Dinsdag 13 juni: Strapping Young Lad in 013 !

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
EmptySkies
Berichten: 1814
Lid geworden op: do mar 30, 2006 10:01 pm
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

Bericht door EmptySkies » za jun 10, 2006 3:18 pm

ik heb ook mijn kaartje al. al moet ik effe kijken hoe ik het ga doen, maandag begint mijn toetsweek. en als ik die verpest, kan ik mijn HAVO diploma wel vergeten.
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za jun 10, 2006 3:31 pm

Hey Ries, dus jij gaat wél? Mooi! Kom ff op msn zo dan... kunnen we wat afspreken...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za jun 10, 2006 5:22 pm

Weet iemand trouwens ongeveer de setlist van deze tour?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » zo jun 11, 2006 2:16 pm

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zie het dinsdag wel!

Stormbier
Berichten: 310
Lid geworden op: zo okt 05, 2003 8:29 pm
Locatie: Weups

Bericht door Stormbier » di jun 13, 2006 12:22 am

Godver, dat was even een lekkere bak met herrie in de Melkweg!!!! Jammer dat ze Detox niet speelden als toegift, maar Far Beyond Metal was ook ok!
Voorprogramma Maroon was ook vet trouwens!

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di jun 13, 2006 11:08 am

Man, man, man.

Maroon
Speelde net als de vorige keer een pot degelijke metalcore... Veel up-tempo, veel vette en melodische riffjes en opzwepende zangpartijen. Echter, deze band is verre van origineel of vernieuwend, werkelijk elke passage heb ik al eens eerder gehoord bij een willekeurig ander bandje. Ook het voortdeurend op elkaar spugen en omhoog tuffen en het dan weer opvangen vind ik erg overdreven, als de zanger dan ook nog even zijn neus snuit richting de eerste rijen publiek is voor mij de pet af. Waarom deze band steeds op grote tours komt is voor mij een vraag, er zijn véél betere.

Strapping Young Lad
Eindelijk zag ik ze na drie jaar weer eens. En wat een gruwelijk gaaf optreden was dit zeg! Opvallend veel materiaal van Alien en The New Black. 'Imperial', 'Skeksis' en 'Love?' wisselde zich af met gloed nieuw materiaal in de vorm van 'You Suck', 'The New Black' en 'Decimator'. Het geluid liet in het begin nog wel wat te wensen over. De snaredrum stond veel te hard waardoor het gitaar geluid een beetje verzoop in de mix, later werd dit steeds beter en klonk het na 3/4 nummers als een spreekwoordelijke klok. De band stond erg enthousaist te spelen, en Heavy Devy had weer de nodige domme en humorvolle kreten richting het publiek waardoor de meeste aanwezigen af en toe gewoon dubbel lagen van het lachen, en dat is leuk om te zien bij een metal concert. Afgesloten werd er natuurlijk weer met 'Far Beyond Metal' en ik kan terug kijken op een zeer gaaf avondje!

Hier een kleine greep uit de setlist op volghorde van de albums:

- In The Rainy Season
- All Hail The New Flesh
- Oh My Fucking God
- Relentless
- Aftermath
- Imperial
- Skeksis
- Love?
- Decimator
- You Suck
- Wrong Side (of the head)
- The New Black
- Far Beyond Metal


Dit was het volgens mij, k heb het aardig onthouden :wink:
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » wo jun 14, 2006 4:05 pm

Gister aangekomen in de 013 was het uitgestorven. Vrijwel geen mensen en dit was ook nog zo toen Maroon begon. Had de band beter over kunnen slaan. De muziek is niet bijzonder en dat geld ook voor de muzikaliteit van de leden. De over the top afsluiting van de zanger, die het effectenpedaal van de leadgitarist pakte (in de erotische zin van het woord) vond ik dan weer geestig.

SYL blies alles weg, na een aantal nummers dan toen het geluid beter werd. Devin kreeg met gemak de hele zaal mee en zowel zingen als zichzelf presenteren doet hij met gemak. Alweer een tijd geleden dat ik zo werd opgefokt door een optreden. Alleen jammer dat ik in m'n remi bier stond te drinken, omdat m'n maten dat vertikten.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » wo jun 14, 2006 4:18 pm

Jammer dat ik het gemist heb. Ik was in eerste instantie wel van plan om te gaan, maar kwam er later achter dat ik vandaag mijn laatste tentamens zou hebben. En om daar met een brakke kop aan te beginnen zag ik niet zo zitten, dus geen SYL voor mij dit jaar.

Een geluk: de volgende keer dat ze in de buurt optreden, zit ik niet meer op school.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo jun 14, 2006 4:50 pm

was me dat een optredentje zeg, nou nou nou

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » wo jun 14, 2006 7:10 pm

En op de achtste dag schiep god Devin Townsend en hij zag dat het goed was.

Wat St.Devin en consorten gisteren in 013 klaarspeelden was waarschijnlijk het beste SYL optreden wat ik heb gezien (zag ze inmiddels 5 keer) en ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ik dit jaar nog iets beters ga zien. Voor een schandalig slecht gevulde 013 gaf SYL een bloemlezing uit hun oeuvre. Alles klopte gewoon; het knalde,bulderde en walste gewoon alles plat. Hoogtepunten noemen is zinloos; alles was geweldig.
Na het leegkopen van de merchandise-stand ging ik met een meer dan voldaan gevoel naar huis.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » wo jun 14, 2006 11:45 pm

Was idd enorm gaaf!!!

mrugly
Berichten: 9
Lid geworden op: vr aug 26, 2005 7:40 pm

Bericht door mrugly » vr jun 16, 2006 8:03 am

Afbeelding

Fotoverslag staat op:

http://www.metalshots.com

Plaats reactie