Wie gaat de nieuwe Metallica kopen?

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo jun 04, 2003 10:33 pm

Tim Cunningham schreef:Dat ik bedoel dat evolutie in muziek ook goed kan zijn...
nadruk op kan.

In Metallica's geval is het gewoon een compleet andere band geworden, die echt niets zoals het Metallica van weleer klinkt.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Tim Cunningham

Bericht door Tim Cunningham » wo jun 04, 2003 10:50 pm

Als zij het graag horen...geen probleem...

Moet kunnen vind ik...kan je tenminste terugkijken op een interessante en gevarieerde muziekcarriere

Heb je de verschillende Zeppelin-albums al eens gehoord? Led Zeppelin I vs. "Physical Graffiti"...reuzeverschil

Kijk ook naar Pink Floyd : The Wall is in niets te vergelijken met Piper at the gates of Dawn

U2 : "Boy" vergelijken met "Achtung Baby"

Elke supergroep in een genre varieert constant, en Metallica is de grootste metalband, en nog steeds diegene met de meeste ballen..of denk je nu echt dat Kirk geen snelle soli meer kan schrijven...hij zou een cd vol kunnen pleuren met shreddende en hoogpiepende soli, maar hij kiest de muziek boven het ego...net zoals de rest van de band...Metallica hebben bewezen dat ze snelle en heavy songs kunnen schrijven, maar hebben Slayer al een "Fade to black" gemaakt, een "to live is to die", een "The Unforgiven", "Bleeding Me"? Dacht het niet...

Of je't nu goed vindt of niet,da's persoonlijk...maar ze kijken nauwelijks achterom, en die instelling bevalt mij persoonlijk prima !!!!
Multiculturalisme is wat onze wereld doet draaien...hoe dichter bij elkaar, hoe meer inteelt: dat zijn dus dommere smoelen en stommere mensen: racisten dus !

OphiOn

Bericht door OphiOn » wo jun 04, 2003 10:51 pm

Tim Cunningham schreef:Als zij het graag horen...geen probleem...

Moet kunnen vind ik...kan je tenminste terugkijken op een interessante en gevarieerde muziekcarriere

Heb je de verschillende Zeppelin-albums al eens gehoord? Led Zeppelin I vs. "Physical Graffiti"...reuzeverschil

Kijk ook naar Pink Floyd : The Wall is in niets te vergelijken met Piper at the gates of Dawn

Elke supergroep in een genre varieert constant, en Metallica is de grootste metalband, en nog steeds diegene met de meeste ballen..of denk je nu echt dat Kirk geen snelle soli meer kan schrijven...hij zou een cd vol kunnen pleuren met shreddende en hoogpiepende soli, maar hij kiest de muziek boven het ego...net zoals de rest van de band...Metallica hebben bewezen dat ze snelle en heavy songs kunnen schrijven, maar hebben Slayer al een "Fade to black" gemaakt, een "to live is to die", een "The Unforgiven", "Bleeding Me"? Dacht het niet...

Of je't nu goed vindt of niet,da's persoonlijk...maar ze kijken nauwelijks achterom, en die instelling bevalt mij persoonlijk prima !!!!
MEE EENS! :)

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » wo jun 04, 2003 11:03 pm

DCLXVI schreef:Je kunt het hele album downloaden.

http://peekaysoft.free.fr/
Ow, beter!

Tot nu toe allemaal van die nepversies gehoord. Al zat er wel een goed nummer tussen, van zo'n 7 minuut en nog wat. Alleen weet ik nu niet wie dat dan zijn.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do jun 05, 2003 9:47 pm

bedankt voor je review, Tim, hij komt binnenkort online.

Ik heb 'm nog 's wat vaker beluisterd, maar het pakt me nog steeds niet. Meer dan een matig album vind ik het niet.

Het goeie van St. Anger vind ik dat ik de oude platen weer een stuk beter ben gaan waarderen :P

Fat_Tony

Bericht door Fat_Tony » do jun 05, 2003 10:07 pm

Tim Cunningham schreef:Als zij het graag horen...geen probleem...

