Pagan Rites

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
ouwe

Pagan Rites

Bericht door ouwe » vr apr 21, 2006 11:28 pm

Vandaag een singeltje binnengekregen van Pagan Rites uit Zweden, genaamd Hail Victory! En ik moet zeggen, ik was meteen verkocht toen ik het draaide, wat een geniale songs! Het lijkt doom/heavy met black invloeden, maar ik vind het lastig om in een hokje te douwen...

Dit is hem:

Afbeelding

Nu is mijn vraag of anderen bekend zijn met de latere Pagan Rites, gezien dit een EPtje is uit 93. Is het enigzins te vergelijken met de EP die ik bezit?

Thanks in advance

ouwe

Bericht door ouwe » vr apr 21, 2006 11:31 pm

Ah verrot, zojuist ontdekt dat de bassist van Hypnosia / Bullet / Devil Lee Rot hier in speelt, hehe wat gaaf. Waarschijnlijk wel op de latere albums, maar dat moeten we nog even uitzoeken...

Mr.Antikrist

Bericht door Mr.Antikrist » za apr 22, 2006 1:31 pm

eindelijk eens iemand die met een goede band aankomt :) sowieso Mr. Devil Lee Rot himself speelt erin, dat maakt deze band al automatisch cult en zwaar heersend!
Lick my chainsaw, bitch!

D.

Bericht door D. » za apr 22, 2006 2:26 pm

WAt ik van Pagan Rites gehoord heb klinkt wel gaaf ja. er staan wat samples op http://www.primitiveartrecords.com/.
Ik heb verder geen albums van PR, misschien maar eens wat aan gaan doen.
DLR is ook een erg vette band, zometeen Metalizer maar eens opzetten.

destroyer

Bericht door destroyer » za apr 22, 2006 3:01 pm

Haha, ja, Lenny Blade speelt tegenwoordig ook in Pagan Rites.

Ik heb die verzamel cd op iron pegasus, best aardig maar Devil Lee rot (Metaliiizeeeer) is een stuk boeiender.

Maargoed, Pagan Rites heeft altijd andere bezettingen. Die lui van Nifelheim hebben er een tijdje ingespeeld, Harry von Hell ook nog, nu is het weer half Devil Lee Rot geloof ik. Kreeg een tijdje terug van hem een nieuwe Pagan Rites demo, dat klinkt dan ook een stuk meer richting Devil Lee Rot.

destroyer

Bericht door destroyer » za apr 22, 2006 3:16 pm

Trouwens, die Thomas heeft ook nog in Autopsy Torment gezongen. Heb ik nog een promo cdtje van liggen. Ook een beetje in dezelfde stijl. Leuk, maar gaat vervelen. En nog in de 'doom'band Tristitia, waar hij overtuigend clean zingt. Niet echt goede doom.

Het leukste is om Devil Lee Rot live te zien, vooral na een behoorlijke zuippartij. Lachen gegarandeerd.

Plaats reactie