Opeth 25 Juni in Club Lucky Rijsen

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Max Peijn

Bericht door Max Peijn » ma jun 26, 2006 3:08 pm

Ik was er ook met mijn vriendin en mijn pa was ook mee gegaan. Vond het echt een geweldig concert. Moet zeggen dat die gasten van Opeth echt vriendelijk zijn.

Opeth is altijd mijn favoriete band geweest en dat zullen ze altijd blijven.

Mikael was weer es heerlijk droog en vond dat hij heel leuk was naar het publiek.

Ik vond het ook een geweldige setlist (alhoewel ze er niet een hadden van te voren:P) met ook wat mooie improvisaties tussen de nummers door af en toe.

Het geluid was goed, de sfeer was prettig en ja de wuppies..dat was ook lachen:P.

Ik had trouwens ook een hand gehad van Peter Lindgren, maar Mikael sloeg mij net over. Mijn vriendin had wel de mazzel dat ze van hem ook een hand kreeg. En ze had bijna een plectrum te pakken. Ik moest d'r wel optillen, maar ja:P.

Mijn vriendin was volgens mij ook overigens de enige met een shirt met het eerste logo van Opeth erop. Ze was dus ook echt een blikvanger:p.
Closing your eyes forces you to look at the darkness inside.

Nouk

Bericht door Nouk » ma jun 26, 2006 3:59 pm

Hieronimus schreef:Zelfde setlist als de 2 vorige optredens in Nederland, volgens mij. Hopelijk komen ze op Wacken ook met wat andere nummers. :)
Nope da's niet helemaal waar, speelden een paar oudere nrs die ik niet verwacht had en ze lieten juist wat 'standaard' knallers weg. Die ik overigens niet vaak genoeg live kan horen. Maar ja, je kan niet alles hebben he ;)

MadTinus

Bericht door MadTinus » ma jun 26, 2006 4:12 pm

Nog zo'n figuur van nog geen 20 die lult als een kerel van 70.. :roll:

Ga op de bank zitten, met je vriendin.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Nouk

Bericht door Nouk » ma jun 26, 2006 4:20 pm

Doe es even niet zo sneu mensen!

Wat is er nou mis met zijn post? Ik zie het niet hoor.

Max Peijn

Bericht door Max Peijn » ma jun 26, 2006 6:46 pm

MadTinus schreef:Nog zo'n figuur van nog geen 20 die lult als een kerel van 70.. :roll:

Ga op de bank zitten, met je vriendin.
Goh sorry dat mijn manier van praten afwijkt van de manier waarop jij het graag ziet..

Echt mijn excuses daarvoor hoor..erg van mij zeg..

Lees dan voortaan mijn posts niet als je je er zo aan stoort.. en laat je zwaar lullige commentaar lekker voor je. Ik zit er in ieder geval echt niet op te wachten.

Moeilijk heh mensen in hun waarde laten..?

Kinderachtig mannetje..inderdaad heel sneu dit hoor.

MMayo

Bericht door MMayo » ma jun 26, 2006 7:07 pm

Hieronimus schreef:Zelfde setlist als de 2 vorige optredens in Nederland, volgens mij.
Nee hoor!

MMayo

Bericht door MMayo » ma jun 26, 2006 7:09 pm

Max Peijn schreef:[..]

Goh sorry dat mijn manier van praten afwijkt van de manier waarop jij het graag ziet..

Echt mijn excuses daarvoor hoor..erg van mij zeg..

Lees dan voortaan mijn posts niet als je je er zo aan stoort.. en laat je zwaar lullige commentaar lekker voor je. Ik zit er in ieder geval echt niet op te wachten.

Moeilijk heh mensen in hun waarde laten..?

