Thrash/Speed metal VII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » wo apr 26, 2006 11:48 am

Agent Steel schreef:[..]

Ik ben een meekijker.
Weet niet altijd wat te zeggen over thrash en weet ook zeker niet de laatste nieuwtjes, maar daarom lees ik hier..

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » wo apr 26, 2006 5:29 pm

enforcer schreef:maar er is gewloof ik ook een Noorse band die zo heet!
Dat is de Battered in kwestie ;) de ex-Einherjer-Battered dus.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
Turbo
Berichten: 123
Lid geworden op: do apr 13, 2006 8:28 pm

Bericht door Turbo » wo apr 26, 2006 6:20 pm

Hellfire's Dominion schreef:Weet niet altijd wat te zeggen over thrash en weet ook zeker niet de laatste nieuwtjes, maar daarom lees ik hier..
idd, we laten het vuile werk opknappen door enforcer & co. 8)
[img]http://imagegen.last.fm/Geldropdown-small/recenttracks/Turb0.gif[/img]

avenger
Berichten: 186
Lid geworden op: wo nov 02, 2005 11:02 am
Locatie: somewhere between heaven and hell

Bericht door avenger » wo apr 26, 2006 6:58 pm

Destructor schreef:zo ik heb weer een aantal leuke cd's gekocht:

Agent Steel - Skeptics Apocalypse (PRICE KILLER)
D.A.M. - Human Wreckage
Mekong Delta- The Music of Eric Zann
Sacred Reich- Alive At the Dynamo
Die Mekong Delta vind ik nog steeds geweldig...wat een muzikanten waren die mannen toch....hun latere albums werden me ecthter te moeilijk lol
rock'till you drop

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Den » wo apr 26, 2006 7:12 pm

FoaL schreef:[..]


One Kill Wonder is hun 3de, hun 2de heet "The Haunted Made Me Do It". Daarop zingt ook de zelfde zanger als op One Kill Wonder, die plaat lijkt wel op One Kill Wonder. Dus als je nog eens een lading cds gaat kopen en je hebt nog wel zin in nog een plaat als One Kill Wonder is "The Haunted Made Me Do It" wel aan te raden.
Al is het debuut (met andere zanger) het best wat ze hebben uitgebracht, vind ik. Ik vind die zanger ook beter, en de songs zijn net ff wat lekkerder.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » wo apr 26, 2006 7:13 pm

Ik heb nog weinig van Mekong Delta's latere werk gehoord ik heb tot nu toe alleen deze en hun debuut, maar ik denk dat het voor mij niet zo snel te moeilijk wordt hoor ik hou wel een hoop technische/progressieve zooi.

avenger
Berichten: 186
Lid geworden op: wo nov 02, 2005 11:02 am
Locatie: somewhere between heaven and hell

Bericht door avenger » wo apr 26, 2006 7:18 pm

ik heb alles van Mekong Delta hun gelijknamig debuut en the Music...dragen toch mijn voorkeur weg,omdat ze later echt gingen laten horen dat ze conservatorium hadden gevolgd...wat op zich niet eens zo slecht was maar ze verloren de brute power van hun eerste 2 platen een beetje uit het oog :)
rock'till you drop

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo apr 26, 2006 7:47 pm

Ik hou niet zo van MEKONG DELTA eerlijk gezegd....vind de muziek gewoon niet pakkend net zoals bijvoorbeeld VOI VOID, vind ik ook zeer wienig aan, hooguit het "killing technology" album....

Die Sacred Reich is tof, die Agent Steel is classic en DAM vind ik ook wel te pruimen eigenlijk.Ik heb nog ergens een ouwe live VHS "3 way thrash" daar staat DAM op met DARK ANGEL en CANDLEMASS opgenomen in de Hammersmith Odeon op een gezamenlijke tour in 1989!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » wo apr 26, 2006 8:02 pm

Ik ben ook vooral een meelezer, en zelfs dat alleen af en toe. Soms doe ik ook eens een poging om een door mij geliefde release wat meer onder de aandacht te brengen. Zoals nu.
Dit maal een splitje, Violator/Bywar - Violent War. Eigenlijk een rerelease van twee albums, te weten Violator - Violent Mosh en Bywar - Invincible War. Samen goed voor bijna 70 minuten thrash. Beide bands komen uit Brazilië, de split is uitgebracht door het Braziliaanse label Kill Again Records
Het album is zéker niet origineel, integendeel. Het klinkt alsof deze albums in 1987 uitgebracht zijn. Beide bands lijken ook nog eens best wel op elkaar, allebei spelen ze old school thrash op zijn amerikaans (bay area dus).

Omdat ik niet erg goed ben in het verwoorden van wat ik hoor, hier samples.
Bywar - Thrashers Return:
http://www.bywarthrashers.com/content/u ... return.mp3
En voor Violator moet je even naar hun Audiostreet pagina gaan voor 2 nummers:
http://www.audiostreet.net/artist.aspx?artistid=26952

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo apr 26, 2006 8:06 pm

D. schreef:Ik ben ook vooral een meelezer, en zelfs dat alleen af en toe. Soms doe ik ook eens een poging om een door mij geliefde release wat meer onder de aandacht te brengen. Zoals nu.
Dit maal een splitje, Violator/Bywar - Violent War. Eigenlijk een rerelease van twee albums, te weten Violator - Violent Mosh en Bywar - Invincible War. Samen goed voor bijna 70 minuten thrash. Beide bands komen uit Brazilië, de split is uitgebracht door het Braziliaanse label Kill Again Records
Het album is zéker niet origineel, integendeel. Het klinkt alsof deze albums in 1987 uitgebracht zijn. Beide bands lijken ook nog eens best wel op elkaar, allebei spelen ze old school thrash op zijn amerikaans (bay area dus).

Omdat ik niet erg goed ben in het verwoorden van wat ik hoor, hier samples.
Bywar - Thrashers Return:
http://www.bywarthrashers.com/content/u ... return.mp3
En voor Violator moet je even naar hun Audiostreet pagina gaan voor 2 nummers:
http://www.audiostreet.net/artist.aspx?artistid=26952

Bywar is gaaf zeg, lijkt erg op wat vroegere SODOM!! Ik vind het overigens totaal geen bay area stijl maar zoals veel Braziliaanse bands veel meer old school Duitse stijl.

Bands als DESTRUCTION en SODOM hebben een enorme following in Zuid-Amerika en er lopen daar vreselijk veel klonen van beide bands rond dit is zeker een van de betere!


VIOLATOR is ook cool en dat klinkt veel meer bay area achtig, alleen toch weer iets primitiever en ik hoor duidelijk ook de typische zuid amerikaanse SEPULTURA sound terug.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » wo apr 26, 2006 8:17 pm

enforcer schreef: Bywar is gaaf zeg, lijkt erg op wat vroegere SODOM!! Ik vind het overigens totaal geen bay area stijl maar zoals veel Braziliaanse bands veel meer old school Duitse stijl.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben hoor, mijn oren zijn nog niet echt in thrash getraind. Eigenlijk heb ik het pas een paar maanden geleden 'echt ontdekt'. Sindsdien ben ik een stuk fanatieker gaan luisteren en zoeken naar goede bands. Ik probeer ook vooral de oudere bands niet te vergeten maar er mist nogal wat kennis.

Ook maar meteen een nieuwsberichtje: Het Gama Bomb album is sinds een dag uit! Ik heb al eens eerder wat over deze band gepost maar er kwamen amper reacties op. Ik vind het nochtans erg gaaf.
D. schreef:Wat denken jullie van Gama Bomb? Nog niet echt een bekende band uit Ierland. Ze spelen (naar mijn mening) erg gave speed/thrash metal.
In april komt hun eerste album "Survival of the Fastest" uit op het label Witches Brew.

