Blind Guardian

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » zo mei 07, 2006 1:13 pm

Jaja, het optreden van Blind Guardian in Rijssen was in één woord ge-wel-dig! Doordat het optreden zelf perfect was en BG mijn favoriete metalband is, waarop ik al drie jaar zat te wachten om ze eindelijk live te zien, was dit voor mij het beste optreden van ik ooit heb mogen aanschouwen!

Ik ben van mening dat Hansi eigenijk erg goed bij stem was! Ik had ook niet minder van hem verwacht. Alleen de hoge uithaal zoals op het live-album 'Live' aan het begin van 'The Script For My Requim' deed ie niet.

Het geluid van opener 'Into The Storm' was in mijn oren direkt perfect! Toen ik de eerste klanken van het nummer hoorde was ik al superverbaasd hoe goed het geluid was, perfecte mix. Zang, bas, drums maar vooral de gitaren waren erg goed te horen. Geen gekloot zoals bij andere powermetalbands aan het begin van optredens zoals bij Masterplan en HammerFall.

De setlist was erg goed, alleen ontbraken er wat nieuwere nummers ('Punishment Divine' en het lange epische 'And Then There Was Silence' stonden wel op de setlist die BG op het podium had liggen). Maar oude klassieke pareltjes zoals 'Lost In The Twilight Hall' en 'Time What Is Time' werden wel gespeeld. Met dat laatste nummer waren aan het geringe aantal meezingers te horen niet zoveel fans bekend, helaas.

Het publiek ging verder helemaal uit z'n dak, er was zelfs een redelijk grote pit en er werd keihard meegezongen (of beter gezegd: gebrult) door de fans, zowel refreinen als coupletten.

Hier nog een paar links naar wat korte filmpjes van het optreden:

www.curufin.com/bg/rijssen/PICT0046.avi
www.curufin.com/bg/rijssen/PICT0049.avi
www.curufin.com/bg/rijssen/PICT0050.avi
www.curufin.com/bg/rijssen/PICT0051.avi
www.curufin.com/bg/rijssen/PICT0054.avi
www.curufin.com/bg/rijssen/PICT0055.avi
www.curufin.com/bg/rijssen/PICT0057.avi
www.curufin.com/bg/rijssen/Tutorial%20eq.txt
www.curufin.com/bg/rijssen/eq%20bg%2005%20rijssen.png

Rene
Berichten: 5386
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo mei 07, 2006 9:59 pm

[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo mei 07, 2006 10:11 pm

Netjes.

Morgen meteen kaartjes halen voor 29 september.

Gebruikersavatar
Doodskreet
Berichten: 967
Lid geworden op: di dec 13, 2005 5:24 pm
Locatie: Wierden
Contacteer:

Bericht door Doodskreet » ma mei 08, 2006 2:52 pm

Ik heb de setlist vant podium hier bij me liggen. Maar die klopt niet helemaal.

Gaaf optreden, lekker sfeervol.
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”

[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25353
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mei 08, 2006 2:54 pm

gooi jouw foto's hier anders eens op, Mark
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Doodskreet
Berichten: 967
Lid geworden op: di dec 13, 2005 5:24 pm
Locatie: Wierden
Contacteer:

Bericht door Doodskreet » ma mei 08, 2006 2:57 pm

Jeroen schreef:gooi jouw foto's hier anders eens op, Mark
Later

Nu beetje druk en zo naar de tandarts.
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”

[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25353
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mei 08, 2006 3:00 pm

oh dat is altijd leuk
naja ik zie het dan wel
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Bericht door goddethroned » ma mei 08, 2006 3:03 pm

Goede review.Goede beschrijving van wat ik er van vond.
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
Disinter
Berichten: 661
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:22 pm
Locatie: Rotterdoom
Contacteer:

Bericht door Disinter » ma mei 08, 2006 3:31 pm

Ik vond het ook weer een zeer geslaagde avond in de Lucky. Ik vond ze er in 2003 het tofst, daarna komt het afgelopen optreden en daarna 2004. Ik 2004 hadden ze die dj een nekschot moeten geven toen hij na de eerste toegift de muziek aanzette en BG de 2e toegift achterwege liet.

