North Sea Jazz
- paradigm shift
North Sea Jazz
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid een dagje bezoeken. Andere metalfanners die naar Rotterdam afreizen voor dit festival?
οu φροντiς
- Sargatanas
- EmptySkies
- Contacteer:
Nou, ik ben de vrijdag hier heen geweest. Vooral het Clarke/Duke project wist me zeer aangenaam te verrassen. Jeff Beck vond ik wat lastig om een 'klik' mee te maken als het ware, dit was gevoelsmatig iets te veel gepriegel voor me. Heb verder nog 2 leuke salsabands gezien, een gave Bluess act (Buddy hop oid) en nog wat bigband-achtige taferelen. Waren er nog andere metalfanners heen geweest? Is zeker een aanrader om eens te bezoeken, echt niet alleen maar jazz zoals je leest. De variatie is voor mij de kracht van het festival. 

Het was weer drie dagen gave inspiratie! Even een korte samenvatting:
Vrijdag:
Hoogtepunt: Brad Mehldau
Drumtechnisch hoogtepunt: Zach Dantziger bij Uri Caine
Zaterdag
Hoogtepunt: Richard Bona
Drumtechnisch hoogtepunt: Jack DeJohnette bij Trio Beyond
Zondag
Hoogtepunt: Gek genoeg, qua gevoel relaxen bij Martijn van Iterson quartet
Drumtechnisch hoogtepunt: Billy Kilson bij Chris Botti
Overall
Hoogtepunt: Richard Bona, zo muzikaal en zo intens
Teleurstelling: Benny Golson All Stars, hoe zulke getalenteerde muzikanten (oa Roy Hargrove en Al Foster) zo gezapig kunnen klinken is een wonder
Coolste-kerel-van-het-festival-award: Stephen 'Doc' Kupka van Tower Of Power (hoe kan het ook anders)
Naaistreek van de week: Joe Zawinul tegelijkertijd programmeren met Wayne Shorter, blaten dat hij Weather Report nummers gaat spelen en het dan lekker niet doen, zodat ik toch beter bij Shorter had kunnen zitten
En zo kan ik nog een tijdje doorgaan, maar iig inspiratie voor jaren weer
Vrijdag:
Hoogtepunt: Brad Mehldau
Drumtechnisch hoogtepunt: Zach Dantziger bij Uri Caine
Zaterdag
Hoogtepunt: Richard Bona
Drumtechnisch hoogtepunt: Jack DeJohnette bij Trio Beyond
Zondag
Hoogtepunt: Gek genoeg, qua gevoel relaxen bij Martijn van Iterson quartet
Drumtechnisch hoogtepunt: Billy Kilson bij Chris Botti
Overall
Hoogtepunt: Richard Bona, zo muzikaal en zo intens
Teleurstelling: Benny Golson All Stars, hoe zulke getalenteerde muzikanten (oa Roy Hargrove en Al Foster) zo gezapig kunnen klinken is een wonder
Coolste-kerel-van-het-festival-award: Stephen 'Doc' Kupka van Tower Of Power (hoe kan het ook anders)
Naaistreek van de week: Joe Zawinul tegelijkertijd programmeren met Wayne Shorter, blaten dat hij Weather Report nummers gaat spelen en het dan lekker niet doen, zodat ik toch beter bij Shorter had kunnen zitten
En zo kan ik nog een tijdje doorgaan, maar iig inspiratie voor jaren weer

Makkers staakt uw wild geraas