Tip: Murder SquadK. schreef:Ja. Was Autopsy livetracks aan het beluisteren dus besloot ik hier eens te kijken. Autopsy, dat is death metal, niet die moderne 'brutal death metal' (niveautje tegelzetter) troep waar sommigen naar luisteren.
Voor de gelegenheid ook Mental Funeral eens opgezet, bij deze is 'ie van de tradelist afgehaald. Hop hop hop!
Die livetracks klinken uitzonderlijk goed trouwens, lekker vunzige sfeer, goeie vocals (dus niet dat 'niveautje tegelzetter' wcgorgel-gedoe) en loeihard. Toch maar eens kijken of er live-releases van Autopsy te bemachtigen vallen.
Death Metal VI
Makkers staakt uw wild geraas
- fetuskiller
- Contacteer:
[quote="arnibes
Wat is goede oudere technische death metal? Technisch als Pestilence gaat m'n voorkeur voor uit.[/quote]
cynic misschien?
Wat is goede oudere technische death metal? Technisch als Pestilence gaat m'n voorkeur voor uit.[/quote]
cynic misschien?
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die
Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.
Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.
K. schreef:Ja. Was Autopsy livetracks aan het beluisteren dus besloot ik hier eens te kijken. Autopsy, dat is death metal, niet die moderne 'brutal death metal' (niveautje tegelzetter) troep waar sommigen naar luisteren.
Voor de gelegenheid ook Mental Funeral eens opgezet, bij deze is 'ie van de tradelist afgehaald. Hop hop hop!
Die livetracks klinken uitzonderlijk goed trouwens, lekker vunzige sfeer, goeie vocals (dus niet dat 'niveautje tegelzetter' wcgorgel-gedoe) en loeihard. Toch maar eens kijken of er live-releases van Autopsy te bemachtigen vallen.
tip: abcess
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die
Ja, dat is een prima album. Maar of K. daar ook zo over denkt? Ik weet het niet. Zou kunnen.Gods Puke schreef:Of The Ravenous "Assembled In Blasphemy". Kruising tussen Abscess/Autopsy en Necrophagia.
Maar K. (En anderen.) Wat je ook eens zou moeten proberen, en het zit zeker niet in dezelfde hoek als bovengenoemde bands, is Dominus Xul. Die band komt uit Chili en heeft één cd uit: The Primigeni Xul (I Condemned My Enemies) en dit is weliswaar zogeheten brutal death metal, maar niet van het niveau tegelzetter, zoals je het noemt. Niet van dat getrigger, niet van dat Amerikaanse gedoe, maar lomp, hard en vuig. Ik heb het idee dat je er wel wat mee kan. Als je toch aan de death zit, moet je dit niet links laten liggen. Ik vind het zelf een van de betere death metal releases.
Twee andere aanraders: Disciples Of Mockery, met ex Incantation leden (die op Onward To Golgotha meededen, ook een aanrader) en Incrust uit Brazilië. Die laatste kan je plaatsen in het zelfde straatje als Dominus Xul en blablablablapoep.
Gewoon proberen.
En dan is er natuurlijk ook nog Incantation - Diabolical Conquest. Een wel heel goed Incantationalbum. Het beste, vind ik.
Doe wat met deze tips of krijg een enorme en stinkende puist op je linkerbil.
Kop dicht, Thorko
*KUCH* Onward to Golgotha *KUCH*Plaag schreef:[..]
Ja, dat is een prima album. Maar of K. daar ook zo over denkt? Ik weet het niet. Zou kunnen.
Maar K. (En anderen.) Wat je ook eens zou moeten proberen, en het zit zeker niet in dezelfde hoek als bovengenoemde bands, is Dominus Xul. Die band komt uit Chili en heeft één cd uit: The Primigeni Xul (I Condemned My Enemies) en dit is weliswaar zogeheten brutal death metal, maar niet van het niveau tegelzetter, zoals je het noemt. Niet van dat getrigger, niet van dat Amerikaanse gedoe, maar lomp, hard en vuig. Ik heb het idee dat je er wel wat mee kan. Als je toch aan de death zit, moet je dit niet links laten liggen. Ik vind het zelf een van de betere death metal releases.
Twee andere aanraders: Disciples Of Mockery, met ex Incantation leden (die op Onward To Golgotha meededen, ook een aanrader) en Incrust uit Brazilië. Die laatste kan je plaatsen in het zelfde straatje als Dominus Xul en blablablablapoep.
Gewoon proberen.
En dan is er natuurlijk ook nog Incantation - Diabolical Conquest. Een wel heel goed Incantationalbum. Het beste, vind ik.
