Belenos

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Adsullata

Belenos

Bericht door Adsullata » di jun 20, 2006 6:47 pm

Afbeelding

Belenos is een, zoals ze zelf zeggen, 'brutal pagan dark metal' band uit Frankrijk bestaande uit vier man. Ik ken ze nog maar net en ik moet zeggen dat het me zeer goed bevalt! Ik kon er nog geen topic over vinden, dus bij deze… Van de albums die ik geluistert heb beviel tot nu toe het uit 2001 afkomstige Errances Oniriques mij het best. Het dit jaar uitgekomen album Chants de Bataille heb ik nog niet goed beluisterd, maar ik ben benieuwd wat jullie van deze muziek vinden.

Ik kon zo geen mp3tjes vinden, maar op de site zijn wel enkele nummers te beluisteren:

http://www.belenos.biz

Baldurs Tod

Bericht door Baldurs Tod » di jun 20, 2006 6:59 pm

Hun nieuwste album is ook een aanrader (Chants De Betaille), die heeft wat meer akoestische stukken en daardoor zet het wel een goede sfeer neer. Ik weet niet zo snel welk album ik het best vind, ik denk dan dat het Spicilege of Chants De Betaille wordt. De andere albums vind ik wat minder, maar daar kan ik ook goed naar luisteren. Het is in ieder geval goede pagan black metal.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » di jun 20, 2006 8:09 pm

Zoals ik al in het verkeerde topic zei: quote="CALIBANaan"]Belenos is Heersch, ik heb alle albums. ;)[/quote]
Gelegenheids Satanist

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jun 20, 2006 8:21 pm

Ik heb het album Errances Oniriques gehad omdat ik in reviews las dat het op het oude Enslaved zou lijken. Nou ben ik echt een enorme fan van Frost dus dat Belenos moest ik maar eens gaan checken.

Wat mij betreft was het een beetje een tegenvallertje. Belenos is zeker geen slechte band in het pagan-black metal hoekje. Maar ik mis de woeste agressie van Enslaved.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Rendak

Bericht door Rendak » vr jun 23, 2006 1:49 am

Belenos is zeker gaaf! Noch 'Errances Oniriques', noch 'Chants De Betaille' hebben me slecht gedaan. Al vind ik het zo jammer dat de drummer zo slecht is. Maar zoals ik weet vinden veel black metal lui dat niet erg, want het gaat niet zo zeer om 'skill'. Zelf vind ik dit toch wel een groot nadeel. Gelukkig is de rest van de muziek goed genoeg om het vooralsnog goed te laten klinken in mijn oren.
Enraged with hate, caused by their morality
We reign chaos for our pagan gods!

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jun 23, 2006 7:48 pm

goede band.

Spicilege is m'n favoriete album. Lekkere pagan metal met een brute rand idd. Goede clean zang ook en de Franse teksten geven het ook een mystiek gevoel mee.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

XnegativeX
Contacteer:

Re: Belenos

Bericht door XnegativeX » za jan 08, 2011 9:17 pm

Heeft iemand hier het nieuwe album, Yen Sonn Gardis, al gehoord? Ik moet zeggen dat ik hem wel weer erg lekker vindt. Hij is minder fel als Chemins de Souffrance maar de songs zitten wel weer wat beter in elkaar. Ook de pagan sfeer komt iets beter uit de verf.

Als ik 1 band is die de geest van de oude Enslaved weer boven kan halen dan is dat toch wel Belenos. Dat bewijst Yen Sonn Gardis nog maar weer even.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

sanguis
Contacteer:

Re: Belenos

Bericht door sanguis » zo jan 09, 2011 9:48 pm

Ik moet het nieuwe album binnenkort zeker eens gaan beluisteren, aangezien ik Chemins de Souffrance al een sterke plaat vond.

Plaats reactie