King Diamond in Nederland

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Thrash-Till-Death
Berichten: 210
Lid geworden op: di apr 29, 2003 10:26 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Thrash-Till-Death » zo jun 11, 2006 9:25 am

Een halflege zaal is ook niks, ben benieuwd straks.
[url=http://www.testamentlegions.com][img]http://www.testamentlegions.com/tl-blue-bnr.jpg[/img][/url]

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23114
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » zo jun 11, 2006 10:22 am

En hoe was het gisteravond?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Bericht door goddethroned » zo jun 11, 2006 10:25 am

Dat was een leuk avondje in Hellendoorn.After all was een aardige opener maar kreeg weinig respons uit de zaal.Pas op het einde werd het beter.Daarna Mercenary weer eens gezien.Ondanks de wat korte set was het weer leuk om nummers als firesoul,world hate centre en 11 dreams te horen.Ze speelden ook nog een nieuw nummer van het aankomende album.Klonk wat meer thrashy en harder dan het voorgaande werk.Daarna was het de beurt aan king diamond zelf.Met een leuke podiumopzet.Aangezien ik van king diamond niks kende kon ik lekker vrijuit los gaan op alle nummers.Toch maar eens wat meer king diamond luisteren.
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
Black_Goddess
Berichten: 2884
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 9:25 pm
Locatie: Valkenburg z-h
Contacteer:

Bericht door Black_Goddess » zo jun 11, 2006 10:32 am

Aanwezig!!Vanavond 013!
Constant Paranoia Uber Groupie!

Kijk op www.constantparanoia.com voor de clip!

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo jun 11, 2006 12:19 pm

Op wat kleine minpunten na (geluid stond veel te hard, en 1 irritante sukkel in de pit), was t geweldig. Wat een show, wat een theater, wat een LaRocque-gefreak, wat een setlist (*veel* oude nummers!), lekker.

En ja, er was geknutseld met zn stem (zag hem 1x zn mond houden, de mic niet bij zn mond hebben, en toch hoorde ik zn hoge stem, en t was niet de achtergrondzangeres!), en nee, t kon me niets schelen.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » zo jun 11, 2006 1:05 pm

After All verraste me behoorlijk. De vorige keer vond ik het niet bijzonder, maar vandaag bleek het toch erg lekkere speedmetal te zijn. De aanstekelijke (gejatte?) riffs en redelijke zang maakten dit een prima openingsband.

Mercenary beviel me ook stukken beter dan de vorige keer. Op deze progpower was niks aan te merken en met Mikkel Sandager hebben ze werkelijk een fantastische zanger in huis. Opvallend vond ik de keuze alleen nummers van het laatste album en een nieuw nummer te spelen. Ik krijg het idee dat deze band steeds meer van de deathmetal-invloeden afstapt.

Na een tijd gewacht te hebben voordat het eindelijk, hoe kon het ook anders,
12 uur was, barste het feest los met de intro Funeral. Echt fantastisch om dat eens te zien! Daarna volgde Arrival (“that must be it!!”) en nog een aantal nummers van Abigail. Helaas voor mij Abigail zelf niet, mijn favouriete nummer van het album. De sfeer zat er goed in, alles werd meegezongen en men ging helemaal los. Iets te los eigenlijk, de pit was echt ongepast en te lomp. Andere hoogtepunten voor mij waren Sleepless Nights, Come To The Sabbath en Eye Of The Witch. Ook ik vond het geluid veel te hard, maar toch vond ik het 1 van de beste optredens die ik ooit gezien heb.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » zo jun 11, 2006 1:33 pm

Ja, al die optredens gisteravond in Hellendoorn waren simpelweg geweldig.

Om 21:30 begon de eerste band. After All had ik net als Teun al een keer eerder gezien, toen kwam ik niet echt in de muziek, maar dit keer wel. Erg gave moderne speedmetal en daaroom ook erg begrijpelijk dat ze vorig jaar mee tourden met Agent Steel. Het standaard Slayer cover werd weer eens gecoverd. Op dit nummer kun je altijd lekker mee uit je dak gaan, maar ik vond het wel erg kort door de bocht om juist dit nummer te coveren. Het leek net alsof ze hiermee de gelaten reactie van het publiek op hun muziek om wilden zetten in een headbangfestijn, beetje goedkoop als je het mij vraagt.

Na de Belgen van After All was het tijd voor de Denen van Mercenary op het podium te betreden. Mercenary had ik ook al een keer eerder gezien, namelijk afgelopen jaar op Dynamo, ook in Hellendoorn. Een jaar geleden speelde Mercenary nog een originele, in mijn oren zeer geslaagde powermetal met deathmetal invloeden wat erg aantstekelijk klonk. Sinds de nieuwe cd heeft de band echter gekozen voor een vrij standaard Scandinavisch prog-powermetal geluid, te vergelijken met Evergrey. Ik heb me wel vermaakt op deze muziek, maar het was toch wel een stukje minder (zwaar) dan After All, die minder met powermetal te doen hebben dan deze Deense band.


******* SPOILERS !!!! *************** (misschien handig)





Nadat het voorprograma was afgelopen, daalde er een duisternis neer in de zaal en zat iedereen vol spanning op 'The King' te wachten. Tijdens het wachten viel me op hoe geschikt een zaal als De Lantaarn eigenlijk wel niet is voor een sfeervolle band als King Diamond. Het podium is niet al te groot, laag plafond, genoeg ruimte en weinig licht, dus precies de juiste sfeer. Nadat het podium langzaam was opgebouwd en uren lang te hebben gewacht in spanning, begon klokslag middernacht (hoe toepasselijk) de hoofdband van deze fantastische avond. Met een zeer - zoals verwacht - theatrale en gelsaagde intro (Abigail!) begon King Diamond. Het optreden was onder te verdelen in verschillende 'setten' qua nummers die er gespeeld werden en de aankleding van het podium. De eerste set was die van de albums 'Abigail' en 'Abigail' met de daarbij horende podiumatrributen, zoals een baby (die neergestoken werd). De nummers van deze twee albums deden het erg goed. Daarnaar volgde er nummers zoals 'The Eye' en het magistrale Mercyful Fate nummer 'Come To The Sabbath', waarvan ik het refrein natuurlijk luidkeels meeschreeuwde. Na deze losse nummers was het tijd voor de 'Puppetmaster' set, met bijbehorende nummers en poppen. Nieuwe nummer als 'Blood To Walk' en het duet dat King Diamond deed met de achtergrond zangeres waren erg geslaagd. Vervolgens was het tijd voor de 'Them' set met het bijbehorende omaatje in haar rolstoel. Hiernaar verdween de band van het podium, maar naar de luide roep om meer kwam de band weer terug en werd 'Helloween' van King Diamonds debuutalbum 'Fatal Potrait' gespeeld. Afsluiter van deze avond - waar luid om gevraag werd door het publiek - was Mercyful Fates 'Evil', één van mijn favoriete nummers van deze band. Echt geweldig.






******* SPOILERS !!!! ***************

King Diamond live was echt een uitstekende ervaring. Instrumentaal was het fantastisch, de solo's van gitaristen als Andy de la Roque waren fantastisch en de King himself was ook goed bij stem. Het theatrale aspect was ook geweldig en maakte van het optreden een unieke ervaring, die geen enkele zichzelf respecterende metalfan mag missen!

Eén minpuntje was de onbenullige pit met lomp ruziezoekend volk er in. Te sneu voor woorden.

Zemial
Berichten: 33
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:37 pm
Locatie: Reusel

Bericht door Zemial » zo jun 11, 2006 4:26 pm

bijna zo ver , heb er zin in ,

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo jun 11, 2006 6:04 pm

speelt ie naast Come To The Sabbath en Evil nog wat meer MF nummers ???

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » zo jun 11, 2006 9:47 pm

THAT MUST BE IT!

Geniaal! Wat een avond. Het voorprogramma vond ik kut in het kwadraat, maar King D. maakte het helemaal goed, het geluid was te hard ja, maar de set, stage en performance maakten het helemaal goed. Verder ook een erg gezellige avond gehad en Metalheank en Iru Iluvatar, bedankt voor de gastvrijheid! Dit had ik voor geen goud willen missen.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » zo jun 11, 2006 10:17 pm

Volgende keer Mercyful Fate in Rotterdam :wink:
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » zo jun 11, 2006 10:41 pm

sanguis schreef:speelt ie naast Come To The Sabbath en Evil nog wat meer MF nummers ???
Nee, en niet zo zeuren, t is voor zover ik weet al n uniekum dat ie MF speelt als King Diamond.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma jun 12, 2006 12:42 am

Fusion schreef:Op wat kleine minpunten na (geluid stond veel te hard, en 1 irritante sukkel in de pit), was t geweldig. Wat een show, wat een theater, wat een LaRocque-gefreak, wat een setlist (*veel* oude nummers!), lekker.

En ja, er was geknutseld met zn stem (zag hem 1x zn mond houden, de mic niet bij zn mond hebben, en toch hoorde ik zn hoge stem, en t was niet de achtergrondzangeres!), en nee, t kon me niets schelen.
Net terug van Tilburg en hier sluit ik me volledig bij aan.

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » ma jun 12, 2006 8:31 am

Werkelijk een geweldig concert
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » ma jun 12, 2006 8:34 am

kicke show :D:D en goed geluid. king komt tot nu toe op de tweede plaats in mijn jaarlijstje :)

Ernst
Berichten: 5031
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » ma jun 12, 2006 9:29 am

Was een leuk concert, maar het idee dat er stukken (van de King) geplaybackt worden maakt het toch stukken minder voor me. De show was wel erg gaaf, aankleding etc ook. Heb me wel vermaakt, maar was niet een van de beste optredens die ik ooit zag ofzo.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma jun 12, 2006 9:49 am

Rattlehead schreef:Was een leuk concert, maar het idee dat er stukken (van de King) geplaybackt worden maakt het toch stukken minder voor me.
mijn compagnon had hetzelfde, maar ik heb me er niet echt aan gestoord.
Het was wel duidelijk dat die zangeres/pop/Emerencia niet playbackte, want dat klonk soms erg vals.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Mr.Antikrist
Berichten: 279
Lid geworden op: za okt 02, 2004 11:02 am

Bericht door Mr.Antikrist » ma jun 12, 2006 10:55 am

Fusion schreef:
En ja, er was geknutseld met zn stem (zag hem 1x zn mond houden, de mic niet bij zn mond hebben, en toch hoorde ik zn hoge stem, en t was niet de achtergrondzangeres!), en nee, t kon me niets schelen.
Je ziet het verkeerd, naast een geniale show gaf de King ook nog een staaltje buikspreken van de bovenste plank weg :wink:
De king heerste alles en iedereen eruit, super!
Lick my chainsaw, bitch!

Gebruikersavatar
Thrash-Till-Death
Berichten: 210
Lid geworden op: di apr 29, 2003 10:26 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Thrash-Till-Death » ma jun 12, 2006 11:37 am

Ik heb er weinig aan toe te voegen, wel is het zo dat het een van de beste concerten is die ik ooit gezien heb.

Ik vond trouwens het geluid niet te hard, en ook nog eens heel zuiver.

Een geslaagde avond!
[url=http://www.testamentlegions.com][img]http://www.testamentlegions.com/tl-blue-bnr.jpg[/img][/url]

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » ma jun 12, 2006 1:33 pm

Waanzinnige show. King is echt meesterlijk.

After All vond k echt waardeloos, een Slayer cover spelen en die dan ook nog verprutsen, jammer.

Mercenary was zoals gewoonlijk weer gaaf.

King was echt waanzinnig, kan er weinig meer over zeggen!
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23114
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma jun 12, 2006 4:41 pm

Een van de beste concerten ooit, zeker.
Godverdomme, wat een show.

En dat playbacken, niks van gemerkt. Ja, de intro's warwen gesampled, en af en toe hoorde ik er een tweede zanglijn bij, maar verder leek alles me live.
En als dat niet zo is, lekker boeie.

Dikke afterparty ook, rolde vanmorgen om acht uur m'n nest in.
Brabantse nachten zijn lang, echt wel.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Alexcinerator
Berichten: 160
Lid geworden op: di mar 18, 2003 7:31 pm
Locatie: Bloal

Bericht door Alexcinerator » ma jun 12, 2006 5:03 pm

Het was supervet et optreden in Hellendoorn en in Tilburg was heersend.
Dit weekend zal ik nevernooit vergeten. Ik mot et nog effe allemaal bevatten.
1...2...FUCK YOU

Gebruikersavatar
ouwe
Berichten: 1629
Lid geworden op: do mar 04, 2004 11:12 pm

Bericht door ouwe » ma jun 12, 2006 5:21 pm

haha fucking diehard!

Alexcinerator
Berichten: 160
Lid geworden op: di mar 18, 2003 7:31 pm
Locatie: Bloal

Bericht door Alexcinerator » ma jun 12, 2006 5:27 pm

zekers te weten nou hopen da de foto's zijn gelukt.
1...2...FUCK YOU

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma jun 12, 2006 7:07 pm

Was zeker erg gaaf gisterenavond.
Ondanks het feit dat ik niet erg bekend ben met het solo-werk van KD heb ik het vreselijk naar mijn zin gehad. Goede band, gave show en een uitzinnig publiek.

Ben blij dat ik er bij was !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma jun 12, 2006 7:14 pm

waar blijven de foto's van deze geweldige show ???

goatworshipper
Berichten: 4270
Lid geworden op: za nov 08, 2003 2:14 pm
Locatie: Reusel

Bericht door goatworshipper » ma jun 12, 2006 7:56 pm

verdomme, dat was weer een warm zondagavondje, maar wel vet.
after all en mercenary waren ook wel ok, alleen na een paar nummertjes had ik het wel gezien, voor mercenary.
maargoed ik kwam voor de king, en die speelden goed. en hij was goed bij zang ook. nummers weet ik natuurlijk niet meer allemaal, iig veel oude diamond en 2 mercyful fate nummers. en een vette show erbij ook.
zeker 1 van de beste optredens van dit jaar!
voor de nieuwsgierigen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
alcohol in my veins...

Alexcinerator
Berichten: 160
Lid geworden op: di mar 18, 2003 7:31 pm
Locatie: Bloal

Bericht door Alexcinerator » ma jun 12, 2006 8:07 pm

vette foto's peer ik zal nog effe motte wachten op et ontwikkelen van men rolletje
1...2...FUCK YOU

goatworshipper
Berichten: 4270
Lid geworden op: za nov 08, 2003 2:14 pm
Locatie: Reusel

Bericht door goatworshipper » ma jun 12, 2006 8:17 pm

Alexcinerator schreef:vette foto's peer ik zal nog effe motte wachten op et ontwikkelen van men rolletje
ik hoop dat ze mislukt zijn :silly:
alcohol in my veins...

Gebruikersavatar
Korefuji
Grote boze forum moddereter
Berichten: 5881
Lid geworden op: za jul 27, 2002 12:39 pm
Locatie: Bij Haarlem

Bericht door Korefuji » ma jun 12, 2006 8:35 pm

goatworshipper schreef:[..]


ik hoop dat ze mislukt zijn :silly:
Niet eens foto's gemaakt van die leuke danseres?? :P
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.

Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.

- Groucho Marx

goatworshipper
Berichten: 4270
Lid geworden op: za nov 08, 2003 2:14 pm
Locatie: Reusel

Bericht door goatworshipper » ma jun 12, 2006 8:44 pm

Korefuji schreef:[..]


Niet eens foto's gemaakt van die leuke danseres?? :P
je denkt toch zeker niet dat ik 100 foto's hier neer ga pleuren...
alcohol in my veins...

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23114
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma jun 12, 2006 8:44 pm

Mike man!

Beetje bijgemaft?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Korefuji
Grote boze forum moddereter
Berichten: 5881
Lid geworden op: za jul 27, 2002 12:39 pm
Locatie: Bij Haarlem

Bericht door Korefuji » ma jun 12, 2006 8:47 pm

goatworshipper schreef:[..]


je denkt toch zeker niet dat ik 100 foto's hier neer ga pleuren...
Doe dan alleen degene die er toe doen.....that is: met die leuke danseres! :P
dako schreef:Mike man!

Beetje bijgemaft?
Hahaha, nou niet echt....2 uurtje nog kunnen maffen thuis...en daarna klaarwakker. Denk dat ik het vanavond maar niet zo laat maak! ;)
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.

Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.

- Groucho Marx

goatworshipper
Berichten: 4270
Lid geworden op: za nov 08, 2003 2:14 pm
Locatie: Reusel

Bericht door goatworshipper » ma jun 12, 2006 9:08 pm

oma is dezelfde danseres :D
alcohol in my veins...

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23114
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma jun 12, 2006 9:10 pm

Korefuji schreef:[..]


Hahaha, nou niet echt....2 uurtje nog kunnen maffen thuis...en daarna klaarwakker. Denk dat ik het vanavond maar niet zo laat maak! ;)
Haha ja, ik ken het.
Heb in de trein mooi in coma gelegen, en was thuis klaarwakker.

Nu ook nog, trouwens.

Ach, was een mooi feestje.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

dehulk
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:08 pm

Bericht door dehulk » ma jun 12, 2006 9:19 pm

viel me zeker niet tegen.
ik ben blij dat ik alsnog ben gegaan en eindelijk de act heb kunnen zien waar die mafkees van mij zo idolaat van is. :wink:

...en nu maar hopen dat dat toestel zijn val van een tijdje terug heeft overleeft!

Gebruikersavatar
Running Wild
Berichten: 200
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 6:28 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door Running Wild » ma jun 12, 2006 9:24 pm

Gister was goed te doen in 013 inderdaad :D
"If It's Not In Thy Blood, Thou Will Never Understand"

Gebruikersavatar
Korefuji
Grote boze forum moddereter
Berichten: 5881
Lid geworden op: za jul 27, 2002 12:39 pm
Locatie: Bij Haarlem

Bericht door Korefuji » ma jun 12, 2006 9:25 pm

dako schreef:[..]


Haha ja, ik ken het.
Heb in de trein mooi in coma gelegen, en was thuis klaarwakker.

Nu ook nog, trouwens.

Ach, was een mooi feestje.
Hehehe, ja ik ook...ben verbazend wakker!
Dat was het zeker...een van de betere optredens alvast van dit jaar voor mij!
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.

Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.

- Groucho Marx

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » ma jun 12, 2006 10:30 pm

Hmmm, als ik zo die foto's zie, denk ik toch dat iets als King D. veel beter uit de verf komt in een wat kleiner zaaltje, met een wat krapper podium. Heeft meer sfeer.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma jun 12, 2006 11:12 pm

Saxon 747 schreef:Hmmm, als ik zo die foto's zie, denk ik toch dat iets als King D. veel beter uit de verf komt in een wat kleiner zaaltje, met een wat krapper podium. Heeft meer sfeer.
Ik dacht gisteren eerlijk gezegd het omgekeerde, dat een zaal als 013 (met zo'n podium) perfect voor hem is.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » ma jun 12, 2006 11:13 pm

ja ik dnke dat ook. reen groot podium past bij een grote act. en in t publiek als je vooraan staan is t toch donker enzo, nouja kan je je best inleven, ik tenminste wel

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma jun 12, 2006 11:21 pm

ik vraag me eerder af waar hij al die troep laat op een klein podium. Ja misschien zonder drummer en gitaristen zou het wel gaan...
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Alexcinerator
Berichten: 160
Lid geworden op: di mar 18, 2003 7:31 pm
Locatie: Bloal

Bericht door Alexcinerator » ma jun 12, 2006 11:53 pm

In Hellendoorn vond ik da er meer sfeer was. Maar in den 013 past zijn show ook wel daar kan hij namelijk ook meer neerzetten kwa stage attributen.
1...2...FUCK YOU

Alexcinerator
Berichten: 160
Lid geworden op: di mar 18, 2003 7:31 pm
Locatie: Bloal

Bericht door Alexcinerator » ma jun 12, 2006 11:57 pm

goatworshipper schreef:[..]


ik hoop dat ze mislukt zijn :silly:
Ach ja dat zou wel zonde zijn maar de herinnering die blijft en die handtekeningen iig ook. Het zou kunnen da een paar live foto's zijn mislukt maar das nog nie zo'n ramp.
1...2...FUCK YOU

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » di jun 13, 2006 5:53 am

Alexcinerator schreef:In Hellendoorn vond ik da er meer sfeer was. Maar in den 013 past zijn show ook wel daar kan hij namelijk ook meer neerzetten kwa stage attributen.
Wat had hij in 013 dan nog meer bij zich?
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Alexcinerator
Berichten: 160
Lid geworden op: di mar 18, 2003 7:31 pm
Locatie: Bloal

Bericht door Alexcinerator » di jun 13, 2006 5:09 pm

Volgens mij zat er nie veel verschil in bij deze tour. Maar met andere tours was dat wel anders. Bijvoorbeeld den tour van 1990. Dat zou ie het nie kunnen plaatsen in een kleiner zaaltje.
1...2...FUCK YOU

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di jun 13, 2006 6:40 pm

heeft iemand de setlist van zondag?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Alexcinerator
Berichten: 160
Lid geworden op: di mar 18, 2003 7:31 pm
Locatie: Bloal

Bericht door Alexcinerator » di jun 13, 2006 7:11 pm

Setlist:

01 - Funeral (Tape)
02 - Arrival
03 - A Mansion In Darkness
04 - The Family Ghost
05 - Black Horsemen
06 - Spare This Life (Tape)
07 - Mansion In Sorrow
08 - Sorry Dear (Tape)
09 - Come To The Sabbath
10 - Eye Of The Witch
11 - Drum Solo
12 - Sleepless Nights
13 - Blood To Walk
14 - So Sad
15 - Living Dead Outro (Tape)
16 - Welcome Home
------------------------------------
17 - The Invisible Guests/Bandintroduction
18 - Halloween
------------------------------------
19 - Evil
1...2...FUCK YOU

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di jun 13, 2006 7:11 pm

hm, toch maar 2 nummers in de 1e toegift? ik dacht dat ze er 3 deden voordat ze weer van het podium gingen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Korefuji
Grote boze forum moddereter
Berichten: 5881
Lid geworden op: za jul 27, 2002 12:39 pm
Locatie: Bij Haarlem

Bericht door Korefuji » di jun 13, 2006 7:13 pm

Tokus schreef:hm, toch maar 2 nummers in de 1e toegift? ik dacht dat ze er 3 deden voordat ze weer van het podium gingen.
Nee, volgens mij waren het er maar 2....alhoewel met die dramatische tussenstukken (alles donker en stil en dan weer verder) ik een beetje de kluts kwijtraakte welk nummer echt eindigde en begon.
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.

Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.

- Groucho Marx

Plaats reactie