Ik vond Hansi goed van stem alleen vond ik dat (ik stond wat verder links achter in) ik de slaggitaar slecht hoorde en de leadgitaar stond nou ook niet echt hard. Van mij hadden ze Valhalla trouwens wel mogen wisselen met Majesty. Verder was het een briljante(!!) set!

Ik vond het de rit vanuit Rotterdam meeeeer dan waard! Beetje kut dat ik er om half 6 weer uit moest omdat ik pas om half 3 thuis was. Enfin, een paar keer per jaar moet je t*ringbrak op je werk komen! 8)

Ik denk dat ik ook maar naar 013 ga, de reistijd is dan ongeveer anderhalf uur minder.
[quote="natassja"]een relatie zonder sex is geen liefde[/quote]

Rene
Berichten: 5386
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma mei 08, 2006 7:07 pm

Jeroen schreef:gooi jouw foto's hier anders eens op, Mark
Daar ben ik ook benieuwd naar. Die van mij waren achteraf te donker. Ik moest weer helemaal opnieuw leren met dat ding om te gaan en ben wel benieuwd hoe de Doodskreet ze heeft.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma mei 08, 2006 7:30 pm

Disinter schreef:Ik vond het ook weer een zeer geslaagde avond in de Lucky. Ik vond ze er in 2003 het tofst, daarna komt het afgelopen optreden en daarna 2004. Ik 2004 hadden ze die dj een nekschot moeten geven toen hij na de eerste toegift de muziek aanzette en BG de 2e toegift achterwege liet.
waar speelden ze in 2003 en 2004, eigenlijk?
ik heb ze alleen in 2002 gezien bij die warm-up shows.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17928
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » di mei 09, 2006 6:09 pm

in 2004 hebben ze niet opgetreden
hij bedoelt waarschijnlijk 2002 (ANATO-tour) en 2003 (opwarmshow voor hun festival), toen werden ze idd door de DJ afgekapt voordat ze Mirror, Mirror konden spelen
hoe denken de meesten hier trouwens over The forgotten Tales? er staan natuurlijk een paar melige covers op (Mr. Sandman, Surfin' USA) en akoestische versies van al bekende nummers, maar ik vind het toch een erg lekker tussendoortje, die je als fan zeker niet kunt laten liggen als je hem voor een tientje tegenkomt
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mei 09, 2006 6:29 pm

Ik vind het een heerlijk album iig, vooral de Mike Oldfield en Uriah Heep covers. De akoestische versies voegen ook zeker wel wat toe aan het oeuvre.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » wo mei 10, 2006 12:08 am

Het enige nummer wat ik van dat album gehoord heb is Lord Of The Rings, en die vind ik vele malen beter als het origineel.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24907
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo mei 10, 2006 8:32 am

Tokus schreef:[..]


waar speelden ze in 2003 en 2004, eigenlijk?
ik heb ze alleen in 2002 gezien bij die warm-up shows.
heb ze in 2003 ook gezien, was wel in duitsland

maar van mij mogen ze elk jaar komen, zal er altijd wel bij zijn
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » wo mei 10, 2006 9:19 am

Kristof schreef:[..]


heb ze in 2003 ook gezien, was wel in duitsland

maar van mij mogen ze elk jaar komen, zal er altijd wel bij zijn
Ik vond de Immortal-versies van hun nummers vrij geniaal toen. ;)

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24907
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo mei 10, 2006 9:47 am

bartje!

voor niet insiders: bart is een droge kerel die nummers van blind guardian live meezingt, maar dan met een gruntstem
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo mei 10, 2006 12:42 pm

De laatste tijd draai ik erg vaak A Night At The Opera. Dit is tevens de enige cd die ik van hun heb en ken. Toch vind ik hem erg gaaf en blijft die me de hele cd lang boeien.

Heerlijk voor dit weer. :)

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr mei 12, 2006 4:54 pm

Met Welke cd kan ik het beste beginnen om ze te leren kennen?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Stillborn
Berichten: 758
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 12:44 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Stillborn » vr mei 12, 2006 4:55 pm

METALLICAn schreef:Met Welke cd kan ik het beste beginnen om ze te leren kennen?
Imaginations From the Other Side zit wat mij betreft prima tussen de eerdere speedmetal en de later symphonische powermeta platenl in.
"Maya subjects you..."

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo mei 17, 2006 10:04 am

Het volgende BLIND GUARDIAN album gaat 'A TWIST IN THE MYTH' heten, deze naam was ook al de projectnaam voor het album.

Dit is de nieuwe cover:

Afbeelding

Behoorlijk cliché, maar wel mooi. Met die draak doet deze voorkant veel denken aan die van de laatste Rhapsody. Jammer. Dan vond ik de laatste voorkant van 'A Night At The Opera' toch een stuk origineler en mooier. En het Andreas Marshall werk was ook stukken beter. Deze digitale stijl staat me niet zo aan, hoewel het er wel mooi uit ziet op zich.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » wo mei 17, 2006 10:17 am

hun covers zijn idd altijd behoorlijk mooi.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo mei 17, 2006 2:02 pm

Eru Iluvatar schreef:Het volgende BLIND GUARDIAN album gaat 'A TWIST IN THE MYTH' heten, deze naam was ook al de projectnaam voor het album.

Dit is de nieuwe cover:

Afbeelding

Behoorlijk cliché, maar wel mooi. Met die draak doet deze voorkant veel denken aan die van de laatste Rhapsody. Jammer. Dan vond ik de laatste voorkant van 'A Night At The Opera' toch een stuk origineler en mooier. En het Andreas Marshall werk was ook stukken beter. Deze digitale stijl staat me niet zo aan, hoewel het er wel mooi uit ziet op zich.
Je had het natuurlijk kunnen verwachten, de stijl is gelijk aan die van de Fly single, dus zo verwonderlijk vind ik de keuze niet. Mooi wel overigens.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » wo mei 17, 2006 2:07 pm

Ziet er wel leuk uit.

Gebruikersavatar
Deadhead
Berichten: 990
Lid geworden op: za apr 08, 2006 6:22 pm
Locatie: Het hol van flutol

Bericht door Deadhead » wo mei 17, 2006 2:13 pm

Fly-cover ziet er beter uit
[img]http://www.vampire-magazine.com/images/bands/opt/sacred_reich__logo_mw275_mh80.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo mei 17, 2006 2:14 pm

de tracklist, met tijden er achter:

This Will Never End (5:07)
Otherland (5:14)
Turn The Page (4:16)
Fly (5:43)
Carry The Blessed Home (4:03)
Another Stranger Me (4:36)
Straight Through The Mirror (5:48)
Lionheart (4:15)
Skalds And Shadows (3:13)
The Edge (4:27)
The New Order (4:49)

en wat valt op? geen overbodig lange nummers.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo mei 17, 2006 4:18 pm

Eru Iluvatar schreef:Het volgende BLIND GUARDIAN album gaat 'A TWIST IN THE MYTH' heten, deze naam was ook al de projectnaam voor het album.

Dit is de nieuwe cover:

Afbeelding

Behoorlijk cliché, maar wel mooi. Met die draak doet deze voorkant veel denken aan die van de laatste Rhapsody. Jammer. Dan vond ik de laatste voorkant van 'A Night At The Opera' toch een stuk origineler en mooier. En het Andreas Marshall werk was ook stukken beter. Deze digitale stijl staat me niet zo aan, hoewel het er wel mooi uit ziet op zich.
Holy fuck, dat ziet er niet verkeerd uit, behoorlijk duister zelfs voor Blind Guardian begrippen :shock:

Of het een goed punt is dat er geen lange nummers op staan weet ik niet, dat horen we vanzelf wel.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » wo mei 17, 2006 4:22 pm

kicke cover zeg 8)

vind m mooier dan night at the opera cover. ben erg benieuwd hoop dat ze dit album ook in de stijl van anato maken

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17928
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » wo mei 17, 2006 8:05 pm

ik denk dat het album minstens zo progressief is als ANATO (daarom is Thomen tenslotte vertrokken), maar zoals Fly laat horen denk ik wel dat ze het dit keer iets minder bombastisch aanpakken
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo mei 17, 2006 8:05 pm

Ben wel benieuwd. Dat artwork ziet er iig al erg gaaf uit zeg.

Poezelige
Berichten: 158
Lid geworden op: ma okt 18, 2004 3:57 pm

Bericht door Poezelige » do mei 18, 2006 3:08 pm

Fly en A Twist in the Myth covers vind ik beide betere covers bezitten dan dat van hun vorige cd's.

De single klonk niet verkeerd en Blind Guardian kennende zullen ze ook hier weer iets uitvreten dat net weer wat anders is dan hun voorgaande spul.

Ik kijk er iig naar uit

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » za mei 20, 2006 12:32 am

Blind Guardian's Singer Hansi Kürsch has posted following letter in band's official homesite:

Dear friends,

Time to break the silence, time to say hello. As you all most probably know: we have finished the album some days ago and started doing some first shows already. It has been a blast to be back on stage again and do these small shows in Rijssen and Vosseljaar. We appreciate the kindness and the support of the people there and enjoyed the club atmosphere a lot. Istanbul was a great experience and "The Bard's Song" sung by more than 2000 Turkish fans has been nothing but spectacular. I could go on like that but I guess what you are more interested in at the moment is the new album. Even though the secret is revealed already I would like to point out one more time the album is entitled "A Twist in the Myth" and that's just because I unfortunately could not find allies for my most favorite album title suggestion "A Day at the Races".

With this album, I think, we have widened the range of the Blind Guardian universe more than we have ever done before. Comparing it with a compass "Fly" would be west, "Skalds and Shadows" east, "This will never end" south and "The Edge" would be north. Does that mean anything? No. But it sounded good, when I first thought about it. Now I think it's not worth to be deleted.

In terms of quality we have had a very good feeling during the whole recording session. But I nevertheless have do admit, that the songs did make a gigantic step during the last days of recording and the mixing session.

While doing the last recording steps, which traditionally are reserved for backing vocals, all songs have made a significant raise in quality. To give you a very small idea about what to expect, I tell you this: "The Edge" and "In search of the Lionheart" certainly will achieve absolute cult status within a very short amount of time. They are very heavy, almost thrashy, though very progressive in certain ways.

"Skalds and Shadows" will prove its longevity in numerous live concerts. To those who consider it a "The Bard's Song" rip off: the album version clearly proves it is a "A Past and Future Secret" rip off, with a different melody, different rhythm pattern and different lyrics, which reminds one of "Harvest of Sorrow".

Marcus and I composed a number called "All the King's Horses", which will be released on the Japanese version of "A Twist in the Myth" and on a single we are going to release in the beginning of 2007. It is a great song which will set emotions free, I am sure.

We are most excited about what your reaction to "Another Stranger Me" - an aggressive and powerful Heavy Rocker - will be. The song has great potential.

A very good mixture of the Blind Guardian blend we have found in the songs "This will never end", "Straight through the mirror", "Carry the blessed home", "Turn the Page", "New Order" and "Otherland". These songs will be enjoyable for all B.G. fans. They contain most strong elements of the past and a very good amount of new elements - so they offer a perfect mixture of both worlds, i.e. they present a constant mixture of bombastic elements, surprising breaks, an endless amount of new and very catchy melodies and the right grade of heaviness. Nuclear Blast is going to release a digi pack version containing interviews and one bonus track. This song is called "Dead Sound of Misery" and presents a dark version of "Fly". While mixing the album it was very difficult for us to decide which version would be the better one. Knowing "Fly" already you will be led from surprise to surprise. The song clearly proves nothing is how it seems to be.

The album is going to be released in the first days of September. As you all know by now Anthony Clarkson did a great cover artwork and Nikolay Simkin's booklet design is simply outstanding.

Some of the new songs will be presented on the road when we will start touring in September. We will use the summer break to check out which songs will fit in best to the program.

So everything and everyone is in pretty good shape. All preparations for the Fall tour are on schedule and the interest in tickets for the tour is really high. It pretty much looks like there are even more fans willing to see us than in 2002 which was the most successful tour we have done up to now. I'd better let you go and stop here. One more time we would like to thank for your patience and can't wait to hear and see your reaction to the new songs. As soon as there are some download samples, we will let you know. Your endurance will be rewarded.

Wat toelichting.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za mei 20, 2006 11:25 am

Veelbelovend moet ik zeggen. Vooral dat 'almost thrashy' staat me wel aan moet ik zeggen. Ik heb er veel vertrouwen in dat dit weer een erg sterk BG album gaat worden.

Ik vraag me af hoe populair Blind Guardian over het algemeen is. Hier in Nederland valt dat wel mee volgens mij.

Gezien ze in Spanje in de Top40 daar met 'And Then There Was Silence' een vrij lange tijd op nr. 1 (!) hebben gestaan, vraag ik me af of BG in Zuid-Europa populairder, of net zo populair is als gehypte (dat vind ik) bands als Nightwish, Dimmu Borgir, Cradlle Of Filth, Children Of Bodom, etc.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » za mei 20, 2006 11:50 am

't Zullen de alternatieve charts wel zijn, toch?

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za mei 20, 2006 11:51 am

Volgens mij niet. Ergens las ik dat 'ze Robbie Williams van nr. 1. vandaan hielden'.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » za mei 20, 2006 11:52 am

Eru Iluvatar schreef:Veelbelovend moet ik zeggen. Vooral dat 'almost thrashy' staat me wel aan moet ik zeggen. Ik heb er veel vertrouwen in dat dit weer een erg sterk BG album gaat worden.

Ik vraag me af hoe populair Blind Guardian over het algemeen is. Hier in Nederland valt dat wel mee volgens mij.

Gezien ze in Spanje in de Top40 daar met 'And Then There Was Silence' een vrij lange tijd op nr. 1 (!) hebben gestaan, vraag ik me af of BG in Zuid-Europa populairder, of net zo populair is als gehypte (dat vind ik) bands als Nightwish, Dimmu Borgir, Cradlle Of Filth, Children Of Bodom, etc.
Ik heb nooit echt het idee dat Blind Guardian erg gehyped wordt. Erg commercieel bezig zoals Nightwish en Dimmu Borgir vind ik ze nou ook weer niet.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » za mei 20, 2006 11:54 am

Ik heb onlangs "Imaginations From The Other Side" herontdekt. Dankzij een ruil tussen Plaag en Valkyrian kwam deze cd hier in huis, en heb ik mijn mening omtrent deze cd gauw moeten bijstellen. Ik ben namelijk een onvoorwaardelijke liefhebber van "Nightfall In Middle Earth" en alles wat er voor en na gekomen is heb ik altijd als overbodig beschouwd. Wel leuk, maar niet zo krieg als "Nightfall..."

Nou heb ik "Imaginations..." dus ook, en ben ik mijn roest aan het losweken. Geweldig album is dat. Wat rauwer dan "Nightfall..." minder bombastisch, maar pakkend tot op het bot.

Dus zo zie je maar...
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » za mei 20, 2006 12:34 pm

Ah kijk aan, ik wist niet dat je bands als Blind Guardian ook kon waarderen :P Mijn vriendin heeft hem gisteren ook aangeschaft, en ondanks dat ik hem inmiddels toch minder ben gaan vinden dan ANATO en SFB blijft het nog steeds een toppertje, helemaal die uithaal op Script for my requiem.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » za mei 20, 2006 12:36 pm

Doe mij maar de eerste twee. De rest vind ik niet zo bijzonder eigenlijk.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za mei 20, 2006 12:37 pm

arnibes schreef:[..]


Ik heb nooit echt het idee dat Blind Guardian erg gehyped wordt. Erg commercieel bezig zoals Nightwish en Dimmu Borgir vind ik ze nou ook weer niet.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind BG juist niét gehyped of commercieel!
Alle aandacht die ze krijgen is terecht, gezien de kwaliteit van hun albums, hun harde werk, hun fantastisch goeie live reputatie, hun originaliteit, hun lef om geen veilige paden te betreden, hun lange bestaan, etc.

Ik zou graag zien dat Blind Guardian met hun nieuwe album pas echt goed zal doorbreken en dat ze de opvolgers (qua populariteit onder allerlei soorten metalfans) van Iron Maiden zullen worden, of dat ze tenminste net zo populair worden als Judas Priest, Motorhead, Slayer en de bovengenoemde gehypte bands.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » za mei 20, 2006 12:52 pm

A Night At The Opera kreeg toentertijd ook reviews in het Algemeen Dagblad en kwam er met 4 sterren en vergelijkingen met Queen en Queensryche niet verkeerd vanaf, sterker nog: ze werden gezien als een nieuwe kracht in het progressieve genre.

Nu hebben ze bij het AD natuurlijk minder inzicht dan de meeste metalfans, en zou ik Queensryche niet direct als vergelijking noemen, maar positief is het wel. In de Aloha kregen ze volgens mij zelfs 5 sterren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » za mei 20, 2006 1:13 pm

Eru Iluvatar schreef:[..]


Begrijp me niet verkeerd: ik vind BG juist niét gehyped of commercieel!
Alle aandacht die ze krijgen is terecht, gezien de kwaliteit van hun albums, hun harde werk, hun fantastisch goeie live reputatie, hun originaliteit, hun lef om geen veilige paden te betreden, hun lange bestaan, etc.

Ik zou graag zien dat Blind Guardian met hun nieuwe album pas echt goed zal doorbreken en dat ze de opvolgers (qua populariteit onder allerlei soorten metalfans) van Iron Maiden zullen worden, of dat ze tenminste net zo populair worden als Judas Priest, Motorhead, Slayer en de bovengenoemde gehypte bands.
Als ze echt zouden doorbreken op de manier zoals jij bedoelt dan zouden ze dus in zalen als Ahoy, Heineken Musical Hall spelen?

En dat ze nu naar Nuclear Blast zijn overgestapt doet vast veel goed aan de naambekendheid. Zo is het iig met Nightwish en Sonata Arctica gegaan toen ze naar Nuclear Blast verhuisden van een kleiner label.

Het zal me verder eigenlijk een worst wezen hoe populair deze band is bij de massa. Zolang ze verder goede albums blijven uitbrengen en ze geregeld in de buurt spelen en er geen ruzie's komen etc etc etc. Dan zal je mij niet erg horen klagen.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » za mei 20, 2006 1:14 pm

arnibes schreef:[..]
En dat ze nu naar Nuclear Blast zijn overgestapt doet vast veel goed aan de naambekendheid. Zo is het iig met Nightwish en Sonata Arctica gegaan toen ze naar Nuclear Blast verhuisden van een kleiner label.
Nightwish was al doorgebroken met Century Child, dus voordat ze naar NB gingen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » za mei 20, 2006 1:17 pm

Tokus schreef:[..]


Nightwish was al doorgebroken met Century Child, dus voordat ze naar NB gingen.
Ik ken toch behoorlijk wat mensen die eerst Once hebben gehoord en daarna pas Century Child.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » za mei 20, 2006 1:31 pm

arnibes schreef:[..]


Ik ken toch behoorlijk wat mensen die eerst Once hebben gehoord en daarna pas Century Child.
ja maar jij bent zelf ook nog een n00b. Straks ga je nog zeggen dat Metallica doorgebroken is met Reload en St. Anger, omdat je genoeg mensen kent die dat album als 1e hoorden.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » za mei 20, 2006 1:42 pm

Century Child was ook mijn eerste nightwish album, volgens mij naar aanleiding van een recensie op Metalfan.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » za mei 20, 2006 2:14 pm

arnibes schreef:[..]En dat ze nu naar Nuclear Blast zijn overgestapt doet vast veel goed aan de naambekendheid. Zo is het iig met Nightwish en Sonata Arctica gegaan toen ze naar Nuclear Blast verhuisden van een kleiner label.
Juist, maar Blind Guardian kwam niet bij een klein label vandaan toen ze naar NB stapten, dus die vergelijking gaat niet echt op.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 05, 2006 7:30 pm

http://www.youtube.com/watch?v=1y_oOn16 ... 20guardian

Dat youtube is geniaal, nu kom ik ook voor het eerst achter het bestaan van de clip van Bright Eyes. Niet dat hij boeiend is ofzo, maar toch gaaf om Hansi nog met basgitaar te zien.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17928
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » di jun 06, 2006 8:06 pm

Damien, son of Lucifer schreef:[..]


Juist, maar Blind Guardian kwam niet bij een klein label vandaan toen ze naar NB stapten, dus die vergelijking gaat niet echt op.
niet alle nationale afdelingen van Virgin deden evenveel aan promotie
in het ene land waren ze ontzettend bekend, in andere landen moest de band het vooral op eigen kracht doen
Nuclear Blast weet toch beter hoe je de doelgroep moet bereiken
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo jun 18, 2006 9:24 pm

http://www.youtube.com/watch?v=qMxbWa3_ ... 20guardian

Live clip van Welcome to Dying uit 1992, minder strak dan nu, maar het oogt wel wat thrashier
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie