Beyond Fear - nieuwe band van "Ripper" Owens

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Took
Contacteer:

Beyond Fear - nieuwe band van "Ripper" Owens

Bericht door Took » zo apr 30, 2006 9:56 pm

Afbeelding

Onlangs waren ze al te bewonderen als special guests bij Anthrax, en over een weekje ligt dan het titelloze debuutalbum in de winkels van Beyond Fear.

Dit is de nieuwe heavy metal band van Tim "Ripper" Owens, de man die er voor zorgde dat Judas Priest nog altijd bestaat, en die tegenwoordig ook bij Iced Earth de vocalen voor z'n rekening neemt.

Naast Owens zit ook zijn ex-Winter's Bane collega Dennis Hayes in de band.

Het debuutalbum bestaat uit compacte heavy metal, niets ingewikkelds maar gewoon best goed. Wat materiaal is te beluisteren op de site van Owens

Afbeelding

Een review:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2638

Afbeelding

En ik sprak vlak voordat hij naar Europa kwam om voor Anthrax te openen met Timmetje:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=357
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma mei 01, 2006 11:38 am

ik vond het wel aardig in de 013. Al had de zang iets zachter mogen staan. In het interview zegt die dat het meer een band is dan een solo project. Tijdens het optreden kwam het echter vooral over als Tim Owens met wat ingehuurde muzikanten. Hij kwam gewoon TE hard boven alles uit.

Op het promo-cd'tje (waar ook sepultura en moonspell op staan) staat een nummer, waar die in 013 ook mee opende, wat overigens heeel erg gaaf klinkt (wel goede verhouding zang/overige intstrumenten). Benieuwd hoe de andere nummers op cd klinken.

Oftewel, leuke band/project.

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » ma mei 01, 2006 2:38 pm

Joris schreef:ik vond het wel aardig in de 013. Al had de zang iets zachter mogen staan. In het interview zegt die dat het meer een band is dan een solo project. Tijdens het optreden kwam het echter vooral over als Tim Owens met wat ingehuurde muzikanten. Hij kwam gewoon TE hard boven alles uit.
Dat vond ik ook idd - dat merkte je al van de meet af aan. Het kwam op mij ook zeker niet over als een band, maar meer als een soloproject.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

IROn

Bericht door IROn » ma mei 01, 2006 8:56 pm

Ik heb het ook gezien bij Anthrax en het kon me totaal niet boeien. Tim is een gave zanger, maar nummers schrijven kan hij echt niet. Het klinkt gewoon saai, de nummers hebben niets speciaals. Standaard en dus oninteressant.

Naderhand heb ik een nummer van het album beluisterd, en dat klonk niet veel beter. Plus, het klinkt te modern, en ik dat geluid staat me een beetje tegen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » ma mei 01, 2006 8:58 pm

Ik vond Beyond Fear na 2 nummers al saai en eentonig worden trouwens. De originaliteit spatte er in mijn ogen niet echt af.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

IROn

Bericht door IROn » ma mei 01, 2006 8:59 pm

Joris schreef:ik vond het wel aardig in de 013. Al had de zang iets zachter mogen staan. In het interview zegt die dat het meer een band is dan een solo project. Tijdens het optreden kwam het echter vooral over als Tim Owens met wat ingehuurde muzikanten. Hij kwam gewoon TE hard boven alles uit.
Dat vond ik meevallen, maar bij de eerste paar nummers stond de bas juist veel te hard, dat was toch overduidelijk te horen leek mij.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » ma mei 01, 2006 9:02 pm

Het nummer dat op het promootje staat dat je toen bij de 013 kreeg vind ik lekker klinken. Het nummer is ok en de mix is goed.

Ik ga dit album wel aanschaffen, evenals de nieuwe Sepultura nu ik het nummer eens goed geluisterd heb, de Kisser solo's lijken weer terug te zijn.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Plaats reactie