Kinderachtig mannetje..inderdaad heel sneu dit hoor.
Wellicht helpt het als je van je enter toets afblijft.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma jun 26, 2006 7:31 pm

Ravenous schreef:Ik heb weer flink staan te genieten en met mijn (voor metalbegrippen toch niet al te lange) haar gezwiept... tot ergernis van een groepje boeren dat naast en achter mij stond.
"Kun je eemn stopp'n met je hoofd schudd'n, 'k krieg je haar in mien gezicht" :lol:
Ga dan ergens anders staan en laat de plekjes voorin vrij voor de mensen die niet verstijfd voor zich uit staan te staren.
Bij jou ook al? Van zo'nzelfde iets had ik vorig jaar bij Opeth ook al last!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Nouk

Bericht door Nouk » ma jun 26, 2006 8:10 pm

Hieronimus schreef:[..]

Ik heb dat uberhaupt steeds vaker tegenwoordig! Laatst bij METALLICA notabene. Ik bedoel... WAT?! Toen maar ff een stukkie verderop gaan staan bij wat meer langharige mensen :wink:

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma jun 26, 2006 8:26 pm

Ja. Op Graspop bij oa Opeth ook last van gehad. Van die dwazen die boos worden als je staat te headbangen. Bij Evergrey ook.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Roza
Contacteer:

Bericht door Roza » ma jun 26, 2006 8:27 pm

Jongen, ik kan me zo irriteren aan mensen die niet snappen dat headbangen erbij hoort. Net als dat een pit soms ook irritant is, maar dat je 't vaak toch maar laat voor hoe het is omdat het erbij hoort.
Ik heb een hekel aan zulke zeikknakkers.
[b][color=red]Red[/color][/b] is the new black.

Nee, da's niet Funeral For A Friend. Da's gewoon een woeste uitspraak: [url]http://www.roodharigen.nl[/url]

Metalheank

Bericht door Metalheank » ma jun 26, 2006 8:29 pm

Hieronimus schreef:[..]

Dat komt door die belachelijk grote groep niet-metalfans die van Opeth houden.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Max Peijn

Bericht door Max Peijn » ma jun 26, 2006 8:50 pm

MMayo schreef:[..]

Wellicht helpt het als je van je enter toets afblijft.
Denk het niet, want daar kreeg ik ook geen commentaar op. Of het moet zo zijn dat mensen van 70 niet van de enter toets af kunnen blijven :/. Ik vind juist dat het wat prettiger leest en wat overzichterlijker is zo. Anders krijg je van die zeeen van tekst...Maar goed vraag zoiets dan op een vriendelijke manier..dan ben ik heus bereid om mijn tekst een beetje aan te passen..das geen enkel probleem. Het is gewoon niet leuk voor de sfeer als je mensen zo gaat afkraken. Ik hou er echt niet van om zo neergezet te worden.

Laten we allemaal gewoon op een normale en vriendelijke manier omgaan zeg..

Roza
Contacteer:

Bericht door Roza » ma jun 26, 2006 8:52 pm

Denk het niet, want daar kreeg ik ook geen commentaar op. Of het moet zo zijn dat mensen van 70 niet van de enter toets af kunnen blijven :/. Ik vind juist dat het wat prettiger leest en wat overzichterlijker is zo. Anders krijg je van die zeeen van tekst...Maar goed vraag zoiets dan op een vriendelijke manier..dan ben ik heus bereid om mijn tekst een beetje aan te passen..das geen enkel probleem. Het is gewoon niet leuk voor de sfeer als je mensen zo gaat afkraken. Ik hou er echt niet van om zo neergezet te worden.

Lulletje Rozenwater. Stel je niet aan en ga bier drinken.
[b][color=red]Red[/color][/b] is the new black.

Nee, da's niet Funeral For A Friend. Da's gewoon een woeste uitspraak: [url]http://www.roodharigen.nl[/url]

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma jun 26, 2006 8:52 pm

Metalheank schreef:[..]

Dat komt door die belachelijk grote groep niet-metalfans die van Opeth houden.
Belachelijk? Ik vind dat wel een prestatie van de band zelf, eerlijk gezegd, Metalheank.
Facebook band

Last.fm profiel

Metalheank

Bericht door Metalheank » ma jun 26, 2006 9:14 pm

"Belachelijk" vergeleken met vergelijkbare bands óf bands die ook een groter publiek verdienen.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Nouk

Bericht door Nouk » ma jun 26, 2006 10:30 pm

Hij heeft een punt. 't is hier toch voor iedereen? Je hoeft iemand niet aan te vallen, tenzij hij enorme onzin ouwehoert, spamt, of irritant aanwezig is, wat bij deze jongen niet het geval is. Gewoon een tikkie respect hier en daar kan geen kwaad hoor... Maar goed, enough 'bout it.

Ik vind een pit vaak erg irritant, omdat je wel eens een rondvliegend persoon voor je hoofd krijgt, maar ik ga dan idd niet vragen van: "Hee, kan je ff rustig doen??" Het hoort erbij, net als headbangen. Metalfans of niet. Ik vind dat je tot op zekere hoogte moet kunnen doen wat je wilt, zeker bij een metalconcert. Je moet je echter niet asociaal gaan gedragen (zoals met spikes een pit in rennen) ;)

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma jun 26, 2006 10:36 pm

Of we gaan fijn in de lokale disco vragen of iedereen wil stoppen met dansen, anders is er te weinig ruimte. Of of de muziek wat zachter mag, anders versta je de andere mensen niet meer.
Echt hè.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Amibor

Bericht door Amibor » ma jun 26, 2006 10:38 pm

Oeh, White Cluster wil ik ook wel op Lowlands, mijn favoriete Opeth-nr.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Nouk

Bericht door Nouk » ma jun 26, 2006 10:46 pm

Hieronimus schreef:Of we gaan fijn in de lokale disco vragen of iedereen wil stoppen met dansen, anders is er te weinig ruimte. Of of de muziek wat zachter mag, anders versta je de andere mensen niet meer.
Echt hè.
:lol:
Maar ja, het wordt echt steeds erger. Straks hangt er over een jaar naast dat 'no crowdsurfing' bordje bij Mojo-concerten ook een bordje 'no headbangin mofo's!!' :?
Grrr...

MMayo

Bericht door MMayo » ma jun 26, 2006 11:35 pm

Jij moet niet zo janken en die enter toets, daar moet je van af blijven.
KoenM schreef:[..]
Belachelijk? Ik vind dat wel een prestatie van de band zelf, eerlijk gezegd, Metalheank.
Koen doe eens niet zo vervelend tegen metalen henkie, je moet gewoon je muil houden.. jij zat op graspop een beetje My Dying Bride te kijken.. kom je nog in een Opeth Rijssen topic jengelen.. moven! Huphup! 8)

Ravenous

Bericht door Ravenous » di jun 27, 2006 12:47 am

Ik was met een groepje en stond naast een maat van me, die gaat ook niet bepaald uit zijn dak tijdens concerten, en ook hij kreeg haar in zijn gezicht. Het verschil is dan dat de heikneuters er over zeuren en die maat van me het houdt op een simpel "volgens mij had ie vanochtend zijn haar nog gewassen". Hij zou mensen er ook niet op aanspreken, het hoort er nou eenmaal bij, en in het geval van een pit doet hij gewoon een paar stappen opzij (en ik zou in dat geval meedoen, ik ben ook niet zo'n fan van de pit).
Kijk, dat je die zweepslagen van dat haar vervelend vindt kan ik me best voorstellen. Maar als je op de derde rij gaat staan bij een metalconcert, en dan gaat lopen huilen dat je af en toe haar in je gezicht krijgt... dat vind ik persoonlijk verschrikkelijk irritant, zeker als ze je er dan op aan gaan spreken.
Als je wil dat iedereen grim en trui voor zich uit staart met de armen over elkaar dan ga je maar naar een obscuur black metal concertje toe.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 27, 2006 12:51 am

boeiend, ik heb ook wel zwiepende haren tegen de kop gekregen, dat hoort erbij.

Ik heb gigantisch genoten, dat is het belangrijkste.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Ravenous

Bericht door Ravenous » di jun 27, 2006 12:53 am

Daar sluit ik me volledig bij aan, het was weer een topavond.

Max Peijn

Bericht door Max Peijn » di jun 27, 2006 2:01 am

Nouk schreef:[..]

Hij heeft een punt. 't is hier toch voor iedereen? Je hoeft iemand niet aan te vallen, tenzij hij enorme onzin ouwehoert, spamt, of irritant aanwezig is, wat bij deze jongen niet het geval is. Gewoon een tikkie respect hier en daar kan geen kwaad hoor... Maar goed, enough 'bout it.

Ik vind een pit vaak erg irritant, omdat je wel eens een rondvliegend persoon voor je hoofd krijgt, maar ik ga dan idd niet vragen van: "Hee, kan je ff rustig doen??" Het hoort erbij, net als headbangen. Metalfans of niet. Ik vind dat je tot op zekere hoogte moet kunnen doen wat je wilt, zeker bij een metalconcert. Je moet je echter niet asociaal gaan gedragen (zoals met spikes een pit in rennen) ;)
Bedankt. Stel ik op prijs. Maar ja back on topic..zelf ben ik ook geen fan van het pitten..vind het echt werkelijk nergens voor nodig, maar mij zul je daar verder ook geen commentaar op horen geven, als ik me er erg aan stoor, ga ik ff ergens anders staan waar niet gepit word..mezelf zowat een whiplash headbangen en zo vet uit m'n plaat gaan, vind ik daarentegen wel weer gaaf. Ik kreeg ook een hoop haar in m'n gezicht..maar ja ik heb ook gewoon fantastisch genoten en daar gaat het inderdaad om.

Amibor

Bericht door Amibor » di jun 27, 2006 2:05 am

God, alweer gezeik tijdens Opeth. Wat voor idioten komen daar toch op af. Opeth leent zich uitstekend voor headbangen. Aangezien er op het podium niet gek veel gebeurt, kun je lekker in je eigen wereldje headbangen en opgaan in de muziek. Jammer dat sommige sjappies daar over gaan zeiken. Ga naar Robbie Williams.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Max Peijn

Bericht door Max Peijn » di jun 27, 2006 2:13 am

Amibor schreef:God, alweer gezeik tijdens Opeth. Wat voor idioten komen daar toch op af. Opeth leent zich uitstekend voor headbangen. Aangezien er op het podium niet gek veel gebeurt, kun je lekker in je eigen wereldje headbangen en opgaan in de muziek. Jammer dat sommige sjappies daar over gaan zeiken. Ga naar Robbie Williams.
Daar heb je mensen die (vals) lopen mee te zingen en lopen te springen en te doen..dat kan ook erg storend zijn:p
Zo is er altijd wel wat waar je je aan kan ergeren..

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di jun 27, 2006 9:53 am

MMayo schreef:[..]

Koen doe eens niet zo vervelend tegen metalen henkie, je moet gewoon je muil houden.. jij zat op graspop een beetje My Dying Bride te kijken.. kom je nog in een Opeth Rijssen topic jengelen.. moven! Huphup! 8)
En gááf dat het was.
Facebook band

Last.fm profiel

r1Co
Contacteer:

Bericht door r1Co » di jun 27, 2006 1:50 pm

Kledur
Contacteer:

Bericht door Kledur » di jun 27, 2006 4:48 pm

Toffe review! Ik was er ook en ik vond het uiterst geslaagde avond. En dat gelul tussen de nummers door was echt geweldig
"Fuck you...fuck you very much" :D
Mooi man
Yttligare Ett Steg Närmare Total Jävla Utfrysning

MMayo

Bericht door MMayo » di jun 27, 2006 8:55 pm

KoenM schreef:[..]

En gááf dat het was.
Ik haat je, klootzak :P

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di jun 27, 2006 9:02 pm

Ravenous schreef:Ik was met een groepje en stond naast een maat van me, die gaat ook niet bepaald uit zijn dak tijdens concerten, en ook hij kreeg haar in zijn gezicht. Het verschil is dan dat de heikneuters er over zeuren en die maat van me het houdt op een simpel "volgens mij had ie vanochtend zijn haar nog gewassen". Hij zou mensen er ook niet op aanspreken, het hoort er nou eenmaal bij, en in het geval van een pit doet hij gewoon een paar stappen opzij (en ik zou in dat geval meedoen, ik ben ook niet zo'n fan van de pit).
Kijk, dat je die zweepslagen van dat haar vervelend vindt kan ik me best voorstellen. Maar als je op de derde rij gaat staan bij een metalconcert, en dan gaat lopen huilen dat je af en toe haar in je gezicht krijgt... dat vind ik persoonlijk verschrikkelijk irritant, zeker als ze je er dan op aan gaan spreken.
Als je wil dat iedereen grim en trui voor zich uit staart met de armen over elkaar dan ga je maar naar een obscuur black metal concertje toe.
een vriend van me kreeg in 013 eens commentaar tijdens life of agony dat hij te wild was

snap niet wat zo'n kerels in een concertzaal doen tijdens zo'n band

voor de rest vind ik dat iedereen zelf moet weten wat hij doet op een concert, zolang het maar beschaafd blijft en niet iedereen zijn concertbezoek vergalt
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Nouk

Bericht door Nouk » di jun 27, 2006 9:44 pm

Weet je wat ook zo irritant is? Mensen die de hele tijd staan te ouwehoeren voor je neus en dus de hele tijd naar elkaar toe buigen zodat je er achter NIKS MEER ZIET!!! AAHHH!
Of dat ze keihard door de rustigere stukken (zoals bij Opeth) door blijven praten. Ga dan naar de bar ofzo!! :evil:

Maar ja, dat zijn vaak ook de mensen die anti-headbang zijn, dus binnen 1 minuut zijn ze vaak wel weg te krijgen ;)

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 27, 2006 11:51 pm

zoals ik al zei, nergens last van gehad. Ik ben compleet opgegaan in de geniale set. De prachtige tussenpassages en de heerlijke leads lieten het kippenvel tot ongekende hoogten Rijssen;)

Nee, ideale zaal sowieso, kom er vaak en graag, ideaal voor een band als Opeth.

Tja, en mensen die zeiken over headbangen, die hebben zeer waarschijnlijk geen idee hoe ze zelf moeten reageren op de muziek.

Ach ja, de sfeer was top, het geluid was top, de show was top en slechts het voetbal was niet zo top. Daar kwamen we ook niet voor. Prachtige avond.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » wo jun 28, 2006 1:31 am

Leuk optreden en best een fijne zaal daar.

Niet het meest geniale optreden dat ik ooit van Opeth gezien heb, desalniettemin zeer aangenaam.

"Sorry for thrashing into your football game"

Onbetaalbaar. :lol:
לֹא אעבוד

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jun 28, 2006 1:39 am

zeg ik heb jullie niet gezien?
waar waren jullie ergens

ik zag wel een zeer gelijkend iemand lopen met een Severe Torture shirt
maar of jij dat was..ik weet het nog altijd niet

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » wo jun 28, 2006 9:02 am

Jeroen schreef:zeg ik heb jullie niet gezien?
waar waren jullie ergens

ik zag wel een zeer gelijkend iemand lopen met een Severe Torture shirt
maar of jij dat was..ik weet het nog altijd niet
Dat was ik inderdaad, wij stonden helemaal links tussen 2 bars in.
Volgens mij heb ik jou op het eind ook nog heel snel langs zien flitsen, Iron Maiden shirt aan toevallig?
לֹא אעבוד

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » wo jun 28, 2006 9:02 am

EDIT: dubbelpost
לֹא אעבוד

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jun 28, 2006 11:27 am

jup, Live after Death

en er liep een mannetje dat zeer leek op goddethroned, of hem misschien wel was, in een Heidevolk shirt

goddethroned

Bericht door goddethroned » wo jun 28, 2006 12:30 pm

Jeroen schreef:jup, Live after Death

en er liep een mannetje dat zeer leek op goddethroned, of hem misschien wel was, in een Heidevolk shirt
Dat was ik dus niet,maar mijn broertje :wink:

(We lijken schijnbaar op elkaar)
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Plaats reactie