Hardcore/punk/metalcore III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Bericht door HellcommandeR » vr apr 21, 2006 12:03 am

XnegativeX schreef:Jij bent de laatste tijd wel helemaal into de melodieuse hardcore of niet?

Ik kan je dan deze albums ook van harte aanbevelen:
Gorilla biscuits - Start today
CIV - Set your goals
Good riddance - Symptoms of a Leveling Spirit
Good riddance - Bound By Ties Of Blood And Affection
Rise against - The Unraveling
Rise against - Revolutions Per Minute
Strike anywhere - Change Is A Sound
Strike anywhere - Exit English
Bigwig - Reclamation

Om er maar even wat te noemen 8)
Fantastische cd!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr apr 21, 2006 7:47 am

Dan vind je de rest van dat lijstje ook wel gaaf.
Vooral die laatste Bigwig is apart. Hardcore/punk met een vleugje thrash metal.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » zo apr 23, 2006 7:25 pm

Afgelopen week ook nog wat spul binnen gekregen:
- Righteous Jams- Demo ''7
- XfilesX LP
- Zombie Apocalypse ''7
- On Thin Ice/Down To Nothing split ''7

Vooral die on thin ice/down to nothing is goed.
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di apr 25, 2006 9:35 pm

Fucky fuck! Die nieuwe Endstand klinkt gaaf!
Qua muziek zit het een beetje in het straatje van het debuut van American nightmare (Give up the ghost). Hoewel het niet zo messcherp is als dat album.

Endstand heeft meer melodie en speelt ook niet constant op topsnelheid.
Daardoor is het niet zo agressief maar kent de muziek wel meer afwisseling.

Mensen die het een beetje gehad hebben met al die metalcore maar die old school een beetje te eentonig/ouwbollig vinden moeten Endstand zeker eens een luisterbeurt gunnen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo apr 26, 2006 8:58 am

review nieuwe sworn enemy:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2629

interview met zanger Sal LoCoco:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=354
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo apr 26, 2006 8:21 pm

Zijn er nog mensen die echt geinteresseerd zijn in metalcore waarbij de core nog voorop staat? Zeg maar zoals bij het snellere werk van Hatebreed of bij een Shattered realm?

Check deze shizzle:
http://www.myspace.com/index.cfm?fuseac ... D=22943893
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » do apr 27, 2006 4:59 pm

balen dat ik nog steeds geen geluid heb, binnekort een keer checken inderdaad.

op die site staat bij vrienden trouwens Bitter End, dat schijnt ook erg goed te zijn! even checken als ik jou was..
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
Orphe
Berichten: 4610
Lid geworden op: do nov 11, 2004 4:01 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Orphe » vr apr 28, 2006 8:58 am

Martyr AD. Volgens mij al een tijd gestopt. Kent iemand bands die een beetje in dat straatje vallen?
"What is it with you and banging monsters"

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr apr 28, 2006 11:10 am

even reclame maken voor mijn provinciegenoten van Uppercut

oldschool hc uit zeeland
http://www.myspace.com/uppercuthardcore
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr apr 28, 2006 12:38 pm

Orphe schreef:Martyr AD. Volgens mij al een tijd gestopt. Kent iemand bands die een beetje in dat straatje vallen?
Pfff, Martyr A.D. is een van de lompste bands in dat genre en heeft ook de minste melodie. Maar voor dat soort muziek kun je goed terecht bij bands als (oude) Caliban, xMaroonx of Shattered realm.

Verder schieten me maar weinig bands te binnen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr apr 28, 2006 12:40 pm

Kristof schreef:even reclame maken voor mijn provinciegenoten van Uppercut

oldschool hc uit zeeland
http://www.myspace.com/uppercuthardcore
Geweldige band! Deze gasten stoppen de "hart" weer in old school hardcore.
Ik moet dat nieuwe album nog steeds een keer hebben.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr apr 28, 2006 12:48 pm

ja, de spelenergie, liefde en plezier spat er ook vanaf

vind het een van de leukste nederlandse bands

iets anders: ben nu naar blood 4 blood aan luisteren, las dat deze band er terug eens serieus tegen gaat gaan, zou mooi zijn, dit jaar zou er nog nieuwe cd komen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Elio
Berichten: 2387
Lid geworden op: za okt 11, 2003 9:26 pm
Locatie: Geleen

Bericht door Elio » vr apr 28, 2006 5:36 pm

Zondag releaseshow, erg coole band ja. Ben aan het twijfelen of ik naar Arnhem of naar Rotterdam ga zondag...
Last call for faith or progress.
Last call for life.
Nowhere to run or hide.
...When science fails.

Gebruikersavatar
multi/spazz
Berichten: 235
Lid geworden op: zo mar 05, 2006 1:55 pm

Bericht door multi/spazz » za apr 29, 2006 3:03 pm

Even een duit in het zakje....

Dikke aanrader voor smerige, lompe hardcore is Neglect. De meest haatdragende hardcore band die ooit heeft rondgelopen. De muziek bevat haast geen melodie, enkel nare powerchords met vrij unieke zang die enkel gaan over moord, haat, zelfdestructie...etc. Meer anti-unity kan je het niet vinden. Enkel bands als Gehenna, Arma Angelus en Unbroken komen een beetje in de buurt qua impact. Neglect is qua misantropie zo'n beetje de overtreffende trap van Blood for blood.
http://coldoutsidelayswaste.blogspot.com/

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » za apr 29, 2006 11:26 pm

Zijn er hier fans van Dead stop? Heb ze de laatste maand weer tweemaal live aan het werk gezien, wat een energie stralen die toch uit! Alleen spijtig dat ze telkens maar een half uurtje spelen, maar dat is al meer dan genoeg om vol bloeduitstortingen naar huis te gaan. Ook spijtig dat ze er mee stoppen, en spijtig dat ik geen ticket heb voor hun afscheidsconcert.

Te horen hier:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=30009165
En hier:
http://users.telenet.be/LarryEdge/CCR/m ... 0Erase.mp3
http://users.telenet.be/LarryEdge/CCR/media/DS_LFN.mp3

Gebruikersavatar
FoaL
Berichten: 186
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 1:04 pm
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Bericht door FoaL » zo apr 30, 2006 12:30 pm

Ik heb ze een tijdje geleden eindelijk ontdekt. Done With You is een erg vet album, moet ik maar eens aanschaffen.
[img]http://www.freewebs.com/fubartheband/metalfansig.jpg[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma mei 01, 2006 8:37 pm

origineel merauder gitarist sob die op alle platen van merauder speelde is overleden
rip!

master killer! hell yeah!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma mei 01, 2006 8:46 pm

vorlijker nieuws

debuut van final prayer is best amusant
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... d=10004486
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr mei 19, 2006 9:13 pm

de laatste week heb ik veel geluisterd naar Hard Resistance (die belgische band die toen de top van de eurocore heeft bereikt, om daarna te sterven) en earth crisis

wat vinden jullie van die twee bands?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za mei 20, 2006 12:41 pm

Van Hard resistance heb ik het album Engine of hate. Dat album is erg gaaf.
Verder vind ik hun werk niet zo heel sterk.

Earth crisis doet me niet zo heel veel. Geef mij dan Path of resistance maar.
(Band met ex-Earth crisis leden).

Ik ben op dit moment aan het luisteren naar In control. Een old school hardcore band die jammer genoeg al is opgeheven. Maar wat mij betreft horen deze gasten bij de groten der aarde. Zwaar onderschat maar absoluut geweldig!

Geef de muziek van die gasten een kans:
http://geocities.com/inxcontrol
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za mei 20, 2006 4:45 pm

path of resistance ken ik niet, enkel van naam en weet dat ze op groezrock stonden, zal het eens opzoeken op internet
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
multi/spazz
Berichten: 235
Lid geworden op: zo mar 05, 2006 1:55 pm

Bericht door multi/spazz » za mei 20, 2006 5:20 pm

Fans van donkere, metallic hardcore moeten eens My name is satan opzoeken. Ik weet geen ene donder van die band en ben slechts bekend met 1 album, genaamd Refuse to kneel, dat ik na jaren zoeken bijna per ongeluk ergens tegen het lijf liep. De muziek doet me denken aan Unbroken maar dan met meer twists en een totaal anti-religieus concept met de nodige urgentie erachter. Zoiets als Severed head of state komt ook wel in de buurt qua sfeer. Je komt nauwelijks wat info tegen over deze band en volgens mij zijn ze ook al jaren uitelkaar. Ondergewaardeerd juweeltje, dus.

Dit stuk hieronder heb ik ergens vandaan gepikt, maar de plaat is echt een knaller en de moeite waard om naar te zoeken op de bekende fileshare programma's.

My friend recommended me this release saying they sound like a metal version of His Hero is Gone. I thought it can't be bad and the name of the band was also quite interesting so I picked it up. Now I'm listening to this and it really sounds dark and metallic, but I'd say they're more similarities to Catharsis and I'm not talking just about the music, but also about the lyrics and even the lay-out. Don't get me wrong! My Name is Satan are not another Catharsis copy, there're just some simularities which I think are nothing else than a coincidence. The music they play is melancholic and dark hardcore with metal influences which works like some mixture of french and swedish hardcore. It's slow and fast music at the same time, but unfortunately they have planty of simple and traditional riffs which couldn't be done more common. Luckly there're also some interesting and excellent regions of the songs which make me forget about before mentioned weakness! Vocal is rough screaming and reminds me on Brain from Catharsis. Lyrics are intelligent, writen thoughtfully and include short explanations. They're dealing with criticism of society and they're strongly stressing the religion, christianity and all the coruption behind. Very interesting reading! The whole booklet works as some kind of atheistic manifest. I can't found their address or any other infos of the band, but I thing they're no longer existing. Too bad! ''State endorsed conception of normality. Medical orthodoxy as instrument of suppression. Medication as exorcism of the unwanted. The witch hunt continues''
http://coldoutsidelayswaste.blogspot.com/

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mei 21, 2006 2:17 pm

Kristof schreef:path of resistance ken ik niet, enkel van naam en weet dat ze op groezrock stonden, zal het eens opzoeken op internet
Ziehier:
http://www.myspace.com/pathofresistance
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mei 21, 2006 2:20 pm

klinkt zeker goed!!

shelter: is dat eigenlijk wat? ken youth of today, maar lees overal dat shelter halfgare pop is met storend krischna gelul
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » zo mei 21, 2006 2:21 pm

Parabellum schreef:Zijn er hier fans van Dead stop? Heb ze de laatste maand weer tweemaal live aan het werk gezien, wat een energie stralen die toch uit! Alleen spijtig dat ze telkens maar een half uurtje spelen, maar dat is al meer dan genoeg om vol bloeduitstortingen naar huis te gaan. Ook spijtig dat ze er mee stoppen, en spijtig dat ik geen ticket heb voor hun afscheidsconcert.

Te horen hier:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=30009165
En hier:
http://users.telenet.be/LarryEdge/CCR/m ... 0Erase.mp3
http://users.telenet.be/LarryEdge/CCR/media/DS_LFN.mp3


Gaaf was het, in de lintfabriek. Nog nooit zo'n fakking grote pit gezien in zo'n klein zaaltje (nouja zaaltje, eerder huiskamer). Set to Explode en uiteraard Dead Stop waren in mijn optiek de gaafste, maar dat komt vooral omdat die snel waren, en midtempo vind ik het toch altijd een beetje saai worden op den duur. Maar Justice en Annihilation Time waren ook wel aardig.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mei 21, 2006 2:25 pm

Kristof schreef:klinkt zeker goed!!

shelter: is dat eigenlijk wat? ken youth of today, maar lees overal dat shelter halfgare pop is met storend krischna gelul
Ten eerste, je storen aan dat soort teksten getuigd van een laag IQ.
Ten tweede, Shelter valt niet te vergelijken met Youth of today. Shelter gaat meer de richting op van de melodieuse punk. Ze hebben inderdaad ook een stuk of 2 a 3 platen gemaakt die echt poppy klonken maar meestal is het toch meer punk/hardcore.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mei 21, 2006 2:38 pm

XnegativeX schreef:[..]


Ten eerste, je storen aan dat soort teksten getuigd van een laag IQ.
Ten tweede, Shelter valt niet te vergelijken met Youth of today. Shelter gaat meer de richting op van de melodieuse punk. Ze hebben inderdaad ook een stuk of 2 a 3 platen gemaakt die echt poppy klonken maar meestal is het toch meer punk/hardcore.
ik zeg niet dat het mij stoort

maar is het zo dat als teksten je storen dat dat getuigt van een laag iq?

als iemand met overdreven naieve teksten over liefde en vrede komt aanzetten en elk concert na elk nummer er begint over te prediken...is het dan zo raar dat iemand dit als storend kan ervaren??

ik heb het niet over shelter, maar gewoon in het algemeen overigens
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mei 21, 2006 2:46 pm

Ik zou alleen zeggen, sluit je niet af voor andersmans kijk op zaken.
Erger je niet direkt aan iets dat niet precies in jou straatje ligt.
Gebruik andersmans meningen om je eigen wereld te verrijken in plaats van je kop in het zand te steken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Stevevaifan
Berichten: 937
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 11:00 pm
Locatie: Westervoort

Bericht door Stevevaifan » zo mei 21, 2006 2:47 pm

XnegativeX schreef:Ik zou alleen zeggen, sluit je niet af voor andersmans kijk op zaken.
Erger je niet direkt aan iets dat niet precies in jou straatje ligt.
Gebruik andersmans meningen om je eigen wereld te verrijken in plaats van je kop in het zand te steken.
Heel mooi gezegd !!
Modern Composers Refuse To Die
http://www.last.fm/user/fanofzappa/

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mei 21, 2006 2:51 pm

XnegativeX schreef:Ik zou alleen zeggen, sluit je niet af voor andersmans kijk op zaken.
Erger je niet direkt aan iets dat niet precies in jou straatje ligt.
Gebruik andersmans meningen om je eigen wereld te verrijken in plaats van je kop in het zand te steken.
uiteraard, dat zeker

maar ik ben in eerste plaats een muziekliefhebber en als ik wereldse, sociale, relationele en filosofische beschouwingen wil nuttigen, lees ik wel een boek

elke band moet uiteraard zelf weten over wat ze zingen (ook al gaat het over zeer extreme zaken), maar zodra iemand begint te prediken en te doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben, dan heb ik toch mijn bedenkingen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mei 21, 2006 2:59 pm

'T is een kwestie van hoe je het opvat. Als iemand z'n mening begint te verkondigen en jij gaat dat direkt als predikken opvatten en als een aanval op je eigen mening. Tsja... Maar waarom luister je dan wel naar bands als Napalm death?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mei 21, 2006 3:06 pm

XnegativeX schreef:'T is een kwestie van hoe je het opvat. Als iemand z'n mening begint te verkondigen en jij gaat dat direkt als predikken opvatten en als een aanval op je eigen mening. Tsja... Maar waarom luister je dan wel naar bands als Napalm death?
ik heb het vooral over live concerten waarbij bepaalde bands na elk nummer een preek afsteken en dat er meer geluld wordt dan muziek gespeeld, steek je boodschap volledig in je teksten en uit dit in interviews, dat vind ik allemaal positief..maar op concerten wil ik muziek horen en niets anders

denk dat ik absoluut niet alleen sta met deze mening

en waarom ik een toch wel groot napalm death fan ben? omdat deze band nooit heeft opgegeven, scherpe teksten schrijft, altijd sterke releases heeft gemaakt en bij vlagen live ELKE band ooit omver blaast...en ik zie barney nog geen minuten lang praten over iets op een podium

hij zegt gewoon 'kill all the nazis, i hate them all, this is 'nazi punks, fuck off!" ipv een hele preek af te steken

gepraat haalt de snelheid uit een concert, zeker bij agressieve muziek waarbij je je uitleeft
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mei 21, 2006 3:12 pm

Nou, wees maar niet bang. Shelter zal echt geen urenlange preek gaan geven op het podium.
En als je geluk hebt laten ze zelfs hun belletjes en rode gewaden thuis deze keer.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

JesusFreak
Berichten: 9
Lid geworden op: za mei 20, 2006 8:47 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door JesusFreak » ma mei 22, 2006 4:27 pm

Becoming The Archetype is zo VET!

Sorry dat ik zomaar midden in het gesprek binnenval, maar tis echt waar :D

Ze maken Technische Deathmetal met invloeden van Progressive, Grind- en Metalcore en hele mooie accoustische stukken als afwisseling,
echt heel mooi! Dit moet je geluisterd hebben, want ze zijn nog vrij nieuw in de metalcorescene, maar ze hebben zich met hun eerste album "Terminate Damnation" al helemaal bewezen.

Je kan GRATIS het hele album luisteren met deze Ecard op hun website:

http://www.solidstaterecords.com/becomi ... popup.html

...en logisch dat dat zo kan, want ze verkopen hun album tochwel 8)

Vooral de nummers "Elegy" en "Ex Nihilo" zijn kwalitatief heel sterk.

Veel luiserplezier!

Jeroen
Hugs Not Drugs!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma mei 22, 2006 9:43 pm

Inderdaad een erg goede band. Maar het hoort niet in het hardcore topic.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

JesusFreak
Berichten: 9
Lid geworden op: za mei 20, 2006 8:47 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door JesusFreak » di mei 23, 2006 10:26 pm

Ow maar er staat toch "Hardcore/punk/metalcore III"?
BTA valt o.a. onder metalcore dus ik dacht dat mijn bericht hier zo ongeveer wel op z'n plek was...
Hugs Not Drugs!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mei 23, 2006 10:27 pm

Mwoah, ik snap je punt hoor. Maar ik vind het toch meer een death metal band. Ik hoor er maar weinig hardcore in.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » zo jun 04, 2006 12:55 pm

Heb de nieuwe Terror cd al van Soulseek gedownload, en klinkt weer lekker. Niks aparts verders, maar wel stuk harder en agressiever als OWTU.
We Make You Begging On The Streets Of London!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo jun 04, 2006 1:03 pm

zozo, is de nieuwe terror al te vinden?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » ma jun 05, 2006 12:06 am

Luisteren er hier mensen naar oude punk/hardcore? Daarmee bedoel ik groepen als S.O.B. (misschien bekend van de split en tour met Napalm death jaren geleden), G.I.S.M., Terveet kadet, de groepen van de KBD compilaties en van de lage landen ondermeer X-crete, De wulpse varkens en Indirekt. Van de laatste kan je wat beluisteren op hun myspace http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... d=57251835
Zeker niet m'n favoriete muziek maar niet slecht om eens naar te luisteren

Gebruikersavatar
FoaL
Berichten: 186
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 1:04 pm
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Bericht door FoaL » ma jun 05, 2006 2:33 pm

Kristof schreef:zozo, is de nieuwe terror al te vinden?
De hele cd is al gelekt ja maar het is een ruwe versie ze zijn nog met de productie bezig.
[img]http://www.freewebs.com/fubartheband/metalfansig.jpg[/img]

Seed of Pain
Berichten: 393
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 12:20 pm
Contacteer:

Bericht door Seed of Pain » ma jun 05, 2006 3:32 pm

FoaL schreef:[..]

De hele cd is al gelekt ja maar het is een ruwe versie ze zijn nog met de productie bezig.
Klinkt wel agressiever en meer in de lijn van lowest of the low, maar de nummers zijn wel een beetje "more of the same". Ik had iets meer verwacht!
I have heard that some of you are troubled by people of limited wisdom....

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo jun 21, 2006 2:09 pm

Ik begin nu steeds meer naar Hardcore en Streetpunk te luisteren... bands als Sick Of it All, Agnostic Front, Shelter, Ignite, Discharger, Discipline... behoren tot mijn favorieten nu, maar aangezien mijn intresse met de dag grooter wordt vroeg ik me af of er een Nederlands webzine bestaat wat zich richt op deze stijl? Of anders gewoon in het Engels. Ik wil er meer over lezen en meer bands leren kennen.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Seed of Pain
Berichten: 393
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 12:20 pm
Contacteer:

Bericht door Seed of Pain » wo jun 21, 2006 2:17 pm

fetuskiller schreef:Ik begin nu steeds meer naar Hardcore en Streetpunk te luisteren... bands als Sick Of it All, Agnostic Front, Shelter, Ignite, Discharger, Discipline... behoren tot mijn favorieten nu, maar aangezien mijn intresse met de dag grooter wordt vroeg ik me af of er een Nederlands webzine bestaat wat zich richt op deze stijl? Of anders gewoon in het Engels. Ik wil er meer over lezen en meer bands leren kennen.
www.asice.net

erg informatief!
I have heard that some of you are troubled by people of limited wisdom....

Seed of Pain
Berichten: 393
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 12:20 pm
Contacteer:

Bericht door Seed of Pain » wo jun 21, 2006 2:25 pm

Hard/Metalcore aanraders:

Hatebreed - Supremacy
Maroon - When worlds collide
Cataract - Kingdom
Icepick - Violent epiphany
I have heard that some of you are troubled by people of limited wisdom....

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo jun 21, 2006 2:29 pm

Thanx voor de link...
De bands die je daar noemt ken ik op Icepick na allemaal, maar ik ben meer opzoek naar hardcore... al is Kingdom van Cataract wel een kraker geworden.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Seed of Pain
Berichten: 393
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 12:20 pm
Contacteer:

Bericht door Seed of Pain » wo jun 21, 2006 2:34 pm

Hardcore is een rekbaar begrip! Veel goede bands in die hoek.... tevens veel goede oi/streetpunkbands tegenwoordig.

Maakt mij niks uit hoe het beestje heet als ik het muzikaal maar trek.
I have heard that some of you are troubled by people of limited wisdom....

Elio
Berichten: 2387
Lid geworden op: za okt 11, 2003 9:26 pm
Locatie: Geleen

Bericht door Elio » wo jun 21, 2006 4:27 pm

Seed of Pain schreef:[..]


www.asice.net

erg informatief!
gaar forum
Last call for faith or progress.
Last call for life.
Nowhere to run or hide.
...When science fails.

Elio
Berichten: 2387
Lid geworden op: za okt 11, 2003 9:26 pm
Locatie: Geleen

Bericht door Elio » wo jun 21, 2006 4:31 pm

Zaterdag lekker chill naar Pressurefest, ben wel benieuwd naar Go it Alone & Panic!

Verder heb ik nog goede aanraders zoals de nieuwe Abusive Action 7'' & The First step LP

Checken!!
Last call for faith or progress.
Last call for life.
Nowhere to run or hide.
...When science fails.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jun 21, 2006 4:50 pm

Die nieuwe The First step moet ik ook nog hebben.
Zalige band!

D'r moet sowieso meer old school geluisterd worden.
Maar dat heb ik geloof ik al vaker gezegd in dit topic. 8)
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gesloten