Dissection

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Slurp
Contacteer:

Bericht door Slurp » di apr 11, 2006 2:38 pm

Vind de helecd vrij matig, komt ook wel door de hoge verwachtingen.
Maar al die tijd in de gevangenis heeft dissection geen goed gedaan.
Do something useful commit suicide

V

Bericht door V » di apr 11, 2006 3:31 pm

Klinkt best lekker hoor, maar totaal Dissection onwaardig naar mijn mening. Doodzonde.
[img]http://img112.imageshack.us/img112/9819/denirobanner1co.gif[/img]

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » di apr 11, 2006 4:36 pm

na het zien van de clip voor Starless Aeon moet ik toch zeggen dat ik dat wel een lekker nummer vind
maar het komt qua genialiteit niet in de buurt van het oudere werk
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Meltdown

Bericht door Meltdown » di apr 11, 2006 5:48 pm

Daeminion schreef:http://www.mp3.com/media_player/4866/4/viewer.php

Dit moet dan het 'herboren' Dissection voorstellen? Wat een cliché Zweedse rotzooi is dit geworden zeg.
Gaap. Helaas, maar gaap.

Spannend ook, zo'n clip waarin je 80% van de tijd tegen Jon's allerminst interessante kale stoppelplofkop zit te kijken. Met z'n puist.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di apr 11, 2006 6:01 pm

Wow... dit is echt goed!

Net zo onmisbaar als de laatste Satyricon en dat werkje van Ihsahn...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Plaag

Bericht door Plaag » di apr 11, 2006 6:09 pm

"Witness the rebirth of Dissection in this dark and intense video for "Starless Aeon" from the forthcoming album Reinkaos. Courtesy of Black Horizon Music/The End Records."

Dat ie donker is ziet een hond, maar dat "intense" mis ik, zacht uitgedrukt.
WAT EEN GODVERGETEN ZIELIGE TROEP!

En wat erger is: ik hoor af en toe overeenkomsten met "Unhallowed", en ben dat nummer eens gaan draaien. En dat maakt dit nummer, dit clipje alleen maar zieliger.

Nightwing, word fukking wakker.
Kop dicht, Thorko

nightwing

Bericht door nightwing » di apr 11, 2006 7:40 pm

Plaag schreef: Nightwing, word fukking wakker.
clips boeien mij niet zoveel dus.

Heb dat album nu 2 en half keer geluisterd. Alleen was ik 2 keer niet helder daarvan. Dus nog geen goed oordeel. Wat ik er alvast over kan zeggen vind ik Maha Kali er nog beter op geworden, en Starless Aeon en Xeper I Set zijn ook ietwat aangepast. Gave nummer. De rest moet ik nog beter beluisteren, maar ik ga het niet zien als een nieuwe SOTLB of Somberlain. Binnenkort een breder oordeel.
www.last.fm/user/robenroll

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo apr 16, 2006 6:01 pm

Gave nummer.
Nee. Echt, niet. Ook niet een beetje.

Het was saai, oké. Daar maak ik me verder niet druk om, afgezien dat ik het zonde vind. Maar ik heb Storm er net eens ingegooid, enerzijds ter vergelijking, anderzijds omdat 'ie al een tijdje m'n speler niet meer had gezien en ik er gewoon zin in had, en het verschil is gewoon absurd tot en met! Kom op man, alleen die start van Night's Blood stampt dat hele Reingayos al honderd keer tot stof voor het ook maar kan beginnen!

Dat zet je aan het denken. Iemand zit naar eigen zeggen jarenlang te schrijven, en komt dan hiermee op de proppen. Kan iemand voor mij verklaren waar het in Nodveidt's kop is misgegaan, dat 'ie die stroom dunne met droge ogen als waardig materiaal kan zien? Lijkt me wel interessant.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr apr 21, 2006 9:34 am

Ik blijf het een leuk album vinden, of mensen het er nou mee eens zijn of niet. Volgens mij ben ik samen met Nightwing de enige hier, maar goed.

Ik heb geprobeerd er een zo neutraal mogelijke review van te maken, die je hier kan lezen;

http://www.chokingonbile.com/?Page=Reviews&ID=611
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

MadTinus

Bericht door MadTinus » vr apr 21, 2006 10:34 am

Ik kan bij het luisteren naar Reinkaos gewoon niet negeren dat het hier dezelfde band betreft die klassieke meesterwerken als "The Somberlain" en "Storm Of The Light's Bane" heeft uigebracht.

Om dan na anderhalf jaar pretentieuze aankondigingen met zo'n slap, futloos en oninteressant album aan te komen... Misschien als het een compleet nieuwe band was had ik het nog wel aardig gevonden, maar los van dit alles kan het album me gewoon amper boeien.
Laatst gewijzigd door MadTinus op ma apr 24, 2006 8:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » vr apr 21, 2006 7:38 pm

fetuskiller schreef:Ik blijf het een leuk album vinden, of mensen het er nou mee eens zijn of niet. Volgens mij ben ik samen met Nightwing de enige hier, maar goed.

Ik heb geprobeerd er een zo neutraal mogelijke review van te maken, die je hier kan lezen;

http://www.chokingonbile.com/?Page=Reviews&ID=611
Die review vat het wel goed samen inderdaad.

Als je het oude materiaal van de band even niet in gedachten neemt is er best naar te luisteren. De nummers liggen lekker in het gehoor, en hebben een soort van rockvibe over zich heen. De ellende met dit soort nummers is wel dat ik ze waarschijnlijk heel snel beu ga zijn.

Maar goed, het album had sowieso een stuk beter geklonken wanneer de productie niet zo gortdroog was geweest. Er spat weinig vanaf. Niks eigenlijk.

goatworshipper

Bericht door goatworshipper » za apr 22, 2006 5:15 pm

ben het wel met fetus zijn review eens,.
eerste luisterpoging zojuist gehad, en ik vind er eigenlijk geen bal aan!
die gaat dus niet gekocht worden.
alcohol in my veins...

nuberus

Bericht door nuberus » ma mei 01, 2006 9:07 am

Tot nu toe klinkt ie wel lekker op mp3, maar niet meer dan dat. Oude Dissection hoor je er nog wel in terug, maar dat zijn niet meer dan hints. Het geheel is droger, langzamer. Melodieus nog steeds, maar furieus niet meer. Om maar te zwijgen over majesteus...
En de man zal heersen.

the_dying

Bericht door the_dying » ma mei 01, 2006 12:46 pm

Laten we zeggen dat het album klinkt zoals edereen verwachtte.
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di mei 23, 2006 8:00 am

en waarom komt Dissection niet op Graspop? Omdat ze kappen.

http://www.dissection.nu/phpBB2/viewtopic.php?t=70

"What we have in front of us now are a few extremely select concerts that will mark the end of Dissection, out of which the Dissection Midsummer Massacre in Sweden on the 24th of June will be the only European concert, as well as the last. We will also make our first and last concert in Israel, as well as two final concerts on the American continent.
I have reached the limitations of music as a tool for expressing what I want to express, for myself and the handful of others that I care about, and I will now move along to other realms of practice.
"Reinkaos" has been our only focus for such a long period of time and all the work and fanatic dedication put into the band by each member has been directed into this album. With "Reinkaos" finally recorded and released I also realize that there is nothing left for me to do with Dissection. We have succeeded with our task to manifest, in essence, a truly Satanic record blessed by the dark gods and we have succeeded with our goal to manifest a truly Satanic band!
My goal was to bring back Dissection with full force and to make it the Satanic unit I always wanted it to be and the tool for completing the personal black magical work that was started many years before. With "Reinkaos" this has all been achieved and I'm very, very pleased with the result. It wouldn't even be desirable for me to follow it up since everything that I ever wanted to express is in there.
That's why we now have decided that this is the time to move on and where Dissection no longer will be an active band. So it's a great victory for me to move beyond this phase of personal becoming.
With "Reinkaos" we have reached the ending chapter. Dissection's work is done and this is our legacy. I want to thank my brothers in battle, Set and Tomas for making this possible. Salve Satan! Salve Azerate 218!"
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » di mei 23, 2006 9:29 am

Jon heeft dus de nodige recensies gelezen en probeert zich groot te houden.
לֹא אעבוד

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di mei 23, 2006 9:33 am

Dit is toch wel het toppunt van zieligheid.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di mei 23, 2006 9:44 am

En dan nog gewoon stoppen ook, sjonge jonge... Wel jammer, had ze graag nog een keer live gezien.

Last.fm

Orphe

Bericht door Orphe » di mei 23, 2006 9:46 am

Ze hadden beter kunnen stoppen vóór het maken van Reinkaos. Die hadden ze iniedergeval niet onder de naam Dissection moeten uitbrengen.
"What is it with you and banging monsters"

Plaag

Bericht door Plaag » di mei 23, 2006 10:05 am

Mooi. Kan de drummer weer lekker terug naar Dawn en komt dat kut Dissection er niet nog een keer tussen.
Kop dicht, Thorko

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » di mei 23, 2006 10:36 am

Beetje slap om juist nu te stoppen. Zo wordt wel de indruk gewekt dat ze stoppen om de slechte reacties op Reinkaos. Jammer. En wat Orphe zegt, ze hadden beter voor Reinkaos kunnen stoppen.

SatanicA
Contacteer:

Bericht door SatanicA » di mei 23, 2006 11:13 am

Pass dat album es ff door via msn Fetus..

Nu ben ik toch wel HEEL erg benieuwd geworden...
LIFE SUCKS!! AND THEN YOU DIE !!

MadTinus

Bericht door MadTinus » di mei 23, 2006 12:30 pm

Jammer dat ze hun reputatie hebben bezoedeld met "Reinkaos".. Zo niet, waren ze echt als legende herinnerd.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Last.fm

Daeminion

Bericht door Daeminion » di mei 23, 2006 12:44 pm

Haha, wat is die band toch een lachertje. Goeie zaak verder, Nodtveidt heeft toch al z'n muzikale talent verloren in de nor.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di mei 23, 2006 12:46 pm

Off-topic:
Briljante avatar Daeminion!!!

Last.fm

Griever

Bericht door Griever » di mei 23, 2006 1:52 pm

Ze hadden Reinkaos inderdaad beter niet kunnen maken en gewoon nog een paar wrede cultoptredens kunnen geven en dan gewoon kappen...
Maar toch kut dat ze er nu me ophouden

ketter

Bericht door ketter » di mei 23, 2006 1:55 pm

Jammer, want ik heb ze nog nooit live gezien.

Zorya

Bericht door Zorya » di mei 23, 2006 2:00 pm

MadTinus schreef:Jammer dat ze hun reputatie hebben bezoedeld met "Reinkaos".. Zo niet, waren ze echt als legende herinnerd.
Nou ik denk dat Dissection hoe dan ook als legende zal worden herinnerd. Reinkaos is slecht, maar door sommige mensen wordt dit ook wel iets te overdreven naar mijn mening.
Ik denk dat het ook voor een groot deel te maken heeft met het feit dat mensen jarenlang de leus ''fear the return'' hebben aangehoord. Hoge verwachtingen dus, terwijl er na zoveel jaar toch altijd iets moet veranderen aan een band. Als een plaat als Reinkaos dan verschijnt is het een extra harde klap omdat mensen van een band als Dissection zo veel meer verwachten. Een slecht album bij een goede band is altijd 'slechter' dan een slecht album bij een matige band.
Reinkaos zal ik zeker niet in huis halen, maar ik zal dan ook niet minder genieten van een meesterwerk zoals The Somberlain.
From their torment springs its delight.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » di mei 23, 2006 2:43 pm

Praatjes vullen geen gaatjes, Jon. Erg jammer dat ze 't zo beëindigen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » di mei 23, 2006 2:44 pm

Best een kans dat Nodtveidt ook zo'n type wordt dat de metalscene gaat verafschuwen.

MadTinus

Bericht door MadTinus » di mei 23, 2006 2:45 pm

Zorya schreef:[..]

Nou ik denk dat Dissection hoe dan ook als legende zal worden herinnerd. Reinkaos is slecht, maar door sommige mensen wordt dit ook wel iets te overdreven naar mijn mening.
Ik denk dat het ook voor een groot deel te maken heeft met het feit dat mensen jarenlang de leus ''fear the return'' hebben aangehoord. Hoge verwachtingen dus, terwijl er na zoveel jaar toch altijd iets moet veranderen aan een band. Als een plaat als Reinkaos dan verschijnt is het een extra harde klap omdat mensen van een band als Dissection zo veel meer verwachten. Een slecht album bij een goede band is altijd 'slechter' dan een slecht album bij een matige band.
Dat bedoelde ik met:
MadTinus schreef:Ik kan bij het luisteren naar Reinkaos gewoon niet negeren dat het hier dezelfde band betreft die klassieke meesterwerken als "The Somberlain" en "Storm Of The Light's Bane" heeft uigebracht.

Om dan na anderhalf jaar pretentieuze aankondigingen met zo'n slap, futloos en oninteressant album aan te komen... Misschien als het een compleet nieuwe band was had ik het nog wel aardig gevonden, maar los van dit alles kan het album me gewoon amper boeien.
Zorya schreef:Reinkaos zal ik zeker niet in huis halen, maar ik zal dan ook niet minder genieten van een meesterwerk zoals The Somberlain.
Ik ook niet, maar Reinkaos ligt toch verser in het geheugen en zal toch altijd voor een negatief bijsmaakje zorgen, niet bij het luisteren naar The Somberlain of Storm, maar wat betreft hun 'reputatie' of zoals je ze zult herinneren. Laten we ze dan maar onthouden als "The True Dissection" (pré-imprisonment) en "The Rebirth of Dissection" (post-imprisonment) ;).

Last.fm

Jesper

Bericht door Jesper » di mei 23, 2006 2:51 pm

Nou ik lig hier niet wakker van. Reinkaos heb ik nog niet gehoord, ik heb zelf Storm Of The Light's Bane en daar vind ik eigenlijk vrij weinig aan. Slechts 2 of 3 keer geluisterd en daarna nooit meer gedaan. Mis ik iets?
Heus.

Meltdown

Bericht door Meltdown » di mei 23, 2006 3:03 pm

We have succeeded with our task to manifest, in essence, a truly Satanic record blessed by the dark gods and we have succeeded with our goal to manifest a truly Satanic band!
My goal was to bring back Dissection with full force and to make it the Satanic unit I always wanted it to be and the tool for completing the personal black magical work that was started many years before. With "Reinkaos" this has all been achieved and I'm very, very pleased with the result. It wouldn't even be desirable for me to follow it up since everything that I ever wanted to express is in there.
OMG. :' )

Jaaaaaaa, dat was me nog eens een satanisch meesterwerkje, ik durf er nog steeds niet langer dan vijf minuten naar te luisteren!
Dag Jon!

Death
Contacteer:

Bericht door Death » di mei 23, 2006 4:43 pm

Ik lig er ook niet wakker van.Wat een graf cd zeg..Reinkaos...Storms of the light bane en The Somberlain blijven absoluut heerschend.Heb ze gelukkig ook nog live kunnen zien.
http://www.facebook.com/pages/Sepiroth/180198742018859?ref=ts&fref=ts

Zorya

Bericht door Zorya » di mei 23, 2006 5:52 pm

MadTinus schreef:[..]

Laten we ze dan maar onthouden als "The True Dissection" (pré-imprisonment) en "The Rebirth of Dissection" (post-imprisonment) ;).
Die houden we erin!
From their torment springs its delight.

nightwing

Bericht door nightwing » di mei 23, 2006 5:57 pm

balen dan dat ik niet na dat concert in Stockholm kan omdat me broer gaat trouwen. Geld voor een vliegticket had ik er dit keer voor over gehad (was goedkoper dan de vorige keer rond kerst toen we ook wouden gaan)

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » di mei 23, 2006 6:47 pm

wat 'n rotzooi... heb ze ook nog niet live gezien en dat zal er dan ook wel niet meer van komen

nightwing

Bericht door nightwing » di mei 23, 2006 6:51 pm

Helsinki - Stockholm niet goed te doen met het vliegtuig voor een zacht prijsje?

nightwing

Bericht door nightwing » di mei 23, 2006 6:55 pm

Ik betaal me overigens al de ziekte aan al die releases van Reinkaos verdomd, zijn er al een stuk of 4 of 5 uit ondertussen.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » di mei 23, 2006 7:07 pm

nightwing schreef:Ik betaal me overigens al de ziekte aan al die releases van Reinkaos verdomd, zijn er al een stuk of 4 of 5 uit ondertussen.
hehe, met de cult status die dissection over 20 jaar kan hebben kan je er nog goed aan verdienen.
Heerlijk Helder Taalloeder

nightwing

Bericht door nightwing » di mei 23, 2006 7:11 pm

Ach als ik er aan zou willen verdienen moest ik er overal 2 van kopen. Maar dat zijn gewoon vieze tering honden.

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » di mei 23, 2006 8:06 pm

ik ben er niet rouwig om, die nieuwe cd is weinig aan
ik hou het bij Storm of the Light's Bane (en ik zal The Somberlain ook nog wel een keertje kopen) en het enige optreden (december 2004) dat ik van ze zag (een erg goed optreden trouwens)
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di mei 23, 2006 8:38 pm

sjezus... wat een eikel ook.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Oak

Bericht door Oak » di mei 23, 2006 8:40 pm

Ben blij dat ik ze nog live heb kunnen bezichtigen in Hengelo toen. Gaaf concert was dat. Alle klassiekers kwamen wel aan bod volgens mij.

nightwing

Bericht door nightwing » di mei 23, 2006 9:19 pm

Ik heb ze 3 keer gezien, maar ik zou er zeker niet treurig om zijn om ze vaker te zien hoor!

goddethroned

Bericht door goddethroned » di mei 23, 2006 9:51 pm

Jammer dat ze stoppen,jammer van die laatste cd
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

iscariah

Bericht door iscariah » di mei 23, 2006 9:54 pm

nightwing schreef:Ik heb ze 3 keer gezien, maar ik zou er zeker niet treurig om zijn om ze vaker te zien hoor!
Maar jij hebt dan ook een ongezonde Dissection-obsessie ... (eigenlijk zou ik mijn bek moeten houden over obsessies)

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » di mei 23, 2006 9:55 pm

Oak schreef:Ben blij dat ik ze nog live heb kunnen bezichtigen in Hengelo toen. Gaaf concert was dat. Alle klassiekers kwamen wel aan bod volgens mij.
Rotterdam voor mij, geniaal concert.

Wacken was dan weer een domper.
לֹא אעבוד

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di mei 23, 2006 10:19 pm

Ik vond hun show in Hengelo echt geweldig, maar na al die grootse aankondigingen enzo vind ik dit wel echt een enorme afgang.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Bob

Bericht door Bob » di mei 23, 2006 10:30 pm

iscariah schreef:[..]
(eigenlijk zou ik mijn bek moeten houden over obsessies)
Ja Jesus hee.

Plaats reactie