Nee, maar die samples doen me heel erg aan een andere band denken. Kom alleen even niet op de naam...Johannes de Dopeste schreef:Zit op het moment Darkest Hate Warfront (Satanik Annihilation Kommando) te luisteren. Klinkt lekker. Snel en rauw. Jammer dat het allemaal korte nummertjes zijn en de cd nog geen half uur duurt.
Bekend bij iemand?
Black Metal
- Blood&Ashes
- Stevevaifan
Voor de verandering een keer ruimte in de goudvishal bij een black metal show. Ik vond The Legion erg gaaf, alleen jammer dat je kon zien dat ze het niet naar hun zin hadden. Lord Belial was ook erg fijntjes, heb wel weer genoten.Stevevaifan schreef:Vond Azamoth, The Legion en Lord Belial gister niet onaardig ...alleen jammer dat de GVH zo leeg was
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh
- Johannes de Dopeste
In de baroeg waren nog geen 30 man. Azamoth was gaaf. Lord Belial was ook verre van slecht, maar hun muziek komt beter tot zijn recht op cd dan live.Stevevaifan schreef:Vond Azamoth, The Legion en Lord Belial gister niet onaardig ...alleen jammer dat de GVH zo leeg was
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2240Johannes de Dopeste schreef:Zit op het moment Darkest Hate Warfront (Satanik Annihilation Kommando) te luisteren. Klinkt lekker. Snel en rauw. Jammer dat het allemaal korte nummertjes zijn en de cd nog geen half uur duurt.
Bekend bij iemand?
review
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Scream filled Silence
- the true Thorko
- Blood&Ashes
- Lord Leuber
- Contacteer:
Bedoel je daarmee ook te zeggen dat de rest van Ildjarn beter is? Dat ding was het enige wat ik van Ildjarn had, en ik vond 'm zo slecht dat ik niet de neiging had de rest van Ildjarn "uit te checken". Ik ging er ook van uit dat het zeg maar een selectie was van typisch Ildjarn werk.K., in het ruiltopiek, schreef:... die Ildjarn (1992-1995 )bevat me iets teveel kutnummers hehe.
Mijn punt/vraag is dus: hoe verhoud de rest van Ildjarn zich tot dit ding (qua stijl)?
- the true Thorko
Dat schijfje is een 'best of' dus wat denk je zelf?Lord Leuber schreef:[..]
Bedoel je daarmee ook te zeggen dat de rest van Ildjarn beter is? Dat ding was het enige wat ik van Ildjarn had, en ik vond 'm zo slecht dat ik niet de neiging had de rest van Ildjarn "uit te checken". Ik ging er ook van uit dat het zeg maar een selectie was van typisch Ildjarn werk.
Mijn punt/vraag is dus: hoe verhoud de rest van Ildjarn zich tot dit ding (qua stijl)?

I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
- Lord Leuber
- Contacteer:
- zwarte krijser
- Lord Leuber
- Contacteer:
Ik geloof zo te zien dat ik Ildjarn verder maar links laat liggen. En K., die Grenjar/Vantro split was het ook niet helemaal, dus die zal binnenkort weer bij mij op de ruillijst verschijnen denk ik.
Nee, dan liever Katharsis. Puike Duitse black metal, niet echt een mijlpaal in de black metal verder, maar wel gaaf. Een beetje Gorgoroth achtig.

Nee, dan liever Katharsis. Puike Duitse black metal, niet echt een mijlpaal in de black metal verder, maar wel gaaf. Een beetje Gorgoroth achtig.
- Lord Leuber
- Contacteer:
Het meeste materiaal van Ildjarn is gewoon te primitief om nog leuk te zijn, maar hij heeft er wel een paar gave releases tussen zitten, zoals de "Svartfråd" en de "Norse" EP's. Die laatste zou ik graag nog eens willen hebben, vet ding. Organisch tot op het bot, met die tastbare punk-ondertoon die al zijn releases hebben, maar uitgekiender en minder rommelig. Goed aan te horen, in tegenstelling tot het één en ander aan overig werk. Gaaf ook, die drum hier. Kinderlijk eenvoudig, maar het werkt verdomme! Takketakketakketakketakke schop ros!
Svartfråd ligt hier al een tijdje in de vorm van een 7", ongetwijfeld één van die gare bootlegs uit een blotevoetenland uit het rijtje 'lang uitverkochte korte demo van gerenommeerde band' die Displeased Records van tijd tot tijd met stapels verkoopt (hoewel hier wél een label op vermeld staat, Svartskog, maar dat kan er net zo goed gewoon opgekwakt zijn). Iets chaotischer, maar verder wel tamelijk vergelijkbaar. Gewoon een stel doodsimpele, maar knuppelende nummertjes die ondanks de idiote eenvoud toch nog een behoorlijk vuil sfeertje weten neer te zetten. Best geniaal eigenlijk hoe dat werkt. Maar toegegeven, veel spul is troep.
Oh, en de "Ildjarn" demo die ik van de Det Frysende Nordariket verzamelaar ken heeft ook wel z'n pruimbare momenten. Ik kan begrijpen waarom een nummer als Kronet zo vaak gecoverd wordt, gaaf. De overgang vanuit dat halfgare basloopje doet het 'm.
Svartfråd ligt hier al een tijdje in de vorm van een 7", ongetwijfeld één van die gare bootlegs uit een blotevoetenland uit het rijtje 'lang uitverkochte korte demo van gerenommeerde band' die Displeased Records van tijd tot tijd met stapels verkoopt (hoewel hier wél een label op vermeld staat, Svartskog, maar dat kan er net zo goed gewoon opgekwakt zijn). Iets chaotischer, maar verder wel tamelijk vergelijkbaar. Gewoon een stel doodsimpele, maar knuppelende nummertjes die ondanks de idiote eenvoud toch nog een behoorlijk vuil sfeertje weten neer te zetten. Best geniaal eigenlijk hoe dat werkt. Maar toegegeven, veel spul is troep.
Oh, en de "Ildjarn" demo die ik van de Det Frysende Nordariket verzamelaar ken heeft ook wel z'n pruimbare momenten. Ik kan begrijpen waarom een nummer als Kronet zo vaak gecoverd wordt, gaaf. De overgang vanuit dat halfgare basloopje doet het 'm.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- the true Thorko
- Scream filled Silence
Mooie review

Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Er zit ook een nieuwe Horna aan te komen zie ik net. De titel is "Ääniä Yössä". Iemand daar al iets van gehoord?
Wat m´n interesse gewekt heeft is de lengte van de tracks. Tot nu toe kende ik Horna als een band die overwegend van de recht-toe recht-aan nummers met een gemiddelde speelduur was.
1. Mustan Surman Rukous 09:25
2. Noutajan Kutsu 04:41
3. Raiskattu Saastaisessa Valossa 08:12
4. Ääni Yössä 21:21
Nu zegt de lengte van de tracks natuurlijk weinig over de structuren, maar het zou nog wel eens een kleine stijlverandering voor Horna kunnen betekenen... misschien wel interessant.
Wat m´n interesse gewekt heeft is de lengte van de tracks. Tot nu toe kende ik Horna als een band die overwegend van de recht-toe recht-aan nummers met een gemiddelde speelduur was.
1. Mustan Surman Rukous 09:25
2. Noutajan Kutsu 04:41
3. Raiskattu Saastaisessa Valossa 08:12
4. Ääni Yössä 21:21
Nu zegt de lengte van de tracks natuurlijk weinig over de structuren, maar het zou nog wel eens een kleine stijlverandering voor Horna kunnen betekenen... misschien wel interessant.
- the true Thorko
- the true Thorko
Daar leek het inderdaad op, ja.
Hoe dan ook, de strekking van het verhaal was dat Inquisition een moddervette band is die echt wat toevoegt aan het boeltje, dat Magnificent Glorification na een periode van gewenning net zo sfeervol en idioot donker (zonder zichzelf al te serieus te nemen) blijkt te zijn als Into The Infernal Regions, en of jullie dat zompige proto-Black geluid met een draai en unieke zang eraan van ze ook zo tof vinden. Met een hoop zwets eromheen.
Hoe dan ook, de strekking van het verhaal was dat Inquisition een moddervette band is die echt wat toevoegt aan het boeltje, dat Magnificent Glorification na een periode van gewenning net zo sfeervol en idioot donker (zonder zichzelf al te serieus te nemen) blijkt te zijn als Into The Infernal Regions, en of jullie dat zompige proto-Black geluid met een draai en unieke zang eraan van ze ook zo tof vinden. Met een hoop zwets eromheen.
Laatst gewijzigd door Meltdown op wo apr 26, 2006 7:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- Doodskreet
- Contacteer:
Inderdaad, SQL errors dacht ik.Turbo schreef:nee, metalfan had database problemen, ik had het toen ook.
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”
[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”
[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]
Invoking the Majestic Throne of Satan gehoord? Die vind ik een heel stuk sterker dan Magnificent...Meltdown schreef:Daar leek het inderdaad op, ja.
[quote="KoenM"][..]
Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.
Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.
Met je snor!
Godver.[/quote]
Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.
Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.
Met je snor!
Godver.[/quote]
Mjoah, de eerste drie nummers zijn wel aardig lang, in de 7-8 range. Maar 20 minuten is natuurlijk heel wat anders. Dan verwacht je óf meer wendingen, óf schijnbaar eindeloze herhaling met een hypnotiserend effect. Ik reken op het laatste, maar hoop op het eerste.Dimas schreef:Waren de nummertjes op Envaatnags etc ook al niet redelijk lang (sommige dan, zoals bijvoorbeeld de 1e 2 nummers)
Meltdown schreef:GODVER VUILE GODVERDOMME!
Hele lap getikt over Inquisition, druk ik op post, witte pagina met zooi, verlopen pagina op Vorige en geen ctrl+v gemaakt....KINDERKANKER
Nou ja, Inquisition is dus vet cool tegekgaaf. Jeuj...
Ik kopieer het gedoe eerst altijd even voor de zekerheid, het blijft MF, en bovendien valt mijn verbinding structureel uit. Maar aan de andere kant ben ik ook wel blij dat sommige posts het forum niet gehaald hebben.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- Stevevaifan
- Scream filled Silence
- the true Thorko
- the true Thorko
- Scream filled Silence
Nee, maar ik ken wel:the true Thorko schreef:[..]
Kent er hier iemand Immortal uit Noorwegen?
I'mmortal
Immortal (Dnk)
Immortal (Msy)
Immortal (US)
Immortal Avenger
Immortal Choir
Immortal Corpse
Immortal Cringe
Immortal Death
Immortal Destruction
Immortal Dominion
Immortal Fate