Heavy Metal topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Bob

Bericht door Bob » zo apr 09, 2006 3:06 pm

arnibes schreef:Iemand al Iron Fire - Revenge gehoord?

Ik heb hem zelf vandaag 1 keer even geluisterd. Het is Heavy Metal, maar niet erg bijzonder, maar wel aardig.

Hun album On The Edge is leuker.

jeffrey

Bericht door jeffrey » zo apr 09, 2006 6:11 pm

Rene schreef:http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2572

Pharaoh is echt een aanrader voor de heavy metal-fans in dit topic!
Godver Fight is wel een lekker nummer.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » wo apr 12, 2006 6:57 pm

YesssssssssssssssssssssssssssssssR,

straks mijn Jag Panzer-Thane to da Throne pic lp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Jens

Bericht door Jens » do apr 13, 2006 12:34 am

Agent Steel schreef:Ik krijg zonet een nummertje toegestuurd van de hier gebande Meneer Tijmen. Behold The Hand Of Glory van Powervice.
Zet ik het op, en ik dacht meteen aan Iron Maiden ten tijde van Killers, met Paul D'Iano op zang. Gave oldschool heavy metal! het is trouwens een Nederlandse band.
Nog mensen bekend met deze band?
Uiteraard, walgelijkgoeie band is dat ! Zit allemaal lekker in elkaar en daar dan die geweldige klep van Rogier bij.
BTHOG is wel m'n favoriete nummer trouwens.

dako

Bericht door dako » do apr 13, 2006 8:03 am

Powervice, zodra die lui een cd uitbrengen gaan ze verrottes hard doorbreken, wat ik je brom.

Beste band van de afgelopen vijf jaar, zonder twijfel.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » do apr 13, 2006 8:47 am

dako schreef:Powervice, zodra die lui een cd uitbrengen gaan ze verrottes hard doorbreken, wat ik je brom.

Beste band van de afgelopen vijf jaar, zonder twijfel.
ik ken er nog weinig van. Enkel een kort mp3'tje van de site volgens mij. Klonk wel leuk, ja. Maar ik ga ze morgen wel zien. Ik ben benieuwd. Ik hoorde alleen dat sommige bandleden er op het podium als een zoutzak bij staan en dat ze dus nog hard aan de podiumpresentatie moeten werken.

IROn

Bericht door IROn » do apr 13, 2006 11:26 am

Ja, die lui hebben echt potentie, die demo draait hier heel wat rondjes. Elk van de drie nummers heeft zijn eigen gave dingen, ze luisteren allemaal heerlijk weg.

Van de podiumpresentatie kan ik me weinig meer herinneren, maar de uitvoering van de nummers was in ieder geval geweldig. Ik ben dan ook wel benieuwd morgen, of de band gegroeid is, vooruitgegaan is, etc.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

dako

Bericht door dako » do apr 13, 2006 1:37 pm

Waar spelen ze morgen?

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do apr 13, 2006 1:40 pm

dako schreef:Waar spelen ze morgen?
Voorprogramma van Anthrax.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » do apr 13, 2006 2:16 pm

Ja, klopt, die uitstraling is niks, vond ik. Maar ik zag ze op hun derde gig ofzo. Maar aan het doorbreken zijn ze al. Met gigs op KIT en in Griekenland mag je toch wel zeggen dat je bent doorgebroken, als 2 jaar oud bandje. Check de upcoming gigs maar, te veel.

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Alwin
Contacteer:

Bericht door Alwin » do apr 13, 2006 2:21 pm

Zaterdag in Kalashnikov Terneuzen te zien :) .

(EDIT: Powervice dus)
Laatst gewijzigd door Alwin op do apr 13, 2006 3:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

EmptySkies
Contacteer:

Bericht door EmptySkies » do apr 13, 2006 2:28 pm

ik heb een Iron Maiden tribute cd gekocht, "numbers of the beast - a salute to Iron Maiden". verschrikkelijk gaaf, al zijn soms de solo's erg minder.

tracklist:

-Run To The Hills
-Wasted Years
-Whratchild
-Flight of Icarus
-The Trooper
-Fear Of The Dark
-Aces High
-2 minutes to midnight
-Can I Play With Madness
-The Evil That Man Do
-The Wickerman

ik vind van de hele cd The Evil That Man Do het gaafste. supersolo's, goede vocalen, mooi geluid. Fear Of The Dark en The Trooper zijn ook goed gedaan. Aces High redelijk slecht. 1 gitaar, waar bij maiden er op de plaat 2 waren.. je mist dan wel wat.
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » do apr 13, 2006 2:29 pm

Zet er anders ook bij welke bands de covers doen, menneke.

EmptySkies
Contacteer:

Bericht door EmptySkies » do apr 13, 2006 2:36 pm

het leuke is, dat het allemaal verschillende muzikanten zijn. van Amazon:

Product Description
CLASSIC MAIDEN TUNES REVAMPED BY PAST AND PRESENT MEMBERS OF:

Iron Maiden • KISS • AC/DC • Motörhead • Anthrax • Dio • Judas Priest * Ozzy’s band • Testament • Twisted Sister • Extreme • Slaughter * Whitesnake • Led Zeppelin • Mr. Big • Poison • MSG • Helmet • Styx * UFO • Lynch Mob • Suicidal Tendencies • Dokken • Rob Zombie Band * Rainbow • The Firm • WWE Wrestler Chris Jericho and many, many more!

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » do apr 13, 2006 2:39 pm

Hahahahah, Y 2 J Chris Jericho, gave shizzle. Kutter dan Bruce D kan het in ieder geval niet klinken, dat scheelt.

EmptySkies
Contacteer:

Bericht door EmptySkies » do apr 13, 2006 2:43 pm

Saxon 747 schreef:Hahahahah, Y 2 J Chris Jericho, gave shizzle. Kutter dan Bruce D kan het in ieder geval niet klinken, dat scheelt.
anus.

Lemmy zingt the trooper, supergaaf.

NochdFaol
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » do apr 13, 2006 5:44 pm

EmptySkies schreef:[..]

anus.

Lemmy zingt the trooper, supergaaf.
Jezus wat is dat slecht.
It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.

Terrorizer

Bericht door Terrorizer » do apr 13, 2006 6:30 pm

Zo, wat klinkt dat Powervice ontiegelijk gaaf zeg! Normaal ben ik niet van de Heavy-metal. Maar dit vind ik echt geweldig. Doet mij idd denken aan Iron Maiden, die demo moet ik denk maar is kopen.

EmptySkies
Contacteer:

Bericht door EmptySkies » do apr 13, 2006 6:45 pm

ik zal wel even "The Evil That Man Do" en "The Trooper" uploaden.

edit: The Trooper

The Evil That Man Do

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » do apr 13, 2006 7:39 pm

Draait de hele hype rond Powervice nou om drie nummers van een demo? Ik vond 'Behold The Hand of Glory' erg goed klinken, erg catchy, maar niet heel speciaal of origineel. Het debuut van Iron Maiden kwam direkt in me op toen ik het hoorde, vooral een nummer als 'Prowler'.

Ik snap niet waarom een band met alleen maar een demo bekender en populairder is dan een band als Influence of Reviver die al albums hebben uitgebracht met een in mijn oren veel origineler en professioneler geluid dan wat ik heb gehoord van Powervice.

Al met al vind ik een band als Powervice best goed, aangaande dat ene nummer wat ik heb gehoord, ik vind alleen de aandacht die de band krijgt vergeleken met andere vaderlandse bands als bovenstaande die zich al hebben bewezen door echte studioalbums uit te brengen onterecht.

Metalheank

Bericht door Metalheank » do apr 13, 2006 7:42 pm

Helemaal mee eens. Powervice komt met een bult ouwe troep. Wel gaaf natuurlijk.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » do apr 13, 2006 7:43 pm

Begin jij dan met het posten betreffende de door jou genoemde bands?

En nee, dit is geen kritiek op je bericht. Gewoon een voorstel.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » do apr 13, 2006 7:46 pm

Goed plan Elessar, maar deze bands zijn toch al lang wel een keer genoemd in dit topic mag ik hopen?

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » do apr 13, 2006 7:50 pm

Maar blijkbaar niet zo positief ontvangen als Powervice. Wellicht kun je dat door mp3tjes etc veranderen?
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » do apr 13, 2006 7:51 pm

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do apr 13, 2006 9:48 pm

Influence is inderdaad gaaf. Nog gezien in Alkmaar en was gelijk verkocht.

Aanrader dus.

nightwing

Bericht door nightwing » do apr 13, 2006 9:51 pm

Steeeeeeeeeeeeeeeeeeeel Angels is een erg gaaf nummer ja. Leuke live show geven ze er ook bij ja.
www.last.fm/user/robenroll

IROn

Bericht door IROn » do apr 13, 2006 10:44 pm

Eru Iluvatar schreef:Draait de hele hype rond Powervice nou om drie nummers van een demo? Ik vond 'Behold The Hand of Glory' erg goed klinken, erg catchy, maar niet heel speciaal of origineel. Het debuut van Iron Maiden kwam direkt in me op toen ik het hoorde, vooral een nummer als 'Prowler'.

Ik snap niet waarom een band met alleen maar een demo bekender en populairder is dan een band als Influence of Reviver die al albums hebben uitgebracht met een in mijn oren veel origineler en professioneler geluid dan wat ik heb gehoord van Powervice.

Al met al vind ik een band als Powervice best goed, aangaande dat ene nummer wat ik heb gehoord, ik vind alleen de aandacht die de band krijgt vergeleken met andere vaderlandse bands als bovenstaande die zich al hebben bewezen door echte studioalbums uit te brengen onterecht.
Powervice weet gewoon donders goed hoe ze het aan moeten pakken, ze promoten zichzelf blijkbaar erg goed. Kijk maar, een demo die erg lekker klinkt met een goede productie, die goed verkrijgbaar is.
Verder veel optreden, aangezien dat nog altijd DE manier is om je band bekend te krijgen. Plus, de muzikanten zelf hebben volgens mij al de nodige bandervaring, wat het reilen en zeilen kennen met zich meebrengt.

Ze snappen gewoon goed hoe de vork in de steel zit, en ik gu het ze dan ook van harte.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » do apr 13, 2006 11:07 pm

Eru Iluvatar schreef:Draait de hele hype rond Powervice nou om drie nummers van een demo? Ik vond 'Behold The Hand of Glory' erg goed klinken, erg catchy, maar niet heel speciaal of origineel. Het debuut van Iron Maiden kwam direkt in me op toen ik het hoorde, vooral een nummer als 'Prowler'.

Compleet, 400% mee eens Kees. Powervice wordt gehypt op 3 nummers en een niet al te boeiende live show. Erg jammer.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do apr 13, 2006 11:09 pm

Door wie worden ze dan gehypt?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » do apr 13, 2006 11:11 pm

Lennert from hell schreef:Door wie worden ze dan gehypt?
Deur mn moeders.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do apr 13, 2006 11:14 pm

Nee, dat ze gehypt worden lijkt me een hoop gelul. Zolang ze nog geen platencontract hebben en nog niet op TMF radio voorbij komen vind ik het eruitzien als een hardwerkende band die weten hoe ze de zaken moeten aanpakken. Dat je er niet van houdt is een andere zaak.

Wat IROn zegt dus.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » do apr 13, 2006 11:16 pm

Lennert from hell schreef:Nee, dat ze gehypt worden lijkt me een hoop gelul. Zolang ze nog geen platencontract hebben en nog niet op TMF radio voorbij komen vind ik het eruitzien als een hardwerkende band die weten hoe ze de zaken moeten aanpakken. Dat je er niet van houdt is een andere zaak.

Wat IROn zegt dus.
Ik zeg niet dat ik er niet van houd, ik vind ze erg tof, zelfs. Het is gewoon een feit, ook doordat de bandleden veel connecties hebben, dat de band meer aandacht verdient, in die korte 2 jaar, dan hardwerkende bands als bijvoorbeeld Reviver. En daarbij, live stelt het weinig voor. Qua show.

En bands in de underground kunnen ook gehypt worden Lennert, daar is echt geen platencontract of TMFclip voor nodig.

jeffrey

Bericht door jeffrey » do apr 13, 2006 11:20 pm

Ja Reviver is gaaf. Zag ze laatst spelen, een groot bangfestijn. En ze speelde fakking RED SHARKS als toegift. Geweldig was dat.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do apr 13, 2006 11:20 pm

Maar leg me dan eens uit door wie ze dan gehypt worden?

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do apr 13, 2006 11:21 pm

Eigenlijk wel waar, het zou denk ik ook leuker zijn als ze wat meer nummers gaan maken dan elke keer optreden en optreden. Ze zijn wel leuk daar niet van, maar ik ben wel benieuwd hoe ze een hele cd gaan vullen.

Een band als Chainsaw staat ook bijna overal, maar daar hoor je niet zoveel over en die hebben toch een onwijs gave show.

Reviver ken ik niet, dus die ga ik maar even luisteren. :)

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » do apr 13, 2006 11:22 pm

Lennert from hell schreef:Maar leg me dan eens uit door wie ze dan gehypt worden?
Metalfans, promoters, bookers, organisators, the list goes on and on.

IROn

Bericht door IROn » vr apr 14, 2006 10:35 am

jeffrey schreef:Ja Reviver is gaaf. Zag ze laatst spelen, een groot bangfestijn. En ze speelde fakking RED SHARKS als toegift. Geweldig was dat.
Ik heb ze helaas gemist laatst, in Arnhem toen ze meededen aan de Metal Battle (Moest werken, grrr) maar ik had zeer graag willen zien. Osiris Eyes is inderdaad een erg rossend nummer. Zing die zanger live ook zo gaaf?

En wat Powervice betreft: soms hè, is het voor metalheads ook nooit goed. Nieuwe bands zijn niet gaaf genoeg omdat ze die vette 80s sfeer niet hebben, en dan komt er een keer een nieuwe band die dat wel uitdraagt en daar succes mee heeft (En logisch, want daar vroegen we met zijn allen zo hard om) en dan is het weer niet goed.

Althans, de band wel, de populariteit niet. En ja, er zijn bands die langer aan de weg timmeren en minder succes hebben, maar zo gaat het nou eenmaal in de muziek. Ik bedoel, The Darkness staat voor dertig fucking euro in de HMH, gewoon duurder dan, ik noem een Anthrax... niet alle muziek slaat blijkbaar evenveel aan waardoor het één succesvoller is dan het ander.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » vr apr 14, 2006 10:40 am

Nee, what I mean, I don't blame the guys, maar het is toch vertiefd, de hoeveelheid shows die hun in 2 jaar spelen, dat zijn meer heavy metal gigs dan er de afgelopen 4 jaar in Nederland zijn gespeeld, zowat. Wat ik bedoel, het is uiteraard een goede zaak dat het terug aan het komen is, maar waarom wil iedere boerelul nu ineens Powervice, terwijl er zo veel meer moois te bieden is. Tuurlijk hebben die gasten connecties en shit, maar dan nog. Het begint erop te lijken dat Powervice DE Neerlandse heavy metal band is en dat vind ik een flink tekort aan alle andere bands die nog steeds hard aan het werk zijn. Nog maals, don't blame them leuke muziek, maar ik blame de bookers, de fans, die net doen als of er iets fucking nieuws ontstaan is. Nog even en we kunnen hart van nederland erbij betrekken.

IROn

Bericht door IROn » vr apr 14, 2006 11:02 am

Hm, daar zit ook weer waarheid in. Nieuw is het inderdaad niet... maar dat maakt mij persoonlijk niets uit. Net zoals ik er niet op zit te wachten als Manowar opeens een album gaat schrijven over de oorsprong van het leven volgens Plato, nee, geef mij maar lekkere cliché's.

Aan de andere kant, als de bookers merken dat Powervice aanslaat, boeken ze misschien ook eens andere, minder bekende bands in het genre zodat die ook eens aan bod komen. Want gelijk heb je, bands die al tijden spelen en maar niet doorbreken is behoorlijk zonde en hoogstwaarschijnlijk niet erg motiverend.
Laatst gewijzigd door IROn op vr apr 14, 2006 2:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jeffrey

Bericht door jeffrey » vr apr 14, 2006 12:34 pm

IROn schreef:[..]

Ik heb ze helaas gemist laatst, in Arnhem toen ze meededen aan de Metal Battle (Moest werken, grrr) maar ik had zeer graag willen zien. Osiris Eyes is inderdaad een erg rossend nummer. Zing die zanger live ook zo gaaf?

En wat Powervice betreft: soms hè, is het voor metalheads ook nooit goed. Nieuwe bands zijn niet gaaf genoeg omdat ze die vette 80s sfeer niet hebben, en dan komt er een keer een nieuwe band die dat wel uitdraagt en daar succes mee heeft (En logisch, want daar vroegen we met zijn allen zo hard om) en dan is het weer niet goed.

Althans, de band wel, de populariteit niet. En ja, er zijn bands die langer aan de weg timmeren en minder succes hebben, maar zo gaat het nou eenmaal in de muziek. Ik bedoel, The Darkness staat voor dertig fucking euro in de HMH, gewoon duurder dan, ik noem een Anthrax... niet alle muziek slaat blijkbaar evenveel aan waardoor het één succesvoller is dan het ander.
De zanger zingt live net zo gaaf als op de cd. Zelf die hoge uithalen van Red Sharks gingen erg goed.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » vr apr 14, 2006 12:38 pm

Ir0n, we hebben het er vanmiddag wel over!

Thrash-Till-Death

Bericht door Thrash-Till-Death » di apr 18, 2006 12:30 am

Een aanrader voor alle Helstar/ Distant Thunder/ Seven Witches fans:

Album: Killing Machine - Metalmorphosis

James Rivera(Helstar) op zang en Juan Garcia(Agent Steel) op de gitaar!

Heerlijk album
[url=http://www.testamentlegions.com][img]http://www.testamentlegions.com/tl-blue-bnr.jpg[/img][/url]

dako

Bericht door dako » di apr 18, 2006 6:08 am

Saxon 747 schreef:[..]

Metalfans, promoters, bookers, organisators, the list goes on and on.
Tja, kwestie van op het goede moment de juiste mensen aanspeken.
Connecties, enzo. Misschien wel belangrijker dan talent.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » di apr 18, 2006 10:44 am

Thrash-Till-Death schreef:Een aanrader voor alle Helstar/ Distant Thunder/ Seven Witches fans:

Album: Killing Machine - Metalmorphosis

James Rivera(Helstar) op zang en Juan Garcia(Agent Steel) op de gitaar!

Heerlijk album
Bedankt voor de tip! Een andere band van James Rivera is trouwens Destiny's End, die hebben twee albums gemaakt in '98 en '00.

Thrash-Till-Death

Bericht door Thrash-Till-Death » di apr 18, 2006 6:22 pm

Die 2 Destiny's End platen zijn ook goed te pruimen ja
[url=http://www.testamentlegions.com][img]http://www.testamentlegions.com/tl-blue-bnr.jpg[/img][/url]

NochdFaol
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » di apr 18, 2006 7:14 pm

Reviver vind ik wel heel erg gaaf, volg ze al een tijdje en die zanger is live ook erg goed. Al komt hij natuurlijk niet zo extreem hoog als op cd maar dat doen weinig zangers. Hele gave band.

En Influence ja moet ik denk ik opnieuw gaan luisteren maar de laaste keer dat ik ze hoorde vond ik de zanger erg saai.

NochdFaol
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » di apr 18, 2006 7:19 pm

EmptySkies schreef:ik zal wel even "The Evil That Man Do" en "The Trooper" uploaden.

edit: The Trooper

The Evil That Man Do
Ik wil niet heel erg lullig doen maar dit is wel zo illegaal als maar kan, dingen uploaden van een officieel cd en dan op fora zetten is een no no. Al staan ze op de officiele site.

En dan nog Lemmy verneukt The Trooper het klinkt voor geen meter.

NochdFaol
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » di apr 18, 2006 7:20 pm

Lennert from hell schreef:Maar leg me dan eens uit door wie ze dan gehypt worden?
Ze worden gehypt, ja nou ja ze worden gewoon extreem goed gepromoot en ze spelen gewoon goed.

Maar ja ze worden gehypt door de mensen, het is vaak ook meeloperij dat mensen het leuk vinden.

NochdFaol
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » di apr 18, 2006 7:22 pm

Hmm ok zit weer influence te luisteren, ik vind het wel leuk ja. Maar blijf zeggen dat ik de zanger erg saai vindt zingen.

Plaats reactie