Wat nummers (komen op Survival of the Fastest):
http://www.witches-brew.org/MP3/Gama_Bo ... rucker.mp3
http://www.witches-brew.org/MP3/Gama_Bo ... al_Jaw.mp3
En het label:
http://www.witches-brew.org

Probeer ook zeker de andere bands op het label eens, het meeste is old school thrash.
Ik ben zeer benieuwd naar het hele album dat ik volgende week ergens verwacht te ontvangen.

EDIT: Links werkten niet. Nu wel.
Nog een edit: Je hebt zeker gelijk, Bywar heeft veel meer van Destruction en Sodom weg dan van Bay Area spul. Ik heb het nu opstaan en erop gelet en zie nu dat ik onzin aan het verkondigen was. Bij deze mijn excuses daarvoor.

Ernst
Berichten: 5032
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » wo apr 26, 2006 8:42 pm

Bedankt voor de tip D.! Ik kende het label al langer, maar ben het enkele maanden terug uit het oog verloren. Wordt hoog tijd dat ik eens wat van die nieuwe bandjes in huis ga halen. Vooral Hammerwhore, Gama Bomb, Vexed en Redimoni het leukste klinken tot nu toe!

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » wo apr 26, 2006 8:56 pm

Yep, die Hammerwhore en Redimoni zijn ook erg vet! Ik heb ze beide op de releasedatum besteld en al veel beluisterd. Dit label is onder meer verantwoordelijk voor mijn groeiende interesse in thrash.
Op Barbarian Wrath, het label van de man van de labeleigenares van Witches Brew zitten ook een aantal thrashbands. Naar mijn mening ook zeker het proberen waard.
http://www.barbarianwrath.org (en dan onder 'releases' zijn steeds twee samples van elk album te vinden)
Alastor, Death Beast en Sithlord (ja, Star Wars thema). Verder zijn er op die website samples van Bifrost ('Epische' thrash uit Nederland) en Wizzard (misschien meer first-wave stijl black maar ook zeker thrashy, de latere albums zijn meer een soort van rauwe traditionelere metal, beetje als Devil Lee Rot) en die bands zijn ook erg goed. Toevallig ook de enige releases die van NEP nog niet uitverkocht zijn.
De rest is vooral old school black. Ook heel interessant als je ervan houdt.

Errorist
Berichten: 491
Lid geworden op: za apr 16, 2005 11:10 pm

Bericht door Errorist » wo apr 26, 2006 8:58 pm

enforcer schreef:Sacred Reich is de Amerikaanse Sodom HAHAHHA!

wel een gave band idd!

Wat nieuwe ANTHRAX bandshots! zeker een van mijn favoriete bands van het moment!

Afbeelding
Ziet die gozer in het midden er gewoon zo f*cked up uit of ligt dat aan mij?

Gebruikersavatar
BJ
Berichten: 1621
Lid geworden op: do jan 27, 2005 8:39 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door BJ » wo apr 26, 2006 9:21 pm

Errorist schreef:[..]


Ziet die gozer in het midden er gewoon zo f*cked up uit of ligt dat aan mij?
Ze kijken op Scott na allemaal een beetje maf.
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Gebruikersavatar
Turbo
Berichten: 123
Lid geworden op: do apr 13, 2006 8:28 pm

Bericht door Turbo » wo apr 26, 2006 9:32 pm

die charlie benante ziet er wel erg emo uit zeg.
[img]http://imagegen.last.fm/Geldropdown-small/recenttracks/Turb0.gif[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo apr 26, 2006 9:56 pm

Joey Belladonna rules!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo apr 26, 2006 10:01 pm

TANKARD To Perform At Berlin's Olympic Stadium - Apr. 26, 2006
Veteran German thrashers TANKARD will be performing at Berlin's Olympic stadium this Saturday, April 29 at the invitation of local soccer team Eintracht Frankfurt. A posting on TANKARD's official web site reads as follows:

"There are moments that are almost as great as TANKARD's new album 'The Beauty And The Beer'. For his whole life TANKARD singer Gerre has been fan of the football team Eintracht Frankfurt. He even [wrote] a hymn for them and recorded it together with TANKARD. But that exactly this hymn would be the reason for his big moment one day he couldn't have imagined.