Doe wat met deze tips of krijg een enorme en stinkende puist op je linkerbil.
Makkers staakt uw wild geraas
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb nooit zin in IncantationPlaag schreef:[..]
Nee. Het is maar net waar je zin in hebt.
Bovendien, Drawn And Quartered haalt het niet bij Incantations Diabolical Conquest.

A-men! Dismember is en blijft een van mijn favoriete death metal bands.saz schreef:[..]
Er wordt nog steeds te weinig Dismember geluisterd
Als het niet mijn favoriete is.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
HORRID, luitjes, Horrid!!!
Nu ik weer Zweedse death namen zie staan kan ik enkel naar Horrid verwijzen. Houd de frontpage in de gaten, eerdaags komt de review van "Rising Fron The Hidden Spheres" er op. Daar leg ik het zooitje haarfijn uit.
Neggie, voor jou heb ik het echter al gebakken.
Nu ik weer Zweedse death namen zie staan kan ik enkel naar Horrid verwijzen. Houd de frontpage in de gaten, eerdaags komt de review van "Rising Fron The Hidden Spheres" er op. Daar leg ik het zooitje haarfijn uit.
Neggie, voor jou heb ik het echter al gebakken.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik ken hem wel (een vriend van me is er ook helemaal gek van) maar ik heb er nooit echt goed naar geluisterd. Eigenlijk hebben de sneue teksten me er altijd van weerhouden.Plaag schreef:[..]
Maar, ken je Diabolical Conquest?
[edit]
Graaf, je bent geweldig!
Laatst gewijzigd door XnegativeX op zo jun 11, 2006 9:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Dat zijn ze niet.XnegativeX schreef:[..]
Ik ken hem wel (een vriend van me is er ook helemaal gek van) maar ik heb er nooit echt goed naar geluisterd. Eigenlijk hebben de sneue teksten me er altijd van weerhouden.
De zanger is die van The Chasm. Misschien maakt dat 'm interessanter.
Kop dicht, Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
Mwoah...ik krijg het hier in ieder geval niet warm van:Plaag schreef:[..]
Dat zijn ze niet.
De zanger is die van The Chasm. Misschien maakt dat 'm interessanter.
Damned in Christ's blood, thy soul is not of he
Catholic degeneration, unholy desolation
Perversions of the trinity,
The sign of unholy victory
Angels falling, burn eternally
666, blasphemy!
Dat maakt de muziek natuurlijk niet slecht, maar ik persoonlijk knap af op dit soort teksten. Maar dat is dus een persoonlijk iets.
Maar goed, als ik de kans krijg dan zal ik hem eens checken. Met zo'n zanger zit je in ieder geval een eind in de goede richting.
Die band lijkt me te veel op Immolation, met name op de laatste schijf. Steeds meer irritatie wekt dat op. Nee die band is lang zo goed niet bij nadere beluistering.XnegativeX schreef:Incantation?! Zijn jullie nou helemaal gek geworden?!
Gooi snel Drawn and quartered in jullie cd-spelers!
En de man zal heersen.
- XnegativeX
- Contacteer:
-
Ah, toch maar even Man Must Die aanstippen.
www.myspace.com/manmustdie
Dat bovenste nummer, aanradertje (melodieuzere death metal, dus verwacht geen grind achtige praktijken). Laat je niet afschrikken door het feit dat ze een Myspace hebben en af en toe wat metalcore-invloeden hebben.
Dat bovenste nummer, aanradertje (melodieuzere death metal, dus verwacht geen grind achtige praktijken). Laat je niet afschrikken door het feit dat ze een Myspace hebben en af en toe wat metalcore-invloeden hebben.
Dat van Myspace maakt natuurlijk geen reet uit.Jereplofje schreef:Ah, toch maar even Man Must Die aanstippen.
De zielepoot die heeft bedacht dat Myspace niet kan of mag of wat dan ook...
Ik luister vanavond of zo wel even.
Kop dicht, Thorko
-
- XnegativeX
- Contacteer:
Ho ho, ik schaf nog niks aan.
Ik ga hem gewoon nog een keer luisteren. Waarschijnlijk met hetzelfde effect want ik vind de teksten gewoon zwaar irritant en daar kan ik me niet overheen zetten in dit geval.
Ik ga hem gewoon nog een keer luisteren. Waarschijnlijk met hetzelfde effect want ik vind de teksten gewoon zwaar irritant en daar kan ik me niet overheen zetten in dit geval.
