The Jimi Hendrix Experience
*schopt*
Jimi Hendrix weet bijna iedereen wel te raken, hij was god op de gitaar bij wijze van spreken.
Wat zijn de meningen over de beste albums van Jimi? Ik vind ze allemaal zeer goed er zitten voor mij geen mindere albums tussen. Ik zit te twijfelen tussen Electric Ladyland en Are You Experienced?.
Electric ladyland is een plaat die na 40 jaar nog steeds leeft, een onbetwiste klassieker. Op het album Are You Experienced? staat een aaneenschakeling van hoogtepunten en de gitaarsolo's op die plaat zijn
fenomenaal.
Jimi Hendrix weet bijna iedereen wel te raken, hij was god op de gitaar bij wijze van spreken.
Wat zijn de meningen over de beste albums van Jimi? Ik vind ze allemaal zeer goed er zitten voor mij geen mindere albums tussen. Ik zit te twijfelen tussen Electric Ladyland en Are You Experienced?.
Electric ladyland is een plaat die na 40 jaar nog steeds leeft, een onbetwiste klassieker. Op het album Are You Experienced? staat een aaneenschakeling van hoogtepunten en de gitaarsolo's op die plaat zijn
fenomenaal.
Kennis brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal
Ik ga denk ik voor Electric Ladyland. Are You Experienced? is natuurlijk de plaat met de grote namen erop (Purple Haze om maar eens wat te kuchen), maar op Electric Ladyland neemt de band nog meer risico, meer experimenten, maar de plaat is tegelijkertijd ook 'rijper'.
Wat niet wegneemt dat ik ze beiden graag luister.
Wat niet wegneemt dat ik ze beiden graag luister.
Makkers staakt uw wild geraas
Ja, geweldig. Ik zit de laatste tijd compleet weer into Hendrix. IK heb een best of en een lptje van de beste man, schaamteloos weinig. Geweldig gaaf. Ook die livedvd's van hem (met name Woodstock en Isle of Wright) zijn superb.Avalon schreef:*schopt*
fenomenaal.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
- Dragonforce
Tsja, ik zeg altijd maar, er is een reden waarom die niet direct zijn uitgebracht. Hij had gewoon beter in zich, en daarnaast was het merkbaar dat zn drugsverslaving zich in de latere periode van zijn leven begon te wreken. Geldt ook voor mensen als Janis Joplin overigens.
En ook dat de producers hem op de hielen zaten wat voor een grote stress zorgde. Geinig dat je Janis Joplin noemt, mijn favoriete zangeres zij heeft zo'n ge-wel-dige stem die door merg en been gaat. Het album Cheap Thrills is hier helemaal grijs gedraaid, voor dat album heb ik geen woorden.Rascul schreef:Tsja, ik zeg altijd maar, er is een reden waarom die niet direct zijn uitgebracht. Hij had gewoon beter in zich, en daarnaast was het merkbaar dat zn drugsverslaving zich in de latere periode van zijn leven begon te wreken. Geldt ook voor mensen als Janis Joplin overigens.
Kennis brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal
Hehehe de tijd van mijn pa (die had toen ook lang haar en een snor, prachtig). Toch is het wel mooi om te zien dat die muziek na bijna 40 jaar nog niet aan kracht heeft ingeboet. De opnametechniek is misschien verouderd, maar een nummers als Crosstown Traffic staat nog steeds als een huis.
...en toen kwam Tom Jones nog even langs op iTunes, om foute 60's/70's te noemen....
...en toen kwam Tom Jones nog even langs op iTunes, om foute 60's/70's te noemen....
- machine-head
Live dingen verneuken vind ik persoonlijk vetter dan de Petrucci uithangen.. Dat is nou juist de lol van Hendrix, het is allemaal niet heel erg supertechnisch, bij vlagen rammelt het als de oude eend van mn buren, maar het is wel zo ontzettend raak. En menselijk, dat is erg belangrijk.