Wie gaat de nieuwe Metallica kopen?

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » wo jun 11, 2003 10:13 pm

wat is die-hard? zijn daar ook regels voor (net als bij metal ;-)) dan?
ik heb alle oude albums en singles in minstens 1 uitvoering op zowel cd als vinyl, ben ik dan die-hard? Ik masturbeer niet bij de gedachte van St. Anger alleen al, ben ik dan niet die-hard?

Tim Cunningham

Bericht door Tim Cunningham » wo jun 11, 2003 11:41 pm

Er is een verschil tussen mensen die zeggen "ik vind de schijf niet goed"...en mensen die zeggen (lees de st.anger review reacties eens, vrij onderaan) dat "wie denkt dat dit metal is heeft er echt geen benul van"...dat zijn arrogante uitspraken gedaan door een kortzichtige idioot.

Daarom dat ik er die anekdote van de vroege jaren tachtig bijhaal, waarin James zegt dat diegenen die toen de "echte" metalheads waren, Metallica maar niets vonden, wat grappig is want nu, twintig jaar later, vindt de niewue genratie "echte metallers"( niet iedereen natuurlijk, alleen de ooglappenbrigade) dat ze geen echte metal meer zijn...

Geef toe dat je de ironie ervan moet inzien en dat het tegelijkertijd de zigezegde ECHTHEID of authenticitiet van het begrip metal enigszins ondermijnt...en daar ga ik voor...

Ik heb niemand hier aangevallen omdat hij of zij zei "kutplaat"...who cares wat je goed vindt...maar zo'n "ik zal eens even zeggen wat goede en slechte metal is" attitude, daar krullen m'n tenen van...en dan kan ik het niet laten om met zulke personen even dieper in te gaan op de essentie en relativiteit van zogenaamd vaststaande begrippen als "echte metal"

zo, geef hier eens je reactie op...
Multiculturalisme is wat onze wereld doet draaien...hoe dichter bij elkaar, hoe meer inteelt: dat zijn dus dommere smoelen en stommere mensen: racisten dus !

Suncross
Loves humping buffalo

Bericht door Suncross » do jun 12, 2003 3:44 am

Ik zal je eens even zeggen wat goeie metal is.

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » do jun 12, 2003 11:23 am

Tim Cunningham schreef:Er is een verschil tussen mensen die zeggen "ik vind de schijf niet goed"...en mensen die zeggen (lees de st.anger review reacties eens, vrij onderaan) dat "wie denkt dat dit metal is heeft er echt geen benul van"...dat zijn arrogante uitspraken gedaan door een kortzichtige idioot.

Daarom dat ik er die anekdote van de vroege jaren tachtig bijhaal, waarin James zegt dat diegenen die toen de "echte" metalheads waren, Metallica maar niets vonden, wat grappig is want nu, twintig jaar later, vindt de niewue genratie "echte metallers"( niet iedereen natuurlijk, alleen de ooglappenbrigade) dat ze geen echte metal meer zijn...

Geef toe dat je de ironie ervan moet inzien en dat het tegelijkertijd de zigezegde ECHTHEID of authenticitiet van het begrip metal enigszins ondermijnt...en daar ga ik voor...

Ik heb niemand hier aangevallen omdat hij of zij zei "kutplaat"...who cares wat je goed vindt...maar zo'n "ik zal eens even zeggen wat goede en slechte metal is" attitude, daar krullen m'n tenen van...en dan kan ik het niet laten om met zulke personen even dieper in te gaan op de essentie en relativiteit van zogenaamd vaststaande begrippen als "echte metal"

nou, dat wat je zegt over begin de jaren 80 klopt wel, maar dat kwam omdat ze iets totaal nieuws speelden, harder dan alles wat voorheen was gemaakt. Daarbij lag het volgens James ook aan de kortzichtigheid van de metalheads uit Los Angelas, in San Francisco werden ze namelijk op handen gedragen.

je hoort mij ook niet zeggen dat het geen echte metal meer is, maar ik vind het album nogsteeds niet geweldig. Op Reload na vind ik dit zelfs de minst goede.