- XnegativeX
- Contacteer:
Counsil of the fallen nieuws:
http://www.myspace.com/councilofthefallen
Hier is een nieuwe 4 track EP te downloaden.
http://www.myspace.com/councilofthefallen
Hier is een nieuwe 4 track EP te downloaden.
- fetuskiller
- Contacteer:
Nog maar even een keer dan, hij staat hier nu weer op, en hij is nog steeds gaaf!
fetuskiller schreef:De nieuwe Illdisposed! Niet geheel death metal maar het luisterd wel erg lekker weg, moet ik zeggen. Het vorige album kon me niet tot nauwelijks boeien, dit nieuwe 'Burn Me Wicked' klinkt in mijn oren stukken beter. Loodzware death metal wisseld zich af met meldieuzere passages die hier en daar best aan metalcore doen denken, soms kom je zelf een cleanzang tegen. Dit wil echter niet zeggen dat Illdiposed niet bruut en knuppelend klinkt, want dat doet het zeker wel! Thashy riffjes, pompend drumwerk met hier en daar een vette groove en blastbeat, en een heerlijke diepe grunt.
Ja, dit is toch wel een lekker schijfje geworden.
- EmptySkies
- Contacteer:
De muziek lijkt me ook niets voor jou. Weinig technisch, zwaar monotoon, dreigend weer wel. Incantation's enige werk van enig niveau, verder bij nadere beschouwing geen aanschaf waard.XnegativeX schreef:Ho ho, ik schaf nog niks aan.
En de man zal heersen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Lig ik hier erg achter mee:
Achtung! An alle KAAMOS Fans - vom 31.05.2006, 13:41
8 Wochen nach unserer letzten Newsmail erreichte uns heute folgende Meldung:
Die Schweden von KAAMOS werden sich direkt nach dem PARTY.SAN Open Air
2006 auflösen. KAAMOS verkünden hiermit ihren letzten Gig überhaupt in Bad
Berka zu geben. Wer die old-school Death Metal Helden also nochmal live
erleben will sollte sich die Show in Bad Berka nicht entgehen lassen
Achtung! An alle KAAMOS Fans - vom 31.05.2006, 13:41
8 Wochen nach unserer letzten Newsmail erreichte uns heute folgende Meldung:
Die Schweden von KAAMOS werden sich direkt nach dem PARTY.SAN Open Air
2006 auflösen. KAAMOS verkünden hiermit ihren letzten Gig überhaupt in Bad
Berka zu geben. Wer die old-school Death Metal Helden also nochmal live
erleben will sollte sich die Show in Bad Berka nicht entgehen lassen
www.last.fm/user/robenroll
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
Mensen, graag even uw aandacht voor het volgende:
ULCERATE uit Nieuw Zeeland! Dit is werkelijk een magistrale band die nu zes jaar aan de weg timmert, twee demo's uit heeft en het nu dus op een verzamel schijf geknalt heeft. 'The Comming Of Genocide' bevat dus de twee demo's die de band in 2003 2004 opnam. Voor een 'nieuwe' band zijn dit twee demo's waar menig bandje over zal dromen. De band speelt technische death metal dat regelmatig aan Necrophagist, Spawn Of Possession en Psycroptic doet denken. Zeer sterke geschreven en catchy nummers die zo'n beetje elk element wel bevatten. De eerste demo op de cd klinkt qua productie iets voller dan de tweede maar dat mag de pret absoluut niet drukken. Dit verzamel werkje is nu dus net uitgebracht via The Floot Records, maar later dit jaar wordt het tijd voor het debuut album waarvoor men een deal met ons eigen Neurotic Records getekend heeft. Een goede zet van Ruud want van deze band gaan we nog véél meer horen.
Iedereen moet dit minstens een keer proberen. http://www.ulcerate.orcon.net.nz/
Daarnaast wil ik ook nog even melden dat de nieuwe cd van het Amerikaanse GUTTURAL SECRETE inmiddels is verschenen via Unmatched Brutality. Hun in 2004 verschenen mini cd 'Artistic Creation With Cranial Stumps' is hier al ruim een half jaar favoriet, en deze plaats wordt nu duidelijk en zonder moeite ingenomen door het langverwachte debuut album 'Reek Of Pubescent Despoilment'. Brute USDM voert de boven toon, maar toch is dit voor mij iets anders dan alle andere bands in dit genre, Guttural Secrete klinkt namelijk nóg zwaarder, bruter, en gestoorder. De typische piggy grunts lijken meer plaats gemaakt te hebben voor afwisseling, zo is er ook regelmatig een normale grunt en zelf een ijzige scream te horen. Guttural Secrete presteerd het zowaar om Infected Malignity van de nummer 1 in mijn jaarlijst te stoten. Iedereen die USDM al afgeschreven had, moet dit bandje alsnog een keer proberen, geweldig is het gewoon!
http://www.gutturalsecrete.com/
Ook het volgende is overgens nog even het vermelden waard: Lacerated Enemy Records heeft zojuist een split album uitgebracht die vier demo's bevat van nieuwe en oude bands. Zo zijn de moeilijk te verkrijgen demo opnames van de volgende bands op dit schijfje te vinden: Unmercyful, Corphagy, Worms Inside (side-project van Gorgasm-leden) en Infected Malignity. Van die laatste band kende ik de demo al wat langer en ik vind dit het beste wat de band tot nu toe gedaan heeft. De nummers staan ook op hun debuut album 'The Malignity Born From Dispair', maar op deze verzamelaar klinkt het nog nét iets bruter allemaal. Ook de overige drie bands klinken woest en bruut. Voor mensen die toe zijn aan wat nieuwe(re) bandjes in de Amerikaanse Death metalscene is dit de ideale release!
http://www.laceratedenemy.com/
Dank voor uw aandacht
ULCERATE uit Nieuw Zeeland! Dit is werkelijk een magistrale band die nu zes jaar aan de weg timmert, twee demo's uit heeft en het nu dus op een verzamel schijf geknalt heeft. 'The Comming Of Genocide' bevat dus de twee demo's die de band in 2003 2004 opnam. Voor een 'nieuwe' band zijn dit twee demo's waar menig bandje over zal dromen. De band speelt technische death metal dat regelmatig aan Necrophagist, Spawn Of Possession en Psycroptic doet denken. Zeer sterke geschreven en catchy nummers die zo'n beetje elk element wel bevatten. De eerste demo op de cd klinkt qua productie iets voller dan de tweede maar dat mag de pret absoluut niet drukken. Dit verzamel werkje is nu dus net uitgebracht via The Floot Records, maar later dit jaar wordt het tijd voor het debuut album waarvoor men een deal met ons eigen Neurotic Records getekend heeft. Een goede zet van Ruud want van deze band gaan we nog véél meer horen.
Iedereen moet dit minstens een keer proberen. http://www.ulcerate.orcon.net.nz/
Daarnaast wil ik ook nog even melden dat de nieuwe cd van het Amerikaanse GUTTURAL SECRETE inmiddels is verschenen via Unmatched Brutality. Hun in 2004 verschenen mini cd 'Artistic Creation With Cranial Stumps' is hier al ruim een half jaar favoriet, en deze plaats wordt nu duidelijk en zonder moeite ingenomen door het langverwachte debuut album 'Reek Of Pubescent Despoilment'. Brute USDM voert de boven toon, maar toch is dit voor mij iets anders dan alle andere bands in dit genre, Guttural Secrete klinkt namelijk nóg zwaarder, bruter, en gestoorder. De typische piggy grunts lijken meer plaats gemaakt te hebben voor afwisseling, zo is er ook regelmatig een normale grunt en zelf een ijzige scream te horen. Guttural Secrete presteerd het zowaar om Infected Malignity van de nummer 1 in mijn jaarlijst te stoten. Iedereen die USDM al afgeschreven had, moet dit bandje alsnog een keer proberen, geweldig is het gewoon!
Ook het volgende is overgens nog even het vermelden waard: Lacerated Enemy Records heeft zojuist een split album uitgebracht die vier demo's bevat van nieuwe en oude bands. Zo zijn de moeilijk te verkrijgen demo opnames van de volgende bands op dit schijfje te vinden: Unmercyful, Corphagy, Worms Inside (side-project van Gorgasm-leden) en Infected Malignity. Van die laatste band kende ik de demo al wat langer en ik vind dit het beste wat de band tot nu toe gedaan heeft. De nummers staan ook op hun debuut album 'The Malignity Born From Dispair', maar op deze verzamelaar klinkt het nog nét iets bruter allemaal. Ook de overige drie bands klinken woest en bruut. Voor mensen die toe zijn aan wat nieuwe(re) bandjes in de Amerikaanse Death metalscene is dit de ideale release!
Dank voor uw aandacht

-
http://www.myspace.com/sonsofslaughter
Wil ik graag nog even onderstrepen!
Alleen heeft MMD wat metalcore invloeden en valt SOS misschien meer onder grindcore... Zo heel veel verstand heb ik er ook weer niet van hoor
Wil ik graag nog even onderstrepen!