En plots weet ik ook nog eens waarom den Tim een maat mijns moge genoemd worden ! Compleet juist !
Gelukkig zijn er zoveel mensen van weinig belang. Zij zijn het grijs tegen dewelke de felle kleuren fonkelen

Fat_Tony

Bericht door Fat_Tony » do jun 05, 2003 10:08 pm

Tokus schreef:[..]

nadruk op kan.

In Metallica's geval is het gewoon een compleet andere band geworden, die echt niets zoals het Metallica van weleer klinkt.
En is dat euh... negatief?
Gelukkig zijn er zoveel mensen van weinig belang. Zij zijn het grijs tegen dewelke de felle kleuren fonkelen

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do jun 05, 2003 10:16 pm

heb nieuwe metallica volledig gehoord, vind hem toch niet zo geniaal hoor
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

nightwing

Bericht door nightwing » do jun 05, 2003 10:18 pm

Tokus schreef:[..]

nadruk op kan.

hoezo.....zijn stem ofzo?
www.last.fm/user/robenroll

verwoesting

Bericht door verwoesting » do jun 05, 2003 10:18 pm

Ach, ik vind het ook niet echt veel hebben.
Maar er zijn genoeg mensen die het album wel vinden heerschen, dus dat ze er succes mee hebben is onvermijdelijk, denk ik

Tim Cunningham

Bericht door Tim Cunningham » do jun 05, 2003 10:20 pm

Gun de cd natuurlijk een luisterbeurt of drie...maar als je'm niet goed vindt...geen probleem...heb alleen iets tegen bevooroordeelde mensen ( die er bv. al over zaten te zeiken nog voor er ook maar een lied kon van gehoord worden), of die hen slecht vinden omwille van dat Napster gedoe...tjonge tjonge
Multiculturalisme is wat onze wereld doet draaien...hoe dichter bij elkaar, hoe meer inteelt: dat zijn dus dommere smoelen en stommere mensen: racisten dus !

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do jun 05, 2003 10:21 pm

ik luister hem zeker tien keer, en dan zal ik hier zeggen wat ik ervan vind
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

nightwing

Bericht door nightwing » do jun 05, 2003 10:22 pm

hmm zal mischien eens keer wat nummers ervan downloaden en dan luisteren

verwoesting

Bericht door verwoesting » do jun 05, 2003 10:22 pm

De nummers pakken me net niet. Maar (nogmaals) Lars vind ik het wel goed doen met zijn drums

pier_hier
Contacteer:

Bericht door pier_hier » do jun 05, 2003 10:29 pm

ik vind t echt een enorme kutplaat

zelfs de (schaarse) goede elementen van de latere cd's hebben ze achterwege gelaten voor een soort system of a down gitaarideen (maar dan vergeten die ideeen in goede songs te gieten

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr jun 06, 2003 10:20 am

Kimzel

Bericht door Kimzel » vr jun 06, 2003 10:22 am

Tim Cunningham schreef:Gun de cd natuurlijk een luisterbeurt of drie...maar als je'm niet goed vindt...geen probleem...heb alleen iets tegen bevooroordeelde mensen ( die er bv. al over zaten te zeiken nog voor er ook maar een lied kon van gehoord worden), of die hen slecht vinden omwille van dat Napster gedoe...tjonge tjonge
tim tim tim, je bent veel te goed voor deze wereld

Tim Cunningham

Bericht door Tim Cunningham » vr jun 06, 2003 4:59 pm

Die review op metal sludge trket dus op niets...eerst bladen zoals metal hammer afbreken, zeggend at z egatlikker sizjn (waarom kreeg S&M daar dan een 5/10, toch niet om op een goed blaadje met hen te komen zeker?)...en nu doet die reviewer dat hij alleen weet hoe de nieuwe schijf wel echt is...ik dirf wedden dat hij zich met een boomstam in de kont zou laten nemen om bij die redactie te mogen werken...

En wat valt op...Anthrax krijgen wel goede kritiek want ze vermelden die gasten in het songboekje....hmmmm...dat lijkt me eerder gatlikkerij ...

Dwierlp

Bericht door Dwierlp » vr jun 06, 2003 7:58 pm

Mocht je alles dat je qua reviews irriteert constant in een topic zetten, crasht metalfan onmiddellijk...zeur eens niet als iets je niet aanstaat, kijk naar wat je zelf leuk vindt en steek daar je tijd in...

:wink:

Fallen Angel

St. Anger

Bericht door Fallen Angel » vr jun 06, 2003 8:18 pm

Vandaag gekocht! Goede muziek, vooral het titelnummer. Had Metallica een beetje uit het oog verloren vanwege dat hele gezeik rond Napstar. Leek soms alsof ze meer bezig waren met rechtszaken dan met muziek. Maar nu zijn ze weer helemaal terug! Cool!

Artwork ziet er ook weer verzorgd uit.
We learn from our demons as wel as our angels, from our evils and virtues, from our sinners and saints. This is the great paradox, that we must embrace our inner darkness to reveal Luciferian light.

In Tenebris Generascitur Lux.

DaKonium

Bericht door DaKonium » vr jun 06, 2003 8:22 pm

whahaha, artwork sucks man!
Sterf!

verwoesting

Bericht door verwoesting » vr jun 06, 2003 8:56 pm

Die artwork is minder (de cover dan, ik heb het boekje niet van binnen gezien)

Tim Cunningham

Bericht door Tim Cunningham » vr jun 06, 2003 10:15 pm

Dwierlp schreef:Mocht je alles dat je qua reviews irriteert constant in een topic zetten, crasht metalfan onmiddellijk...zeur eens niet als iets je niet aanstaat, kijk naar wat je zelf leuk vindt en steek daar je tijd in...

:wink:
lol...goeie !!!! :D

Maar ik heb er wel geen nieuw topic over geopend

Daeminion

Bericht door Daeminion » za jun 07, 2003 1:06 pm

Artwork is ronduit slecht ja.

battleradio

Re: Wie gaat de nieuwe Metallica kopen?

Bericht door battleradio » za jun 07, 2003 1:37 pm

kippie schreef:Binnenkort komt Metallica uit met een nieuwe CD. Gaat iemand die nog kopen? Hij zou zogenaamd weer strak en bruut moeten zijn, maar kan je een band die bij een psychiater loopt nog wel vertrouwen?
Nu James gestopt is met drinken, krijgt hij hem vast niet meer omhoog... :shock:
Heb St. Anger gehoord op MTV of TMF. Vond het nou niet echt dat je zegt van: gaaf. Nee sorry, ik sla ook deze CD van Metallica weer over. Die gasten kunnen me gewoon echt niet meer boeien...
[url=http://www.newsflash2000.nl]Bezoek ook eens mijn weblog[/url]

"Life's a gift...
Live it by heart and never let go of your dreams.
Living life is the biggest reward..."

-Kim Saunders (23/09/1976 - 24/02/2001)

Tim Cunningham

Bericht door Tim Cunningham » za jun 07, 2003 3:54 pm

Ben blij dat er zo veel goede reacties op de cd komen...zie de review...één drietal negatieve !!!

Creeping Death

Bericht door Creeping Death » za jun 07, 2003 8:45 pm

Kvind het album ook ass kicken! Je moet gewoon enkele keren van begin tot einde gehoord hebben, en niet beginnen zeiken nadat je 1 keer STANGER op tv hebt zien passeren. Want die song is niet het beste van het album!
[b]Mirror Stares Back Hard
Kill It's Such A Friendly Word
It Seems The Only Way
For Reaching Out Again![/b]

Creeping Death

Bericht door Creeping Death » za jun 07, 2003 8:50 pm

Wel grappig dat nu Kirk live de backing-vocals voor zich zal moeten nemen. Ik wist niet wat ik hoorde op die extra dvd, maar dat is dus degelijk Kirk. Of Kirk zal zich eens willen bewijzen omdat mensen denken dat hij als een sissy zong, in de tijd met Jason, daar kon hij toch niet tegen op! Of Rob kan/wil niet zingen. Af en toe hoor je hem wel eens, maar toch niet veel. GO KIRK!!!!
[b]Mirror Stares Back Hard
Kill It's Such A Friendly Word
It Seems The Only Way
For Reaching Out Again![/b]

Sven Mesman

Bericht door Sven Mesman » zo jun 08, 2003 10:24 pm

Ik heb de Single St. Anger nu een aantal keren gehoord.
En wat ik al vreesde is helaas de waarheid. Het nummer is gewoon megaslecht. Als de rest van het album ook zo is, is het zelfs het downloaden niet waard.
Reality is an illusion created by the lack of alcohol.
Love is an illusion created by the lack of common sense.

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » zo jun 08, 2003 10:43 pm

Nou nu live op MTV Heersen ze als nooit tevoren, ze spelen nu "Welcome Home (Sanitarium)" !!!!!!

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo jun 08, 2003 10:44 pm

en james heeft een dikke kop.
en lars schimmel onder z'n kin?

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » zo jun 08, 2003 10:47 pm

Tokus schreef:en james heeft een dikke kop.
EN JOUW HOOFD LIJKT OP EEN PEER!!!!!

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo jun 08, 2003 10:50 pm

so?

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo jun 08, 2003 10:51 pm

het zal mij benieuwen hoeveel nieuwe nummers ze spelen. Ze hebben geen reden meer om er maar 1 of 2 te doen als een soort voorproefje, want het hele album is nu uit.

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » zo jun 08, 2003 10:54 pm

Peerhoofd!!!!

Tim Cunningham

Bericht door Tim Cunningham » ma jun 09, 2003 12:46 am

???

verwoesting

Bericht door verwoesting » ma jun 09, 2003 12:47 am

Metallica was trouwens kwel op Mtv!

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma jun 09, 2003 12:49 am

kommer en kwel? dan was het niet al te best :P
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » ma jun 09, 2003 1:46 am

Ik heb het album hier nu liggen. Aardig album als je van mainstream-rock/metal houdt.
Niks voor mij in ieder geval. Het begon heel veel belovend met die intro van St. Anger, maar de rest van het nummer en de rest van de plaat is van aanzienelijk mindere kwaliteit.
Hoegaarden or die!

nightwing

Bericht door nightwing » ma jun 09, 2003 11:01 am

er zingt ook iemand door het nummer heen volgens mij van st. anger

Tim Cunningham

Bericht door Tim Cunningham » wo jun 11, 2003 6:22 pm

Wat ik altijd hilarisch vind zijn reacties van mensen die zeggen dat Metallica geen echte metal meer is...

a) Er lopen hier topics genoeg die echte metal proberen te definiëren...en we zijn er nog niet uit

b) Metallica was geen echte metal in het begin van de jaren tachtig, ze mochten noch in metalclubs noch in punkclubs spelen..."kortizchtige idioten waren dat doen" kan je misschien denken...inderdaad, even kortzichtig als diezelfde mensen die nu de mond vol hebben van "ware metal"

c) Metallica doet altijd z'n zin...ze volgen geen trends (want, jazeker, ook een niet-mainstream genre zoals metal heeft regeltjes en trends : de teksten moeten over A of B gaan, er moeten gitaarsoli zijn, je moet je zus of zo kleden, de riffs moeten in E mineur staan, niet in drop stemmen etc etc)..;en zij gaan gewoon weg tegen die regeltjes om, hun zin : "following our instincts not a trend" trouw blijvend...

pier_hier
Contacteer:

Bericht door pier_hier » wo jun 11, 2003 6:30 pm

of t nu echte metal is of niet, dat boeit niet. er zijn ook genoeg niet-metal bands die ik kan waarderen.

ik vind t gewoon bagger klinken, en dat is niet stijlafhankelijk in dit geval

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » wo jun 11, 2003 8:59 pm

Tim: argumenten van niks vind ik dat toch eerlijk gezegt, alleen de eerste kan ik me wel in vinden.

IK vind het een aardig album, zitten leuke stukjes in, maar ook stukken die ik echt totaal niks vind.

nu-metal vind ik het ook totaal niet, gewoon weer iets vernieuwends

Tim Cunningham

Bericht door Tim Cunningham » wo jun 11, 2003 9:10 pm

Als er al zoiets bestaat als "echte" metal dan gaat het hier om regeltjes, juist? Want iest echt kan gedefinieerd worden, en definities betekenen regeltjes....dus lijkt het me net een enorm metal-atitude om tegen de regels in te druisen...dat si wat Metallica is...in die zin was hun attitude altijd niet "true", maar vielen ze er gewoon toevallig mee samen, net zoals ze met The Black Album toevallig samenvielen met commercieel succes

Zie het zo : jij trekt je niets aan vanw at anderen denken...en dit jaar draag je toevallig kleren die door veel gasten uit een of andere underground-beweging als cool worden aanzien...fijn, maar je deed het niet met opzet...het jaar daarna draag je kledij die nu toevallig enorm aansluit bij de modetrends...

Ben jij dan "not true" aan jezelf...neen, je bent ook nooit een deel van die underground-beweging geweest, maar een deel van je kenmerken vielen er gewoon mee samen... dat is Metallica...hun attitude is meer metal (in die zin dat het muzikaal rebelser is) dan vele andere bands die dingen zeggen zoals "we maken muziek die de fans graag horen"...oehh, hoe muzikaal gewaagd zeg...

Fat_Tony

Bericht door Fat_Tony » wo jun 11, 2003 9:47 pm

Tokus schreef:en james heeft een dikke kop.

pfff. volwassen hoor.

Metallica speelt (nu & altijd gedaan) gewoon haar eigen ding zonder zich van stromingen iets aan te trekken. Ze durven - met de grote naam die ze hebben & de grote verwachtingen die ze oproepen- nog steeds totaal nieuwe dingen uit. als je naar hun optreden en die dvd van st.anger kijkt, kan je zo zien met welk plezier ze spelen; dat het gewoon aanstekelijk werkt.

Daarenboven is het de enige band die ik al live gezien heb die echt contact maakt met de fans. En James is gewoon opperheersch.

Moet je mij is zeggen dat daar zo mis aan is?

Weichy
Contacteer:

Bericht door Weichy » wo jun 11, 2003 9:50 pm

je graaft te diep. took vind ze gewoon lelijk.
Dan breekt de storm boven Melanies hoofd los
En moet zij alles op alles zetten
Om zich staande te houden tegenover Grand Pendleton
Een man die nog nooit een gevecht verloren heeft

Fat_Tony

Bericht door Fat_Tony » wo jun 11, 2003 9:51 pm

nou ja, als je zelf de God op aarde bent natuurlijk...

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » wo jun 11, 2003 10:02 pm

Tim en Tony: hebben jullie afgesproken om op alles wat gezegt wordt wat jullie niet bevalt met een uitgebreide uitleg proberen uit te lullen? want volgens mij was Tokus nou niet zo heel serieus..

maar het is wel waar, Lars ziet er belachelijk uit.. maar James is even geweldig als altijd ;)

Thaumaturgy

Bericht door Thaumaturgy » wo jun 11, 2003 10:05 pm

Afbeelding

Weichy
Contacteer:

Bericht door Weichy » wo jun 11, 2003 10:07 pm

Tim & Tony zijn gewoon 2 diehard Metallica-fans die het niet hebben kunnen dat anderen de nieuwe cd's niet boeiend vinden, en ze die anderen dan maar gaan beschuldigen van kortzichtigheid.

zo!

EDIT: en weerleg dat nu maar eens zonder quasi-comische opmerkingen of vage uitspraken.
Dan breekt de storm boven Melanies hoofd los
En moet zij alles op alles zetten
Om zich staande te houden tegenover Grand Pendleton
Een man die nog nooit een gevecht verloren heeft

Plaats reactie