Conception
Conception
Noorse Band die niet meer bestaat, de huidige zanger van Kamelot heeft daar in gezongen ze hebben 4 albums uitgebracht ik vind het echt Geweldig. Kent iemand anders het?
It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik ken ze van het nummer Gethsemane dat ooit eens op een Rock hard CD'tje stond. Daar was ik dermate van onder de indruk dat ik direct de hele cd heb aangeschaft. Alleen vond ik toen dat Gethsemane het beste nummer was van die cd.
Probleem is alleen dat dit ongeveer 5 jaar geleden was. Dus voor hetzelfde geld vind ik de cd nu prachtig. Ik weet in ieder geval dat dat nummer me nogsteeds erg kan bekoren.
Probleem is alleen dat dit ongeveer 5 jaar geleden was. Dus voor hetzelfde geld vind ik de cd nu prachtig. Ik weet in ieder geval dat dat nummer me nogsteeds erg kan bekoren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Kahn is zeker een wereldzanger, maar ja ik ken Conception van mijn broer en hij kent Kamelot via mij. Had een keer the 4th legacy opstaan terwijl me broer op bezoek was en hij had zo iets van hmm zanger komt me bekend voor en toen had tie het over conception en voila alles gedownloadKristof schreef:ik heb hun twee laatste platen
band die bijna NIEMAND kent
en kahn is wereldzanger, altijd al geweest

Parallel Minds uit 1993 is een hele goede plaat van hunXnegativeX schreef:Ik ken ze van het nummer Gethsemane dat ooit eens op een Rock hard CD'tje stond. Daar was ik dermate van onder de indruk dat ik direct de hele cd heb aangeschaft. Alleen vond ik toen dat Gethsemane het beste nummer was van die cd.

Ik zal dit topic wederom omhoog gooien want het is een briljante band en dit keer doe ik er meer informatie bij:

Conception is in 1989 opgericht door een stel Noren, het was een Melodische, Symphonische Power Metal band en zeker Progressief in hun tijd. Roy Khan de zanger van Kamelot heeft op alle 4 hun cd's gezongen en hij ging na Conception naar Kamelot.
Ik vind dit een super band, niet alle 4 de cd's zijn even goed maar ze hebben allemaal iets speciaals. Goede muziek, veel gevoel en prachtig
samenspel.

Band:
Zang: Roy Khan (Tegenwoordig Kamelot)
Gitaar: Tore Østby (Tegenwoordig Ark)
Bas: Ingar Amlien (Tegenwoordig Crest of Darkness)
Keyboards: Trond Nagell-Dahl en Hans Chr. Gjestvang
Drums: Arve Heimdal (Ex-Crest of Darkness)

Discografie:
The Last Sunset (1991)
Parallel Minds (1993)
In Your Multitude (1995)
Flow (1997)
Samples luisteren:
Conception bestaat niet meer wat jammer is, ze hebben wel een officiele site waar je niks kunt downloaden maar er staat wel wat online.
Ga naar de onderstaande links en klik op mp3 en dan krijg je streaming clips die goed klinken.
http://www.progarchives.com/Progressive ... d=3787#mp3
Website:
http://www.geocities.com/SunsetStrip/Palladium/1360/

Conception is in 1989 opgericht door een stel Noren, het was een Melodische, Symphonische Power Metal band en zeker Progressief in hun tijd. Roy Khan de zanger van Kamelot heeft op alle 4 hun cd's gezongen en hij ging na Conception naar Kamelot.
Ik vind dit een super band, niet alle 4 de cd's zijn even goed maar ze hebben allemaal iets speciaals. Goede muziek, veel gevoel en prachtig
samenspel.

Band:
Zang: Roy Khan (Tegenwoordig Kamelot)
Gitaar: Tore Østby (Tegenwoordig Ark)
Bas: Ingar Amlien (Tegenwoordig Crest of Darkness)
Keyboards: Trond Nagell-Dahl en Hans Chr. Gjestvang
Drums: Arve Heimdal (Ex-Crest of Darkness)

Discografie:
The Last Sunset (1991)
Parallel Minds (1993)
In Your Multitude (1995)
Flow (1997)
Samples luisteren:
Conception bestaat niet meer wat jammer is, ze hebben wel een officiele site waar je niks kunt downloaden maar er staat wel wat online.
Ga naar de onderstaande links en klik op mp3 en dan krijg je streaming clips die goed klinken.
http://www.progarchives.com/Progressive ... d=3787#mp3
Website:
http://www.geocities.com/SunsetStrip/Palladium/1360/
- hellish star
- hellish star