Kings Of Metal Open Air 2006

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
MMayo

Bericht door MMayo » zo apr 30, 2006 11:11 pm

Audiophile schreef:[..]

Dat bier was metalheus in een bezopen bui... Wel grappig, hehe..
Was metalheus dat knaapje met die blonde krullen en een leren geval over een spijkerjasje heen?

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo apr 30, 2006 11:30 pm

Wij hadden nog heel even overwogen om voor Kampfar te gaan kijken, maar zo te zien was de keuze om niet te gaan voor ons toch de juiste.

Kampfar is toch veel meer een kleine stinkzaal band dan een buitenpodiumband.

En verder bevestigen de meeste verslagen en de foto`s wat ik al dacht. Kutweer en over de pit opscheppende kinders.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

MMayo

Bericht door MMayo » zo apr 30, 2006 11:35 pm

Gr. Dracula schreef: En verder bevestigen de meeste verslagen en de foto`s wat ik al dacht. Kutweer en over de pit opscheppende kinders.
Het was gezellig, er waren weinig kinders aanwezig, het weer viel echt heel erg mee en Kampfar zette een leuk optreden neer. Niet zo neerbuigend he.

Audiophile

Bericht door Audiophile » zo apr 30, 2006 11:37 pm

MMayo schreef:[..]

Was metalheus dat knaapje met die blonde krullen en een leren geval over een spijkerjasje heen?
Nee. Ik weet ook niet wie je wel bedoelt...
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

MMayo

Bericht door MMayo » zo apr 30, 2006 11:38 pm

Nee. Ik weet ook niet wie je wel bedoelt...
2e ventje naast het petje
Afbeelding

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo apr 30, 2006 11:43 pm

Het was gezellig, er waren weinig kinders aanwezig, het weer viel echt heel erg mee en Kampfar zette een leuk optreden neer. Niet zo neerbuigend he.
Hehe. Ieder zijn ding. Ik houd niet zo van dit soort happenings.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Audiophile

Bericht door Audiophile » zo apr 30, 2006 11:44 pm

Ah, ik weet wel wie dat is, is niet aangemeld op een of ander forum. Is wel een grappige gast.

MMayo

Bericht door MMayo » zo apr 30, 2006 11:45 pm

Gr. Dracula schreef:[..]
Inderdaad ieder zijn ding.

@Audio:
Grappige kerel? Nou, poeh hee.. irritant ventje was het. Volgende keer plant ik die elleboog van me harder en wat lager.

Audiophile

Bericht door Audiophile » zo apr 30, 2006 11:46 pm

Gr. Dracula schreef:[..]

Jij misantroop.

Audiophile

Bericht door Audiophile » zo apr 30, 2006 11:47 pm

Inderdaad ieder zijn ding.

@Audio:
Grappige kerel? Nou, poeh hee.. irritant ventje was het. Volgende keer plant ik die elleboog van me harder en wat lager.
Wat dan? Wat dan?
:D

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo apr 30, 2006 11:50 pm

Dat bier was metalheus in een bezopen bui... Wel grappig, hehe..
Vond ik erg kinderachtig. Ik hoorde later dat hij het gewoon expres over m'n jas goot. Ik kan best tegen een paar druppels bier maar als iemand gewoon z'n glas over me heen giet... Gaat mij iets te ver, maar goed.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Audiophile

Bericht door Audiophile » zo apr 30, 2006 11:56 pm

fetuskiller schreef:[..]

Vond ik erg kinderachtig. Ik hoorde later dat hij het gewoon expres over m'n jas goot. Ik kan best tegen een paar druppels bier maar als iemand gewoon z'n glas over me heen giet... Gaat mij iets te ver, maar goed.
Ja dat wel, jou reactie was ook wel grappig, hij toch zoiets van oeps, en jij van rot op... :lol:

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo apr 30, 2006 11:58 pm

Ja dat wel, jou reactie was ook wel grappig, hij toch zoiets van oeps, en jij van rot op... :lol:
Hij zei iets van 'Sorry Kerel'... Toen zei ik vriendelijk of hij op wilde kankeren met z'n bier en z'n bezopen rotkop :lol:

Last.fm

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma mei 01, 2006 10:56 am

Een amateuristische review...

