krijg: uitverkocht, niet leverbaar.
maar goed het zijn (dacht ik) allemaal limited copies, dus ik zal wel net naast de boot vallen, helaas.
Maar het blijft te proberen.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » wo mar 15, 2006 8:19 pm

banisher schreef:Dit is het antwoord wat ik erop krijg: uitverkocht, niet leverbaar.
maar goed het zijn (dacht ik) allemaal limited copies, dus ik zal wel net naast de boot vallen, helaas.
Maar het blijft te proberen.
http://www.no-colours-records.de/

Die al geprobeerd?
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo mar 15, 2006 8:27 pm

Even mezelf quoten uit het now playing topic over de nieuwe Krieg:
XnegativeX schreef:Krieg - Blue miasma
Het nieuwe album van Krieg. Krieg heeft zich duidelijk laten inspireren door bands als Xasthur en Twilight (waar de bandleider zelf ook in meespeelt). De muziek is stukken trager en minder chaotisch geworden. Krieg klinkt op dit nieuwe album juist zeer dreigend en duister. Geen slechte verandering moet ik zeggen. Al had ik toch best graag hier en daar nog een woeste blastbeat gehoord.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » wo mar 15, 2006 8:31 pm

Plaag schreef:[..]


http://www.no-colours-records.de/

Die al geprobeerd?
Ja, leuk als je 5 maanden op je spul wilt wachten, waarna er een CD blijkt te missen omdat 'ie stiekem allang uitverkocht was toen je 'm bestelde.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo mar 15, 2006 8:31 pm

K. schreef:[..]


Ja, leuk als je 5 maanden op je spul wilt wachten, waarna er een CD blijkt te missen omdat 'ie stiekem allang uitverkocht was toen je 'm bestelde.
Nog nooit problemen gehad met NC...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » wo mar 15, 2006 8:38 pm

the true Thorko schreef:[..]

Nog nooit problemen gehad met NC...
Ik ook niet, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik er maar een keer in mijn heel erg lange leven iets besteld heb. DsO - SMR,C.
Ja.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » wo mar 15, 2006 9:03 pm

De dubbel LP ja.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo mar 15, 2006 9:03 pm

Zarach'Baal'Tharagh doet me denken aan het Poolse Lord of Evil / War88...

Ik mag dat wel.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Lafawijn
Berichten: 904
Lid geworden op: zo aug 07, 2005 6:53 pm
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » wo mar 15, 2006 9:11 pm

No Colours heeft mij ook al eens genaaid... wel laten belaten voor een item die hij nooit gehad heeft.. en pas na de tijd zeggen oh dan krijg je de volgende keer wel een korting...

juist alsof ik daar weer ga bestellen
http://www.Lafawijn-records.tk

Gebruikersavatar
PGH
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 14, 2006 9:17 pm
Locatie: ZH, Nederland

Bericht door PGH » wo mar 15, 2006 9:23 pm

the true Thorko schreef:Zarach'Baal'Tharagh doet me denken aan het Poolse Lord of Evil / War88...

Ik mag dat wel.
Welk album luister je als ik vragen mag?
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo mar 15, 2006 9:24 pm

PGH schreef:[..]

Welk album luister je als ik vragen mag?
De split met Osirion
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
PGH
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 14, 2006 9:17 pm
Locatie: ZH, Nederland

Bericht door PGH » wo mar 15, 2006 9:26 pm

Die ken ik niet. Ik ken zowiezo niet echt veel werk van hem, hij heeft echt iets van +/- 40 demo's opgenomen geloof ik (waarvan er enkele op splits zijn verschenen). Je moet in ieder geval de 'Satans Servants' demo beluisteren van hem. Zo hoort Black Metal te zijn: rauw, chaotisch, zwart, haatvol en obscuur.
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » wo mar 15, 2006 9:30 pm

PGH schreef:Die ken ik niet. Ik ken zowiezo niet echt veel werk van hem, hij heeft echt iets van +/- 40 demo's opgenomen geloof ik (waarvan er enkele op splits zijn verschenen). Je moet in ieder geval de 'Satans Servants' demo beluisteren van hem. Zo hoort Black Metal te zijn: rauw, chaotisch, zwart, haatvol en obscuur.
Dat geloof ik graag... zal d'r eens naar op zoek gaan.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » do mar 16, 2006 10:18 am

banisher schreef:Wie o wie kan mij helpen aan cd's van Ljaa?
Ik heb al aan menig cd winkel gevraagd om het voor mij te bestellen, alleen kunnen zij het niet leveren. (vreemd genoeg).
Dus kent iemand een betrouwbare mailorder die hier cd's van heeft?

Uiteraard heb ik de demo en de daarop volgende mp3's al gehoord, maar wil ze graag origineel.
Voor de geiintresseerden: http://www.ljaa.net/?p=media
Toffe band, lekker zuiver allemaal zit lekker in elkaar en het luisterd erg prettig.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
NvE
Berichten: 444
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 6:38 pm
Locatie: Baarlo
Contacteer:

Bericht door NvE » do mar 16, 2006 7:55 pm

Volgensmij heeft HDG distribution wel cd's van Lja.
http://www.hdgdistribution.cjb.net
don't mistake lack of talent for genius

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » do mar 16, 2006 8:19 pm

Nee,heb juist gekeken.

(Niet dat het voor mij is,maar gewoon ff kijken)

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » do mar 16, 2006 8:58 pm

Scream filled Silence schreef:[..]


Toffe band, lekker zuiver allemaal zit lekker in elkaar en het luisterd erg prettig.
Die beschrijving doet Ljå eigenlijk bijzonder gay klinken, en dat is het niet.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

the2stranger
Berichten: 70
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 3:26 pm

Bericht door the2stranger » do mar 16, 2006 9:16 pm

Iemand bekend met Helrunar?

welke cd is een aanrader, want er staan geen rviews op M-A.?
.....................
Buy My Sperm
Buy My Sperm
Buy My Sperm
.....................

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8451
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » do mar 16, 2006 9:18 pm

the2stranger schreef:Iemand bekend met Helrunar?

welke cd is een aanrader, want er staan geen rviews op M-A.?
Ik heb een nummertje van hun laatste cd gehoord, voor zover ik weet was men er over het algemeen vrij lovend over.
לֹא אעבוד

the2stranger
Berichten: 70
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 3:26 pm

Bericht door the2stranger » do mar 16, 2006 9:24 pm

AmnesJAn schreef:[..]


Ik heb een nummertje van hun laatste cd gehoord, voor zover ik weet was men er over het algemeen vrij lovend over.
Mooi zo, ik hoorde het laatst, en het beviel wel, vooral door dat lekkere smerige barbaars klinkende duitse accent van die zanger.
Dat voegt veel toe aan de muziek.

Misschien maar eens een cd van aanschaffen
.....................
Buy My Sperm
Buy My Sperm
Buy My Sperm
.....................

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do mar 16, 2006 10:02 pm

banisher schreef:Dit is het antwoord wat ik erop krijg: uitverkocht, niet leverbaar.
maar goed het zijn (dacht ik) allemaal limited copies, dus ik zal wel net naast de boot vallen, helaas.
Maar het blijft te proberen.
Heb net de nieuwe van Ljå besteld bij de mailorder van Debemur Morti en die is niet limited.

http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=17730
Laatst gewijzigd door Blood&Ashes op do mar 16, 2006 10:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do mar 16, 2006 10:04 pm

the2stranger schreef:Iemand bekend met Helrunar?

welke cd is een aanrader, want er staan geen rviews op M-A.?
Beide Helrunar albums zijn zeer goed, maar Frostnacht vind ik het beste. Die is ook nog volop verkrijgbaar. Grátr geloof ik niet meer. Of zeer moeilijk.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr mar 17, 2006 11:27 am

Uw onverdeelde aandacht gevraagd voor Orlog.
Orlog komt uit Duitsland en speelt een schitterende vorm van pagan/black metal. De band heeft hun eerste full length met zeer veel geweld over mij uitgebraakt en ik vind dat jullie dat ook moet overkomen.

Sodeju, wat is "Reinigende Feuer" een magistraal album! De ingrediënten waar de band zich van bedient klinken ongetwijfeld niet onbekend in de oren; hun inspiratie putten ze hoorbaar mede uit muziek van black metalbands uit het noorden van Europa, jaren '90. Maar ze vertalen die inspiratie op een zeer overtuigende en eigen wijze. "Reinigende Feuer" bulkt van het mij zo vertrouwd in de oren klinkende melodieuze black ramwerk, afgewisseld door mooie, slepende passages, gitaarsolo's, alles. De muziek is zeer compleet, zeer professioneel uitgevoerd.

Ik zei melodieus, maar ik bedoel niet te. Qua vergelijkingsmateriaal kan je enigszins denken aan Dissection (Storm of the Light's Bane), Dawn, soms ook wat Emperor. Laat die namen je er niet van weerhouden eens even flink aandacht te schenken aan "Reinigende Feuer", zo van 'dat zal wel de zoveelste zijn', want dit album is een echt meesterwerk en ik weet anders ook niet hoe ik het moet zeggen. Die voorbeelden zijn alleen maar een poging om het allemaal enigszins te verduidelijken, want deze black is te goed om een namaaksel te zijn; dit is puur en uit het hart.

Er zijn nog geen samples van dit album te beluisteren, maar een dezer dagen zullen die op de site van Orlogs label gezet worden.
De cd verschijnt officieel op 14 april, maar hij is ongeveer nu al in voorraad bij het label.

http://www.ureuropa.com/label

Echt, koop dit. En gauw. (Vinyl verschijnt later dit jaar.)
Je zal er verslaafd aan raken en het album keer op keer opnieuw draaien.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Lafawijn
Berichten: 904
Lid geworden op: zo aug 07, 2005 6:53 pm
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » vr mar 17, 2006 1:06 pm

Ik ken Helrunar.

doe net vandaag nog een CD ervan op de post..

weg ermee....
http://www.Lafawijn-records.tk

Gebruikersavatar
PGH
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 14, 2006 9:17 pm
Locatie: ZH, Nederland

Bericht door PGH » vr mar 17, 2006 1:41 pm

Ik ben momenteel compleet bezeten door het Duitse Dark Tribe. Deze band is erg ongewaardeerd en verdient zeker de kans om gekend te worden! Als je een album van hun opzet hoor je direct dat deze muziek niet voor iedereen bestemt is. Het is namelijk ronduit gestoord wat hier word neergezet.
Riffs die nog vreemder klinken dan een Blut Aus Nord, vocalen die doen denken aan 'Dictus Te Necare' van Bethlehem maar misschien nog mentaler en nog verschrikkelijker. Het drumwerk is genadeloos.
Ik ken momenteel alleen het album "In Jeraspunta...". De sfeer op dit album is moeilijk te beschrijven en zal voor iedereen waarschijnlijk anders zijn. Het is een trip naar de diepste krochten van de hel, het gestoorde van het menselijk brein.
Deze band is absoluut niet voor mensen die een leuke luisterervaring zoeken, die een CD opzetten als een soort van achtergrondmuziekje. Nee, deze band verdient een hoop aandacht van je aangezien het geheel een 'gestructureerde chaos' is. Ik herhaal: dit is niet voor iedereen. Voor de meeste mensen zal het te 'over-the-top' zijn, te intens en te ondraagelijk. Ik kan ze geen ongelijk geven maar dit is pure zwarte kunst. Black Metal zoals het hoort.

http://www.darktribe.de



Afbeelding
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » vr mar 17, 2006 1:55 pm

In Jeraspunta.. is wel een aardig album ja, alleen vind ik dat het hele gestoorde er na een tijdje wel af is (maar dat is misschien met alle extreme dingen zo). Hun andere album, Geboren an den Ufern des Wahnsinns, vind ik minder goed.

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » vr mar 17, 2006 2:40 pm

Plaag schreef:Uw onverdeelde aandacht gevraagd voor Orlog.
Ah, Ureuropa. Dan mag Odroerir ook wel even worden vermeld. Hun album Goettenlieder van vorig jaar is een aardige plaat geworden met relatief rustige pagan/folk met teksten in het Duits.
In z'n geheel niet denderend, maar met wat meer up-tempo nummers zou het een uitstekend album geworden zijn. De vrouwelijke zang had wat mij betreft weggelaten mogen worden, aangezien de stem van die zanger al 'aanwezig' genoeg is. Ook dit zou beter uit de verf gekomen zijn als er wat meer vaart achter de nummers zat.
Echt een schijfje dat je op moet zetten wanneer je lekker aan het ontspannen bent met een goed boek en een kopje thee.
Met Orlog ben ik nog niet bekend, maar je beschrijving klinkt interessant dus ik zal die nieuwe release eens in de gaten houden.
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » vr mar 17, 2006 3:10 pm

PGH schreef:Ik ben momenteel compleet bezeten door het Duitse Dark Tribe. Deze band is erg ongewaardeerd en verdient zeker de kans om gekend te worden! Als je een album van hun opzet hoor je direct dat deze muziek niet voor iedereen bestemt is. Het is namelijk ronduit gestoord wat hier word neergezet.
Riffs die nog vreemder klinken dan een Blut Aus Nord, vocalen die doen denken aan 'Dictus Te Necare' van Bethlehem maar misschien nog mentaler en nog verschrikkelijker. Het drumwerk is genadeloos.
Ik ken momenteel alleen het album "In Jeraspunta...". De sfeer op dit album is moeilijk te beschrijven en zal voor iedereen waarschijnlijk anders zijn. Het is een trip naar de diepste krochten van de hel, het gestoorde van het menselijk brein.
Deze band is absoluut niet voor mensen die een leuke luisterervaring zoeken, die een CD opzetten als een soort van achtergrondmuziekje. Nee, deze band verdient een hoop aandacht van je aangezien het geheel een 'gestructureerde chaos' is. Ik herhaal: dit is niet voor iedereen. Voor de meeste mensen zal het te 'over-the-top' zijn, te intens en te ondraagelijk. Ik kan ze geen ongelijk geven maar dit is pure zwarte kunst. Black Metal zoals het hoort.

http://www.darktribe.de



Afbeelding
Dit kan ik wel waarderen ja. Op de een of andere manier wel als "Duits" te typeren....prettig dit.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » vr mar 17, 2006 4:11 pm

En vergeet Truppensturm niet.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
PGH
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 14, 2006 9:17 pm
Locatie: ZH, Nederland

Bericht door PGH » vr mar 17, 2006 4:17 pm

Ik had een MP3'tje gehoord daarvan en dat klonk zeker niet verkeerd. Is die 7" (of wat het ook is) ergens te krijgen?
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » vr mar 17, 2006 4:18 pm

zekers, check Ván 'ns. Dat Funeral Procession ben ik ook benieuwd naar.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr mar 17, 2006 5:26 pm

Wat zijn de meningen hier overigens over het Italiaanse Spite Extreme Wing? Ik ben nu hun laatste schijfje "Kosmokrator" aan het beluisteren en ik werd aangenaam verrast hierdoor. Ik verwachtte eigenlijk - afgaande op eerdere omschrijvingen op webzines - een beetje een zweverig album, maar dit blijkt be-hoor-lijk te rossen! Een beetje een mengelmoesje van Setherial en Marduk, maar dan van een iets minder hoog niveau, maar deondanks érg lekker!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr mar 17, 2006 5:35 pm

Plaag schreef:Uw onverdeelde aandacht gevraagd voor Orlog.
Orlog komt uit Duitsland en speelt een schitterende vorm van pagan/black metal. De band heeft hun eerste full length met zeer veel geweld over mij uitgebraakt en ik vind dat jullie dat ook moet overkomen.

Sodeju, wat is "Reinigende Feuer" een magistraal album! De ingrediënten waar de band zich van bedient klinken ongetwijfeld niet onbekend in de oren; hun inspiratie putten ze hoorbaar mede uit muziek van black metalbands uit het noorden van Europa, jaren '90. Maar ze vertalen die inspiratie op een zeer overtuigende en eigen wijze. "Reinigende Feuer" bulkt van het mij zo vertrouwd in de oren klinkende melodieuze black ramwerk, afgewisseld door mooie, slepende passages, gitaarsolo's, alles. De muziek is zeer compleet, zeer professioneel uitgevoerd.

Ik zei melodieus, maar ik bedoel niet te. Qua vergelijkingsmateriaal kan je enigszins denken aan Dissection (Storm of the Light's Bane), Dawn, soms ook wat Emperor. Laat die namen je er niet van weerhouden eens even flink aandacht te schenken aan "Reinigende Feuer", zo van 'dat zal wel de zoveelste zijn', want dit album is een echt meesterwerk en ik weet anders ook niet hoe ik het moet zeggen. Die voorbeelden zijn alleen maar een poging om het allemaal enigszins te verduidelijken, want deze black is te goed om een namaaksel te zijn; dit is puur en uit het hart.

Er zijn nog geen samples van dit album te beluisteren, maar een dezer dagen zullen die op de site van Orlogs label gezet worden.
De cd verschijnt officieel op 14 april, maar hij is ongeveer nu al in voorraad bij het label.

http://www.ureuropa.com/label

Echt, koop dit. En gauw. (Vinyl verschijnt later dit jaar.)
Je zal er verslaafd aan raken en het album keer op keer opnieuw draaien.
mede door uw review ga ik dit werkje zeer zeker binnenkort aan een luisterbeurt onderwerpen.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » vr mar 17, 2006 5:55 pm

Zorya schreef:[..]


Ah, Ureuropa. Dan mag Odroerir ook wel even worden vermeld. Hun album Goettenlieder van vorig jaar is een aardige plaat geworden met relatief rustige pagan/folk met teksten in het Duits.
In z'n geheel niet denderend, maar met wat meer up-tempo nummers zou het een uitstekend album geworden zijn. De vrouwelijke zang had wat mij betreft weggelaten mogen worden, aangezien de stem van die zanger al 'aanwezig' genoeg is. Ook dit zou beter uit de verf gekomen zijn als er wat meer vaart achter de nummers zat.
Echt een schijfje dat je op moet zetten wanneer je lekker aan het ontspannen bent met een goed boek en een kopje thee.
Met Orlog ben ik nog niet bekend, maar je beschrijving klinkt interessant dus ik zal die nieuwe release eens in de gaten houden.
Götterlieder is inderdaad wel een redelijk album en hun debuut Laßt Euch Sagen Aus Alten Tagen is ook wel aardig. De rustigere nummers van Odroerir vind ik eigenlijk ook wel de mindere, ik zou liever een plaat zien met vooral nummers zoals bijvoorbeeld Zwergenschmiede. Die vrouwelijke vocalen mochten ze van mij ook wel weglaten. Maargoed, verder heeft het weinig met black metal te maken.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » vr mar 17, 2006 5:59 pm

nuberus schreef:Dat Funeral Procession ben ik ook benieuwd naar.
De band?

Nou...bespaar je de moeite.
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
Lafawijn
Berichten: 904
Lid geworden op: zo aug 07, 2005 6:53 pm
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » vr mar 17, 2006 6:20 pm

ik heb wel een 7" EP van Orlog...die klinkt wel zeer lekker en ziet er heel mooi uit
http://www.Lafawijn-records.tk

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr mar 17, 2006 6:22 pm

nuberus schreef:En vergeet Truppensturm niet.
Nog steeds niet kunnen vinden. Misschien toch maar eens weer een blinde aankoop doen dan.

Gesloten