Rascul

Bericht door Rascul » do jun 12, 2003 11:39 am

Ik ben het helemaal eens met Cunningham. Wie bepaalt er voor mij wat wel en niet echte metal is? De grenzen daarvan zijn volgens mij al sinds begin jaren tachtig meerdere keren overschreden en verlegd, en dus verbreed. En die ontwikkeling maakt juist dat het metalgenre nog niet is vastgeroest, en nog steeds nieuwe fans aantrekt.
Makkers staakt uw wild geraas

Tim Cunningham

Bericht door Tim Cunningham » do jun 12, 2003 12:21 pm

Jaymz: dat bedoel in nu...wie kan het nu rotten of iemand een album goed vindt of niet...ik wil gewoon maar hebben dat als mesnen het niet goed vinden, fijn, zegt dat zelf, zeg alvast waarom ("riffs zijn saai", ik vidn de teksten niet hun beste"...wat dan ook)...maar kom me niet vertellen welk genre dit is en kom me zeker niet zeggen dat ik, omdat ik deze graag hoor, niet van metal hou, een muzikale leek ben of wat voor gelul dan ook

* Ik zeg niet dat jij dat zegt, maar daar lijken sommige reacties, o.a. op de reveiw heir op metalfan, wel naar toe te gaan*
Multiculturalisme is wat onze wereld doet draaien...hoe dichter bij elkaar, hoe meer inteelt: dat zijn dus dommere smoelen en stommere mensen: racisten dus !

Fat_Tony

Bericht door Fat_Tony » do jun 12, 2003 2:10 pm

Weichy schreef:Tim & Tony zijn gewoon 2 diehard Metallica-fans die het niet hebben kunnen dat anderen de nieuwe cd's niet boeiend vinden, en ze die anderen dan maar gaan beschuldigen van kortzichtigheid.
ik ben gewoon rete-allergisch aan mensen die onwaarheden komen verkondigen en totaal ongenuanceerd kinderpraat zitten uit te kramen. Dat is alles. Als jij nu je gat afvaagt met de nieuwe metallica, see if I care.
Gelukkig zijn er zoveel mensen van weinig belang. Zij zijn het grijs tegen dewelke de felle kleuren fonkelen

Gandalf

Bericht door Gandalf » do jun 12, 2003 11:38 pm

Ik vind et een goede CD. Klinkt weer een stuk harder, maar toch totaal anders dan wat ze eerder gedaan hebben. Ik kan me op zich wel voorstellen dat mensen die alleen de eerste platen goed vinden hier weer niks mee kunnen, want het is zeker geen standaard heavy/ thrash metal en enige moderne (nu metal zo je wilt) invloeden zijn zeker hoorbaar. Maar mij interesseert dat niet zo.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

Suncross
Loves humping buffalo

Bericht door Suncross » do jun 12, 2003 11:44 pm

F7
Document bewaren?

NEE!

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » do jun 12, 2003 11:50 pm

Of sta ik nou te printen??

Bert Visscher!!!

BHOTHGHRUYSCH

Bericht door BHOTHGHRUYSCH » vr jun 13, 2003 12:04 am

Vind hem ook zwak

Kill em all, ride the lightning, master of puppets moet TERUG!!!
" by the way that pieter comes me also already for YEARS the throat out, i think i will grab in now "
- Killer

Suncross
Loves humping buffalo

Bericht door Suncross » vr jun 13, 2003 12:05 am

Burton ook!

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » vr jun 13, 2003 12:06 am

BHOTHGHRUYSCH schreef:Vind hem ook zwak

Kill em all, ride the lightning, master of puppets moet TERUG!!!
Ben je ze kwijt dan?

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr jun 13, 2003 12:06 am

en Dave
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr jun 13, 2003 12:07 am

misschien met Undelete?
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » vr jun 13, 2003 12:48 am

ik vin het prima dat metallica doet wat ze wil. ze moeten doen wat ze leuk vinden en goeddunken.

maar het blijft een kutplaat.

en live heersen ze dan weer het hardst van allemaal. het kan raar lopen....

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » vr jun 13, 2003 2:08 am

Heer Petomaan schreef:Of sta ik nou te printen??

Bert Visscher!!!
nee, word perfect
Nee, jij!!

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » vr jun 13, 2003 3:45 pm

Hoe vaker ik 'm hoor, des te beter ik 'm begin te vinden. Maar het is natuurlijk nog lang niet het niveau wat ze tot 1991 hebben gehad. En dat zal het helaas ook nooit meer worden

FuryOfOne
Contacteer:

Bericht door FuryOfOne » vr jun 13, 2003 3:49 pm

Nou ik heb hem dus nu ook gehoord en vind hem zekers goed.
Ben niet zon metallica-fan en ben pas hun muziek gaan waarderen bij hun speedmetal whatever dinges. JA IK weet het op dat moment zeiden de ECHTE (uch uch) dat het aan het afzakken was. maar goed bij mij moet muziek niet jengelen maar beuken.
JA,EN DAN..........

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » vr jun 13, 2003 4:05 pm

en dat doet deze plaat zeker niet.

FuryOfOne
Contacteer:

Bericht door FuryOfOne » vr jun 13, 2003 4:20 pm

idd
JA,EN DAN..........

Tim Cunningham

Bericht door Tim Cunningham » vr jun 13, 2003 4:29 pm

ik denk dat jij denkt dat Laus bedoelt dat deze plaat niet jengelt

Maar ik denk dat laus bedoelt dat hij niet beukt

Conclusie : Laus is een oen *wink*

bonobo
Contacteer:

Bericht door bonobo » vr jun 13, 2003 4:38 pm

De nieuwe Metallica? Ik ga 'em zeker kopen zodra ik mijn hersenen heb laten vervangen door bloemkool.

Gandalf

Bericht door Gandalf » vr jun 13, 2003 5:11 pm

Dat had je toch al gedaan???...
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

saturnine
Contacteer:

Bericht door saturnine » vr jun 13, 2003 5:12 pm

Gandalf schreef:Dat had je toch al gedaan???...
...nee, hij heeft het uitgesteld. Komt omdat mijn kliniek nog niet helemaal startklaar was en bloemkolen bij AH nog te duur waren, morgen kan ie terecht...
barf, Ik dacht dat ik een Avatar had ofzo...??

Jannie

Bericht door Jannie » zo jun 15, 2003 10:37 pm

Wat n geouwehoer allemaal. Deze cd knalt in 1 x al die nu-metalmietjes van de map.
(mijn mening)

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » zo jun 15, 2003 10:38 pm

En 1 kaars zet heel Cafe de Hemel in de fik!!!!

Jannie

Bericht door Jannie » ma jun 16, 2003 3:13 am

Wat een KUT opmerking.
Een maatje van me heeft zn arm verbrandt, halve gare, en mn vrienden hebben daar mensenlevens gered (ik had voedselvergiftiging en zat thuis)!

verwoesting

Bericht door verwoesting » zo jul 06, 2003 5:59 pm

:shock: :shock:

Rot voor je Heer P.!!!

[edit]en het waren sterretjes, geen kaarsjes, hoer[/edit]

Kimzel

Bericht door Kimzel » zo jul 06, 2003 10:42 pm

ach jannie als je zo metal geweest was als je denkt had je niet eens naar cafe de hemel gewilt

en metallica staat op 5 ofzo

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » zo jul 06, 2003 10:51 pm

Jannie schreef:Wat een KUT opmerking.
Een maatje van me heeft zn arm verbrandt, halve gare, en mn vrienden hebben daar mensenlevens gered (ik had voedselvergiftiging en zat thuis)!
bij deze vind ik het erg jammer dat jullie inbreed visserskinderen annex coke snuivers niet allemaal in het hellevuur opgegaan zijn.
Hoegaarden or die!

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » zo jul 06, 2003 11:29 pm

ach, het halve neofascistisch leger is ook alweer aanwezig zie ik. Hoe gaat het met de kruistochten?

Ontopic: naar mijn mening staat er te veel rommelige nummers op de nieuwe cd. St.Anger,Frantic,The Unnamed Feeling,Dirty Window en Sweet Amber zijn goede nummers maar de rest is opvulling.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » ma jul 07, 2003 12:03 am

Tim Cunningham schreef:Er is een verschil tussen mensen die zeggen "ik vind de schijf niet goed"...en mensen die zeggen (lees de st.anger review reacties eens, vrij onderaan) dat "wie denkt dat dit metal is heeft er echt geen benul van"...dat zijn arrogante uitspraken gedaan door een kortzichtige idioot.

even over ironie; in de eighties Dave Mustaine eruit kicken wegens zijn alcoholproblemen (niet alleen alcohol trouwens...) en twintig jaar later zelf in een afkickcentrum liggen.....
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » ma jul 07, 2003 3:28 pm

Lone Starr schreef:[..]

even over ironie; in de eighties Dave Mustaine eruit kicken wegens zijn alcoholproblemen (niet alleen alcohol trouwens...) en twintig jaar later zelf in een afkickcentrum liggen.....
Mustaine is eruit geflikkerd omdat zijn gedrag onhandelbaar werd met dank aan zijn alcoholprobleem. Mensen reageren verschillend op het misbruik van drank. Mustaine hoorde bij de mensen waarmee je onmogelijk nog in een potentiele succesvolle band samen kon werken.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

apoptose

Bericht door apoptose » ma jul 07, 2003 5:00 pm

wat hem wel weer is gelukt met Megadeth

Kimzel

Bericht door Kimzel » ma jul 07, 2003 5:22 pm

toffe_ellende schreef:[..]

Mustaine is eruit geflikkerd omdat zijn gedrag onhandelbaar werd met dank aan zijn alcoholprobleem. Mensen reageren verschillend op het misbruik van drank. Mustaine hoorde bij de mensen waarmee je onmogelijk nog in een potentiele succesvolle band samen kon werken.
zeg ken jij metallica persoonlijk?

verwoesting

Bericht door verwoesting » ma jul 07, 2003 6:39 pm

lijkt me sterk, VH1 Behind The Music ligt meer voor de hand
:)

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » ma jul 07, 2003 7:07 pm

verwoesting schreef:lijkt me sterk, VH1 Behind The Music ligt meer voor de hand
:)
de metallica biografieën: Metallica - Losgeslagen en Goden van de Metal in dit geval :)

Kimzel

Bericht door Kimzel » ma jul 07, 2003 7:09 pm

hou dan gewoon je mond

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » ma jul 07, 2003 7:11 pm

als iedereen zijn of haar mond zou houden omdat jij dat zegt dan zou het een stille boel worden.

Kimzel

Bericht door Kimzel » ma jul 07, 2003 7:13 pm

er zouden alleen nog boeiende mensen praten en veel praten is helemaal niet nodig

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » ma jul 07, 2003 7:15 pm

Het zou een saaie boel worden met allemaal mensen die op een lijn zitten.

Kimzel

Bericht door Kimzel » ma jul 07, 2003 7:19 pm

neen niet alleen mensen met dezelfde gedachte
dat denk jij weer

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » ma jul 07, 2003 7:26 pm

wat zijn ''boeiende mensen'' dan in jouw ogen?

Sephtis
Contacteer:

Bericht door Sephtis » ma jul 07, 2003 7:44 pm

Blaat!!! volgens mij gaat t hier nog steeds over metallica.

Nou ik heb 'm dus geluisterd en ik vind het album persoonlijk niet tof. Hetgeen me met name verveeld is de zang en dat rare blikkige effectje wat praktisch de hele cd beslaat.

Nee, geef mij maar hun echt oude werk...

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » ma jul 07, 2003 9:52 pm

toffe_ellende schreef:[..]

de metallica biografieën: Metallica - Losgeslagen en Goden van de Metal in dit geval :)
eerlijk gezegd vind ik Megadeth gelijkwaardig of zelfs een beetje meer metalgod dan MetallicA. :D maar dat is mijn mening (staat los van mijn mustaine post)
"Do is die Bahnhof!!"

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » ma jul 07, 2003 9:59 pm

Gezien de waarde van Metallica voor de metal in het algemeen zou ik toch voor Metallica kiezen. Met Iron Maiden en Slayer op 2 en 3.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » ma jul 07, 2003 10:08 pm

Al eens van Agent Steel gehoord?
"Do is die Bahnhof!!"

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » ma jul 07, 2003 10:52 pm

toffe_ellende schreef:wat zijn ''boeiende mensen'' dan in jouw ogen?
Mensen die in geen geval op jou lijken!!!

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » ma jul 07, 2003 10:52 pm

sephtis schreef:Hetgeen me met name verveeld is de zang en dat rare blikkige effectje wat praktisch de hele cd beslaat.
hehe, dat rare blikkige effectje zijn de drums :)

Plaats reactie