Al een aantal jaar wordt er traditie getrouw op konninginnendag het Kings Of Metal festival neergeplant op de kleine parkeerplaats bij de Goudvishal. Wat opvalt is dat de line-up’s ieder jaar beter en internationaaler worden, zo stonden er dit jaar buitenlandse acts als Sadus, Entombed en Kampfar die werden bij gestaan door locale trots in de vorm van Heidevolk en Soulreaver. Al met al dus the place to be voor de metalfans.

Het zag er naar uit dat het weer de hele dag zou verpesten, zo kwam de regen bij aankomst om één uur met bakken uit de lucht zetten, gelukkig had de organisatie daar maling aan en dachten ze er niet over om het feest af te lassen, waardoor het Nederlandse Soulreaver om tien voor twee gewoon netjes aan hun set begon. Het eerste dat opviel was het lekker heldere geluid, alles was goed te horen en de old school death metal van dit kwartet kwam op de vroege middag dan ook prima uit de verf. De band weet lekkere nummers te schijven al laat hun live prestatie nogal te wensen over, het leeuwendeel wordt vrij onstrak gebracht en de meeste solo’s zijn vals en verwateren in de mix, als er dan ook nog complete delen van nummers de mist in gaan begin ik me toch wel te ergeren, maar dat kan natuurlijk altijd door de barre weers omstandigheden komen, op zich dus een redelijke opener.

Waarom Chainsaw hierna zo vroeg op de dag zijn kunsten mag vertonen is mij niet helemaal duidelijk. Chainsaw is een bier zuipende feestband voor in de late uurtjes, en komt op een regenachtige middag met af en toe een zonnetje niet echt tot zijn recht, ondanks dat weet Chainsaw, in tegenstelling tot de eerste band, het publiek met hun old school heavy metal al aardig mee te krijgen. Nummers als ‘The Butcher Of Bagdad’ en ‘Route 666’ klinken ook nu weer erg lekker en nodigen uit om hard mee te bleren en het haar te laten wapperen. Ook de live show van de band weet te imponeren, kettingzaag tafarelen, Darmen uit een met bloed doordrenkt rubberen varken trekken om daarna een lading bloed over zich heen te gieten, het hoort er allemaal bij en het publiek vond het allemaal prachtig, erg lekker optreden dus.

Het Zweedse Darkane mag hierna de parkeerplaats omver blazen met hun typisch Zweeds klinkende neo thrash en doet naar alle behoren erg goed. Het geluid is kraak helder en de muziekanten zijn van begin af aan erg enthousiast, al blijkt de zanger niet erg goed bij stem te zijn en hij staat ook vrij zacht in de mix. Oud werk wordt op hoog tempo afgewisseld met recent werk van het album ‘Layers Of Lies’. Voor het eerst vandaag is het vooraan dringen geblazen en hier en daar ontstaat zelfs al een kleine pit. Darkane laat horen dat ze tot de top van de zweede thrash behoren door een erg strak optreden neer te zetten, vooral de drummer laat geen steekje vallen en timmert alles vakkundig dicht, vet optreden.

Hierna is het de beurt aan één van de publiekstrekkers van vandaag, Sadus komt na een vrij lange ombouw pauze het podium opwandelen om gelijk vanaf het begin het publiek met een lading old school thrash metal te overstromen. Een kraak helder geluid, verschrikkelijk strakke muzikanten en thrash klassiekers waar je U tegen zegt, alles klopt aan het optreden van deze Amerikanen. Opvallend is dat oude krakers meer plaats gemaakt hebben voor nieuw materiaal van het recent verschenen album ‘Out For Blood’ het publiek heeft daar echter maling aan en gaat tijdens het gehele optreden finaal uit hun dak. Sadus is nog lang niet dood en ik kan niet wachten ze nog een keer live te mogen aanschouwen.

Na het alles overdonderende optreden van Sadus is het voor ons even tijd om de maag te vullen in de overbevolkte binnenstad van Arnhem waar het oranje gehalte weer erg hoog is, wel erg gezellig, dat wél. Helaas hebben we Death Squad hierdoor moeten missen, wat ik later van verschillende mensen hoorde was dat de band een lekkere pot death metal speelde zonder al te veel verassingen.
Eenmaal weer terug op het terrein begon het gelderse Heidevolk net aan hun set. Aangezien de heren hier min of meer een thuiswedstrijd spelen was het publiek van begin af aan erg enthousiast, aangezien er veel werd meegezongen en er een lompe pit ontstond. Kings of metal was voor Heidevolk het afsluitende optreden van hun Europese tour met Kampfar waardoor de band erg strak en op elkaar ingespeeld overkwam, ook een violiste was een goede keuze van de band, want hierdoor kwam de catchy folkmetal alleen maar beter tot zijn recht. Op het vrij zachte zanggeluid na was het geluid erg goed en nummers als ‘Wodan Heerst’, ‘Het Bier Zal Weer Vloeden’ en het populaire ‘Saxenland’ deden het erg goed bij de aanwezigen en werden dan ook luidkeels mee geschreeuwd. Niet helemaal mijn ding maar zeker een lekker optreden.

Dan was het de beurt aan het Noorse Kampfar die toch ook op de nodige bijval uit het publiek kon rekenen. Hun nieuwe album ‘Kvass’ staat op het punt van verschijnen en daar werd dan ook erg veel materiaal van gespeeld. Het geluid was erg goed aan te horen al kwam de linker gitarist wat schel en zacht over. Bij het tweede nummer sloeg het nootlot echter al gelijk toe waneer de eerste gitaar het begaf, als daarna ook zijn tweede gitaar naar de klote gaat moeten we het een half nummer zonder eerste gitaar doen. Vervolgens kan de gitarist de snaren van zijn bandgenoot bespelen en komt het allemaal toch nog goed. De eerste helft van het optreden kon Kampfar mij zondermeer boeien, daarna begon elk nummer een beetje op elkaar te lijken waardoor het, naarmate het optreden vorderde, vrij saai werd. De briljante melodiën die de band op cd laat horen kwamen live simpelweg niet altijd uit de verf. Verder wel een prima black metal optreden.

En dan was het eindelijk tijd voor de band waar ik voor kwam, Entombed kwam het podium oplopen en zette meteen het geniale ‘Eyemaster’ in, aanvankelijk keek het publiek de spreekwoordelijke aap nog even uit de boom, maar bij het tweede nummer barste de hel los en ontstond er de meest lompe pit van de dag. Het geluid was kraak helder, de zanger dronken, de set list bestond louter uit klassiekers en het publiek was rete enthousiast, de ideale omstandigheden voor een Entombed show dus. Nummers als ‘Out Of Hand’, ‘To Ride, Shoot Straight And Speak The Truth’ en het meesterlijke ‘Left Hand Path’ kwamen in een rotgang voorbij en het publiek was zichtbaar aan het genieten. Het dronkenmans gelul tussen de nummers door werden zowel door het publiek als door de overige bandleden met veel humor opgepakt en bij mij kon de band echt niet meer stuk. Na ruim vijftig minuten gespeeld te hebben kwam de band nog terug voor een toegift met onderanderen ‘Wolverine Blues’ waarna de ze hun meesterlijke set afsloten met de kraker ‘Supposed To Rot’. Entombed was de terrechte afsluiter en ook het nieuwe nummer ‘Serpent Saints’ klonk veel belovend, wereld optreden!

Al met al dus een zeer geslaagde dag met erg veel bier, een uitermate gezellig en relaxte sfeer en een stapel erg goede optredens met Entombed, Sadus, Darkane en Chainsaw als uitschieters. Achteraf gezien viel het weer ook alles mee, op een paar regen en hagel buitjes na was het allemaal prima te doen. Ik zeg: TOT VOLGEND JAAR!

Last.fm

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma mei 01, 2006 11:12 am

dako

Bericht door dako » ma mei 01, 2006 11:32 am

Meestal als ik iets vraag over shirts maak ik mezelf onsterfelijk belachelijk, maar ik ga et er toch maar op wagen.
Zie ik hier nou een Spinal Tap-shirt?

Afbeelding
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma mei 01, 2006 11:33 am

Ja volgens mij wel.

dako

Bericht door dako » ma mei 01, 2006 11:34 am

Vet!
Wie weet waar dat shirt vandaan komt krijgt een lading pils van me!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma mei 01, 2006 11:35 am

Ik zal het wel even vragen voor je :P :wink:

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » ma mei 01, 2006 2:10 pm

dako schreef:Vet!
http://cgi.ebay.nl/THIS-IS-SPINAL-TAP-d ... dZViewItem

een ander spinal tap shirt voor een halve lading?

http://cgi.ebay.nl/THIS-IS-SPINAL-TAP-1 ... otohosting

of 2 voor de hele?
www.myspace.com/suddenthrash

dako

Bericht door dako » ma mei 01, 2006 2:23 pm

Hmm, die vind ik dan weer niks, eigenlijk.
Ik wil dat logo, Nigel Tuffnel kan me gestolen worden.

Maar vooruit, pilsje voor de moeite.

Swamp

Bericht door Swamp » ma mei 01, 2006 3:15 pm

ENTOMBED was de band van de dag!!!!!!!!! lomp geluid en perfecte setlist... kut, wat beukte dat zeg...

KAMPFAR was eveneens geniaal... zelfs in de openlucht wisten ze een zeer sfeervolle set neer te knallen..

CHAINSAW was ook echt geniaal, misschien niet de meest strakke of technische band, maar met fucking CHAINSAW is het altijd feest!!!!!!!!!!!!

de rest van de bands speelden ook erg lekker
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]

MetalHeus
Contacteer:

Bericht door MetalHeus » ma mei 01, 2006 3:39 pm

fetuskiller schreef:[..]

Hij zei iets van 'Sorry Kerel'... Toen zei ik vriendelijk of hij op wilde kankeren met z'n bier en z'n bezopen rotkop :lol:
Dat was zonder van me bier ja, maar ik dee het niet express anders had ik het wel over je kop gegooid ;)
On countless worlds the earth shakes as the forces of Chaos strive to gain control. Whilst they unleash their devastating weaponry upon their foes there is no time for peace - only Eternal War.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma mei 01, 2006 3:41 pm

MetalHeus schreef:[..]

Dat was zonder van me bier ja, maar ik dee het niet express anders had ik het wel over je kop gegooid ;)
Hmm ok. Volgende keer bij me uit de beurt blijven als je dronken bent dan... :lol:

Last.fm

MetalHeus
Contacteer:

Bericht door MetalHeus » ma mei 01, 2006 3:59 pm

2e ventje naast het petje
Afbeelding
ik sta wel op de foto maar veel verder naar achteren.

Fetuskiller : volgende concert dat ik je zie sponser ik je een biertje zonder te knoeien!!
On countless worlds the earth shakes as the forces of Chaos strive to gain control. Whilst they unleash their devastating weaponry upon their foes there is no time for peace - only Eternal War.

EmptySkies
Contacteer:

Bericht door EmptySkies » ma mei 01, 2006 4:10 pm

Afbeelding

zie je die kale in het midden? 2 ervan naar links, met die rode lokjes.
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma mei 01, 2006 4:15 pm

MetalHeus schreef:[..]

Fetuskiller : volgende concert dat ik je zie sponser ik je een biertje zonder te knoeien!!
:lol: okay dan!

Last.fm

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma mei 01, 2006 6:10 pm

dako schreef:Vet!

Hij heeft hem ooit bij de large gekocht, maar ik denk niet dat die daar nog te koop is.

Plaats reactie