"You won't believe, but Eintracht Frankfurt have made it into the final of the popular DFB-Pokal [German Cup] match. And you won't believe it either, but the team has asked TANKARD to play their hymn at the final in Berlin's Olympic Stadium this Saturday!

"Yesterday evening the band got the okay to do that. Gerre is more than happy now: 'This is the fulfilment of a dream for me. We will for sure stay sober when we enter the football field for performing the song…' As we said: you won't believe it…"

TANKARD's new album, "The Beauty and the Beer", was recorded with producer Andy Classen at Stage One studio in Bühne, Germany for a May 26 release via AFM Records.

"The Beauty and the Beer" is the follow-up to 2004's "Beast of Bourbon", which was also recorded at Stage One with Classen and featured cover artwork by Sebastian Krüger, who had previously worked for the magazine Spiegel.

TANKARD's first double DVD, "Fat, Ugly And Still (A)Live", was issued last October.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » wo apr 26, 2006 10:44 pm

Errorist schreef:Ziet die gozer in het midden er gewoon zo f*cked up uit of ligt dat aan mij?
Ach, zou het wat...hij kan iig zingen als geen ander, dus wie maalt erom als'ie slecht op een foto staat :P
enforcer schreef:"You won't believe, but Eintracht Frankfurt have made it into the final of the popular DFB-Pokal [German Cup] match. And you won't believe it either, but the team has asked TANKARD to play their hymn at the final in Berlin's Olympic Stadium this Saturday!
Hahaha de tering, hoe gaaf is dat. Daar moeten ze een clip van maken :)
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
A.
Berichten: 33
Lid geworden op: wo apr 05, 2006 2:24 am

Bericht door A. » wo apr 26, 2006 10:58 pm

mijn thrash plaat die ik t mooiste vind is Infernal Majesty - None Shall Defy

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » wo apr 26, 2006 11:16 pm

Rattlehead schreef:Bedankt voor de tip D.! Ik kende het label al langer, maar ben het enkele maanden terug uit het oog verloren. Wordt hoog tijd dat ik eens wat van die nieuwe bandjes in huis ga halen. Vooral Hammerwhore, Gama Bomb, Vexed en Redimoni het leukste klinken tot nu toe!
Van Vexed heb ik 2 cd's, gave band idd al zit er wel een verschil in sound in. mijn favoriet is Destruction Warfare en dan vooral door de knaller van een openingsplaat Nuclear Babylon.

Die andere, Nightmare Holocaust, vind ik wat te donker naar mijn smaak.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do apr 27, 2006 12:25 pm

Former DEATH, MASSACRE, NASTY SAVAGE Members Join Forces In DENIAL FIEND - Apr. 27, 2006

Former DEATH/MASSACRE members Kam Lee (vocals) and Terry Butler (bass; also in SIX FEET UNDER) have joined forces with ex-NASTY SAVAGE drummer Curtis Beeson and former DOWN BY LAW guitarist Sam Williams in a brand new Tampa, Florida-based band called DENIAL FIEND. According to the group's official bio, "DENIAL FIEND began only a few months ago in the beginning of 2006" and specializes in a musical style "that's rooted in the tradition of classic thrash and death metal bands such as CELTIC FROST, MASSACRE and VENOM, with lyrics that revolve around themes of horror and slasher B movies of the '50s, '60s, '70s and '80s." A three-song April 23, 2006 rehearsal tape containing the tracks "Cover Me in Blood", "The Thing with 100 Eyes" and "Frankenstein Conquers the World" can be downloaded from the band's official web site. More information will be made available soon.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do apr 27, 2006 1:28 pm

Ik ben eigenlijk ook wel een meekijker. Ik zou graag diep willen mee-discusieren, maar mijn kennis over het thrash metal genre is nog zo beperkt dat ik me hier nog een tijdje in moet gaan verdiepen, en zo gaandeweg steeds meer kan vertellen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Den » do apr 27, 2006 1:33 pm

Een tijdje terug aangeschaft:

Uncle Slam - Will work for food

Gave thrash met ex-leden van Suicidal tendencies. Staat nog een leuke cover van een led zeppelin nr op.

