Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Plaag

Bericht door Plaag » zo mei 14, 2006 10:25 pm

K. schreef:[..]

Hier ben ik!
Ik wist het! Ik wist dat je dat zou zeggen!
Kop dicht, Thorko

K.

Bericht door K. » zo mei 14, 2006 10:26 pm

't Was ook nogal een inkoppertje, he?

Plaag

Bericht door Plaag » zo mei 14, 2006 10:38 pm

K. schreef:'t Was ook nogal een inkoppertje, he?
Tamelijk.

Heb je die Kriegsmaschine toevallig niet dubbel? Bijvoorbeeld een cd en een lp?
Kop dicht, Thorko

K.

Bericht door K. » zo mei 14, 2006 10:39 pm

CD heb ik en de LP moet ik nog betalen.

Plaag

Bericht door Plaag » zo mei 14, 2006 10:41 pm

K. schreef:CD heb ik en de LP moet ik nog betalen.
Doe dat dan maar gauw. En als je de lp hebt geef je mij een seintje en dan gaat de cd deze kant op. We regelen wel wat.

Oké?

TOF!
Kop dicht, Thorko

K.

Bericht door K. » zo mei 14, 2006 10:42 pm

Ja, goed mogelijk.

Taart

Bericht door Taart » zo mei 14, 2006 10:43 pm

Heeft iemand Cacodaemony van Haatstrijd al gehoord?

Ik vind hem redelijk goed, zo na 5 luisterbeurten.

(Als iemand geïnteresseerd is wil ik hem wel via msn sturen.)
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

Doodskreet
Contacteer:

Bericht door Doodskreet » zo mei 14, 2006 10:52 pm

Taart schreef:Heeft iemand Cacodaemony van Haatstrijd al gehoord?

Ik vind hem redelijk goed, zo na 5 luisterbeurten.

(Als iemand geïnteresseerd is wil ik hem wel via msn sturen.)
Tis toch een aardige verbetering vergelijken met dat o zo kvlte maar brakke demo materiaal.

Sowieso, die nederlandse bm scene is toch echt overrated. Al die leeftijdsgenoten zijn bezeten door die bands. Kom op zeg...
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”

[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]

Taart

Bericht door Taart » zo mei 14, 2006 11:06 pm

Doodskreet schreef:[..]

Tis toch een aardige verbetering vergelijken met dat o zo kvlte maar brakke demo materiaal.

Sowieso, die nederlandse bm scene is toch echt overrated. Al die leeftijdsgenoten zijn bezeten door die bands. Kom op zeg...
Inderdaad, er zijn maar een paar echt goede Nederlandse Black Metal bands, de rest is allemaal kvlt (bijna synoniem aan kut dus).
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma mei 15, 2006 12:22 am

XnegativeX schreef:Ik wil hier nogmaals de aandacht vestigen op de Poolse band Kriegsmaschine. Deze band blijkt hier onbekend te zijn of gewoon niet aan te slaan. Beide zijn een beetje onbegrijpelijk voor mij.

...
Je sample doet het niet. Deze wel: http://www.kriegsmaschine.pl/ksm4.mp3

De sample heeft me niet helemaal kunnen overtuigen, maar me wel nieuwsgierig gemaakt naar de rest. Ik zal het album eens proberen.

Hoe is hun werk voor het volledige album? Is dat de moeite waard om eens op te zoeken mocht het album bevallen?

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma mei 15, 2006 8:00 am

iscariah schreef:Thralldom al wat geluisterd Negster?
Yup, maar ik ben nog niet echt overtuigd. Ik krijg een beetje het gevoel dat ik naar Neurosis op een black metal trip zit te luisteren. Ik mis de grimmigheid. En de constant herhalende riffs gaan me een beetje op de zenuwen werken. Zoiets kan heel hypnotiserend werken maar in dat nummer wat jij me hebt gestuurd is het eerder saai.

