Snakes & Sirens - Verassing van de dag. Ik had deze Sallanders al eens eerder gezien. Toen best leuk, gisteren ontzettend professioneel. Bombastische symfonische metal, had soms wat weg van Metallica. Deze band mag de volgende keer best wat later beginnen.
Accelerate - Warmde het publiek al beter op. Prima show, 1 van de beste die ik van ze gezien heb. Vooral het nieuwste werk ging er bij mij wel in.
Lonewolf - Niet bekend mee, maar wel de 2e verassing van de dag. Galliers die logge heavy metal met folk-invloeden neerzetten. Deed me denken aan Skyclad, Running Wild en Amon Amarth
Double Diamond - Geweldig optreden. Lekker veel snelheid en lekkere riffs. Aan de band: ga alsjeblieft een Helstar coverband beginnen!
Grim Reaper - Mooi even van een anthropolgisch standpunt bekeken (balkon). Leuke nummers, strak gespeelt en Grimmet was redelijk bij stem. Live kan ik alleen niet zo veel met deze band, ik ben geen NWoBHM fan.
Sacred Steel - Waarom ik helemaal naar Hoorn gekomen was? Sacred Steel natuurlijk. De aftrap verliep erg goed. Gerrit was perfect bij stem. Na 2 nummers vond een groot deel van het publiek het echter nodig massaal het podium op te klimmen...om er de rest van het optreden niet meer vanaf te komen. Erg jammer, Sacred Steel was er zelf ook niet bepaald blij mee. Gek genoeg deed het niks af aan de prestatie van de band. Helaas wat veel nummers van het 1e album en ik miste erg veel gavere nummers. Gelukkig maakte Slaughter Prophecy en Open Wide The Gate veel goed. Voor mij het hoogtepunt van de dag.
Nou, en toen weg om de trein te halen. Nightmare gemist, scheen erg goed te zijn. Na heel wat nachttreinen en spoorwerkzaamheden toch goed thuis gekomen.