Seventh angel - the torment en lament for the weary

Christelijke thrash band begin jaren negentig. Zeker de moeite waard. Maken gave thrash met vrij veel tempowisselingen.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Den » do apr 27, 2006 1:37 pm

edit: dubbelpost
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Ernst
Berichten: 5032
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » do apr 27, 2006 2:03 pm

Den schreef:Een tijdje terug aangeschaft:

Uncle Slam - Will work for food

Gave thrash met ex-leden van Suicidal tendencies. Staat nog een leuke cover van een led zeppelin nr op.

Seventh angel - the torment en lament for the weary

Christelijke thrash band begin jaren negentig. Zeker de moeite waard. Maken gave thrash met vrij veel tempowisselingen.
Klopt, die Uncle Slam cd heb ik ook en is best een aanrader eigenlijk!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do apr 27, 2006 3:12 pm

Will WOrk for Food is een vette crossover/thrash CD. Ik zzoek al tijden de eerste UNCLE SLAM "Say Uncle"

Seventh Angel vind ik muzikaal niet zo bijzonder, die CD is overigens qua collecters waarde best wel redelijk bijzonder.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » do apr 27, 2006 8:09 pm

Ik had die Uncle slam ook bijna gekocht maar hij werd helaas net voor mij weggekaapt :? .

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » do apr 27, 2006 8:22 pm

Ik wil het even hebben over Coroner.
Heb vorige week No More Color gekocht en dat vind ik wel een lekker plaatje.
Al moest ik het begin wel wat wennen aan het 'ietwat' technische spel maar hij groeit met de luisterbeurt.
Wat vinden jullie van dat album en hoe goed is het overige werk ?


En ik moet weer even meedelen hoe gaaf World Circus van Toxik wel niet is.
Over the top vocalen, vlammend gitaarwerk en bovenal goede songs.
Favorieten zijn op dit moment Voices, Heart Attack en bovenal de geweldige titeltrack.
Hier knap ik van op
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Stillborn
Berichten: 758
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 12:44 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Stillborn » do apr 27, 2006 8:25 pm

The Horseman schreef:Ik wil het even hebben over Coroner.
Heb vorige week No More Color gekocht en dat vind ik wel een lekker plaatje.
Al moest ik het begin wel wat wennen aan het 'ietwat' technische spel maar hij groeit met de luisterbeurt.
Wat vinden jullie van dat album en hoe goed is het overige werk ?


En ik moet weer even meedelen hoe gaaf World Circus van Toxik wel niet is.
Over the top vocalen, vlammend gitaarwerk en bovenal goede songs.
Favorieten zijn op dit moment Voices, Heart Attack en bovenal de geweldige titeltrack.
Hier knap ik van op
Van Coroner zijn sowieso de eerst 3 platen erg aan te raden, met name R.I.P. heeft een overkill aan gitaarsolo's, in positieve zin.
Mental Vortex vind ik ook erg goed, maar is al wat minder thrash. De laatste, "grin" is veel progressiever en meer voor de liefhebber.
"Maya subjects you..."

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » do apr 27, 2006 9:09 pm

Ik ben een enorme Coroner fan, alles van ze vind ik super gaaf. Lekker snel en technisch, heerlijk gewoon. En hun instrumentale (klassieke) nummers zijn echt geniaal, met die prachtige solo's overal.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do apr 27, 2006 9:11 pm

CORONER is een schoolvoorbeeld van een technische band die ook nog eens goede nummers schrijft! ik vind tot "grin" alles erg gaaf...daarna kan het me niet veel meer boeien.....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » do apr 27, 2006 9:21 pm

Ik heb eigenlijk juist wel een zwak voor technische/progressieve thrash, met name bands als Coroner, Watchtower, Mekong Delta, Anarcrusis, Dyoxen en Toxik vind ik echt geweldig.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do apr 27, 2006 9:26 pm

ER zitten goeie bands tussen, maar de meesten verzanden m.i. in nodeloze instruemnatel passages. Zo vind ik de eerste TOXIK erg gaaf maar de tweede geen reet aan, MEKONG DELTA vind ik uberhaupt weinig aan,ANACRUSIS is wel OK maar geen thrash IMO, hun eerste album is trowuens vrij primitief, "sreams and whispers" vind ik wel gaaf. DYOXEN vind ik niets bijzonders een beetje gezichtsloos. Wat ik wel een hele toffe band vind is HADES met name "If At First You Don;t Succeed".

