Funeral Mist

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
karnivoor
Berichten: 138
Lid geworden op: zo sep 22, 2002 2:49 pm
Locatie: zwolle

Bericht door karnivoor » do mar 11, 2004 1:11 am

nuberus schreef:Toch lachen dat voor die Devilry ineens grif betaald wordt.
was voor de komst van salvation volgens mij ook al zo. en probeer maar eens aan die havoc demo te komen...

ik baal er van dat ik de kans om devilry te kopen heb laten schieten...
"This unholy place is where the black sacrifices are performed... Here is where He kills..."

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do mar 11, 2004 1:59 am

karnivoor schreef:[..]


was voor de komst van salvation volgens mij ook al zo. en probeer maar eens aan die havoc demo te komen...

ik baal er van dat ik de kans om devilry te kopen heb laten schieten...
Hij staat nu op ebay.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » do mar 11, 2004 9:06 am

karnivoor schreef:[..]


was voor de komst van salvation volgens mij ook al zo. en probeer maar eens aan die havoc demo te komen...

ik baal er van dat ik de kans om devilry te kopen heb laten schieten...
Ik heb m. :lol:
En de man zal heersen.

karnivoor
Berichten: 138
Lid geworden op: zo sep 22, 2002 2:49 pm
Locatie: zwolle

Bericht door karnivoor » do mar 11, 2004 12:13 pm

Plaag schreef:[..]
Hij staat nu op ebay.
ik weet het

maar heb zelf afgelopen maand gruwelijk veel lp's moeten verkopen om nog wat te eten te kunnen kopen
"This unholy place is where the black sacrifices are performed... Here is where He kills..."

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Funeral Mist

Bericht door MadTinus » do mar 23, 2006 8:25 pm

nuberus schreef:AllesOVERHEERSCHENDE Zwart Metaal.

Laat je de oren uitbloeden door deze zwarte pest....zelden zo'n naargeestige, sfeerdrukkende galbak van een cd aangehoord. Gadverdamme wat een nare cd, zulk een smerig organisch geluid dat de speakers uitkruipt om de klauwen rond je strot dicht te knijpen. Wat een manipulatief knap (zwart) staaltje werk, lekker kotsen op die christus, duw dat kruis maar in je hol, nicht! Sterf! En al je nazaten met je.
En mocht die genagelde waterloper ooit deze bol nog betreden, dan is hem geen lang leven beschoren.

eeeh.....zo maar even wat gedachten bij het horen van deze suikerzoete pareltjes van een nummers en het aanzien van de werkelijk zeer mooie plaatjes in de hoes. Aanrader.
Soortgelijke gedachten/gevoelens kwamen bij mij op tijdens het horen van de eerste tonen van Salvation. Alles werkt mee, de griezelig geloofwaardige overtuiging waarmee e.e.a. gebracht wordt, het smerige, nare geluid, het artwork, de samples ("Sun Of Hope"!)..

Hoor die snare drum je trommelvliezen eens tijsteren tijdens het nummer "Bread To Stone", wat wordt dat ding daar genadeloos ziek afgeragd en wat heerlijk gemeen hard en lomp klinkt die snare daar zeg, goddómme. Daar gaan de nekhaartjes akelig recht van overeind staan en verschijnt een kwaadaardige twinkeling van in mijn oogjes..
karnivoor schreef:...en probeer maar eens aan die havoc demo te komen...
Die heeft ik, indertijd persoonlijk bij ome Arioch besteld (kijk mij eens trui zijn).

Devilry heb ik de re-issue (CD én LP) van en vooral het nummer "The God Supreme" heerscht hard, ook weer zo'n heerlijk smerig Necromorbus studio geluid.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » do mar 23, 2006 8:46 pm

Salvation, heb hem al een tijd in huis. Godverdomme, wat een geweldige cd. Een nummer als 'Circle of Eyes', één overheersende repetitieve riff (+/- 13 min). Pakkend, vies, hypnotiserend, geweldig. Kan het blijven luisteren.
Dít is black metal.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do mar 23, 2006 8:51 pm

Johannes de Dopeste schreef:Salvation, heb hem al een tijd in huis. Godverdomme, wat een geweldige cd. Een nummer als 'Circle of Eyes', één overheersende repetitieve riff (+/- 13 min). Pakkend, vies, hypnotiserend, geweldig. Kan het blijven luisteren.
Dít is black metal.
Ja, dat album is uniek. Een mijlpaal.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11742
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » vr mar 24, 2006 12:31 am

Ik weet niet wat het is, maar Salvation doe me bij vlagen denken aan de Codex Necro van Anaal Nathrakh. Zal wel dat venijnige zijn, en die allesvernietigende gestoorde vocalen.

Gaaf is het wel.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
PGH
Berichten: 41
Lid geworden op: di mar 14, 2006 9:17 pm
Locatie: ZH, Nederland

Bericht door PGH » vr mar 24, 2006 8:17 am

"Salvation" is een briljant album, zowel muzikaal als de teksten zitten perfect in elkaar. Dit is tenminste een band die nadenkt over wat ze doen en niet zomaar een oefenruimte induiken en na een tijdje al een slechte demo releasen door een of ander klotelabel. Nee, hier zit totale toewijding in en gevoel voor het genre. Zij weten hoe het moet.
De smerige sound, zonder een slechte geluidskwaliteit te hebben, klinkt lekker rauw en ongelikt. De drums rammen je schedel in een mum van tijd aan stront. Geweldig hoe die gast op zijn drumstel tekeer gaat. De riffs vervelen geen moment en dit komt denk ik door de geweldige productie. Af en toe is het een beetje zoeken maar dat stoort geen moment. "Salvation" is dan ook geen album dat na een enkele luisterbeurt meteen goed klinkt.
Ben benieuwd naar hun volgende album. Hopelijk doen ze er lekker lang over en dat we nog zoiets mogen krijgen als "Salvation".

Machtig.
berichten is niet mogelijk Metalfan.nl Forum Index -> Bands en hun albums Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 39, 40, 41 Volgende
Pagina 32 van 41
Ga naar:

Gebruikersavatar
multi/spazz
Berichten: 235
Lid geworden op: zo mar 05, 2006 1:55 pm

Bericht door multi/spazz » vr mar 24, 2006 11:19 pm

Devilry had ik als eerste aangeschaft en die kon me nog niet helemaal overtuigen.Daarna toch maar Salvation geprobeerd en tyfus tering wat een vette plaat! Zo'n band kan ook alleen maar bij NED uitkomen.
http://coldoutsidelayswaste.blogspot.com/

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » za apr 01, 2006 11:47 pm

Deze aantekening lees ik trouwens op Metal Archives:

'Arioch is currently working on the next Funeral Mist album, Necromorbus is no more in the band since he's focusing on Ofermod. Emil from Marduk will replace him as a drummer and the new album will be recorded in the same studio Marduk used to record "Plague Angel", the Endarker studio. No release date has been set for now.'
Kop dicht, Thorko

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » za apr 01, 2006 11:55 pm

Dat word dan gelijk de lp aanschaffen tegen die tijd haha
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » za apr 01, 2006 11:58 pm

nightwing schreef:Dat word dan gelijk de lp aanschaffen tegen die tijd haha
Ja, nu maar wel hè?
Kop dicht, Thorko

Plaats reactie