Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Plaag

Bericht door Plaag » ma apr 03, 2006 3:21 pm

Åhå. Læten we weer over båndjes løllen.
Kop dicht, Thorko

Summoner

Bericht door Summoner » ma apr 03, 2006 6:28 pm

Clandestine Blaze

Ik heb de split met Deathspell Omega, maar de nummers van Clandestine Blaze halen het lang niet bij die van DsO! In fact, ik ben totaal niet onder de indruk van CB. Toch hoor ik de naam vaak vallen. Heeft deze band dan toch albums die de moeite waard zijn?

Oak

Bericht door Oak » ma apr 03, 2006 7:21 pm

Over ø's en å's gesproken...
Waarom zit Høst eigelijk vast?

Dragahl

Bericht door Dragahl » ma apr 03, 2006 7:23 pm

Oak schreef:Waarom zit Høst eigelijk vast?
Høst zit vast?

Wtf?

Waar haal je dat vandaan?
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

Oak

Bericht door Oak » ma apr 03, 2006 7:26 pm

Valt op alle trendy black metal roddel sites te lezen.

K.

Bericht door K. » ma apr 03, 2006 7:29 pm

Summoner schreef:Clandestine Blaze

Ik heb de split met Deathspell Omega, maar de nummers van Clandestine Blaze halen het lang niet bij die van DsO! In fact, ik ben totaal niet onder de indruk van CB. Toch hoor ik de naam vaak vallen. Heeft deze band dan toch albums die de moeite waard zijn?
Op die split staat het beste Clandestine Blaze materiaal (samen met de demo's "There Comes The Day" en "Blood and Cum" en het album "Night Of The Unholy Flames"). Teminste, dat vind ik.
Maar als je deze CB nummers slecht vind, denk ik dat het weinig zin heeft om er nog moeite aan te besteden, dan is het gewoon niet jouw ding. Als je het toch nog eens wilt proberen, kun je het beste de laatste Clandestine Blaze, "Deliverers Of Faith" eens proberen, die is wellicht wat toegankelijker.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma apr 03, 2006 7:38 pm

Dragahl schreef:[..]

Høst zit vast?

Wtf?

Waar haal je dat vandaan?
staat ook op vampire-magazine.

Zorya

Bericht door Zorya » ma apr 03, 2006 8:08 pm

K. schreef:[..]

Op die split staat het beste Clandestine Blaze materiaal (samen met de demo's "There Comes The Day" en "Blood and Cum" en het album "Night Of The Unholy Flames"). Teminste, dat vind ik.
Maar als je deze CB nummers slecht vind, denk ik dat het weinig zin heeft om er nog moeite aan te besteden, dan is het gewoon niet jouw ding. Als je het toch nog eens wilt proberen, kun je het beste de laatste Clandestine Blaze, "Deliverers Of Faith" eens proberen, die is wellicht wat toegankelijker.
Kevin.

Ik wil die Dimhymn/Hypothermia split zodra die uit is. ja?
From their torment springs its delight.

K.

Bericht door K. » ma apr 03, 2006 8:12 pm

Oke.

Zorya

Bericht door Zorya » ma apr 03, 2006 8:12 pm

Fijn.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma apr 03, 2006 8:14 pm

K. schreef:[..]

Neen! Het beste album van Clandestine blaze is en blijft Fist of the northern destroyer. Sowieso een van de betere black metal releases van de laatste jaren. Zo ongelovelijk duister, smerig en sadistisch.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Scream filled Silence

Bericht door Scream filled Silence » ma apr 03, 2006 9:22 pm

Ben momenteel bezig met het beluisteren van Death Pierce Me van Silencer, wat een ongelooflijk stuk desolate martelgang, een labiele geest wankelend tussen volledige wanhoop en absoluut afgrijzen en onaflatende haat. In een kille ruimte schreeuwend, al reeds jaren weggesloten, volledig krankzinnig geworden en al zijn agressie en wanhoop botviert op de kale kille wanden van de donkere ruimte om vervolgens te vervallen sobere melancholie. Een tendens die zich gedurende het albums voortzet....... zo en nu weer verder luisteren.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma apr 03, 2006 9:27 pm

Scream filled Silence schreef:Ben momenteel bezig met het beluisteren van Death Pierce Me van Silencer, wat een ongelooflijk stuk desolate martelgang, een labiele geest wankelend tussen volledige wanhoop en absoluut afgrijzen en onaflatende haat. In een kille ruimte schreeuwend, al reeds jaren weggesloten, volledig krankzinnig geworden en al zijn agressie en wanhoop botviert op de kale kille wanden van de donkere ruimte om vervolgens te vervallen sobere melancholie. Een tendens die zich gedurende het albums voortzet....... zo en nu weer verder luisteren.
Verdomme, en nu ga ik het ook eens downloaden!

Oh, en luister Blodulv mensen! Deze Zweedse band predikt al vanaf haar eerste demo Kristkrossare dood en vernietiging. Het handelsmerk is de smerige, overstuurde zang. Op de latere albums en splits wisselt de band snellere nummers af met slepende, simpele, maar o zo effectieve langzame nummers, waardoor de zang nog beter tot zijn recht komt.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Plaag

Bericht door Plaag » ma apr 03, 2006 9:29 pm

Draconian schreef:[..]

Verdomme, en nu ga ik het ook eens downloaden!

Niet doen! Het zuigt geitenuiers.
Kop dicht, Thorko

Amibor

Bericht door Amibor » ma apr 03, 2006 9:30 pm

Scream filled Silence schreef:Ben momenteel bezig met het beluisteren van Death Pierce Me van Silencer, wat een ongelooflijk stuk desolate martelgang, een labiele geest wankelend tussen volledige wanhoop en absoluut afgrijzen en onaflatende haat. In een kille ruimte schreeuwend, al reeds jaren weggesloten, volledig krankzinnig geworden en al zijn agressie en wanhoop botviert op de kale kille wanden van de donkere ruimte om vervolgens te vervallen sobere melancholie. Een tendens die zich gedurende het albums voortzet....... zo en nu weer verder luisteren.

Goed bezig, gaafheid. Die band heeft dankzij dit topic zijn fanbasis ook weer verdubbeld geloof ik.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Amibor

Bericht door Amibor » ma apr 03, 2006 9:31 pm

Plaag schreef:[..]

Luister niet naar Plaag, Het is gaaf!
een haiku is een
nietszeggend te zijn

Scream filled Silence

Bericht door Scream filled Silence » ma apr 03, 2006 9:31 pm

Ik kan hierbij opmaken dat u niet zo geboeid bent bij de creaties die deze heer voortbrengt op muziekaal vlak. Vanwaar dat oppeens, ik was er toch zeer door verrast.

Audiophile

Bericht door Audiophile » ma apr 03, 2006 9:32 pm

Zelfs ik vind het gaaf... :|
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Plaag

Bericht door Plaag » ma apr 03, 2006 10:07 pm

Audiophile schreef:Afbeelding

Sorry, ik kon het niet laten.
Kop dicht, Thorko

Amibor

Bericht door Amibor » ma apr 03, 2006 10:09 pm

Hehe, sprekend.
een haiku is een
nietszeggend te zijn

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma apr 03, 2006 10:10 pm

WHAHAHAHAHAHA!!!! :lolup:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Audiophile

Bericht door Audiophile » ma apr 03, 2006 10:10 pm

Sorry, ik kon het niet laten.
Ja, aan de ene kant LOL!

Aan de andere kant, ik lijk echt niet op hem... :evil:

hehe...
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma apr 03, 2006 11:57 pm

een labiele geest wankelend tussen volledige wanhoop en absoluut afgrijzen en onaflatende haat. In een kille ruimte schreeuwend, al reeds jaren weggesloten, volledig krankzinnig geworden en al zijn agressie en wanhoop botviert op de kale kille wanden van de donkere ruimte om vervolgens te vervallen sobere melancholie.
Asjemenou. Poe hee.

Hehe.

Als dat kut Malvery van jou nou nog ergens te vinden was, nare Fries.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

treurmars
Contacteer:

Bericht door treurmars » di apr 04, 2006 12:16 am

Ik vind het best wel een blije cd eerlijk gezegd. Een geweldige cd dat wel, maar helemaal niet zo depressief als ik dacht.

Dan vind ik Stalaggh vele malen erger.

Wat zijn die verhalen nou precies rondom Stalaghh? Een grap geen grap, wie kan me daar iets meer over vertellen?
[url=http://www.lucid-dreams.org]Lucid Dreams[/url]

[img]http://www.treurmars.com/blaat/stemCU.jpg[/img]

Meltdown

Bericht door Meltdown » di apr 04, 2006 12:19 am

Stalaggh is gewoon kloteherrie op willekeurig, zo kan ik het ook.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

iscariah

Bericht door iscariah » di apr 04, 2006 12:20 am

Stalaggh is gave zooi, hehe.

treurmars
Contacteer:

Bericht door treurmars » di apr 04, 2006 12:33 am

Het mag dan misschien wel willekeurig zijn, maar het is wel willekeurig heel erg gaaf en ziek!

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » di apr 04, 2006 12:34 am

iscariah schreef:Stalaggh is gave zooi, hehe.
Nee.

Ik ben blij dat ik binnenkort van die cd af ben.
לֹא אעבוד

iscariah

Bericht door iscariah » di apr 04, 2006 12:35 am

"Welles"

"Nietes"

"Welles"

"Nietes"

...

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » di apr 04, 2006 12:37 am

iscariah schreef:"Welles"

"Nietes"

"Welles"

"Nietes"

...
Het zal wel met de ultieme dooddoener 'smaak' te maken hebben.

Ik heb dat Stalaggh schijfje Project Nihil eens besteld omdat het op Abruptum zou lijken en aangezien ik dat toen best grappig vond leek het me wel wat.
Bleek uiteindelijk een totale deceptie en is daarom ook de cd die binnenkort uit mijn kast gaat verdwijnen.
לֹא אעבוד

Parabellum

Bericht door Parabellum » di apr 04, 2006 2:02 am

Amibor schreef:[..]Goed bezig, gaafheid. Die band heeft dankzij dit topic zijn fanbasis ook weer verdubbeld geloof ik.
Dacht je maar. Silencer heeft z'n trend-periode ongeveer 2 jaar geleden gekend, toen verkocht hun label opeens al hun Death pierce me platen uit.
Ik denk niet graag in trends, maar op den duur moet je toch toegeven dat dergelijke dingen gewoon realiteit zijn, ook in black metal.

Plaag

Bericht door Plaag » di apr 04, 2006 8:27 am

Meltdown schreef: Als dat kut Malvery van jou nou nog ergens te vinden was, nare Fries.
http://www.ordealis.com/mp3/Malvery%20l%27Hysterie.mp3
Kop dicht, Thorko

treurmars
Contacteer:

Bericht door treurmars » di apr 04, 2006 9:14 am

Parabellum schreef:[..]

Dacht je maar. Silencer heeft z'n trend-periode ongeveer 2 jaar geleden gekend, toen verkocht hun label opeens al hun Death pierce me platen uit.
Ik denk niet graag in trends, maar op den duur moet je toch toegeven dat dergelijke dingen gewoon realiteit zijn, ook in black metal.
Wel op een ander soort niveau natuurlijk, aangezien ik geen videoclips heb gezien op tmf, dus zo'n grote trend is het nou ook weer niet geweest. :D

Lafawijn
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » di apr 04, 2006 9:48 am

Ik vind Projekt Nihil nog wel een aardig goede plaat.

brengt goed de depressieve sfeer over.
http://www.Lafawijn-records.tk

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di apr 04, 2006 11:05 am

Zoals ik al aangaf in het now playing topic:
fetuskiller schreef:Burzum - Inn I Slottet Fra Droemmen
Album: Hvis Lyset Tar Oss

Leuk man zo'n overstuurde hond als zanger die af en toe wat in een microfoon loopt te blaffen. 4 nummers in drie kwartier, lekkere luister black metal... begin deze style toch steeds meer te waarderen. Vandaag de andere Burzum schijfjes maar eens opzoeken... Aanraders?
Wat is de beste Burzum plaat?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

K.

Bericht door K. » di apr 04, 2006 12:56 pm

Klopt ja. Ik heb die CD ook gehad, maar ik vond 'm niet bijster interessant, de vocalen vond ik niet zo best.
treurmars schreef:[..]

Wel op een ander soort niveau natuurlijk, aangezien ik geen videoclips heb gezien op tmf, dus zo'n grote trend is het nou ook weer niet geweest. :D
Nee, dat moest er nog maar bij komen.
fetuskiller schreef:
Wat is de beste Burzum plaat?
"Burzum" en "Filosofem", vind ik.

treurmars
Contacteer:

Bericht door treurmars » di apr 04, 2006 12:58 pm

Videoclips van Suicide Black metal platen, Dan moeten ze telkens opnieuw aan automutilatie doen, dat overleven ze niet!

Scream filled Silence

Bericht door Scream filled Silence » di apr 04, 2006 3:14 pm

Feit blijft daarentegen dat er hoop mensen door dit topic de betreffende band zijn leren kennen. En of dat album nou twee jaar nou oppeens de hype was en alle cds verkocht zijn, doet niet af aan het feit dat dit een goed album is met een geweldig zieke sfeer. Daar doet de tijd vrij weinig aan af en een trend al helemaal niet.

Parabellum

Bericht door Parabellum » di apr 04, 2006 5:07 pm

Scream filled Silence schreef:[..]Feit blijft daarentegen dat er hoop mensen door dit topic de betreffende band zijn leren kennen. En of dat album nou twee jaar nou oppeens de hype was en alle cds verkocht zijn, doet niet af aan het feit dat dit een goed album is met een geweldig zieke sfeer. Daar doet de tijd vrij weinig aan af en een trend al helemaal niet.
Daar twijfel ik nu eens aan. Of het een goed album is laat ik hier in het midden (ik krijg het nogal van al die suicidal black metal bands), maar het is maar de vraag of al die mensen die Silencer nu goed vinden dat gaan blijven doen. Een trend is net dat veel mensen de plaat opeens goedvinden en hem willen hebben, en je een paar jaar later diezelfde plaat terug kan kopen voor een normale prijs omdat niemand er nog een zak om geeft.
Ligt het feit dat Silencer opeens populair werd twee jaar geleden (en nu hier) aan het feit dat te weinig mensen de plaat daarvoor hadden gehoord, of ligt het aan het feit dat mensen kuddebeesten zijn? Er zijn genoeg voorbeelden van groepen die vroeger barslechte reviews kregen en van wie de platen jaren te koop werden aangeboden, die nu door iedereen opgehemeld worden en van wie diezelfde platen opeens honderden euro's gaan op ebay (Moonblood, Sunn 0))), de lijst is eindeloos). Aan wat ligt die plotselinge populariteit dan?

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » di apr 04, 2006 5:26 pm

Daar twijfel ik nu eens aan. Of het een goed album is laat ik hier in het midden (ik krijg het nogal van al die suicidal black metal bands), maar het is maar de vraag of al die mensen die Silencer nu goed vinden dat gaan blijven doen. Een trend is net dat veel mensen de plaat opeens goedvinden en hem willen hebben, en je een paar jaar later diezelfde plaat terug kan kopen voor een normale prijs omdat niemand er nog een zak om geeft.
Ligt het feit dat Silencer opeens populair werd twee jaar geleden (en nu hier) aan het feit dat te weinig mensen de plaat daarvoor hadden gehoord, of ligt het aan het feit dat mensen kuddebeesten zijn? Er zijn genoeg voorbeelden van groepen die vroeger barslechte reviews kregen en van wie de platen jaren te koop werden aangeboden, die nu door iedereen opgehemeld worden en van wie diezelfde platen opeens honderden euro's gaan op ebay (Moonblood, Sunn 0))), de lijst is eindeloos). Aan wat ligt die plotselinge populariteit dan?
Ik denk dat het ook aan het feit ligt dat er nu meer mensen zijn die het kennen.

Heeft er trouwens iemand een mp3tje van want ik kan er niks van vinden en ben nu toch ook erg benieuwd geworden.

treurmars
Contacteer:

Bericht door treurmars » di apr 04, 2006 7:04 pm

Als ik voor mezelf spreek: Ik kende de band niet en ik ben daarnaast best wel into die suicide black metal stroming: Forgotten Tomb, Shining, Deinonychus, Stalaggh etc. dat doe ik al een aantal jaar dus zo snel zal het met die plaat niet voorbij gaan omdat het enorm goed in elkaar zit.

Daarnaast zullen er natuurlijk ook mensen bij zijn die het op het eerste gehoor heel gaaf vinden maar hem na 10 keer luisteren weer zat zijn. Is dat kuddegedrag? Denk het niet direct, ze zijn het gewoon gaan luisteren na een tip hier op MF dus de "populariteit" komt gewoon doordat iemand het weer onder de aandacht heeft gebracht.

nuberus

Bericht door nuberus » wo apr 05, 2006 5:42 pm

Funeral Procession.

Victorie voor de traditionele black metal. Ik dacht dat het niet meer kon, maar dit is dermate glorieus dat ik zeg: chapaux.

De cd heb ik inmiddels drie maal gehoord en groeit meer en meer richting bergtoppen. Laat de schijf zinken en deze zal de bodem raken met een tyfus knal.
En de man zal heersen.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » wo apr 05, 2006 6:13 pm

Jullie zouden Wolves In The Throne Room eens moeten luisteren. Het doet mij qua drumsound, gitaarharmonieen en melodieen meteen aan Weakling denken. De songstructuren zijn ijzersterk (moet ook wel met nummers van die lengtes), niet knippen-plakken Riff A, Riff B, Riff A etc maar echt inventieve overgangen.
Na een luisterbeurt kan ik nog niet zeggen dat het materiaal volledig tot me is doorgedrongen maar dat is dat prima, er valt in dit geval nog genoeg te ontdekken.
Luistert dit! Op de website staan samples.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » wo apr 05, 2006 6:15 pm

nuberus schreef:Funeral Procession.

Victorie voor de traditionele black metal. Ik dacht dat het niet meer kon, maar dit is dermate glorieus dat ik zeg: chapaux.

De cd heb ik inmiddels drie maal gehoord en groeit meer en meer richting bergtoppen. Laat de schijf zinken en deze zal de bodem raken met een tyfus knal.
Vánboy...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

nuberus

Bericht door nuberus » wo apr 05, 2006 6:23 pm

the true Thorko schreef:[..]

Vánboy...
Nee dat is te makkelijk. Het is gewoon gave zooi. Luisteren jij.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » wo apr 05, 2006 6:27 pm

Judas Iscariot schreef:Jullie zouden Wolves In The Throne Room eens moeten luisteren. Het doet mij qua drumsound, gitaarharmonieen en melodieen meteen aan Weakling denken. De songstructuren zijn ijzersterk (moet ook wel met nummers van die lengtes), niet knippen-plakken Riff A, Riff B, Riff A etc maar echt inventieve overgangen.
Na een luisterbeurt kan ik nog niet zeggen dat het materiaal volledig tot me is doorgedrongen maar dat is dat prima, er valt in dit geval nog genoeg te ontdekken.
Luistert dit! Op de website staan samples.
Daar werd ik door dezelfde Ván ook op gewezen. Die Sveinn heeft gewoon een neus voor puike black metal.
En de man zal heersen.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » wo apr 05, 2006 7:21 pm

nuberus schreef:[..]

Daar werd ik door dezelfde Ván ook op gewezen. Die Sveinn heeft gewoon een neus voor puike black metal.
Jep, zo ben ik er ook aangekomen.

Anyway, hier zijn de samples te vinden:
http://www.vendlus.com/releases.html

iscariah

Bericht door iscariah » wo apr 05, 2006 7:51 pm

Obscure blekkies: knock yourself out:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 4860838957

Zorya

Bericht door Zorya » wo apr 05, 2006 8:05 pm

iscariah schreef:Obscure blekkies: knock yourself out:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 4860838957
107 dollar voor al die dingen, is dat niet wat goedkoop? Daar zal toch wel wat moeilijk verkrijgbaar spul tussen zitten...
Maar niet dat het me verder interesseert. Heb een hekel aan tapes. Underground, ja hoor. En maar doorspoelen.
nuberus schreef:Funeral Procession.

En daar te pletter vallen. Drie keer niks.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo apr 05, 2006 8:06 pm

Zo, The Cult Is Alive staat in de queue. Ben benieuwd of het hele album me zo gaat pakken zoals die clip van Too old too cold deed. Zou een primeur zijn bij mij, een gaaf Darkthrone album.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Gesloten