Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » zo mar 19, 2006 1:41 pm

Ik ben van mening Dat Zyklon - B nog maar eens een full-length album op moet nemen. Tering, wat rost "Blood Must Be Shed" hard!

Amibor

Bericht door Amibor » zo mar 19, 2006 1:45 pm

Dat ding heb ik verdomme nog niet eens gehoord. Wie waren 't ookalweer? Samoth, Frost en Insahn toch?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

K.

Bericht door K. » zo mar 19, 2006 1:46 pm

Ja, en Aldrahn van Dodheimsgard.

Goed MCDtje is dat, heb mijne ooit eens weggedaan voor een trade, maar ik koop 'm nog wel eens.

nuberus

Bericht door nuberus » zo mar 19, 2006 4:04 pm

Dark Angel schreef:oww, nou ja, smaken verschillen zullen we maar zeggen haha
Gelukkig wel. Maar vind je Khold echt niet te saai?
En de man zal heersen.

Amibor

Bericht door Amibor » zo mar 19, 2006 4:09 pm

Ik moet zeggen dat ik Krek niet gehoord heb, maar Masterpiss of Pain en Phantom waren toch wel behoorlijk saaie platen ja.
een haiku is een
nietszeggend te zijn

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo mar 19, 2006 4:22 pm

Vanavond naar Endstille, ben erg benieuwd wat de heren er live van gaan bakken.

The Chosen

Bericht door The Chosen » zo mar 19, 2006 4:49 pm

K. schreef:Ja, en Aldrahn van Dodheimsgard.

Goed MCDtje is dat, heb mijne ooit eens weggedaan voor een trade, maar ik koop 'm nog wel eens.
Over Dodheimsgard, weet iemand wanneer dat nieuwe album nou eens komt. Hopelijk borduren ze verder op de stijl van 666 International.

Master of Horror

Bericht door Master of Horror » zo mar 19, 2006 4:51 pm

Iemand hier wel is gehoord van de band Hordes of Nebulah? Ik vind deze gasten wel behoorlijk beuken.

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » zo mar 19, 2006 5:04 pm

The Chosen schreef:[..]

Over Dodheimsgard, weet iemand wanneer dat nieuwe album nou eens komt. Hopelijk borduren ze verder op de stijl van 666 International.
Dat vraag ik me dus ook af......het is al een eeuwigheid geleden dat z wat uitgebracht hebben!

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » zo mar 19, 2006 5:28 pm

Dark Angel schreef:khold:

sinds kort heb ik deze band ontdekt en ik vind het zelf echt helemaal geweldig! die riffjes en melodieen , krijg er gewoon kippevel van als ik het hoor!

ik heb nu de cd krek, maar heeft iemand misschien een aanrader voor mij welke cd ik nog meer van deze band kan aanschaffen?!
Zoals Nuub al zegt is Khold in feite extreem boring, maar ik moet toegeven dat ik het zelf ooit ook wel redelijk gaaf vond. Dat gevoel vervliegt alleen nogal snel. (als je de cd meer dan 2x draait)

Phantom is nog wel een redelijke cd om 1x in de twee jaar ofzo te draaien.

Dark Angel

Bericht door Dark Angel » zo mar 19, 2006 6:39 pm

nuberus schreef:[..]

Gelukkig wel. Maar vind je Khold echt niet te saai?
khold is misschien wat rustig maar die riffjes, die doen het juist bij me!

@ zwarte krijser, dank je voor het advies! voor de afwisseling vind ik het een leuk bandje
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y43/fetusgirl/storm.jpg[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mar 19, 2006 6:48 pm

Khold vind ik ook maar vrij saai en voorspelbaar. Toen ze in het voorprogramma van satyricon stonden, hield ik het ook maar drie nummers uit.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Audiophile

Bericht door Audiophile » zo mar 19, 2006 8:33 pm

Amibor schreef:Godver, ik heb idd nog nooit zoiets gehoord. Geniaal ziek. Die vocalen zijn alles behalve lachwekkend, ik krijg er de stuipen van, tering. Angstaanjagend. Ik zou bijna zeggen dat het goed is dat ie in een gesticht zit, want deze muziek werkt behoorlijk besmettelijk. Muzikaal is het overigens ook heerlijk, verdomme eindelijk weer eens een allesvernietigende muur van compromisloze BM.
Erg gaaf.
Mee eens, die gast lijkt af en toe in janken uit te barsten. Ik heb die hele cd even gedownd. Dit trek ik goed! Verassend.
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

the_dying

Bericht door the_dying » zo mar 19, 2006 9:46 pm

HellcommandeR schreef:Ik ben van mening Dat Zyklon - B nog maar eens een full-length album op moet nemen. Tering, wat rost "Blood Must Be Shed" hard!
Is er eigenlijk een muzikaal verschil tussen Zyklon en de Zyklon-B periode?
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

the_dying

Bericht door the_dying » zo mar 19, 2006 9:47 pm

zwarte krijser schreef:[..]

Zoals Nuub al zegt is Khold in feite extreem boring, maar ik moet toegeven dat ik het zelf ooit ook wel redelijk gaaf vond. Dat gevoel vervliegt alleen nogal snel. (als je de cd meer dan 2x draait)

Phantom is nog wel een redelijke cd om 1x in de twee jaar ofzo te draaien.
Klopt perfect! Ik vind Khold een vette band, maar als ik een nummer voor de helft heb gehoord, is het tweede deel ervan overbodig.
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

The Chosen

Bericht door The Chosen » zo mar 19, 2006 9:47 pm

Ja nogal, Zyklon-B is echt rossende black terwijl Zyklon meer Death metal invloeden heeft.

Amibor

Bericht door Amibor » zo mar 19, 2006 9:52 pm

Het idee voor een bandnaam zal wellicht bij Samoth wat zijn blijven hangen, maar verder hebben de bands echt totaal niets met elkaar te maken. Zyklon zou ik eerder industriele death met BM-invloeden noemen, dan andersom.
een haiku is een
nietszeggend te zijn

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » zo mar 19, 2006 9:54 pm

the_dying schreef:[..]

Klopt perfect! Ik vind Khold een vette band, maar als ik een nummer voor de helft heb gehoord, is het tweede deel ervan overbodig.
Tulus vond ik beter...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Ravenous

Bericht door Ravenous » ma mar 20, 2006 12:37 am

Wat vind men hier van de Finse band Horna? Ik luister op dit moment naar Sudentaival, het album uit 2001.
Vanaf de eerste paar seconden word je het album ingezogen door de rossende drums, de agressieve en tegelijk melodieuze riffs en het geweldige geblèr van de heer Corvus. In Black metal sodomy ontbreekt het geschreeuw, maar wordt er meer in een ouderwets Venom / Bathory-achtige manier "gezongen". De daarop volgende nummers rossen weer flink door waarna er gas terug genomen wordt met Skaldiriimu. Kun Synkkä Ikuisuus Avautuu wordt er razendsnel doorheen gejaagd terwijl het daarop volgende Hautajaisyö het wat rustiger aan doet, dit nummer doet me overigens hier en daar wat aan Dissection denken. Ook Noidanloitsu is wat trager en uiteindelijk wordt het album na 42 minuten afgesloten met Vihasta ja arvista.

Mijn excuses voor de waarschijnlijk ietwat slechte review, reviews schrijven is niet bepaald een dagelijkse bezigheid voor me.

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » ma mar 20, 2006 1:37 am

Ik vind hun laatste CD (met de godvergeten achterlijke naam Envaatnags Eflos Solf Esgantaavne) een stuk beter dan Sudentaival, vooral qua atmosfeer. En ja, dat is een redelijke dooddoener, maar toch

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma mar 20, 2006 7:49 am

Ravenous schreef:Wat vind men hier van de Finse band Horna? Ik luister op dit moment naar Sudentaival, het album uit 2001.
Vanaf de eerste paar seconden word je het album ingezogen door de rossende drums, de agressieve en tegelijk melodieuze riffs en het geweldige geblèr van de heer Corvus. In Black metal sodomy ontbreekt het geschreeuw, maar wordt er meer in een ouderwets Venom / Bathory-achtige manier "gezongen". De daarop volgende nummers rossen weer flink door waarna er gas terug genomen wordt met Skaldiriimu. Kun Synkkä Ikuisuus Avautuu wordt er razendsnel doorheen gejaagd terwijl het daarop volgende Hautajaisyö het wat rustiger aan doet, dit nummer doet me overigens hier en daar wat aan Dissection denken. Ook Noidanloitsu is wat trager en uiteindelijk wordt het album na 42 minuten afgesloten met Vihasta ja arvista.

Mijn excuses voor de waarschijnlijk ietwat slechte review, reviews schrijven is niet bepaald een dagelijkse bezigheid voor me.
Ik heb een paar albums van Horna op mp3 gehad en ik kan me nog herinneren dat dat inderdaad behoorlijk gave meuk was. Als ik me goed herinner, waren er ook wel wat Impaled Nazarene-invloeden terug te horen. In ieder geval een band waarvan ik nog altijd eens wat wil aanschaffen, maar waar dat op de één of andere manier nooit van komt.

Ik heb gisteren overigens nog eens Of Great Eternity van Judas Iscariot opgezet en om heel eerlijk te zijn, weet dat album me toch niet meer echt te pakken. Het klinkt allemaal te rommelig, te ongeïnspireerd. De strot van Akhenaten is wel zeker een pluspunt, maar qua songwriting zit dit album toch maar redelijk standaard in elkaar. Toch lees ik vaak erg positieve reviews van Judas Iscariot...
Welke albums zijn dan wél aan te raden?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Plaag

Bericht door Plaag » ma mar 20, 2006 11:54 am

Draconian schreef:[..]

Ik heb gisteren overigens nog eens Of Great Eternity van Judas Iscariot opgezet en om heel eerlijk te zijn, weet dat album me toch niet meer echt te pakken. Het klinkt allemaal te rommelig, te ongeïnspireerd. De strot van Akhenaten is wel zeker een pluspunt, maar qua songwriting zit dit album toch maar redelijk standaard in elkaar. Toch lees ik vaak erg positieve reviews van Judas Iscariot...
Heaven in Flames (hoewel ik die niet heb, maar die wordt algemeen beschouwd als de beste) en To Embrace the Corpses Bleeding. Ik denk dat je met die laatste ook wel wat kan, door de snelheid en de brute agressie.
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » ma mar 20, 2006 12:06 pm

Ravenous schreef:Wat vind men hier van de Finse band Horna? Ik luister op dit moment naar Sudentaival, het album uit 2001.

Ik heb dat ding ooit aan K. doorgeschoven, omdat ik het nogal generieke black metal vond en hun instrumentenbeheersing maar vrij matig.
En de man zal heersen.

K.

Bericht door K. » ma mar 20, 2006 2:56 pm

Ik heb 'm ook weer weggedaan, nogal saai album. Ik heb veel van Horna gehad (Sudentaival CD van jou, die 2CD met de releases Hiidentorni, Kohti Yhdeksän Nousua, Perimä Vihassa Ja Verikostossa en Ordo Regnum Sathanas erop, uitgebracht op Woodcut Records, en ook nog de split 7" met Musta Surma). Om een of andere reden doet het me niet zoveel. Ik heb nu alleen nog de split 7" met Woods of Infinity en de split CD met Musta Surma, en die heb ik alleen maar om de andere bands.

Horna live vond ik vorig jaar februari wel erg vet trouwens, was erg rustig toen, en maar weinigen vonden het echt goed maar het was een puike show.

Taart

Bericht door Taart » ma mar 20, 2006 3:03 pm

Plaag schreef:[..]

Heaven in Flames (hoewel ik die niet heb, maar die wordt algemeen beschouwd als de beste) en To Embrace the Corpses Bleeding. Ik denk dat je met die laatste ook wel wat kan, door de snelheid en de brute agressie.
Heaven In Flames heb ik hier in de tape versie (re-release zonder synths), evenals Thy Dying Light. Allebei vind ik ze redelijk goed.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

K.

Bericht door K. » ma mar 20, 2006 3:04 pm

Draconian schreef:[..]

Wat je ook doet, koop niet Distant In Solitary Night, dat is volgens mij een van de slechtste albums ooit. Wat een vreselijk saaie rotzooi.

Probeer Heaven In Flames of de MCD Dethroned, Conquered And Forgotten.

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » ma mar 20, 2006 3:08 pm

Dethroned, Conquered And Forgotten ja!

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » ma mar 20, 2006 3:12 pm

Was altijd meer gecharmeerd van Akhenatens bijdrage aan Weltmacht, maar JI gaat er ook wel in op z'n tijd. To Embrace the Corpses Bleeding, Heaven in Flames... dat zijn dan toch wel mijn favorieten.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma mar 20, 2006 3:28 pm

Dethroned, Conquered And Forgotten en To Embrace the Corpses Bleeding zijn toch wel mijn favorieten van deze band.

Lafawijn
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » ma mar 20, 2006 4:52 pm

Heaven In Flames is zijn beste plaat,
Maar Of Great Eternity is ook erg goed

ik heb ook nog To Embrace The Corpses Bleeding LP

en Midnight Frost EP (die is minder goed)
http://www.Lafawijn-records.tk

Zorya

Bericht door Zorya » ma mar 20, 2006 5:10 pm

K. schreef:[..]

Wat je ook doet, koop niet Distant In Solitary Night, dat is volgens mij een van de slechtste albums ooit. Wat een vreselijk saaie rotzooi.
Hehe, inderdaad. Heb me ooit laten verleiden door de mysterieuze cover, maar dat ding ging hier al gauw stof happen.
Wat heb ik hiervan geleerd? Jaja, ik moet me niet laten verleiden door wat ik zie maar door wat ik hoor.

Van JI hoor ik Heaven In Flames toch het liefst. Puur door nummers als Gaze Upon Heaven In Flames en Before A Circle Of Darkness. Heb het alleen lang niet meer opgezet, toch maar weer eens doen.
From their torment springs its delight.

N.E.
Contacteer:

Bericht door N.E. » ma mar 20, 2006 7:14 pm

Zorya schreef:[..]
Van JI hoor ik Heaven In Flames toch het liefst.
8) :!: + To Embrace
http://www.forum-europae.com - Forum Europae
http://www.blazing.ws - Blazing Productions
http://www.blazing.ws/shop - Mailorder
http://www.blazing.ws/melita/melita_black_metal_webzine.htm - Melita Black Metal Web-Zine

nuberus

Bericht door nuberus » ma mar 20, 2006 7:38 pm

Wat een prachtnummer van SOTM op de split met Averse Sefira.
En de man zal heersen.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma mar 20, 2006 7:49 pm

Wie kan mij bands aanraden die in de buurt komen van Aura Noir? Ik ken tot nu toe wel alleen het laatste album The Merciless, maar dat is me dan ook een partij gave meuk, die hier toch wel erg regelmatig uit de kast getrokken wordt.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma mar 20, 2006 7:52 pm

nuberus schreef:Wat een prachtnummer van SOTM op de split met Averse Sefira.
Ik vind het eigenlijk een beetje tegenvallen als je het vergelijkt met hun werk op Carved...
Wat vind je er zo goed aan dan?

nuberus

Bericht door nuberus » ma mar 20, 2006 8:01 pm

Blood&Ashes schreef:[..]

Ik vind het eigenlijk een beetje tegenvallen als je het vergelijkt met hun werk op Carved...
Wat vind je er zo goed aan dan?
Geen idee...hetzelfde als op Carved denk ik. Maar de eerste indruk van het nummer is zeer goed, daarbij wel zeggende dat SOTM weinig fout kan doen in mijn oren.
Voor het volgende album wens ik een koers in de richting van The Ambience of a Dead Star.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » ma mar 20, 2006 8:04 pm

Draconian schreef:Wie kan mij bands aanraden die in de buurt komen van Aura Noir? Ik ken tot nu toe wel alleen het laatste album The Merciless, maar dat is me dan ook een partij gave meuk, die hier toch wel erg regelmatig uit de kast getrokken wordt.
Vind je het niet te steriel klinken allemaal? Zo merciless vind ik het niet, alsof er geen scherp randje opstaat.

Draai 'ns een moppie Urn of Blood Storm en je weet wat ik bedoel.
En de man zal heersen.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma mar 20, 2006 8:14 pm

nuberus schreef:[..]

Vind je het niet te steriel klinken allemaal? Zo merciless vind ik het niet, alsof er geen scherp randje opstaat.

Draai 'ns een moppie Urn of Blood Storm en je weet wat ik bedoel.
Mwah, de productie klinkt inderdaad niet echt 'scherp', maar wel lekker 'basic'. En de nummers zelf klinken gewoon lekker fel vind ik. Ik weet het niet, maar als ik na tien keer nog altijd zin heb om zo nu en dan een album weer op te zetten, dan is het gewoon een goede plaat in mijn ogen ;)

Urn en Blood Storm ken ik dan weer niet, ik zal er eens iets van opzoeken.

banisher
Contacteer:

Bericht door banisher » ma mar 20, 2006 8:53 pm

@ Draconian
Moonlight butchery, ook al zijn het maar 6 nummers, is het toch het beste album van Judas Iscariot.
Soort compilatie album van de betere albums van JI.

En trouwens, waarom wordt JI eigenlijk zo vaak vergeleken met Darkthrone?

Lafawijn
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » ma mar 20, 2006 9:45 pm

weet ik niet... ik zie de vergelijking zo niet... vind ze allebij zeer verschillend
http://www.Lafawijn-records.tk

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » ma mar 20, 2006 11:06 pm

Vond dit net in mijn mailbox:

"Carnal Records now presents the latest band to our Satanic horde:
SauroN (The Netherlands).

The release is planed to fall 2006 and is SauroNs third full length album.

SAURON is:
-Demster: Bassquakes (Bunkur / Planet Aids)
-Sunless: Deathsaw (FleshMadeSin / Bunkur / ex; Satyr)
-Ludas: Blastphemy (Abysmal Darkening / ex; Melech, Botulistum)
-Eclipse: Throat & Deathsaw (Fluisterwoud / Dimensional Psychosis [session] / ex; Botulistum)

Discography:
FOR A DEAD RACE 2004
UNIVERSE OF FILTH 2003
TRUE HATE EMBODIMENT 2000 (MCD)
DEATH.. TYRANNY.. WAR.. BLASPHEMY 1999 (demo)"

't Zal de geinteresseerden waarschijnlijk al lang bekend zijn - ik ben niet zo'n Sauron liefhebber...

nightwing

Bericht door nightwing » ma mar 20, 2006 11:07 pm

En dan nu nog die split met Fluisterwoud. Ben ik wel benieuwd na.
www.last.fm/user/robenroll

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di mar 21, 2006 10:35 am

Taake! Man wat is dat een gave band! Hordalands Doedskvad schalt hier dagelijks door de speakers, en elke keer droom in zo'n beetje weg op de dromerige melodielijnen. Heerlijk om bij in slaap te vallen, maar ook om bij wakker te worden. De cd heeft toch een beetje een rauwe productie maar toch is alles goed te volgens en heeft het album mij volledig in zijn greep. Eén van de meest intressante black metal releases die ik persoonlijk gehoord heb.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Oak

Bericht door Oak » di mar 21, 2006 10:38 am

banisher schreef:@ Draconian
Moonlight butchery, ook al zijn het maar 6 nummers, is het toch het beste album van Judas Iscariot.
Soort compilatie album van de betere albums van JI.

En trouwens, waarom wordt JI eigenlijk zo vaak vergeleken met Darkthrone?
Gehehe, kijk wie we daar hebben. Het leeft nog.

Dragahl

Bericht door Dragahl » di mar 21, 2006 11:12 am

fetuskiller schreef:Taake! Man wat is dat een gave band! Hordalands Doedskvad schalt hier dagelijks door de speakers, en elke keer droom in zo'n beetje weg op de dromerige melodielijnen. Heerlijk om bij in slaap te vallen, maar ook om bij wakker te worden. De cd heeft toch een beetje een rauwe productie maar toch is alles goed te volgens en heeft het album mij volledig in zijn greep. Eén van de meest intressante black metal releases die ik persoonlijk gehoord heb.
Ga dan ook maar fijn Bjoergsvin en Nattestid Ser Porten Vid luisteren, minstens net zo goed als Doedskvad...
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di mar 21, 2006 12:00 pm

Dragahl schreef:[..]

Ga dan ook maar fijn Bjoergsvin en Nattestid Ser Porten Vid luisteren, minstens net zo goed als Doedskvad...
Ze druipen langzaam binnen 8)
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » di mar 21, 2006 12:10 pm

Draconian schreef:Wie kan mij bands aanraden die in de buurt komen van Aura Noir? Ik ken tot nu toe wel alleen het laatste album The Merciless, maar dat is me dan ook een partij gave meuk, die hier toch wel erg regelmatig uit de kast getrokken wordt.
Hoe gaaf The Merciless ook is, Black Thrash Attack is toch nog echt veel beter

NvE
Contacteer:

Bericht door NvE » di mar 21, 2006 1:12 pm

Nocturnal Breed & Inferno.
don't mistake lack of talent for genius

nuberus

Bericht door nuberus » di mar 21, 2006 2:22 pm

Verdunkeln - Untergang cdeetje maar weer uit de kast geplukt, omdat ik Van een review had beloofd. Gribus, wat een grimme meuk, mits je door de overstuurde gitaren en drums heen kunt horen. Een harde noot om te kraken, maar als ie gekraakt is, niets dan appreciatie voor deze intoxicerende schijf.
En de man zal heersen.

Zorya

Bericht door Zorya » di mar 21, 2006 4:22 pm

Vind The Merciless maar vrij saaie troep anders, helemaal niks spannends of genadeloos aan. Doe me dan maar Dreams Like Deserts. Of helemaal geen Aura Noir.

Mag ik jullie er trouwens nogmaals aan herinneren dat over 2 maanden de nieuwe Ancient Rites uit is?
Bij deze. :mrgreen:
From their torment springs its delight.

Gesloten