Alleen heeft MMD wat metalcore invloeden en valt SOS misschien meer onder grindcore... Zo heel veel verstand heb ik er ook weer niet van hoor

[quote="fetuskiller"]Mensen, graag even uw aandacht voor het volgende:
ULCERATE
Klinkt idd goed!
GUTTURAL SECRETE
Kon ik niks vinden qua downloads...
Staan idd leuke bands tussen, vooral Infected Malingnity en Unmerciful vind ik gaaf!
ULCERATE
Klinkt idd goed!
GUTTURAL SECRETE
Staan idd leuke bands tussen, vooral Infected Malingnity en Unmerciful vind ik gaaf!
Narrative schreef: GUTTURAL SECRETE

Dat knopje moet je hebben.
Kop dicht, Thorko
- fetuskiller
- Contacteer:
Overgens wil je ik jullie Death metal freaks even om een gunst vragen. Ik heb de laatste tijd al meerdere interviews gedaan, en laatst met Insidious Decrepancy (je weet wel, dat eenmansbandje), en aangezien hij erg korte antwoorden gaf heb ik er een soort artikel van gemaakt in plaats van het standaard 'vraag-antwoord' interview.
Ik wil hierover graag even jullie mening weten, of dit ergens op lijkt, of dat het waardeloos is...
http://www.chokingonbile.com/?Page=Interviews&ID=37
Alvast bedankt.
Ik wil hierover graag even jullie mening weten, of dit ergens op lijkt, of dat het waardeloos is...
http://www.chokingonbile.com/?Page=Interviews&ID=37
Alvast bedankt.
- Soulcollector
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Persoonlijk zou ik je vragen helemaal weglaten.
Als je op deze manier een artikel schrijft moet je ( in mijn ogen) juist de vraag-antwoord structuur mijden. Anders kan je alles net zo goed in vraag-antwoord kunnen doen.
Maar en-en, staat slordig en onoverzichtenlijk.
Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is dit:
In plaas van:
‘The Inerrancy Of Profanation’ is alweer een tijdje uit, hoe zijn de reacties op die cd? ‘Overwegend goed, eigenlijk. Grote bladen en zine’s willen het nog wel eens afkraken, maar dat is dan ook niet de kant waar ik me veel van aantrek, de mainstream boeid me geen zak. Vanuit de underground krijg ik zowel van fans als van de zine’s veel goede reacties, en daar gaat het mij om’.
maak je dit:
"The Inerrancy Of Profanation" is alweer een tijdje uit en de reacties zijn overwegend goed, eigenlijk. Grote bladen en zine’s willen het nog wel eens afkraken, maar dat is dan ook niet de kant waar ik me veel van aantrek, de mainstream boeid me geen zak. Vanuit de underground krijg ik zowel van fans als van de zine’s veel goede reacties, en daar gaat het mij om’.
Je verwerkt jouw vraag als het waar in zijn antwoord, waardoor je de vraag-antwoord-structuur helemaal weg kan laten.
Nu is dit een vrij makkelijk vorobeeld geweest, het is soms stukken lastiger, maar wel te doen. Zeker als je er even voor gaat zitten en gaat puzzelen.
Als je op deze manier een artikel schrijft moet je ( in mijn ogen) juist de vraag-antwoord structuur mijden. Anders kan je alles net zo goed in vraag-antwoord kunnen doen.
Maar en-en, staat slordig en onoverzichtenlijk.
Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is dit:
In plaas van:
‘The Inerrancy Of Profanation’ is alweer een tijdje uit, hoe zijn de reacties op die cd? ‘Overwegend goed, eigenlijk. Grote bladen en zine’s willen het nog wel eens afkraken, maar dat is dan ook niet de kant waar ik me veel van aantrek, de mainstream boeid me geen zak. Vanuit de underground krijg ik zowel van fans als van de zine’s veel goede reacties, en daar gaat het mij om’.
maak je dit:
"The Inerrancy Of Profanation" is alweer een tijdje uit en de reacties zijn overwegend goed, eigenlijk. Grote bladen en zine’s willen het nog wel eens afkraken, maar dat is dan ook niet de kant waar ik me veel van aantrek, de mainstream boeid me geen zak. Vanuit de underground krijg ik zowel van fans als van de zine’s veel goede reacties, en daar gaat het mij om’.
Je verwerkt jouw vraag als het waar in zijn antwoord, waardoor je de vraag-antwoord-structuur helemaal weg kan laten.
Nu is dit een vrij makkelijk vorobeeld geweest, het is soms stukken lastiger, maar wel te doen. Zeker als je er even voor gaat zitten en gaat puzzelen.
Perhaps you should try the morgue
- fetuskiller
- Contacteer: