Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
-
Kriestof
- Commander Kansloos
-
Contacteer:
Bericht
door Kriestof » vr mar 17, 2006 9:12 pm
Ik had nog nooit van deze band gehoord, tot Tokus me hun nieuwe cd gaf die uitkomt op proglabel InsideOut. Het is een soort rare jamband die live elke keer een andere set aflevert.
Ze schijnen een van de grootst groeiende liveband in de VS te zijn. De band bestaat uit nerds die alles uit hun instrumenten toveren wat ze op het moment maar kunnen verzinnen.
Raar genoeg klinkt hun nieuwe plaat "Safety In Numbers" vrij normaal: een beetje rustige poppy prog.
Ze spelen binnenkort ook drie (!) keer in de Melkweg op het mij onbekende event Jam The Dam.
http://www.jaminthedam.com
Weet iemand iets meer over deze band?
http://www.umphreys.com
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
-
HellcommandeR
Bericht
door HellcommandeR » vr mar 17, 2006 10:19 pm
Ik ken de band van naam. Ik heb een hele tijd geleden, toen hun album "Anchord Drops" verscheen, veel op internet zitten speuren of ik wat muziek kon vinden. Ze hadden alleen wat samples op hun site als ik het me kan heugen. Ik ben net weer even gaan speuren naar het album "Anchor Drops", omdat deze goede recensies kreeg, en heb hem zowaar gevonden op slsk. Tot nu toe vind ik het erg goed klinken!
-
Kriestof
- Commander Kansloos
-
Contacteer:
Bericht
door Kriestof » za mar 18, 2006 9:35 am
Hoe klinkt Anchor Drops? Want ken dus enkel de nieuwe nog te verschijnen plaat.
-
Methilde
-
Contacteer:
Bericht
door Methilde » za mar 18, 2006 2:37 pm
Deze beschrijving klinkt interessant! Ik ga eens kijken/luisteren

-
Damien, son of Lucifer
Bericht
door Damien, son of Lucifer » za mar 18, 2006 3:29 pm
Het enige dat ik ervan weet is dat ik laatst aan één of andere prijsvraag heb meegedaan waarmee ik (volgens mij) dat nieuwe album kon winnen. Op DPRP was dat dacht ik, dus waarschijnlijk zal daar ook wel wat info staan.
[b]DAUDR!![/b]
-
Methilde
-
Contacteer:
Bericht
door Methilde » zo mar 19, 2006 12:52 pm
hmm de MP3 die ze op de site hebben stoort bij mij heel erg, hij speelt lang niet goed af. Meer mensen met dit probleem?
-
HellcommandeR
Bericht
door HellcommandeR » zo mar 19, 2006 1:29 pm
Kristof schreef:Hoe klinkt Anchor Drops? Want ken dus enkel de nieuwe nog te verschijnen plaat.
De muziek is vrij rustig te noemen. Er is wel veel plaats om te laten horen wat de heren op de instrumenten kunnen. Toch schrijven ze songs die niet verzanden in onnozel gepiel, maar met kop en staart...maar ook met wat gepiel. Ik ben zelf niet zo bekend in het prog-wereldje, maar ik zou het wel in dat "hokje" zetten. Maar daar verschillen de meningen ook weer over aangezien "prog" ook weer een defenitie opzich is. Het jam-gevoel heeft de muziek wel, alleen kan ik dat niet echt duidelijk onder woorden brengen, sommige stukken muziek hebben gewoon een soort gevoel over zich.
-
Kriestof
- Commander Kansloos
-
Contacteer:
Bericht
door Kriestof » za mar 25, 2006 10:09 am
-
Damien, son of Lucifer
Bericht
door Damien, son of Lucifer » zo mar 26, 2006 10:44 pm
Damien, son of Lucifer schreef:Het enige dat ik ervan weet is dat ik laatst aan één of andere prijsvraag heb meegedaan waarmee ik (volgens mij) dat nieuwe album kon winnen. Op DPRP was dat dacht ik, dus waarschijnlijk zal daar ook wel wat info staan.
Hehe, en nog gewonnen ook

.
You have won the following prize in our Umphrey's McGee competition:
- Special promo sampler with tracks from Anchor Drops and Safety In Numbers and six live tracks which are unavailable on regular CDs!
Dus binnenkort kan ik er vast meer over vertellen

.
[b]DAUDR!![/b]
-
Kriestof
- Commander Kansloos
-
Contacteer:
Bericht
door Kriestof » vr mar 31, 2006 9:54 pm