Kan natuurlijk zijn dat ik het helemaal te gek ga vinden als ik de hele cd hoor maar dat ene nummer nodigt nog niet echt uit tot meerdere luisterbeurten.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

nuberus

Bericht door nuberus » ma mei 15, 2006 9:43 am

XnegativeX schreef:Ik wil hier nogmaals de aandacht vestigen op de Poolse band Kriegsmaschine. Deze band blijkt hier onbekend te zijn of gewoon niet aan te slaan. Beide zijn een beetje onbegrijpelijk voor mij.

Deze band is namelijk erg goed. Ze evenaren bijna de ziekelijke duisternis van een Ondskapt. En dat zijn toch niet de minsten. Een troef die Kriegsmaschine achter de hand heeft is hun oog voor bruutheid. Want men klinkt af en toe als Marduk op Plague angel alleen blijft er constant een zieke ondertoon door de ratelende drums klinken. Kriegsmaschine gaat heeft meer diepgang dat de meeste blast bands maar stampt harder door dan de meeste "sfeer" bands.

Misschien is Salvation van Funeral mist een goede indicatie maar dat album ken ik zelf weer niet erg goed. Dus waarschijnlijk zit ik er naast.

Ik zou zeggen, geef deze band even een kans. Ze zijn het zeker waard.

Site:
http://www.kriegsmaschine.pl/index2.html

Sample:
http://hatepropaganda.org/kriegsmaschine/ksm4.mp3

Afbeelding
Al eerder gehoord, maar ik kan de twist niet ontdekken bij Kriegsmachine. Voorwaar, het klinkt absoluut niet slecht, maar dit is geen band die hoog scoort op originaliteit en intensiteit.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » ma mei 15, 2006 3:12 pm

Een filmpje van Dawn, getiteld "The Knell and the World":

http://www.dawnband.com/download/Dawn-T ... rld-hi.wmv
En de man zal heersen.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma mei 15, 2006 9:04 pm

Kermania is verkrijgbaar!!

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » ma mei 15, 2006 9:14 pm

Blood&Ashes schreef:Kermania is verkrijgbaar!!
Dat wordt bestellen. Die sample die ik hoorde was uitmuntend goed.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma mei 15, 2006 9:30 pm

Hellhammer schreef:Dat wordt bestellen. Die sample die ik hoorde was uitmuntend goed.
Ze zouden bij binnenkomst meteen versturen, dus ik denk dat ik die van mij overmorgen in huis heb.
Ik kijk echt uit naar dat album. Vast geweldig.

D.

Bericht door D. » di mei 16, 2006 9:32 am

Ik denk wel eerder (vandaag ofzo), ik heb hem gisteren namelijk al gehad. Samen met Funeral Procession en Sturmtruppen, want die had ik ook nog niet. Stuk voor stuk erg vette releases. Sturmtruppen beukt enorm lekker door, inderdaad zoals het label al zei een beetje als Black Witchery maar dan interessanter en precies de goede lengte voor zulke muziek naar mijn mening.
Die Funeral Procession is niet erg origineel (Noorwegen, iemand?) maar wel érg goed. Ik heb hem nog maar 1 keer beluisterd maar wat ik hoorde vond ik erg gaaf.
De Kermania CD bestaat uit 4 nummers, in lengte varierend tussen 4 en 24 minuten. In totaal duurt de CD ongeveer 54 minuten. Het tempo ligt niet al te hoog en de muziek is lekker episch en melancholisch. Er wordt af en toe gebruik gemaakt van akoestische gitaren en koorzang. Het deed me af en toe wel een beetje (echt maar een beetje) aan Drudkh denken. Heerlijke muziek die lekker hypnotiserend werkt. Veel meer kan ik er tot nu toe ook nog niet over zeggen, nog maar eens wat vaker gaan beluisteren.
Luister in ieder geval naar die sample van 12 minuten en koop dit ding. En als je toch bezig bent ook meteen de rest van de Ván releases, het Ván logo is een kwaliteitsstempel.

nuberus

Bericht door nuberus » di mei 16, 2006 10:33 am

D. schreef:Ik denk wel eerder (vandaag ofzo), ik heb hem gisteren namelijk al gehad. Samen met Funeral Procession en Sturmtruppen, want die had ik ook nog niet. Stuk voor stuk erg vette releases. Sturmtruppen beukt enorm lekker door, inderdaad zoals het label al zei een beetje als Black Witchery maar dan interessanter en precies de goede lengte voor zulke muziek naar mijn mening.
Die Funeral Procession is niet erg origineel (Noorwegen, iemand?) maar wel érg goed. Ik heb hem nog maar 1 keer beluisterd maar wat ik hoorde vond ik erg gaaf.
De Kermania CD bestaat uit 4 nummers, in lengte varierend tussen 4 en 24 minuten. In totaal duurt de CD ongeveer 54 minuten. Het tempo ligt niet al te hoog en de muziek is lekker episch en melancholisch. Er wordt af en toe gebruik gemaakt van akoestische gitaren en koorzang. Het deed me af en toe wel een beetje (echt maar een beetje) aan Drudkh denken. Heerlijke muziek die lekker hypnotiserend werkt. Veel meer kan ik er tot nu toe ook nog niet over zeggen, nog maar eens wat vaker gaan beluisteren.
Luister in ieder geval naar die sample van 12 minuten en koop dit ding. En als je toch bezig bent ook meteen de rest van de Ván releases, het Ván logo is een kwaliteitsstempel.
Voor je het weet wordt je van-boy genoemd, kijk maar uit...Maar goed, je hebt gelijk wat dat kwaliteitslabel betreft, ik zweer al lange tijd bij de releases van het label en heb een goed contact met Sveinn, de labelmeneer. Bij Sturmtruppen hoor ik ook wat Hateforest terug en Black Witchery inderdaad, maar dan beter. Welke Funeral Procession heb je? De fullength of de mlp? De fulllength lijkt wat Noors inderdaad maar echte invloeden hoor ik niet terug, dat is het mooie ervan. Ik verwacht de spullen vandaag, op maandag komt er nooit post.
En de man zal heersen.

Swamp

Bericht door Swamp » di mei 16, 2006 12:03 pm

WAXGOAT 008 Urfaust (Nl) "II" --- Double LP Limited to 500 copies, first 100 on clear transparent vinyl, rest on black vinyl. The transparent vinyl can be only ordered directly from us. The entire press is on 180g heavy vinyl, come with gatefold jacket and A3 poster.

http://www.goatowarex.org
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di mei 16, 2006 12:52 pm

nuberus schreef:Voor je het weet wordt je van-boy genoemd, kijk maar uit...
:mrgreen:
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » di mei 16, 2006 1:10 pm

Ach, niets mis mee. Tot nu toe is alles wat ik van Ván gehoord heb van een erg hoog niveau. Binnenkort wil ik eens wat van Heemat proberen. Is dat ook de moeite waard?

D.

Bericht door D. » di mei 16, 2006 6:19 pm

nuberus schreef:[..]

Voor je het weet wordt je van-boy genoemd, kijk maar uit...Maar goed, je hebt gelijk wat dat kwaliteitslabel betreft, ik zweer al lange tijd bij de releases van het label en heb een goed contact met Sveinn, de labelmeneer. Bij Sturmtruppen hoor ik ook wat Hateforest terug en Black Witchery inderdaad, maar dan beter. Welke Funeral Procession heb je? De fullength of de mlp? De fulllength lijkt wat Noors inderdaad maar echte invloeden hoor ik niet terug, dat is het mooie ervan. Ik verwacht de spullen vandaag, op maandag komt er nooit post.
Dan word ik maar vanboy genoemd, geen probleem hoor. Met de releases van het Wod-van label, of in ieder geval dat label met catalogusnummers WÓD xxx ben ik niet bekend. (http://www.wod-van.de/Bands/Disko.htm Vreemd trouwens, ik zie er het TROB album en die Abusus demo er in staan maar dan onder een ander catalogusnummer.) Voor zover ik weet zijn deze releases niet meer verkrijgbaar, ben jij er wel bekend mee. Zo ja, mis ik iets?
Ik volg het label sinds ik eind 2004 TROB onder oren kreeg, dat vind ik nog steeds hun beste release.

Met Hate Forest ben ik niet echt bekend, ik heb er een aantal jaar geleden wat van gehoord maar dat sprak me volgens mij niet zo aan. Misschien nog maar eens een kans geven dan. Black Witchery vind ik wel goed als ik er voor in de stemming ben maar het wordt zo snel saai...
Van FP heb ik de full-length. De MLP ga ik aan het eind van de maand bestellen. Vooral tijdens de blastbeats vind ik FP toch aardig Noors aandoen. Na een tweede en derde luisterbeurt vandaag moet ik wel concluderen dat het minder norsecore-ig is dan ik in eerste instantie dacht.
Kermania wordt ook alleen maar beter bij elke luisterbeurt.

EDIT:
Swamp schreef:WAXGOAT 008 Urfaust (Nl) "II" --- Double LP Limited to 500 copies, first 100 on clear transparent vinyl, rest on black vinyl. The transparent vinyl can be only ordered directly from us. The entire press is on 180g heavy vinyl, come with gatefold jacket and A3 poster.
Staan er bonusnummers op? Daar is in ieder geval plek zat voor lijkt me...

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » di mei 16, 2006 6:45 pm

Swamp schreef:WAXGOAT 008 Urfaust (Nl) "II" --- Double LP Limited to 500 copies, first 100 on clear transparent vinyl, rest on black vinyl. The transparent vinyl can be only ordered directly from us. The entire press is on 180g heavy vinyl, come with gatefold jacket and A3 poster.

http://www.goatowarex.org
Ik had 'm zondag al besteld. Erg mooi ding!

Swamp

Bericht door Swamp » di mei 16, 2006 6:49 pm

nope, geen bonus track..

was wel de bedoeling, maar we hebben toch besloten het niet te doen, dat zou namelijk de release nog meer vertraging geven dan die al had.....

er komen trouwens nieuwe (re)releases aan van Urfaust binnen nu en enkele maanden, daar we alles hebben opgenomen en het artwork bijna klaar is!

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » di mei 16, 2006 6:55 pm

Rereleases? Van wat?

Swamp

Bericht door Swamp » di mei 16, 2006 7:06 pm

Apocalyptic empire records zal "Geist ist Teufel" opnieuw op lp uitgeven, daar de eerste verzie wel erg gelimiteerd was.... ook zullen ze een tape verzie doen van de 2e cd...

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » di mei 16, 2006 7:08 pm

Ah, kijk! Dat is goed nieuws! Ik zoek al een tijdje naar die LP van Geist ist Teufel, dus dat komt mooi uit.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mei 16, 2006 8:11 pm

Ga de nieuwe Sarcoma Inc luisteren! Verdomme wat is dat ding goed!!!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah

Bericht door iscariah » di mei 16, 2006 8:19 pm

Iemand enig idee waar ik een fatsoenlijke foto van het Leviathan - The Tenth Sub-Level Of Suicide t-shirt kan bekijken?
Alle foto's die ik tot nu toe ben tegengekomen waren te klein of te wazig.

nuberus

Bericht door nuberus » di mei 16, 2006 8:37 pm

iscariah schreef:Iemand enig idee waar ik een fatsoenlijke foto van het Leviathan - The Tenth Sub-Level Of Suicide t-shirt kan bekijken?
Alle foto's die ik tot nu toe ben tegengekomen waren te klein of te wazig.
Voorkant is hetzelfde als de hoes, de achterkant een stuk tekst met een mannetje ernaast.
En de man zal heersen.

