Metal Battle Finale 20 mei Atak

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Unglued
Berichten: 14
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 1:42 am
Locatie: Enschede

Metal Battle Finale 20 mei Atak

Bericht door Unglued » za mei 06, 2006 3:15 pm

Op 20 mei zal in de Atak weer de finale van de Metal Battle gehouden worden. De Metal Battle is een landelijke wedstrijd voor beginnende metal bands. In 2001 werd hij voor het eerst door de Enschedese HeadBangers Organisatie georganiseerd en hij is nu uitgegroeid tot een landelijk evenement met 13 voorronden, waarvan ook een in Duitsland en in België.

Tijdens de finale zal Enschede goed wakker geschud worden. Drie bands zullen deze avond ten strijde trekken. De jury bepaalt wie er met de hoofdprijs van door gaat, en het publiek mag vervolgens bepalen wie de publieksprijs mee naar huis mag nemen!

We kunnen losgaan van de stoner/hardrock/metal van Diggeth, de thrash metal van Escadron, en van Heavy Lord kunnen we doom en meer verwachten. Tijdens het jury-overleg kan er gebeukt worden op de thrash/death metal van Portall, de winnaar van de Metal Battle vorig jaar.

De zaal is om 20:00 open, en de eerste band begint om 20:30. Toegang is 2,50 voor EHBO leden, en 7,50 voor niet-leden. Kom op tijd want de speelvolgorde wordt op de avond bepaald!

Afbeelding

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » za mei 06, 2006 6:02 pm

Juist ik ben erbij voor Portall. Hoe lang is dat jury overleg dan? Vergeten van vorig jaar.
www.last.fm/user/robenroll

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » zo mei 14, 2006 5:55 pm

Schop, nog 6 dagen. Iemand die mij wat kan vertellen over de andere bands hoe die live zijn? Ben alleen in Ermelo geweest.
www.last.fm/user/robenroll

Ben
Berichten: 4769
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 12:58 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Ben » zo mei 14, 2006 6:02 pm

Heavy Lord is geniaal! En Diggeth schijnt ook erg goed te zijn.
http://www.phlebotomizedmetal.com/
Avant-garde Death/Doom Metal

http://www.facadedoom.com
Doom/Death Metal

Gebruikersavatar
Stevevaifan
Berichten: 937
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 11:00 pm
Locatie: Westervoort

Bericht door Stevevaifan » zo mei 14, 2006 6:59 pm

Diggeth vond ik in Arnhem erg goed
Modern Composers Refuse To Die
http://www.last.fm/user/fanofzappa/

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » za mei 20, 2006 5:04 pm

aah krijg de ziekte, die kanker NS ook altijd. Als ik ga moet ik de trein van 5 over 11 terug hebben. Dan mis ik Portall, dus rest zal mijn reet wat roesten. Verdomme!
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Assault
Berichten: 112
Lid geworden op: di nov 15, 2005 7:40 pm
Locatie: Dinxperlo

Bericht door Assault » za mei 20, 2006 5:09 pm

metalfreak_87 schreef:Heavy Lord is geniaal! En Diggeth schijnt ook erg goed te zijn.
schijnt? ze zijn gewoon goed!

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » za mei 20, 2006 5:16 pm

nightwing schreef:aah krijg de ziekte, die kanker NS ook altijd. Als ik ga moet ik de trein van 5 over 11 terug hebben. Dan mis ik Portall, dus rest zal mijn reet wat roesten. Verdomme!

Zie je Diggeth wel :P
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » zo mei 21, 2006 3:00 am

Escadron heeft aardig moeten "knokken" voor die 3e plaats heb ik gehoord.
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
Stevevaifan
Berichten: 937
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 11:00 pm
Locatie: Westervoort

Bericht door Stevevaifan » zo mei 21, 2006 11:56 am

Ik heb begrepen dat Diggeth gewonnen heeft en dat Escadron de publieksprijs heeft gekregen
Modern Composers Refuse To Die
http://www.last.fm/user/fanofzappa/

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » zo mei 21, 2006 3:20 pm

[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
Neurotica
Berichten: 89
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 12:58 pm
Locatie: Hengelo

Bericht door Neurotica » zo mei 21, 2006 5:19 pm

Ik heb diggeth gemist. Heavy lord vond ik meesterlijke muziek, ook al kregen ze niet al teveel van het publiek. Vooral de flip stukken waren goed. Escadron vond ik helemaal niks. De stem was veel te eentonig en vond de variatie ook ver te zoeken in de muziek zelf. Portall was het feestje van de avond. Ze speelden zeer straks, alleen leek het dat sommige riffs zo uit een paar metallica nummers waren gejat. Publiek ging wel tekeer en vooral de cover van Davidian was zeer strak. Escadron won de publieks prijs ( jammer genoeg) en Diggeth won metalbattle.
[img]http://www.snakenetmetalradio.com/Bible/Images/Artists/Large/meshuggah.gif[/img]

Gebruikersavatar
Stevevaifan
Berichten: 937
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 11:00 pm
Locatie: Westervoort

Bericht door Stevevaifan » zo mei 21, 2006 5:33 pm

Neurotica schreef: Heavy lord vond ik meesterlijke muziek, ook al kregen ze niet al teveel van het publiek. Vooral de flip stukken waren goed.
Hun twee cd's zijn ook zeker de moeite waard van het luisteren. Vooral het ruim 22 min durende nummer Fsst.
Modern Composers Refuse To Die
http://www.last.fm/user/fanofzappa/

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » zo mei 21, 2006 7:54 pm

TMDC Wordfuhrer schreef:Escadron heeft aardig moeten "knokken" voor die 3e plaats heb ik gehoord.
Haha stokerd! :lol:

Plaats reactie