Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » vr mar 17, 2006 6:34 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Nog steeds niet kunnen vinden. Misschien toch maar eens weer een blinde aankoop doen dan.
Hier een sample van het nummer After Conquering, kwam ik toevallig laatst eens tegen. Maar volgens mij heet de band Sturmtruppen, en de EP Truppensturm...
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr mar 17, 2006 6:54 pm

Baldurs Tod schreef:Hier een sample van het nummer After Conquering, kwam ik toevallig laatst eens tegen. Maar volgens mij heet de band Sturmtruppen, en de EP Truppensturm...
Ja, dat wist ik al lang. 't Is de demo die ik niet kan vinden.

:edit:
Om te downloaden dus. Ik luister een album liever eerst voor ik het aan schaf.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr mar 17, 2006 7:17 pm

Draconian schreef:Wat zijn de meningen hier overigens over het Italiaanse Spite Extreme Wing? Ik ben nu hun laatste schijfje "Kosmokrator" aan het beluisteren en ik werd aangenaam verrast hierdoor. Ik verwachtte eigenlijk - afgaande op eerdere omschrijvingen op webzines - een beetje een zweverig album, maar dit blijkt be-hoor-lijk te rossen! Een beetje een mengelmoesje van Setherial en Marduk, maar dan van een iets minder hoog niveau, maar deondanks érg lekker!
Leuke band ja, die nog niet gehoord maar ouder werk heeft ook wel wat Limbonic Art-invloeden.
PGH schreef:Ik ben momenteel compleet bezeten door het Duitse Dark Tribe. Deze band is erg ongewaardeerd en verdient zeker de kans om gekend te worden! Als je een album van hun opzet hoor je direct dat deze muziek niet voor iedereen bestemt is. Het is namelijk ronduit gestoord wat hier word neergezet.
Riffs die nog vreemder klinken dan een Blut Aus Nord, vocalen die doen denken aan 'Dictus Te Necare' van Bethlehem maar misschien nog mentaler en nog verschrikkelijker. Het drumwerk is genadeloos.
Ik ken momenteel alleen het album "In Jeraspunta...". De sfeer op dit album is moeilijk te beschrijven en zal voor iedereen waarschijnlijk anders zijn. Het is een trip naar de diepste krochten van de hel, het gestoorde van het menselijk brein.
Deze band is absoluut niet voor mensen die een leuke luisterervaring zoeken, die een CD opzetten als een soort van achtergrondmuziekje. Nee, deze band verdient een hoop aandacht van je aangezien het geheel een 'gestructureerde chaos' is. Ik herhaal: dit is niet voor iedereen. Voor de meeste mensen zal het te 'over-the-top' zijn, te intens en te ondraagelijk. Ik kan ze geen ongelijk geven maar dit is pure zwarte kunst. Black Metal zoals het hoort.

http://www.darktribe.de



Afbeelding
Gave omschrijving, straks een luisteren.

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » vr mar 17, 2006 8:14 pm

sanguis schreef:[..]


mede door uw review ga ik dit werkje zeer zeker binnenkort aan een luisterbeurt onderwerpen.
Via die link kom je wel op een 'enge' website zeg:
"Det Germanske Folket - Musikverlag für Kultur, tradition & Mythologie"
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

FrisianFreedom
Berichten: 311
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 10:18 am
Contacteer:

Bericht door FrisianFreedom » vr mar 17, 2006 8:32 pm

Schafe :!:
[img]http://www.corrupt.org/transcendence/forum/yabbfiles/Templates/Forum/default/transcendence.jpg[/img]
[b][url=http://WWW.CORRUPT.ORG]CORRUPT.ORG[/url][/b]

[b][url=http://www.anus.com]AMERICAN NIHILIST UNDERGROUND SOCIETY[/url][/b]

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » vr mar 17, 2006 9:05 pm

Sater schreef:[..]


De band?

Nou...bespaar je de moeite.
Welke band bedoel jij?

http://www.funeralprocession.net/downlo ... r_edit.mp3

Dit stuk vind ik op zich niet verkeerd klinken en ik zal me de moeite zeker niet besparen.
Laatst gewijzigd door nuberus op vr mar 17, 2006 9:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » vr mar 17, 2006 9:13 pm

Baldurs Tod schreef:[..]

Hier een sample van het nummer After Conquering, kwam ik toevallig laatst eens tegen. Maar volgens mij heet de band Sturmtruppen, en de EP Truppensturm...
"Sturmtruppen released a tape 1997 and a CDR in 2000, so it is no wonder that you did not get aware of them. Because of the existence of an
homonymous NS band the name has been slightly changed into
"Truppensturm" for this release and in my opinion the new name fits far
better... "

Aldus Sveinn van Ván....
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » vr mar 17, 2006 9:49 pm

Meltdown schreef:[..]


Die beschrijving doet Ljå eigenlijk bijzonder gay klinken, en dat is het niet.
klopt, maar ik doelde daar niet op, Ljå is wel degelijk een zeer goed stuk black metal, maar het klinkt gewoon erg lekker degelijk, niet over the top, maar toch strak degelijk met de nodige ruimte voor duisterheid.

Ik kan uiteraard ook wel volstaan met een beschrijving als: Een band die zeer moeilijk te beschrijven is, de muziekale kruistocht voert u langs de diepte dalen van een getergde ziel, een onmetelijk stuk duisterheid, eenzaamheid, haat en afgunst openbaart zich in dit stuk muziek om de luisteraar te vervoeren langs afgronden van bitterheid al nederdalend in de kolkende spiraal van een onafwendbaar falen... maar dat leek mij niet gepast.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » vr mar 17, 2006 10:04 pm

Hehehe, dat klinkt eigenlijk als de typische gemiddelde beschrijving in dit topic, dus doe maar. ;)
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » vr mar 17, 2006 10:10 pm

Meltdown schreef:Hehehe, dat klinkt eigenlijk als de typische gemiddelde beschrijving in dit topic, dus doe maar. ;)
Ok dan doe ik dat voortaan, als ik dan wel serieus genomen wordt lijkt me dat geschikter. Ik moet natuurlijk mijn alom grote grimmigheid in deze duistere dagen zien te handhaven en daar mag een keus in schrijfstijl natuurlijk geen afbreuk aan doen... maar dat terzijde,

Dat Dark Tribe is zeker de moeite om eens verder te beluisteren, ik heb zojuist die samples beluisterd, klinkt allemaal wel aardig/grimmig enzo...
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
PGH
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 14, 2006 9:17 pm
Locatie: ZH, Nederland

Bericht door PGH » vr mar 17, 2006 10:30 pm

Momenteel zit ik alleen thuis, in een somber verlichte kamer, met Silencer op een acceptabel luid volume. Wat hier word neergezet is misschien wel het meest depressieve en ziekste album dat ik ooit heb gehoord. Met depressief bedoel ik dan ook echt depressief en niet 'depressief' zoals Xasthur en dergelijken. "Death - Pierce Me" is gitzwart en kil.
De monotone en donkere riffs, de afschuwelijke vocalen (in positieve zin)... Dit is muziek dat echt is. Geen nep imago, maar het is echt. Dat maakt dit album zo'n helse ervaring. Nattramn, de zanger van Silencer, heeft in mijn opinie een van de meest originele en gemartelde vocalen in de Black Metal kringen. De meeste mensen zullen waarschijnlijk beginnen te lachen als ze voor het eerst zijn stemgeluid horen maar als je dit album meer begint te luisteren zal je tot de conclusie komen dat dit persoon het niet met moeite doet. Deze man weet zich geen raad meer, hij zit in de diepste depressie. Zijn spontane uitspattingen doen me soms opschrikken en geven me rillingen door m'n hele lichaam. Pure zwartgallige emotie. Voor de zwakkelingen onder jullie raad ik je aan dit album niet te beluisteren. Voor degene die een van de meest extreme en ziekelijkste albums ooit zoeken: probeer dit eens.


Afbeelding
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » vr mar 17, 2006 10:32 pm

Misschien een blasfemeuze vraag in een black metal topic, marreh, mp3tje? Ik wil het nou wel eens horen. Zo erg kan het nooit zijn.
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
PGH
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 14, 2006 9:17 pm
Locatie: ZH, Nederland

Bericht door PGH » vr mar 17, 2006 10:36 pm

Tja, misschien voor jou niet nee. Je bent vast weer eentje die het alleen voor de bovenste laag muziek luistert en niet dieper graaft. Zonde.
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr mar 17, 2006 10:42 pm

Jammer dat er maar 1 CD is, that is.

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » vr mar 17, 2006 10:43 pm

PGH schreef:Tja, misschien voor jou niet nee. Je bent vast weer eentje die het alleen voor de bovenste laag muziek luistert en niet dieper graaft. Zonde.
Eh, leg uit... Ik zat meer te denken aan andere definities enzo, maar goed...
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
PGH
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 14, 2006 9:17 pm
Locatie: ZH, Nederland

Bericht door PGH » vr mar 17, 2006 10:46 pm

Dit album is niet voor iedereen. Ik zou graag een MP3'tje voor je willen posten alleen weet ik niet zo gauw een goede uploadsite waar je niet zoveel moeite hoeft te doen.

Om even terug te komen op je vraag: stel dat je die MP3 beluistert had en je kwam terug in deze topic en je zei "damn, wat een kutmuziek" na het één keertje beluistert te hebben heb je niet genoeg moeite gedaan om het te beluisteren. Een album als "Death - Pierce Me" vergt een hoop tijd om volledig te kunnen waarderen.
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » vr mar 17, 2006 10:48 pm

Nee man! Ik probeer muziek echt wel een paar keer te luisteren en kijken of waardering groeit. Zoek het Nunwhore Commando 666 topic en zie bewijs :roll:

Probeer eens www.yousendit.com .
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
PGH
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 14, 2006 9:17 pm
Locatie: ZH, Nederland

Bericht door PGH » vr mar 17, 2006 10:59 pm

Audiophile: check je PM!
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » vr mar 17, 2006 11:06 pm

Yeah! Ik zit nou op 3 min ongeveer. Gaaf sfeertje!
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
PGH
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 14, 2006 9:17 pm
Locatie: ZH, Nederland

Bericht door PGH » vr mar 17, 2006 11:09 pm

Het is krankzinnig materiaal, misschien wel het beste Black Metal album ooit gemaakt.
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za mar 18, 2006 1:33 am

Krankzinnig is het zeker, net als die kerel zelf trouwens, want die slijt z'n dagen tegenwoordig in een gesloten inrichting. Schijnt.

Vaak is het hier een beetje een tweestrijd wanneer ik naar z'n gegil luister. De ene kant van me wil hartelijk lachen, de andere kan het niet zelfs al zou hij het willen. Dat is geen schizofrenie, dat is luisteren naar een man die absurdisme geloofwaardig maakt. Death - Pierce Me is een geloofwaardig album. Of het ook het beste ooit is, kan ik niet zeggen, maar uniek is het wel. Het sfeertje valt eerder paniekerig dan depressief te noemen, radeloos, iets wat PGH ook al opmerkte. Zoiets als zwaar claustrofobisch zijn en opgesloten zitten in een lift. Silencer bestaat dan ook niet uit een zooitje trage zompriffs zoals genoemde Xasthur om depri over te komen, maar klinkt opvallend helder en kent een goed stel versnellingen. Silencer wil dit niet, Silencer wil hier weg. Silencer is volledig in paniek.

Hee, kijk, daar gaan we weer met de diepe verhalen, haha.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Bericht door Manannán » za mar 18, 2006 10:22 am

Hmm ik heb een nummer van dat album en ik kan me niet onttrekken aan het feit dat ik het gevoel heb dat ik naar Grover in een black metal band luister. Op een gegeven moment gaat 'ie huilen en dan kom ik echt niet meer bij hoor. Het is gewoon een kwestie van smaak.
Dat met die gesloten inrichting zal ongetwijfeld weer een of ander stoer broodje aapverhaal zijn trouwens.
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

Gebruikersavatar
PGH
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 14, 2006 9:17 pm
Locatie: ZH, Nederland

Bericht door PGH » za mar 18, 2006 11:51 am

Het is tenminste een band die de grens van ultieme ziekheid heeft bereikt en geen grapbands als Stalaggh bijvoorbeeld.
Dat je misschien begint te lachen bij de vocalen van Nattramn kan ik nog inkomen maar hoeveel keer heb je dat album van begin tot eind geluistert? Nogmaals: het vergt een hoop tijd om die muziek te kunnen begrijpen en te kunnen voelen. Als ik naar "Death - Pierce Me" luister voel ik de laatste beetjes leven uit me wegstromen. De monotone gitzwarte riffs en de vocalen doen het voor mij.
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11742
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za mar 18, 2006 12:23 pm

Godver, ik heb idd nog nooit zoiets gehoord. Geniaal ziek. Die vocalen zijn alles behalve lachwekkend, ik krijg er de stuipen van, tering. Angstaanjagend. Ik zou bijna zeggen dat het goed is dat ie in een gesticht zit, want deze muziek werkt behoorlijk besmettelijk. Muzikaal is het overigens ook heerlijk, verdomme eindelijk weer eens een allesvernietigende muur van compromisloze BM.
Erg gaaf.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » za mar 18, 2006 12:34 pm

Nou ben ik toch ook erg benieuwd geworden.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11742
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za mar 18, 2006 12:36 pm

sanguis schreef:Nou ben ik toch ook erg benieuwd geworden.

Niets lievers op een helder blauwe zaterdagochtend, hehe.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » za mar 18, 2006 12:48 pm

nuberus schreef:[..]


Welke band bedoel jij?

http://www.funeralprocession.net/downlo ... r_edit.mp3

Dit stuk vind ik op zich niet verkeerd klinken en ik zal me de moeite zeker niet besparen.
Ja die!

Heb ze een keer gezien, vond het maar pipo's
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za mar 18, 2006 2:16 pm

Na alle reacties over Silencer gelezen te hebben weet ik nog niets. Het enige dat ik lees zijn een stel clichématige, nietszeggende omschrijvingen. Hoe klinkt het nu echt?

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11742
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za mar 18, 2006 2:18 pm

Blood&Ashes schreef:Na alle reacties over Silencer gelezen te hebben weet ik nog niets. Het enige dat ik lees zijn een stel clichématige, nietszeggende omschrijvingen. Hoe klinkt het nu echt?

Een behoorlijk twisted papje van Xasthur, Nortt, Burzum en Forgotten Tomb. En een vleugje Shining uiteraard, daar de bassist erin zit.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za mar 18, 2006 2:20 pm

Blood&Ashes schreef:Na alle reacties over Silencer gelezen te hebben weet ik nog niets. Het enige dat ik lees zijn een stel clichématige, nietszeggende omschrijvingen. Hoe klinkt het nu echt?
Ga luisteren dan, heumaeu.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
PGH
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 14, 2006 9:17 pm
Locatie: ZH, Nederland

Bericht door PGH » za mar 18, 2006 2:23 pm

Blood&Ashes schreef:Na alle reacties over Silencer gelezen te hebben weet ik nog niets. Het enige dat ik lees zijn een stel clichématige, nietszeggende omschrijvingen. Hoe klinkt het nu echt?
Laat maar. Je hoeft het al niet meer te luisteren. Het is toch allemaal cliché.
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za mar 18, 2006 2:34 pm

PGH schreef:Laat maar. Je hoeft het al niet meer te luisteren. Het is toch allemaal cliché.
Je zou natuurlijk ook een korte, krachtige omschrijving kunnen geven. Met een paar samples er bij. Daar heb je tenminste iets aan, in tegenstelling tot zo'n lulverhaal.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11742
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za mar 18, 2006 2:37 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Je zou natuurlijk ook een korte, krachtige omschrijving kunnen geven. Met een paar samples er bij. Daar heb je tenminste iets aan, in tegenstelling tot zo'n lulverhaal.
Ach man, houd toch je bakkes. De beschrijving van PGH heeft mij juist nieuwsgierig gemaakt naar de band. Dergelijke beschrijvingen zijn juist erg handig, vooral bij dit soort bands. Altijd dat gezeik.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » za mar 18, 2006 2:41 pm

Blood&Ashes schreef:Na alle reacties over Silencer gelezen te hebben weet ik nog niets. Het enige dat ik lees zijn een stel clichématige, nietszeggende omschrijvingen. Hoe klinkt het nu echt?
Vaak wordt er gerefereerd aan Ildjarn, maar daar heeft Silencer helemaal niets weg van...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za mar 18, 2006 3:47 pm

Amibor schreef:[..]


Ach man, houd toch je bakkes. De beschrijving van PGH heeft mij juist nieuwsgierig gemaakt naar de band. Dergelijke beschrijvingen zijn juist erg handig, vooral bij dit soort bands. Altijd dat gezeik.
En al helemaal dat gezeik over 'hoe het klinkt'. Ik word daar altijd zo moe van, moeten bedenken als wat voor een mix van welke bands de betreffende band nú weer valt te omschrijven. Niet alles ligt overal namelijk bovenop. Silencer is ijzersterk, maar geen duidelijke versmelting van wat dan ook.

Wij weergeven als vervanging oprecht (juist eikel, oprecht, ik zit hier niet van me af te zwetsen, daar vind ik dit topic namelijk niet voor bedoeld) het gevoel, het sentiment dat deze band uitbraakt, onderwijl aardig in te gaan op de minstens speciale zang en de muzikale en ideologische verhouding tot Xasthur-achtige bands, omdat dat simpelweg veel belangrijker is dan wat invloeden. Is dat niet genoeg? Genoeg om je interesse te wekken, om zelf op onderzoek uit te willen gaan? Is dat gevoel juist niet waar het in deze muziek om draait, in plaats van zeker te willen worden gesteld of je het op het eerste gehoor wel allemaal 'heerschend' gaat vinden via een vergezochte beschrijving van de voorbeelden die de band muzikaal wel zou kunnen hebben maar waar je vaak geen reet aan hebt omdat niet iedere band voor kloon speelt? Pech dan, ik zal er geen moment van wakker liggen.

Er zijn tegenwoordig zat middelen om te weten te komen of iets je wel ligt alvorens het aan te schaffen. Gebruik die dan ook, als je aandacht getrokken is. Ik zal heus niet zeggen dat PHG geen sampletjes in z'n post had mogen zetten, maar kom nou niet meteen zo zeiken als dat níet zo is. De gemakzucht straalt er vanaf.
Laatst gewijzigd door Meltdown op za mar 18, 2006 4:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11742
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za mar 18, 2006 4:05 pm

Precies.

En je mag nog blij zijn dat hier bands worden beschreven, want het is ook wel eens sport geweest om zo veel mogelijk obscure namen neer te pleuren, en dat had je dus echt geen drol aan.
Ik denk dat het BM-topic op het moment een van de meest informatieve topics is als het gaat om bands en albums.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » za mar 18, 2006 7:11 pm

Meltdown schreef:Krankzinnig is het zeker, net als die kerel zelf trouwens, want die slijt z'n dagen tegenwoordig in een gesloten inrichting. Schijnt.

Vaak is het hier een beetje een tweestrijd wanneer ik naar z'n gegil luister. De ene kant van me wil hartelijk lachen, de andere kan het niet zelfs al zou hij het willen. Dat is geen schizofrenie, dat is luisteren naar een man die absurdisme geloofwaardig maakt. Death - Pierce Me is een geloofwaardig album. Of het ook het beste ooit is, kan ik niet zeggen, maar uniek is het wel. Het sfeertje valt eerder paniekerig dan depressief te noemen, radeloos, iets wat PGH ook al opmerkte. Zoiets als zwaar claustrofobisch zijn en opgesloten zitten in een lift. Silencer bestaat dan ook niet uit een zooitje trage zompriffs zoals genoemde Xasthur om depri over te komen, maar klinkt opvallend helder en kent een goed stel versnellingen. Silencer wil dit niet, Silencer wil hier weg. Silencer is volledig in paniek.

Hee, kijk, daar gaan we weer met de diepe verhalen, haha.
Al die omschrijvingen maken me wel benieuwd naar dat Silencer, maar wat mij dus opvalt, is dat iedereen ineens over Xasthur loopt te zeiken, terwijl het een jaar geleden een complete hype was. Nu ben ik niet zo bekend met het werk van Xasthur, maar de paar albums die ik ken, vind ik nog altijd erg goed klinken.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za mar 18, 2006 7:43 pm

Ik heb Xasthur nooit echt iets aangevonden. Te langdradig zonder echt iets met m'n hoofd te flikken.

Maar ik wil niet beweren dat Malefic zijn muziek niet zou mogen maken of dat het totale nepperij is omdat hij misschien níet volledig ontoerekeningsvatbaar is (hoewel het waarschijnlijk ook niet het vrolijkste ventje is dat hier rondloopt, ik heb geen flauw idee), alleen dat Silencer nog een behoorlijk eind geloofwaardiger op me overkomt. En dat dus zonder gebruik te hoeven maken van expliciete traagheid, een cliché-methode om muziek neerslachtig te doen klinken. Heus geen vereiste, maar wel een kwaliteit die het geheel nog wat vreemder maakt om naar te luisteren.

De enige die echt iets tegen Xasthur lijkt te hebben, is PHG. Maar die is nieuw, dus hoort 'ie ook niet bij het cluppie Xasthur vereerders van een tijdje terug en weet hij daar ook niets vanaf. Nou ja, tenzij hij meegelezen heeft, maar bla.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » za mar 18, 2006 7:58 pm

Die omschrijving van Silencer klinkt in ieder geval interessant, hoewel ik momenteel meer kan genieten van stevige rosblack á la Setherial en Thy Primordial.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » za mar 18, 2006 9:40 pm

Tegen mensen die Silencer! roepen, zeg ik altijd dat ze voor de gein eens Malvery moeten opzoeken. Dat is pas een bittere pil.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » zo mar 19, 2006 11:54 am

En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » zo mar 19, 2006 12:01 pm

en Zarach'Baal'Tharagh uiteraard. Gestoord.
Sturmtruppen ook ja.

Laatst hoorde ik ook een nummer van Kermania - Ich bin Gott, allicht is er iemand wat bekender met deze band?

http://www.wod-van.de/Bands/Kermania/Ke ... 20Gott.mp3
Laatst gewijzigd door nuberus op zo mar 19, 2006 12:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » zo mar 19, 2006 12:18 pm

en nu ik toch bezig ben, even dit demomateriaal onder de aandacht brengen:

http://www.crossdenied.altpro.net

De demo is te downloaden en behoudens de blikkerige en overgetriggerde drumsound, vind ik dit tóch een retegoede demo. Vooral het titelnummer heeft al de elementen, black, death en een frisse blik wat deze demo zo goed maakt.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo mar 19, 2006 12:30 pm

nuberus schreef:Laatst hoorde ik ook een nummer van Kermania - Ich bin Gott, allicht is er iemand wat bekender met deze band?

http://www.wod-van.de/Bands/Kermania/Ke ... 20Gott.mp3
Helaas niet. Ik ben er al een tijdje naar op zoek.

Gebruikersavatar
Dark Angel
Berichten: 1679
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 4:37 pm
Locatie: amersfoort

Bericht door Dark Angel » zo mar 19, 2006 12:31 pm

khold:

sinds kort heb ik deze band ontdekt en ik vind het zelf echt helemaal geweldig! die riffjes en melodieen , krijg er gewoon kippevel van als ik het hoor!

ik heb nu de cd krek, maar heeft iemand misschien een aanrader voor mij welke cd ik nog meer van deze band kan aanschaffen?!
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y43/fetusgirl/storm.jpg[/img]

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » zo mar 19, 2006 12:35 pm

Dark Angel schreef:khold:

sinds kort heb ik deze band ontdekt en ik vind het zelf echt helemaal geweldig! die riffjes en melodieen , krijg er gewoon kippevel van als ik het hoor!

ik heb nu de cd krek, maar heeft iemand misschien een aanrader voor mij welke cd ik nog meer van deze band kan aanschaffen?!
Khold? Geweldig? Kippenvel? Nee.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Dark Angel
Berichten: 1679
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 4:37 pm
Locatie: amersfoort

Bericht door Dark Angel » zo mar 19, 2006 12:37 pm

oww, nou ja, smaken verschillen zullen we maar zeggen haha
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y43/fetusgirl/storm.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Lafawijn
Berichten: 904
Lid geworden op: zo aug 07, 2005 6:53 pm
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » zo mar 19, 2006 12:46 pm

wat heeft die Kermania schijt vocals.
http://www.Lafawijn-records.tk

Gebruikersavatar
PGH
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 14, 2006 9:17 pm
Locatie: ZH, Nederland

Bericht door PGH » zo mar 19, 2006 1:32 pm

Lafawijn schreef:wat heeft die Kermania schijt vocals.
Jij kunt je mening ook niet echt voorzien van argumenten he?
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:

Gebruikersavatar
Lafawijn
Berichten: 904
Lid geworden op: zo aug 07, 2005 6:53 pm
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » zo mar 19, 2006 1:38 pm

het zijn geen eens vocals, het klinkt meer als gekraak.

Ik vind dat vocals niet moeten klinken als een radiofrequentie die naast de zender zit, maar als een mooie scream of grunt

zo genoem beargumenteerd?
http://www.Lafawijn-records.tk

Gesloten