iscariah

Bericht door iscariah » di mei 16, 2006 8:49 pm

Voorkant is hetzelfde als de hoes, de achterkant een stuk tekst met een mannetje ernaast.
Die voorkant wist ik al, alleen achterkant moest ik weten ... nou ja, maar aanschaffen i guess.

nuberus

Bericht door nuberus » di mei 16, 2006 9:17 pm

iscariah schreef:[..]
Die voorkant wist ik al, alleen achterkant moest ik weten ... nou ja, maar aanschaffen i guess.
Ik heb er ook nog eentje met een zwart Leviathan logo met Wrest daaronder en op de achterkant een donkergrijs kruis erop....hebben?
En de man zal heersen.

iscariah

Bericht door iscariah » di mei 16, 2006 9:24 pm

Ik heb er ook nog eentje met een zwart Leviathan logo met Wrest daaronder en op de achterkant een donkergrijs kruis erop....hebben?
Die heb ik al. :wink:

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mei 16, 2006 9:29 pm

Speurders.nl

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mei 16, 2006 11:26 pm

Iemand enig idee wanneer het nieuwe Gontyna Kry werkstuk uitkomt.
Er is al wel een promodemo uitgekomen, maar volgens de nieuwsberichten zou er ook een nieuwe full length komen.

Gezien de prima ambient/bm platen uit het verleden ben ik wel benieuwd naar nieuw werk. Hopelijk een wat betere productie , dat wel.
Iemand een idee?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

nuberus

Bericht door nuberus » do mei 18, 2006 9:20 am

Kermania - Ahnenwerk

"Een wonderlijke en euforische stilte in het oog van de storm, daarbuiten razernij. De perecte symbiose. Slapende honden worden wakker. De mensch kan mooie dingen maken als het hart wordt geopend. Pijn, trots, ontzag en verwondering".
En de man zal heersen.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » do mei 18, 2006 9:28 am

nuberus schreef:Kermania - Ahnenwerk

"Een wonderlijke en euforische stilte in het oog van de storm, daarbuiten razernij. De perecte symbiose. Slapende honden worden wakker. De mensch kan mooie dingen maken als het hart wordt geopend. Pijn, trots, ontzag en verwondering".
Amen.

Meltdown

Bericht door Meltdown » do mei 18, 2006 9:52 pm

Afbeelding

Zo, die Svarte Skoger compilatie van Manes verdient wel wat aandacht dunkt me. Ik heb 'm sinds gisteren binnen, en het is serieus een erg mooi ding geworden. Ik dacht vantevoren door die plaatjes aan een standaard grijzemuizen hoes, maar dat is dus gespoten vuilzilver geworden met de afbeelding er in het zwart bovenop gedrukt, een beetje zoals met die Black Metal Against The World EP van vorig jaar, en de tracklist hetzelfde verhaal in omgekeerde kleuren. Stevig kartonnen boekje erbij met naast de teksten en wat informatie een afbeelding voor iedere demo, al net zo verzorgd. Ze hadden ook gewoon wat mp3's kunnen pakken en die in een goedkope rothoes kwakken, maar de keuze voor deze uitwerking maakt mij een vrolijk man. Men heeft duidelijk zijn best gedaan om er iets waardigs van te maken, een overzicht van de beginjaren van deze band zonder dat bootleg-gevoel, dit is zeker geen vluchtig incashertje op cult-status.

Een erg pakkend geheel dus, perfect voor Manes' muziek, en precies de vormgeving die me aanspreekt, zo zouden meer cd's eruit mogen zien. Maar de inhoud is ook allerminst misselijk, zoals me reeds bekend was, die demo's zijn al even dromerig en met fantasie geschreven als de full-length, slechts met een onmeunig brakker geluid. Wat eigenlijk helemaal niet in het nadeel werkt. Deze band heeft iets unieks en was absoluut geniaal, al weet ik niet goed te verwoorden waarom.

Die Perifa en Obscuro tracks zijn trouwens ook een mooie toevoeging, die geven het ding toch net wat meer exclusiviteit. De nummers zelf zijn gewoon ruwe prototypes voor latere Manes-nummers blijkt het, hehe, een hoop ideëen en veel herkenbare stukken, maar nog niet zo samenhangend uitgewerkt als later het geval zou worden. Toch leuk om te horen voor de geïnteresseerde, en een duidelijk teken van de evolutie die de band met de jaren heeft ondergaan.
Laatst gewijzigd door Meltdown op do mei 18, 2006 10:25 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

iscariah

Bericht door iscariah » do mei 18, 2006 10:07 pm

Aanschaffen die hap dus?
Oke.

Meltdown

Bericht door Meltdown » do mei 18, 2006 10:18 pm

Als je Manes tof vindt? Ja.

En anders is het een mooie gelegenheid ze te leren kennen. Een ieder die wat keys niet schuwt en z'n Black graag donker als het graf, traag voortslepend met enkele furieuze uitspattingen en somber heeft moet hier wel iets in zien. Manes is kunstachtig mooi.

Voor mij resten nu alleen de oorspronkelijke tapes nog. Ja, goed, en de eerste druk van Under Ein Blodraud Maane, die met de juiste hoes. Eigenlijk gewoon al het originele spul dus, hehe, maar fuck dat.
Laatst gewijzigd door Meltdown op do mei 18, 2006 11:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do mei 18, 2006 10:31 pm

Meltdown schreef:Als je Manes tof vindt? Ja.

En anders is het een mooie gelegenheid ze te leren kennen. Een ieder die wat keys niet schuwt en z'n Black graag donker als het graf, traag met enkele furieuze uitspattingen en somber heeft moet hier wel iets in zien. Manes is kunstachtig mooi.

Voor mij resten nu alleen de oorspronkelijke tapes nog. Ja, goed, en de eerste druk van Under Ein Blodraud Maane, die met de juiste hoes. Eigenlijk gewoon al het originele spul dus, hehe, maar fuck dat.
Die twee demo's op Hammerheart heb ik al is dit ding dan nog wel het aanschaffen waard? (Afgezien van de prachtige verpakking dan...)

iscariah

Bericht door iscariah » do mei 18, 2006 10:32 pm

Ik ken beide full-lengths, radicaal anders in stijl maar alletwee geniaal.

Meltdown

Bericht door Meltdown » do mei 18, 2006 10:38 pm

the true Thorko schreef:[..]

Die twee demo's op Hammerheart heb ik al is dit ding dan nog wel het aanschaffen waard? (Afgezien van de prachtige verpakking dan...)
Als die identiek zouden zijn aan deze versies valt dat te bezien (hoewel, Til Kongens Grav.. is ook de moeite waard), maar ik meen ergens eens gelezen te hebben dat die een ontzettend kutgeluid hebben.
Niet als in modderig en brak, want dat zijn die eerste twee van zichzelf al (die derde klinkt een streep helderder), maar meer een hele slechte en vooral blikkerige rip. Gewoon slecht bootleg werk, want dat zijn het ook, bootlegs. Pin me er niet op vast, maar volgens mij zat het zo.

Je zou het dus kunnen overwegen, want deze (wél geslaagde) rips komen van een drietal uitstekend geconserveerde tapes af, en zijn dus nagenoeg geheel getrouw aan het oorspronkelijke geluid.
iscariah schreef:Ik ken beide full-lengths, radicaal anders in stijl maar alletwee geniaal.
Dat nieuwe werk heeft wel z'n momenten, ja (hoewel het me soms wat pseudo-intellectueel wordt), maar ik zie het eigenlijk niet 'als Manes'. Niet de Manes waaraan ik bij het horen van de naam moet denken, het is té verschillend. Dat, en de line-ups zijn compleet niet dezelfde (goed, dat is niet moeilijk met een tweemans-band in de oude periode).
Laatst gewijzigd door Meltdown op do mei 18, 2006 10:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do mei 18, 2006 10:40 pm

Meltdown schreef:[..]

Als die identiek zouden zijn aan deze versies valt dat te bezien (hoewel, Til Kongens Grav.. is ook de moeite waard), maar ik meen ergens eens gelezen te hebben dat die een ontzettend kutgeluid hebben.
Niet als in modderig en brak, want dat zijn die eerste twee van zichzelf al (die derde klinkt een streep helderder), maar meer een hele slechte en vooral blikkerige rip. Gewoon slecht bootleg werk, want dat zijn het ook, bootlegs. Pin me er niet op vast, maar volgens mij zat het zo.

Je zou het dus kunnen overwegen, want deze (wél geslaagde) rips komen van een drietal uitstekend geconserveerde tapes af, en zijn dus nagenoeg geheel getrouw aan het oorspronkelijke geluid.
Ik vermoed dat je gelijk hebt want het geluid - en het artwork - is werkelijk om te janken...

Meltdown

Bericht door Meltdown » do mei 18, 2006 10:50 pm

Een goede rip van een slecht geconserveerde tape kan trouwens ook best gaaf zijn. Ik heb hier dan een mp3 van Min Trone Står Til Evig Tid (van Til Kongens Grav De Døde Vandrer), maar zijn source-tape was duidelijk grijsgedraaid, want dat nummer heeft dus hetzelfde moddergehalte gekregen als de eerste twee demo's (en dat heeft niks met de bitrate te maken, die is prima). En ik moet zeggen, dat klinkt niet slecht. We hebben immers met een analoog opslagmedium te maken, dus is het niet zozeer persé het doffere wat het goed maakt, maar de vervorming die hier en daar optreedt, die is vet. Ik hou wel van zo'n vals moerasgeluid, zeker bij synths. De demo van Kvist krijgt er ook al zo'n stoot magie van, om maar wat landgenoten te noemen die daar re-de-lijk in hetzelfde stijltje spelen.

Dat vind ik daarom ook het mooie van tapes voor Black Metal; ze verslijten. En allicht is dat soms kut, maar bepaalde opnamen lijken er wel door te rijpen, filosofisch gezegd.
Laatst gewijzigd door Meltdown op za mei 20, 2006 5:25 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » vr mei 19, 2006 12:45 am

Ik heb 'm maar besteld. Label zelf heeft er al geen meer op voorraad.

Kan ik die Hammerheart-rommel mooi voor een kvlt-prijsje van de hand doen... 8)

Meltdown

Bericht door Meltdown » vr mei 19, 2006 12:55 am

Hammerheart is (was) sowieso kut. Ze hebben de heruitgave van het album ook al zo grondig verneukt, en dat neem ik ze kwalijk. Een beetje.

Ik bedoel, re-release het ding dan gewoon zoals 'ie was, in plaats van je Teleac-cursus 'creatief met covers' aan te spreken.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » vr mei 19, 2006 12:57 am

Meltdown schreef:Hammerheart is (was) sowieso kut. Ze hebben de heruitgave van het album ook al zo grondig verneukt, en dat neem ik ze kwalijk.
In het begin hadden ze heel aardige releases, maar na een tijdje ging het snel bergafwaards - leek wel of ze iedere maand meer platen wilden uitbrengen.

Trelldom, Old Funeral, Tulus... mooi spul.

nuberus

Bericht door nuberus » za mei 20, 2006 12:08 pm

Nagelfar - Virus West staat weer 'ns rondjes te draaien. Machtig.
En de man zal heersen.

Manannán

Bericht door Manannán » za mei 20, 2006 1:50 pm

Onlangs dat Srrontgorth (ofzo) album op mp3 doorgestuurd gekregen, zeer vet spul!
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

Gesloten