Bericht
door Stillborn » di jun 27, 2006 2:45 pm
Zo, weer uit mijn coma ontwaakt.
Nu een wat uitgebreider verslag.
Wij gingen dus met die shuttlebus, die te laat kwam, en waar grote onduidelijkheid over was waar de opstapplaats zou zijn.
Maargoed, hadden goed plekje op de camping, op de A sectie met de wastent/wc's op kruipafstand.
Vrijdags eventjes Trivium uitgecheckt, klonk mij niet echt speciaal in de oren.
Later nog even bij Moonspell gestaan, klonk zeker niet slecht.
Zaterdags begonnen met Ancient Rites, beetje rechtsvooraan had ik prima geluid, alleen de linker gitarist was amper te horen. Dat nieuwe album is echt super, ook live wisten de nieuwe nummers veel indruk op me te maken.
Obituary roste lekker, goede combi van oude/nieuwe nummers, en wat eens strot heeft die John Tardy toch, geniaal.
Nile was ook erg leuk, prima geluid, prima setlist.
Eventjes op de metalmarket geweest, wat cheape cd's gescoord.
Ten tijde van Death Angel was mijn rug op zn eind, dat ze een half uur later begonnen dan gepland hielp ook niet echt mee. Maar de ruim 5 kwartier durende setlist maakte meer dan alles goed. Erg energiek optreden, veel nummers van ActIII wat ik zeker een pluspunt vind.
Zondag's viel de bij DA opgelopen hernia best wel mee, eventjes Dragonforce gekeken. Leuke solo's, nu de nummers nog.
Daarna Ensiferum die al begonnen was, verrassend leuk en goed geluid.
Exodus was zoals eerder vermeld erg gaaf, erg goed geluid, en Brain Dead!! Nieuwe zanger viel me live erg mee, al blijft ie naar mijn smaak iets te schreeuwerig. Over de setlist: veel nieuwe nummers ja, maar als ze maar 50 minuutjes hebben en een albumtour doen kan je moeilijk alleen maar klassiekertjes spelen.
Tijdens de daarop volgende hoos/onweersbui maar even in de marquee blijven hangen, daarna kebabje gehaald en gezeten bij Agnostic Front gezeten nadat we er na 10 minuten achterkwamen dat de signeer rij voor exodus 1 meter was opgeschoven.
Arch Enemy verraste mij met hun extreem strakke optreden, geluid had beter gekund, maar wat een gitaristen blijven dat toch. Beetje jammer van de 635163 crowdsurfers.
Pluspuntjes:
- redelijk weer
- Grimbergen dubbel
- vrijwel geen rijen
- Pils was lekker koud
Minpuntjes:
- De regenbui + nasleep
- Erg jong publiek naar mijn mening, zorgt gelijk voor een ander soort sfeer dan op bijv wacken.
- Geen echte campingsupermarkt, 0,25 literflesjes cola voor 2 euro is niet grappig als je behoefte hebt aan 3 liter ijsthee.
- Eten/drinken vond ik erg duur, kebab voor 7 euro, kom op zeg.
- Dronken belgen die vlak voor je neus iemand neerbeuken en op m inslaan voor niets.
Al met al wel vermaakt dus.
"Maya subjects you..."