Eyehategod
-
Eyehategod
Toevallig zag ik hun eerste cd 'In The Name Of Suffering' in een winkeltje liggen voor 5euro, maar ik ben diep teleurgesteld.
Zeer onproffesionele doom. Ik hoop dat hun latere albums wat beter klinken. Wat vinden jullie?
Zeer onproffesionele doom. Ik hoop dat hun latere albums wat beter klinken. Wat vinden jullie?
-
- XnegativeX
- Contacteer:
Eyehategod is een van de godfathers van de smerige sludge. Ze liepen in dezelfde scene rond als Pantera, Crowbar en C.O.C. en zijn net als die bands erg beinvloed door de sound van Black sabbath. Bandjes als Goatsblood beschouwen Eyehategod als hun inspiratie.
Maar sludge is niet bepaald de meest toegankelijke soort van muziek dus het is goed te begrijpen dat het niet altijd even lekker valt.
Maar sludge is niet bepaald de meest toegankelijke soort van muziek dus het is goed te begrijpen dat het niet altijd even lekker valt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
JuistXnegativeX schreef:Eyehategod is een van de godfathers van de smerige sludge. Ze liepen in dezelfde scene rond als Pantera, Crowbar en C.O.C. en zijn net als die bands erg beinvloed door de sound van Black sabbath. Bandjes als Goatsblood beschouwen Eyehategod als hun inspiratie.
Goatsblood is erg gaaf trouwens, superextreme sludge met hier en daar wat grindcore-elementen, leuk dat je die band aanhaalt.
En sludge is muziek die je echt moet beleven, vooral live.
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Goatsblood is dan wel weer gaaf.XnegativeX schreef:Eyehategod is een van de godfathers van de smerige sludge. Ze liepen in dezelfde scene rond als Pantera, Crowbar en C.O.C. en zijn net als die bands erg beinvloed door de sound van Black sabbath. Bandjes als Goatsblood beschouwen Eyehategod als hun inspiratie.
Maar Eyehategod, heb ik nooit begrepen.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey
- Gary Busey
- thomaster87
- Contacteer:
- multi/spazz
- thomaster87
- Contacteer:
- This Graveyard Earth
In the name of suffering is een zeer proffesionele plaat maar omdat jij te kortzichtig bent om dat te begrijpen laat ik dat maar even achterwege. Eyehategod is GEEN doom metal, Eyehategod is sludge hetgeen een kruising is tussen Doom metal en crust punk/hardcore. En hun latere albums zijn beter. Nog ranziger en extremer, dus luister er niet naar met je pas door mama gewassen oortjes.MetalBanger schreef:Toevallig zag ik hun eerste cd 'In The Name Of Suffering' in een winkeltje liggen voor 5euro, maar ik ben diep teleurgesteld.
Pantera is geen sludge, power groove volgens sommigen en Crowbar is Hardcore.XnegativeX schreef:Eyehategod is een van de godfathers van de smerige sludge. Ze liepen in dezelfde scene rond als Pantera, Crowbar en C.O.C. en zijn net als die bands erg beinvloed door de sound van Black sabbath. Bandjes als Goatsblood beschouwen Eyehategod als hun inspiratie.
(geen discussie hier over).
Kortom: Eyehategod is beïnvloed door The Melvins, Earth, NYHC en inderdaad Black Sabbath.
Heerlijke muziek!
Laatst gewijzigd door This Graveyard Earth op do apr 06, 2006 9:58 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style3,Doom.png[/img][/url]
Front tegen Nymphea Aurora!
- This Graveyard Earth
Isis valt daar niet echt onder, echter wel onder een van de subgenre's. Bij sludge moet je denken aan Grief, Eyehategod, 13 etc.Erynide schreef: Sludge is een combinatie van Doom metal en hardcore.
De logge, zieke, zware ritme's van doom metal met het energieke stemgeluid van hardcore/punk.
En dat dan allemaal met een ultiem vies laagje eroverheen.
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style3,Doom.png[/img][/url]
- HellcommandeR
- HellcommandeR
- This Graveyard Earth
- The Horseman
Power Groove aldus Phil Anselmo.
Wat Eyehategod betreft, laatst nog bij een maat van me gehoord.
Het piept en suist soms enorm maar de Sabbath-achtige stukken kan ik goed verteren.
Wat Eyehategod betreft, laatst nog bij een maat van me gehoord.
Het piept en suist soms enorm maar de Sabbath-achtige stukken kan ik goed verteren.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
zeg maar gewoon bah, dat is korter...This Graveyard Earth schreef:Zoals ik al zei.. GEEN DISCUSSIE DAAROVER GODVERDOMME!
Oke, ik zal jullie gelijk geven.. Pantera is geen nu metal, ik zag even niet zo snel een betere benaming.
[url=http://www.last.fm/user/Raido][img]http://www.denness.net/rpi/u/raido/rpi.png[/img][/url]
- This Graveyard Earth
- The Horseman
Eens wat leven in dit topic blazen...
Ik heb de afgelopen weken regelmatig 'Confederacy of Ruined Lives' in het laadje gedrukt en och, wat is dit lekker smerig en rauw!
Na ik vernomen heb heeft deze release uit 2000 integenstelling tot de meeste Eyehategod albums een vette productie en dat kan ik alleen maar beamen.
Wat je in 40 minuten voorgeschoteld krijgt zijn loodzware, zompige, Sabbath-achtige riffs en daarvoor heen ziekelijke vocalen van Michael Williams. Desondanks heeft dit album ook iets speels, wat je ook kunt opvatten als spelplezier.
Toch overheerst de depressie, pijn en rauwheid van het bestaan.
Zeker iets voor mensen die Down, Crowbar en Corrosion Of Conformity kunnen appreciëren.
Ik heb de afgelopen weken regelmatig 'Confederacy of Ruined Lives' in het laadje gedrukt en och, wat is dit lekker smerig en rauw!
Na ik vernomen heb heeft deze release uit 2000 integenstelling tot de meeste Eyehategod albums een vette productie en dat kan ik alleen maar beamen.
Wat je in 40 minuten voorgeschoteld krijgt zijn loodzware, zompige, Sabbath-achtige riffs en daarvoor heen ziekelijke vocalen van Michael Williams. Desondanks heeft dit album ook iets speels, wat je ook kunt opvatten als spelplezier.
Toch overheerst de depressie, pijn en rauwheid van het bestaan.
Zeker iets voor mensen die Down, Crowbar en Corrosion Of Conformity kunnen appreciëren.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
- thomaster87
- Contacteer: