Progressief: Riverside (P) Kade Zaandam 14 Sep
Progressief: Riverside (P) Kade Zaandam 14 Sep
Riverside(p)
Auroraproject
Vandenplas (D)
In de DPRPoll 2005 staat Second Life Syndrome van Riverside op 3 en op dit moment scoort ook The Aurora Project goed met hun CD Unspoken words.
De band put uit zeer uiteenlopende inspiratiebronnen: van Tool en Pink Floyd tot Anathema.
Riverside laat zich daarbij beïnvloeden door Porcupine Tree, Opeth en Pink Floyd. Dit leidt naar een progressief soms symphonische rock/metal waarbij nadrukkelijk sfeerstukken zijn geïntegreerd in de muziek.
Vandenplas brengt eind maart hun nieuwe CD Christ 0 uit.
Voorverkoop begint woensdag 29 maart.
www.riverside.art.pl
www.vandenplas.de
www.theauroraproject.com
GROTE ZAAL 20:00 / € 18
Donderdag 14 September
Is nog wel een eind verder, maar ik post het alvast.
Auroraproject
Vandenplas (D)
In de DPRPoll 2005 staat Second Life Syndrome van Riverside op 3 en op dit moment scoort ook The Aurora Project goed met hun CD Unspoken words.
De band put uit zeer uiteenlopende inspiratiebronnen: van Tool en Pink Floyd tot Anathema.
Riverside laat zich daarbij beïnvloeden door Porcupine Tree, Opeth en Pink Floyd. Dit leidt naar een progressief soms symphonische rock/metal waarbij nadrukkelijk sfeerstukken zijn geïntegreerd in de muziek.
Vandenplas brengt eind maart hun nieuwe CD Christ 0 uit.
Voorverkoop begint woensdag 29 maart.
www.riverside.art.pl
www.vandenplas.de
www.theauroraproject.com
GROTE ZAAL 20:00 / € 18
Donderdag 14 September
Is nog wel een eind verder, maar ik post het alvast.
-
-
- Contacteer:
-
-
16 September is zelfde pakket in Plato - Helmond.
www.poppodiumplato.nl
scheelt al weer wat gereis zo door den lande.
www.poppodiumplato.nl
scheelt al weer wat gereis zo door den lande.

Life is like a pubic hair on a toiletseat, sooner or later you get pissed off
-
-
-
-
-
Ik ben vrijdag 15 september geweest naar hardenberg - podium.
The Aurora project was leuk om te horen, voor een half volle zaal speelden ze 45 minuten. Het klonk allemaal best aardig.
Riverside was echt geweldig zoals altijd. Zeker de beste progmetal band.
Als laatste speelde Vanden Plas. Wat viel dit tegen, wat een slecht geluid. Alles 5x te hard en niet zuiver.
The Aurora project was leuk om te horen, voor een half volle zaal speelden ze 45 minuten. Het klonk allemaal best aardig.
Riverside was echt geweldig zoals altijd. Zeker de beste progmetal band.
Als laatste speelde Vanden Plas. Wat viel dit tegen, wat een slecht geluid. Alles 5x te hard en niet zuiver.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Ik ben er eveneens geweest en ik vond het een zeer memorabele avond.
The Aurora Project was uitstekend op dreef, gave nummers, uitstekend soleerwerk en een buitengewoon goed geluid. Een band om in de gaten te blijven houden.
Riverside was een adembenemende ervaring. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor, dus ik zal er nog over na moeten denken. Maar dat lees je wel in de binnenkort te verschijnen recensie.
Vandenplas vond ik persoonlijk wel erg goed, maar inderdaad was geluid véél te hard waardoor veel nuances in de mix verzopen. Dat was jammer, maar desondanks speelde de band wel goed hoor. De zanger was prima bij stem en de mensen die eerder weg gingen hebben in mijn ogen best wat gemist. Daarnaast werd het geluid na de helft van de setlist opeens een stuk beter (nog wel te hard) , zodat er nog genoeg te genieten viel.
Een memorabele avond
The Aurora Project was uitstekend op dreef, gave nummers, uitstekend soleerwerk en een buitengewoon goed geluid. Een band om in de gaten te blijven houden.
Riverside was een adembenemende ervaring. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor, dus ik zal er nog over na moeten denken. Maar dat lees je wel in de binnenkort te verschijnen recensie.
Vandenplas vond ik persoonlijk wel erg goed, maar inderdaad was geluid véél te hard waardoor veel nuances in de mix verzopen. Dat was jammer, maar desondanks speelde de band wel goed hoor. De zanger was prima bij stem en de mensen die eerder weg gingen hebben in mijn ogen best wat gemist. Daarnaast werd het geluid na de helft van de setlist opeens een stuk beter (nog wel te hard) , zodat er nog genoeg te genieten viel.
Een memorabele avond
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
-
Ja idd ben het helemaal met je eens. Vanden Plas is zeker een goede band. Ze speelden ook goed hoor, het lag niet aan de band zelf, maar puur aan het geluid. Het is triest voor zo een grote band om op het laatste voor nog geen 100 man te spelen.
De laatste nummers waren wel weer wat beter. Het waren vooral de eersten drie nummers die erg slecht uit de verf kwamen.
De laatste nummers waren wel weer wat beter. Het waren vooral de eersten drie nummers die erg slecht uit de verf kwamen.
Ik ben in Plato in Helmond geweest, en inderdaad The Aurora Project was een geweldige verrassing, ik had ooit die CD eens gehoord en die viel wat tegen, maar live absoluut de moeite. Riverside was de top, voor een goed gevulde zaal kregen hun de handjes op elkaar tot achter in de zaal, absolute wereld top en zwaar on,derschatte band. Vanden Plas goede band, maar lynch de sound man, wat een eikel, ik heb zelfs gevraagd of het wat zachter kon, maar hij beweerde bij hoog en laag dat het geluid perfect was zo.............ik ben noodgedwongen (ik kon er niet meer tegen) halverwege de set naar huis gegaan.... 

- Jeroen
- Contacteer:
hmm, ik vind die cd van The Aurora Project behoorlijk sterk. Productie had wat beter gekund, maar verder genieten geblazen.
Haha, wellicht dezelfde geluidsman als in Hardenberg. Hadden ze vast hun eigen dronken dove Duitser meegenomen.
Tja dat was een groot euvel.
Haha, wellicht dezelfde geluidsman als in Hardenberg. Hadden ze vast hun eigen dronken dove Duitser meegenomen.
Jeroen schreef:hmm, ik vind die cd van The Aurora Project behoorlijk sterk. Productie had wat beter gekund, maar verder genieten geblazen.
Ik bedoel Aurora project ook productioneel gezien, muziek is niets op aan te merken, maar live waren ze zoveel meer dynamisch dan op de CD, dat het gewoon opviel.....Ik heb op een ander Forum gelezen dan Vanden Plas inderdaad alle vier shows met dezelfde dove duitse soundman hebben getourd......
-
Riverside
Voor de liefhebbers, RIVERSIDE zal progPower dit jaar afsluiten op zondag 1 oktober met een 2 uur durende show!!
Voor alle details: www.progpower.com
Voor alle details: www.progpower.com
-
- Jeroen
- Contacteer:
Welja, godsgruwelijk, wat kreeg ik trouwens een enorm kippenvel bij het titelnummer van Second Life Syndrome. Heerlijk dat lange nummer en dan die solo's, onmenselijk.. nimmer zo'n gelukzalig gevoel gehad.
Laatst gewijzigd door Jeroen op wo sep 20, 2006 1:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeroen schreef:Welja, godsgruwelijk, wat kreeg ik trouwens een enorm kippenvel bij het titelnummer van Second Life Syndrome. Heerlijk dat lange nummer en dan die solo's, onmenselijk.. nimmer zo'n gelukzalig gevoel gehad.
Wat een geweldige band is dat, ik kan me vrijwel geheel in je woorden vinden