Ik heb geen voorkeur voor een bepaalde stijl thrash ik zie in elke stijl wel wat gaafs, van doodsimpele crossover primitieve thrash tot technische zooi.

Kijk tuurlijk vind ik die DYOXEN CD best leuk, ik luister hem best wel eens, maar om nu te zeggen adt ik het echt een topper vind....

Wat ik wel vergeten pareltjes vind zijn "Act Of GOd" van ZNOWHITE en "Circus Of Death" van QUICK CHANGE, "Kill Or Be Killed" van BLESSED DEATH of "Cease To Exist" van METAL ONSLAUGHT....
Laatst gewijzigd door enforcer op do apr 27, 2006 9:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » do apr 27, 2006 9:32 pm

Hades ken ik eigenlijk alleen van naam, met welke bands zijn ze een beetje te vergelijken?

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do apr 27, 2006 9:34 pm

nergens mee eigenlijk, maar ook behoorlijk technisch wle met cleane zang vrij hoog...oh en SAVAGE STEEL "Do Or Die" is ook een aanrader!

HEDES lijkt misschien eht meest op een kruising tussen NASTY SAVAGE en SLAYER als dat je iets zegt...

NASTY SAVAGE vind ik ook super trouwens in de technische sector...

Het enige vervelende van fans van technische thrash vind ik vaak dat ze zo neerbuigend doen over minder technische varianten, ik moet zeggen dat dat me wel eens dwars zit. Ik bedoel in alle muziek zit wat, er is ook goede punk, een perfecte instrumentbeheersing leidt niet automatisch tot de gaafste muziek. Maar natuurlijk mag ik ook graag een goede gitarist horen, maar een goede riffer is m.i. belangrijker dan een shreddende solist.
Laatst gewijzigd door enforcer op do apr 27, 2006 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » do apr 27, 2006 9:39 pm

Ja zeker, Nasty Savage vind ik erg gaaf.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do apr 27, 2006 9:41 pm

Hun nieuwe album "psycho, psycho" vind ik de beste comeback van al die owue thrash bands die weer bij elkaar gekomen zijn.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do apr 27, 2006 10:44 pm

enforcer schreef: Wat ik wel een hele toffe band vind is HADES met name "If At First You Don;t Succeed".
Jaja, Hades is een erg gave band. Geef mij hun debuut maar: 'Resisting Succes'. Die zang van Alan Tecchio is fantastisch! Lekker powermetal, dat is die muziek ook behoorlijk, lekkere power/thrash band, zeer geslaagde hybride (net als bands als Toxik, Realm, Powermad en Paradox, die ik ook erg graag luister)

Grindtegel
Berichten: 64
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 9:55 am

Bericht door Grindtegel » vr apr 28, 2006 12:01 am

Coroner - Mental vortex is Goddelijk. Die plaat zit zo waanzinning goed in elkaar echt helemaal top. Ik heb ze vroegah in Uden live bezig gezien en die doen dus live niks onder voor het cd geweld. Echt supermuzikanten.
"if you're serious you lose" Spazztic Blurr

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » vr apr 28, 2006 12:56 am

Afbeelding

Nog mensen hier bekend met de Italiaanse band Necrodeath?
Het mag dan niet de beste thrash band ooit zijn, maar ik vind het toch wel lekker klinken.
Eigenlijk vind ik hun albums na de reunie het beste klinken, maar hun eerste 2 albums uit de 80's hebben zeker ook zo hun charme.

Ze hebben nu een nieuw album uit genaamd '100% Hell', nog niet geluisterd maar zal wel in hetzelfde (technische) straatje liggen als de vorige paar albums.

Disco:
- Into the Macabre (1987)
- Fragments of Insanity (1989)
- Mater of All Evil (2000)
- Black as Pitch (2001)
- Ton(e)s of Hate (2003)
- 100% Hell (2006)


link: http://www.necrodeath.net/
Laatst gewijzigd door Sander op vr apr 28, 2006 12:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » vr apr 28, 2006 12:57 am

Ik dacht dat het een oude black metal band was toen ik de naam zag en dat er wat Venom invloeden waren.

Morgen dan maar even luisteren.

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » vr apr 28, 2006 12:59 am

arnibes schreef:Ik dacht dat het een oude black metal band was toen ik de naam zag en dat er wat Venom invloeden waren.

Morgen dan maar even luisteren.
Het heeft wel wat raakvlakken met zowel death- als black metal inderdaad, maar het heeft toch wel een solide thrash basis.

Ernst
Berichten: 5032
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » vr apr 28, 2006 1:20 am

I smell Bulldozer! :wink:

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr apr 28, 2006 6:43 am

Eru Iluvatar schreef:[..]


Jaja, Hades is een erg gave band. Geef mij hun debuut maar: 'Resisting Succes'. Die zang van Alan Tecchio is fantastisch! Lekker powermetal, dat is die muziek ook behoorlijk, lekkere power/thrash band, zeer geslaagde hybride (net als bands als Toxik, Realm, Powermad en Paradox, die ik ook erg graag luister)
Ik vind het tweede album iets gaver maar het debuut mag er ook zijn.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Die_Eier_Von_Satan
Berichten: 3017
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 2:26 pm
Locatie: Surhústerfean
Contacteer:

Bericht door Die_Eier_Von_Satan » vr apr 28, 2006 10:19 am

Makin' movies, makin' songs, an' foightin' round the world!

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » vr apr 28, 2006 11:18 am

enforcer schreef:nergens mee eigenlijk, maar ook behoorlijk technisch wle met cleane zang vrij hoog...oh en SAVAGE STEEL "Do Or Die" is ook een aanrader!

HEDES lijkt misschien eht meest op een kruising tussen NASTY SAVAGE en SLAYER als dat je iets zegt...

NASTY SAVAGE vind ik ook super trouwens in de technische sector...

Het enige vervelende van fans van technische thrash vind ik vaak dat ze zo neerbuigend doen over minder technische varianten, ik moet zeggen dat dat me wel eens dwars zit. Ik bedoel in alle muziek zit wat, er is ook goede punk, een perfecte instrumentbeheersing leidt niet automatisch tot de gaafste muziek. Maar natuurlijk mag ik ook graag een goede gitarist horen, maar een goede riffer is m.i. belangrijker dan een shreddende solist.
Daar ben ik het helemaal mee eens, ik ben een enorme fan van allerlei soorten muziek en het maakt mij verder ook niet uit of het beuk/ragwerk is of super subtiel technisch spul. Als het maar goed klinkt, en daar gaat het toch altijd om.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr apr 28, 2006 11:27 am


Ik heb dat cd'tje van hun ook thuis liggen. Goeie band!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » vr apr 28, 2006 11:48 am

Destructor schreef:[..]


Daar ben ik het helemaal mee eens, ik ben een enorme fan van allerlei soorten muziek en het maakt mij verder ook niet uit of het beuk/ragwerk is of super subtiel technisch spul. Als het maar goed klinkt, en daar gaat het toch altijd om.
Hier nog zo een! Ik ben sinds een tijdje helemaal gek van Sodom. Technisch?? Niet echt, soms zelfs erg simpel, maar o zo gaaf 8)

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr apr 28, 2006 12:16 pm

hmm...simpel, ach het ligt er ergens tussenin, ze noemen dat vaak mooi "working man's" thrash.

Ik vind simpel zo relatief, er zijn zoveel bandjes die boven hun niveau spelen en er dus live niets van bakken, dan zie ik liever een strakke band die effectieve riffs gebruikt.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gesloten